Se indlæg|
Forskning i dansk-udenlandske ægteskaber
|
|
| Johansen |
Lagt på d. 12/01-2005 15:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Kære medlemmer og brugere af dansk-thai hjemmesiden Vi er to forskere, Steen og Thomas, som skal lave den første danske undersøgelse, hvor vi kan få noget at vide om hvordan ægteskab eller parforhold fungerer mellem en dansk mand og en udenlandsk kvinde fra fx Thailand, Phillipinerne, Rusland eller andre lande i Øst-europa. Det er vores indtryk, at der er mange fordomme om sådanne parforhold, både i forhold til danske mænd og de udenlandske kvinde. Målet med vores projekt er derfor, at opnå et mere nuanceret indblik i forholdene. Vi er i første omgang særligt interesserede i mandens oplevelse af parforholdet, og hvilke tanker, forestillinger og erfaringer han havde gjort sig før kontakten med kvinden. Derfor søger vi kontakt til et antal personer, der lever eller har levet i sådan et forhold/ægteskab. Vi vil gerne i kontakt med dig, hvis du har lyst til at fortælle om dine erfaringer – gode som dårlige - og beskrive for os hvad du tænkte forud – og hvordan det fungerer i dag. Vi er interesserede i at få indsigt i, hvilke grunde og motiver de mange danske mænd, der hvert år gifter sig på denne måde, har for at søge kontakt til kvinder fra lande, der ofte opfattes som eksotiske og langt borte. Hvis tidligere erfaringer med danske kvinder fx er en grund, hvilke erfaringer handler det så om? Vi er desuden meget interesserede i at få mere at vide om, hvordan det opleves at mødes på denne måde, og hvilke glæder og ufordringer, der er forbundet med jeres ægteskab. Hvordan fordeler I opgaverne? Er der ting I altid bliver uenige om? – og er der fx er andre måder at løse konflikter på? Endelig er vi også interesserede i erfaringer fra opløste forhold/ægteskaber – og forhold, hvor det er gået galt: Hvad handlede jeres forventninger om – og hvordan er/var virkeligheden anderledes? Kan du se en ide i at bruge lidt tid på at fortælle - så vil det være til stor hjælp! For vi har brug for at få kastet lys over dette emne, som udenforstående jo ved ret lidt om i dag. Din beskrivelse vil selvfølgelig blive behandlet helt anonymt. Udover hvad vi allerede kan læse os til af diskussionerne på hjemmesiden og hvad I måtte skrive til os, så vil vi meget gerne have lov til at interviewe de af jer, som vil tillade det. Mange hilsner Steen Baagøe Nielsen og Thomas Gitz-Johansen Vi er begge fra Roskilde Universitetscenter, Institut for Uddannelsesforskning, og du er meget velkommen til at kontakte os her fx på tlf. 46742000 eller skrive til os enten her på forumet eller direkte på eller . |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/02-2005 22:09
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa allesammen, Er der virkelig ikke én herinde som har lyst eller tid til at deltage i ovennævnte projekt ??? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| binbar |
Lagt på d. 07/02-2005 23:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
jo det har jeg jeg prøver at ringe til dem i morgen jeg har en del erfaring med thai piger har to forliste forhold som hver holdt ca 5 år jeg har fået en ny kæreste hvor vi har været sammen nu i 3 år så jeg har prøvet en del så vi har en del at snarkke om det er helt sikkert.....![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 08/02-2005 06:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
jo jeg har kontakt med dem men vil lige være sikker at udfaldet ikke skal bruges til sentations jounalistik![]() |
|
|
|
| Johansen |
Lagt på d. 08/02-2005 09:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Kære medlemmer af dansk-thai hjemmesiden Der er IKKE tale om sentationsjournalistik men om et seriøst forskningsprojekt fra Roskilde Universitetscenter. Vi er to forskere der i løbet af 2005 vil interviewe et antal danske mænd, og et mindre antal udenlandske kvinder om det at leve i to-kulturelle parforhold: Vanskeligheder, glæder samt hvorfor og hvordan man finder sammen. Vi mener, at der i offentligheden er meget lidt viden om den slags forhold, og da mangel på viden kan skabe fordomme, så tror jeg, at vi har en fælles interesse i seriøs og fordomsfri forskning. Til det formål er (anonyme) interviews den mest effektive og reelle måde at få denne viden frem. Jeg håber, at mange af jer har lyst til at være med. Udover at bruge noget tid på interviewet, er der ikke noget besvær i det for jer. Send privat besked her på siden, eller ring til mig på 29804742. (Thomas Gitz-) Johansen Redigeret af Johansen d. 08/02-2005 09:16 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















