Se indlæg|
Ko Tarutao og Ko Lipe
|
|
| Nielsengt |
Lagt på d. 12/01-2008 15:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej, hvad er jeres erfaringer med disse øer ? Er det fredeligt, er det godt at snorkle der og hvordan kommer man nemmest dertil ? Jeg har læst, at det skulle meget fredfyldt. Er der nogen som har erfaringer med den muslimske del af Thailand ? Tak for hjælpen Nilsengt |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 12/01-2008 16:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
http://www.travel...un/ko_lipe http://www.virtua..._Lipe.html Der er meget info at hente på de to sider :-) Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/01-2008 18:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har været på dem begge. Tarutao er en stor ø som er en fornøjelse at udforske. Nationalparkstatus`en på denne ø medfører at der mig bekendt stadig kun er park headquaters at overnatte i. Her holder der også de imponerende næsehornsfugle til. Herfra sejles også til Tham Jarakey, krokodillegrotten, hvor saltvandskrokoddiler før i tiden holdt til. Jeg synes det er en fornøjelse at udforske øen på gåben. Eneste knap så gode jeg husker er, at maden godt nok ikke var noget at prale af på den eneste restaurant der lå i park hovedkvarteret. Den gode dykning/snorkling ligger længere ude ved Adang og Rawi, naboøerne til Koh Lipe. Koh Lipe er en meget lille ø, som jeg personligt synes var meget slidt og overbefolket, selvom det er en 12 år siden jeg var der, men koh Lipe tjener som en bekvem base for at besøge revene i nærheden. Foretrækker så langt Tarutao. |
|
|
|
| thshedegaard |
Lagt på d. 25/01-2008 11:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Hej med dig... Jeg var for et par år siden i Thailand for at udforske Tarutao men den var desværre lukket af pga. Amerikansk Survivor optagelser.. men så tog vi til Ko lipe istedet, og det har jeg aldrig fortrudt.. det var i slutnigen af sæsonen så der var ikke mange mennesker, og det var simpelthen det mest fredsfyldte jeg nogensinde har oplevet... og snorklingern er helt uovertruffen.. så det kan varmt anbefales.. Mvh Thomas.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/01-2008 18:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Hedegaard, Glæder mig at høre at du fandt Koh Lipe dejlig, de har åbenbart taget sig lidt sammen og fået ryddet op ![]() Jeg havde en sjov oplevelse der. Sad i restauranten om morgenen og fik mad, pludselig kom der en behåret hånd op på bordet og snuppede et stykke toast. Hvaaad?? Det var en makak-abe, den hed Lor (smukke) der havde specialiseret sig i at gøre sig tilgode med turisternes mad ![]() Jeg synes, at Koh Tarutao er det som nogle betegner som the last frontier i Thailand. En stor ø, som endnu ikke er blevet invaderet af masseturismen. Det var en stor oplevelse at trave rundt på øen og have det hele for sig selv. mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















