Se indlæg
 Udskriv debat
voldelig ægtemand
hansi66
Hej alle i vise mennesker her på DTW

Jeg har et spørgsmål!!
Min kone går i skole med en thaikvinde som har en voldelig ægtemand, politiet har været inde over sagen og den ene gang sad han en dag i arresten, men spørgsmålet er hvis de bliver skilt(det vil hun gerne) kan hun så blive i dk? hun har en søn på 10 år, hvor faren er thai(men drengen er faldet godt til i dk og taler flydende dansk)
hun har været her 3 år, så jeg ved godt at hun ikke umiddelbart kan få lov at blive, men er der dog ikke en måde man kan hjælpe denne stakkels kvinde på?

Håber på nogle rigtig goe svar fra jer

Hansi66Wink

p.s jeg håber sgu selv at den mand han en dag får et ordentlig lag prygl, hun er så medtaget denne gang så hun ikke kan komme i skole

pdrhan
Hmm desværre er der nok ikke noget at komme efter - den nye regel er jo 7år , så det er nok tvivlsomt , kender også et par stykker i samme situation hvor stodderen er et dumt svin over for pigerne...surt de skal gå 7 lange år med en idiot der ikke kan opføre sig ordentligt.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

rinpoche
Skilles, ny mand? Er det ikke en mulighed?
Hvis den skildrede situation er faktuel, så har jeg den største sympati med den stakkels kvinde og hendes søn Sad

mvh
rinpoche

pdrhan
rinpoche skrev:
Skilles, ny mand? Er det ikke en mulighed?
Hvis den skildrede situation er faktuel, så har jeg den største sympati med den stakkels kvinde og hendes søn Sad

mvh
rinpoche

Jo ,men hvis de bliver skilt før 7års perioden er udløbet - er det så ikke hjemsendelses grund?

Webmaster
Meget kedelig og sørgelig læsning :-(

Ved du om manden tidligere er dømt for vold mod samlever/ægtefælle ? I så fald har Udlændingeservice svigtet i kraft af at en herboende, som er dømt for vold mod en samlever eller ægtefælle, skulle have været frataget adgang til familiesammenføring med en udenlandsk ægtefælle i op til 10 år efter at det kriminelle forhold har fundet sted.

Det jeg vil frem til er at hvis den udenlandske ægtefælle kan påvise overgrebene, så kan hun bibeholde opholdstilladelse til trods for de 7 år endnu ikke er gået. Såfremt manden er tidligere dømt for lignede så ville det hjælpe enormt meget på hendes og barnets sag.

Ikke at det er en umulig mission selvom han ikke tidligere er dømt for lignende, det ville bare gøre det lidt lettere. Men hun skal nok havde kontakt med sådan et kvindekrisecenter som noget af det første.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ghj
Hej jeg er næsten enig med webmaster, hvis hun kan påvise overgrebene, eks, med rep. fra skadestuen og politi rep. og hun får en god avokat, så har hun gode muligeheder få at kunne bliver her, men hun skal melde ham til politit være gang han slår hende, lige som hun SKAL tage til sin læge eller på skadestuen og få dem til at se på de skader som hun får

MVH

Haue

pdrhan
Svært for sådan en pige , melde manden om fredagen til politiet , han bliver løsladt lørdag - og smasker hende igen....jeg kan sgu blive så harm på de stoddere der ikke kan opføre sig ordenligt....

Ja det er her man sidder og tænker at de penge vi smed i røven på vatpikken ole og lek kunne være brugt til en advokat i sådanne tilfælde hvor thaipiger kommer galt adsted.

lindy

Er der nogen der har hørt noget om hvordan det går vatpikken.

jpo
ja hvad blev der af ole og lek, efter de fik alle pengene af os,
føj for en patpik.
når en thai pige bliver skilt, hun har ikke (permanent) opholdstilladelse, har hun fast arbejde, og hvor skal hun bo, ingen bolig, det er jo nok det der er problemet først efter 7 år fast opholdstilladelse, derfor er der måske mange der bliver hos manden selvom han er et svin.
som lindytv skrev ville det være fint at hjælpe sædanne en stakkels kvinde.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Suk Rak Ning
Selvfoelgelig skal han ikke vaere voldig, men det kunne jo ogsaa vaere at den stakkels kvinden er en aekkel vamp der er fuldstaendig ustyrlig...............Ved vi noget om det ? jeg goer da ikke!!!Frown

7. aars reglen er ikke fair

Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/02-2008 09:54
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk skrev:
Selvfoelgelig skal han ikke vaere voldig, men det kunne jo ogsaa vaere at den stakkels kvinden er en aekkel vamp der er fuldstaendig ustyrlig...............Ved vi noget om det ? jeg goer da ikke!!!Frown

7. aars reglen er ikke fair

Helt ærligt suk hvordan kan du forsvare sådan en tumpe der slår på en kvinde, du slår måske også ning? Der er intet der kan forsvare at slå overhovedet og slet ikke på kvinder. Er det ikke kun tøsedrenge der slår på kvinder?
Redigeret af d. 01/02-2008 10:01

Suk Rak Ning
jsh71.

Laes da for helvede mit indlaeg..!!!!!!!!!!!!

Selvfoelgelig skal han ikke vaere voldig

At du kommer med noget saa lavt som " du slaar maaske ogsaa Ning " Sig mig lige engang, hvad fanden bilder du dig egentlig ind? Angry
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/02-2008 10:07

Suk skrev:
jsh71.

Laes da for helvede mit indlaeg..!!!!!!!!!!!!

Selvfoelgelig skal manden ikke vaere voldig

At du kommer med noget saa lavt som " du slaar maaske ogsaa Ning " Sig mig lige engang, hvad fanden bilder du dig egentlig ind? Angry

Har jeg gjort

hansi66
Hej

med jer, jeg takker jer for jeres svar, vil prøve at undersøge om hun har været på hospitalet og registrere hendes skader, men vil også prøve at kontakte en advokat og måske høre udlændingeservice hvad man evt. kan gøre, ikke fordi jeg regner med udls. men prøves kan den.

Hansi66Smile

ubon lynge
Ja hansi66 det skader jo aldrig at prøve og snakke med udlændingeservice, måske der kommer noget godt ud af det. Wink

Jeg vil nu give SUK ret i det han skriver, vi ved jo ikke hvordan den stakkels kvinden er, hun kun jo være lidt skyld i noget selv, men som jsh71 skriver så slår man ikke på en kvinde.
Der kan jo ligge mange ting bag ved deres forhold som vi ikke kender en pind til, men derfor skal det fjols ikke være voldelig og slå på hendeAngry Også er det ikke kun tøsedrenge der slår på kvinder? De er total tom hjernet og bør ikke have lov til at gå frit omkring, jeg håber at det FJOLS for en rigtig stor lære streg af andre Grin så vil jeg grine.
Ubon.

Pibe

Suk Rak Ning
For at slaa det fast en gang for alle...JEG ER IMOD VOLD !!!

Og vi kender intet til sagen, man hoere jo saa meget, jeg hoerte engang noget med at en mand i Thailand der var saa fattig, at han ikke kunne komme hjem, saa var der nogle venlige mennesker der hjalp ham...men alle de venlige mennesker havde bare ikke hoert hele historien, derfor skal man passe lidt paa hvad man goer og siger, hvis man kun har faaet historien ind med et halvt oere......

Hvis det staar saa grelt til med denne stakkels kvinde, oenskes hun selvfoelgelig held og lykke her fra.........TAK
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/02-2008 11:22

Berg
Tjae.. ville ikke være første gang jeg har ommøbleret fjæset på en "wife-beater" og sikkert heller ikke sidst gang hvis jeg skule være så "heldig" at løbe ind i ham.
Har intet til overs for sådanne fjolser ligemeget hvordan hun er eller hvad hun har gjort, giver det ham aldrig ret til at øve vold på hende. Hvis han er utilfreds med hende som kone, kan han jo begære skilsmisse.

Vil dog give Suk ret i, at det er svært at tage stilling til den givne situation, da vi intet ved om mandens side af historien, dermed ikke sagt, at vi ikke tror på hvad du skrive Hansi, så venligts ikke se dette som et angreb på dig som person.
Redigeret af Berg d. 01/02-2008 11:21
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Ok suk jeg undskylder hvis du har misforstået hvad jeg mente med mit svar til dit indlæg, det var nu ikke meningen.

Jeg må bare indrømme det du skrev fik mig til at *tro* du kunne forsvare vold. Jeg ved da godt du ikke er voldelig (eller jeg går ud fra det) og jeg satte det kun op som et spørgsmål, jeg skrev ikke du slog på ning.

Og til hansi vil jeg bare ønske held og lykke med din kones veninde og ønsker alt det bedste for hende.

Suk Rak Ning
jsh71 skrev:
Ok suk jeg undskylder hvis du har misforstået hvad jeg mente med mit svar til dit indlæg, det var nu ikke meningen.

Jeg må bare indrømme det du skrev fik mig til at *tro* du kunne forsvare vold. Jeg ved da godt du ikke er voldelig (eller jeg går ud fra det) og jeg satte det kun op som et spørgsmål, jeg skrev ikke du slog på ning.

Og til hansi vil jeg bare ønske held og lykke med din kones veninde og ønsker alt det bedste for hende.

Der sker jo sommetider lidt misforstaelser i det skrevne sprog, men saa er det godt at vi kan rede traadene ud igen uden alt for meget postyr......WinkGrin

John
Hun kunne jo starte med at henvende sig hos advokatvagten, som er gratis.

http://borger.dk/...fri-proces

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: