Se indlæg|
Service fra den thailandske ambassade
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 13/01-2008 06:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Igår morges blev min gode ven fra ambassadens visumkontor kontaktet af en mindre gruppe rejsende. De kom fra det jyske og skulle videre til Thailand med Thai om eftermiddagen, men der var et mindre problem. En gammel mand i gruppen havde ikke sit pas med! Han havde sendt det til Hvide Sande for at få visum, åbenbart i sidste øjeblik, og han havde ikke fået det retur. Hvad gør man så? Ja, man kontakter ambassaden, lørdag morgen, der så sætter gang i hjulene for at finde ud af, hvoad der er blevet af mandens pas. Det viser sig at passet, der blev sendt som eksprespost fra konsulatet, af postvæsenet var blevet sendt til Ålborg i stedet for til Århus. Det kan ikke nå at komme til København i tide til, at manden kan komme med eftermiddagsflyet. Ambassaden kontakter Thai Airways for at få ændret mandens billet til en senere afgang, men får at vide, at det er agenten (Thai Travel), der skal tage sig af det. Thai Travel har lukket i weekenden! Ja, men så kontakter man Somsak og Phan privat, og med deres hjælp bliver billetten ændret, så manden kan komme afsted på onsdag. Der var ingen ledige pladser før da. Nu er der så bare et sidste lille problem. Manden er fra Jylland, men befinder sig i lufthavnen her i København, og kan ikke komme videre før onsdag. Hvad skal han gøre indtil da? Ja, han bliver inviteret til at bo hos ambassadefunktionærens familie, indtil han kan komme afsted til Thailand. Peter
|
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 13/01-2008 07:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Det lyder godt. Det er rart,at høre,at hjælpsomhed findes. Eller filantropi, som Bent Jensen kalder det. Mvh Helge |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/01-2008 07:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
RESPEKT !!! [img]http://www.khum.net/upload/content/smiley-good.jpg[/img] is not a valid Image.
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 13/01-2008 13:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Det lyder næsten for godt til at være sandt ![]() |
|
|
|
| Pratunam |
Lagt på d. 13/01-2008 14:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Den Thailandske ambassade plejer ikke ligefrem at være kendt for god service, tværtimod...![]() ![]() .pratunam |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 13/01-2008 16:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Pratunam skrev: Den Thailandske ambassade plejer ikke ligefrem at være kendt for god service, tværtimod... ![]() ![]() .pratunam Næ..det er heller ikke mit indtryk af den , men de kan åbenbart godt....måske det er fordi det er en dansker , havde det været en Thai kunne de sikkert ikke - de har ikke hjulpet min kone de gange vi har været der...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 13/01-2008 16:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Det har nok haft en vis betydning, at det er en gammel mand, 80 år så vidt jeg har forstået. Og så er det vel også klart, at de ikke - privat - lægger flere dages/nætters gratis ophold til, hver gang nogen har et problem. Peter
|
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 13/01-2008 22:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
de er da flink mennesker fra ambassade... jeg tror nok det var dem som bor på amager? |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 14/01-2008 02:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Til psulsenp: Det lyder helt utroligt og må have noget at gøre med mandens høje alder Den thailandske ambassade har her vist en omsorg, som er helt "beyond the call of duty". Man kunne ønske, at en anden ambassade - jeg vil ikke nævne hvilken - viste bare en lille del af denne omsorg for klienterne. Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 14/01-2008 08:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Der er et par stykker af ambassadens ansatte, der bor på Amager, og de er i øvrigt brødre. Ja, det er mandens alder, der har gjort udslaget, og det er ikke så meget ambassaden som den pågældende ambassadefunktionær, der har har været så hjælpsom. Peter
|
|
|
|
|
Lagt på d. 14/01-2008 08:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nu må i sgu holde op, nu er de flinke ambasadden, også skal de skældes ud nu må i snart holde op med jeres brok. ![]() ![]() Det er godt nok svært at gøre folk tilfredse i dag. |
|
|
|
| Pratunam |
Lagt på d. 14/01-2008 08:18
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
klap hesten.....ris eller ros er vel tilladt? pratunam |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 14/01-2008 15:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Lige et par korrektioner til det første indlæg. Det var andenhåndsoplysninger, og så er der ofte noget, der ikke er helt korrekt. Pas og visumansøgning var ikke sendt til Hvide Sande, men til ambassaden i København. Passet blev returneret med kurérpost, ikke med "det røde postbud". Der var byttet om på byerne. Manden bor i Ålborg, og kurérfirmaet sendt brevet til Århus. Og så til fortsættelsen af historien. Kurérfirmaet kunne ikke finde ud af at ændre destination for brevet, så det blev - med forsinkelse - sendt til Ålborg. Manden er netop nu på vej til København igen, efter at have taget toget til Ålborg for at hente passet. Det lykkedes desuden at få plads på flyet i morgen, så han (og de flinke værter på byens billigste hotel) slipper for at vente til onsdag. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















