Se indlæg
 Udskriv debat
BKK - CPH
Ahrendt
Hej

Skal bruge en 6 mdr. åben billet fra BKK til CPH
med afrejse midt/sidst i februar.

Nogen der kender et godt sted at finde en sådan
i Bangkok?

Håber at I kan hjælpe

MGA

Hvis "man" ikke har noget imod mellemlandinger så er det her vel en mulighed :
http://www.ebooke...YGsaQ#LXOS

(jeg håber at denne slår igennem, ellers er det Swiss air hos MrJet.com)

Det fremgår ikke om den er åben, men "plejer" billetter over lang periode ikke at være det ???

Ellers er der
http://www.thai-t...
- de er i hvert fald ualmindeligt hjælpsomme, og meget rimelige i deres prissætning...

.

Jake
Hvad med at købe en enkeltbillet med LTU? Det er ikke dyrere end en halv returbillet med TG eller Andre. Du skal dog via Berlin eller en anden tysk by

Ahrendt
Tak for jeres svar.
Billetten er til min kæreste, som skal herop.
Da det er første gang hun skal ud og flyve "langt"
ville det være bedst med en direkte.

Eller er der nogen der har erfaringer omkring dette.
Jeg ville helst at hun fløj BKK - AMS - BLL, men tør
man satse på at nogen kan hjælpe hende med om-
stigningen i Amsterdam?

Hun taler flydende engelsk, så hun er ikke "hjælpeløs"

Mvh.
Ahrendt

John
Du kan bestille billetten og betale gennem Thai-Travel på halmtorvet, men hun skal selv hente den hos Thai air i Bangkok.

Som et minimun skal hun kunne fortælle hvem hun skal besøge og hvor hun skal bo.
Så det letteste er hvis hun har en kopi af invitationen med til paspolitiet.

Håber det bedste for jer Smile
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Jake
Ja, så skal hun nok have en returbillet, muligvis også med fast hjemrejse, for at hun kan få visa

kylling
Jeg tror for visum til bl.a. DK kræves en returbillet.

Jake
PS. rutinen plejer at være den ,at pigen præsenterer invitationsbrev, anbefaling fra job og rejseplan på ambassaden. Hvis alt ser ok ud, får hun besked på at købe en flybillet og forsikring, som hun så skal komme tilbage og vise på ambassaden, som så endelig udsteder visa. Husk at bestille tid på ambassaden på forhånd.... der kan være 4-5 ugers ventetid...

Ahrendt
Hej igen

alt vedr. visum er på plads og vi venter bare på at meddelelsen når frem til Thailand, så ambasaden kan overbringe svaret til hende.

Så det er ikke der udfordringen ligger, det er mere at finde en billet til de rigtige penge. Og med en åben billet har du jo netop en tilbagerejse data (som kan ændres i tilfælde af at man kunne "finde" på at søge om yderligere 3 mdr. visum)

Mvh. Mga

fjelle123
man kan da ikke søge om yderligere 3 månedrs visum når hun allerede er i DK, eller jo det står vist et eller andet sted at man kan - men de praktiserer det ikke i US.

så vidt jeg ved er der IKKE andre muligheder end 3 måneder i DK 3 måneder i TH 3 måneder i DK osv osv osv...

Ahrendt
Hej Fjelle

Med mindre de har ændret reglerne igen kan du søge om yderligere 90 dage i DK.

Det har jeg da praktiseret tidligere uden problemer.

Mvh.

MGA

Ahrendt
I visse tilfælde kan ansøgerens visum eller visumfrie ophold forlænges med et ophold i Danmark. Det kan i givet fald ske med et besøgsophold på yderligere op til 90 dage. Besøgsopholdet er kun gyldigt for Danmark og giver således ikke ret til ophold i de andre Schengen-lande. Det gives som udgangspunkt til:

ansøgere, der skal besøge ægtefæller eller faste samlevere, som er indrejst i Danmark på et tidspunkt, hvor begge parter har en alder på mindst 23 år og seks måneder. Det sker for at sikre, at de ægtefæller og faste samlevere, som ikke opfylder 24 års kravet i udlændingelovens bestemmelser om familiesammenføring, får mulighed for at blive sammen, indtil udlændingemyndighederne har afgjort, om de øvrige betingelser for familiesammenføring er opfyldt
EU- og EØS-statsborgere og familiemedlemmer til disse, der er på besøg hos ægtefæller, faste samlevere, kærester/forlovede, forældre, børn og søskende, der bor i Danmark

Spring til debat: