Se indlæg
 Udskriv debat
Børnebidrag
goodman
Min kone(som er thai) og jeg har nu boet sammen i 1 år og 3 måneder i Danmark.
Hun er nu endelig blevet gravid og det er bare ønskebarnet.

Men hvis nu forholdet går i stykker og hun vælger at tage tilbage til Thailand med barnet,skal jeg så betale børnebidrag.

Mvh Goodman
 
Chatten
ved ikke mht til lovgivning.. men moralsk syntes jeg du burde
 
jesperfrb
Ja, det skal du, hvis faderskabet er anerkendt!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
"Børnetilskuddet fra det offentlige udbetales til den, der har barnet hos sig, hvis barnet er tilmeldt folkeregistret på denne adresse."

sakset (lidt nede på siden) her :
http://www.advoka...friendly=3


Da folkeregistret vel kun omfatter adresser i Danmark må svaret vel være nej, om der så er regler der taler imod denne logik, ved jeg ikke - men her er lidt at læse på også :
http://www2.borge...aabenraa07


Tilbage er så det moralske som Laze er inde på - at det ER jo dit barn, du har vel en indbygget vilje til at det skal have den bedst tænkelige opvækst, også efter et evt. brud - jeg vil tro der er muligheder for at sikre at barnet er den relle modtager af bidraget...

..
 
jesperfrb
Går spørgsmålet på børnebidrag eller børnetilskud??
Børnetilskud, også kaldt børnecheck betales af staten/kommunen, og kan selvfølige ikke tages med til udlandet!

Børnebidrag, betales af den forældre barnet ikke bor hos, i tilfælde af skilsmisse!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Jesper - godt set - det havde jeg ikke set at der stod tilskud (og selvom jeg bidrager til 6 børn så modtager jeg jo ikke Wink )

Men bidraget følger altså barnet rundt i verden ??? på den anden side (fra Aabenraa) der står at kommunen ikke udlægger for børn uden for EØS - og alt andet lige så giver det jo en ringe beskyttelse for betalingen, men der står ikke noget om hvorvidt man SKAL betale til børn uden for EØS... kun at det blander kommunen sig ikke i...

.
 
jesperfrb
Ja, hvis man i forbindelse med skillsmisse bliver dømt til at betale børnebidrag, kan manden/konen medbringe dette til udlandet, men det kan nok være svært for en Thai at indrive det, da som du siger. Kommunen garantere kun indenfor EØS!


IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
goodman
Jeg takker for alle jeres svar og kan forsikrer jer at min morale ikke fejler noget.
Det er selvfølgelig de penge jeg skal betale som far det handler om.
Altså børnebidrag.

Mvh Goodman
 
jesperfrb
Hej goodman!

Du vil sikkert blive dømt til at betale, ved en evt. skillsmisse, men hun vil få meget svært ved at indrive pengene, hvis hun bosætter sig i Thailand!Wink

Men håber ikke det sker for jer!Wink

Held og lykke og tillykke med gravititeten!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Spring til debat: