Se indlæg
 Udskriv debat
En vigtig meddelse
Davs

Jeg har lige fået en meddelse,
som er ret vigigt for os alle sammen.
Ja næstenGrin

Du må gerne bekendtgjøre, at Thai Airways ændrer sine salgsmetoder til: at bestilte/reserveret billetter SKAL betales senest 14 dage efter bestillingen.
Før i tiden måtte man gerne fx. bestille en billet nu i januar til afgang den 18 juli og så vente til mellem den 18 juni og d.4 juli med at betale den.

bamsen

brorbacon
hej bamse har lige bestilt billeter med thai det er da bare træls med de nye regler da vi joikke lige står med alle pengene nu eller inden 14 dage 4billeter skal vi have,så biletten bliver lige 13ookr dyre det er surt

Davs Bror
Ja det bliver sgutte sjovt,
Men sådan bliver det åbenbart,
Men så er de også fri for dem som bestiller billeter langt frem i tiden ,og som ikke henter dem

bamsen

jpo
vi bestiller billeter hos thai travel på halmtorvet 42
der skal man betale 1 måned før man rejser, men måske de også laver det om til 14 dage bare lige en sidebemærkningCool
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
quickmouse
jpo skrev:
vi bestiller billeter hos thai travel på halmtorvet 42
der skal man betale 1 måned før man rejser, men måske de også laver det om til 14 dage bare lige en sidebemærkningCool

bestilte hos thai travel i går med afrejse henholdsvis den 30-06-08 & den 14-07-08 betaling senest den 30-05-08 Grin men måske det bliver lavet om når vi får bekraftigelsen. Frown ( for i øvrigt pisse dyre billetter Sad voksen pris 9085.- Sad barn 6445,- Sad incl. skatter.) men det er jo osse sommer priser. Frown
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

John
Bamse
Jeg kan ikke finde noget på Thai's hjemmeside
hvor har du de oplysninger fra?

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
pdrhan
Lyder fornuftigt at TG har taget det initiativ , så er der ikke så mange på venteliste og så er de mere sikker på at folk dukker op!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

pdrhan skrev:
Lyder fornuftigt at TG har taget det initiativ , så er der ikke så mange på venteliste og så er de mere sikker på at folk dukker op!

Ja jeg kan da godt forstå de gør det, jeg var selv en af dem der plejede at bestille i god tid for at være sikker på at have en billet. Men det kan man åbenbart desværre ikke mere.

Davs
J alad os nu se om der er hold i det
Det er jeg selv spændt på.
Men jeg fik en mail med de nyheder
bamsen

pdrhan
jsh71 skrev:
pdrhan skrev:

Ja jeg kan da godt forstå de gør det, jeg var selv en af dem der plejede at bestille i god tid for at være sikker på at have en billet. Men det kan man åbenbart desværre ikke mere.

Jo - det kan du da sagtens...du skal så bare betale den meget før ,;-)
men det er vel fair nok , når du jo alligevel skal afsted!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

John
Hej jeg har fået en mail fra FY som har spurgt direkte hos Thai Air, ang. tidligere betaling. Her er deres svar:

Ja, det er korrekt, at vi beder om betaling efter 14 dage.
På denne måde, kan vi hurtigere se hvordan de reelle passagertal er, og vi
forhindrer også, at betalingerne hober sig op i højsæsonen.

Selv om at det kunne lyde som en god ide, så har vi ikke planer om at indføre
depositum. Det vil medføre for meget ekstra administration,
og det har vi desværre ikke nok personale til.

Det er svært at sige, hvor meget man får refunderet ved en afbestilling.
Det kommer an på billet typen og hvornår man afbestiller.

Med venlig hilsen / Best regards
THAI AIRWAYS INTERNATIONAL PCL

Kenneth Møller
Royal Orchid Plus

john@dansk-thai.dk

rinpoche
Og vi får lov til at score renter på jeres indbetalinger, "glemte" selvsamme Møller at anføre.

Grin

John
Lidt mere fra FY

Hvorfor skulle det også være nemt...

<<- Fra Dec. 2007 til 31- 3- 2008 er der højst 45 dage kredit for alle billeterne (undtagen V class= "fattigrøvs billet" = kun 14 dage) efter BESTILLINGEN, forudsat at det er OK billet , d.v.s. at både afgang og hjemrejsen er bekræftet.

- Fra 1- 4- 2008 til 6- 12- 2008 er det den "gamle regel" som gælder, det ville sige at alle billeterne, (minus V class) skal betales senest 14 - 30 dage før AFREJSEN.

- Ydermere er Q class billetter "opgraderet" til 3 mdr. billet (før kun 1 mnd billet) og koster 1000kr mindre end H class. Det har betydning for dem som rejser i fx. 40 + dage . ( Q = V class + 500kr = 3 mnd billet = hjemmerejsedatoen kan ændres GRATIS = fuld bonusmiles). Dem som vil have flybillet i April og får at vide at der ikke plads kan fx. anmode om en Q class fra CPH til BKK og V class BKK-CPH : der er pladser på Q class den 8-9-10 og 11 - 4 - 2008. Men de må gerne vente til næste måned for at spare 500kr og stå med en laaaaaaage næse når det hele er udsolgt.

Så kommer vi til den "grå zone", nemlig lufthavnsafgiften = luftfartselskaberne i lighed med bankerne i DK, bestemmer selv hvor meget de vil tage for det. Thai Inter var en af de "billigste" i denne kategori, hvor de tog 800/1000kr hvor de andre tog 12-14 og 1600kr, men siden den 11- 1- 2008 er deres pris steget til 1280kr. >>

Dem som skriver på DTW at de har fx. bestilte en billet til afgang d .30.6 og skal vente til ultimo Mai for at betale har ret, som jeg skriver ovenover (1-4 til 6-12-2008). Der er desvære stadig nogle som ikke får at vide at nogle af priserne de får oplyst er EXCL. eller INCL. lufthavnsafgiften, eneste afgift som er 100% inklderet i billet prisen er den fra BKK til CPH >>.

john@dansk-thai.dk

Frank
Shock

Ja det kræver da vist en magistergrad i flybilletter at forstå det.Shock

Shock

Er der der nogle som kan skære det ud i pap for dem som ikke har gået på flybilletskolen?

Shock

Shock

Shock

jc
Uden magistergrad vover jeg mig ud i det i en enkel udgave:
Indtil 31/3 er der 45 dages kredit med undtagelse af V-class, som betales efter 14 dage.
Fra 1/4-6/12 betales 14-30 dage før afrejse afhængig af billettype.
Fra 7/12 betales efter 14 dage.

Flyselskaber i Europa må kun opkræve den faktiske lufthavnsafgift/skatter. I Johns indlæg gives der forståelsen af, at flyselskabet kan opkræve det de vil. Det tvivler jeg på er tilfældet.

mvh jc

Boet i Bangkok 1980-1983.

Spring til debat: