Se indlæg
 Udskriv debat
Tildstandreport...
phitsanulok
Er der nogen der har forstand på at læse sådanne? det er på et mindre hus. Cool
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
ebeth
Der står da en facitliste til tilstandsrapporten? Husk en ting, det er sælgers 'mand' der har lavet den- den er i øvrigt kun gyldig i 6 mdr- hvis du får lavet en kan den se anderledes ud.
I gamle/mindre huse bruger man den gerne til at 'handle' med. Dvs. at hvis der er større mangler, det er K3 punkter, vitale ting for huset der er galt, kan man måske få sat salgsprisen ned med hvad det koster at få det sat i stand.Du skal helst ikke ha' for mange K3, det er ret dårligt! K2 skal helst laves inden for xx tid. K1 er kun øjebæer, som der ikke sker noget ved at lade være.
Du skal være opmærksom på at nogle K3, bliver det fordi byggeregulativet var anderledes da 'dit' hus blev lavet/renoveret.
Eks: Et hus med en K3 der gik ud på at der ikke var spændebånd ml. tag og mur... Taget er 20 år gammelt, så det er ikke sandsynligt at det flyver sin vej nu.
Få en god tømrer/murer til at læse den.
vh

Henrik N B
Min oplevelse af at få udfærdiget en tilstandsrapport er absolut ikke, at det er sælgers mand. Der var simpelthen ingen grænser for hvad der kom med; en dør der binder, en revne i en flise i en vindueskarm, et gulvbrædde som knirker en smule på loftet, aftryk i gulv efter en sofa, noget af det var endda K2 og det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen. Jeg havde åbenbart også et råddent brædde i et lille redskabsskur som ikke har noget med huset at gøre, han kunne ligesågodt skrive at min grill er rusten eller mine havemøbler trænger til olie.

Da jeg købte mit hus var der en K3 angående taget som havde noget løst rygningskit, men da jeg selv skulle sælge kunne inspektøren ikke se den fejl, men når det nu stod i den gamle rapport så kunne han jo lige så godt tage det med over. Shock

Mit indtryk er, at de skriver noget bare for en sikkerheds skyld, men intet bliver undersøgt ordentligt. Det hele tog 15 minutter og det giver man 5.000 kr for!

Når du selv får en tilstandsrapport i hånden, så synes jeg selvfølgelig du skal tage K3erne alvorligt og notere dig prisen for at få dem udbedret, men resten bør du lige tage en runde i huset for at se med dine egne øjne med tilstandsrapporten i den anden hånd.
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

phitsanulok
tak for de gode råd Wink

www.shirtfreak.dk
ebeth
Henrik! Hvis du har været tilstede under et besøg af en synsmand og han var et kvarter om at gennemgå dit hus, undrer det mig da at du ikke brokkede dig da han var da. Selvfølgelig skal man selv checke huset- med en håndværker man har tillid til- inden man køber. Jeg læser det som om du fik udfærdiget en tilstandsrapport inden du købte et hus? Og en gang til da du solgte det igen. Hvor du er tilfreds med den anden gang syn du fik lavet.
Ting der er revnet eller binder, kan jo være tegn på at huset har sat sig/er ved at sætte sig. Jeg er ikke håndværker og har ikke købt mange huse, øver mig bare i at være venlig....
vh

phitsanulok
ebeth, det går da meget godt ;-) tak

www.shirtfreak.dk
Henrik N B
Hej ebeth
Jeg synes også du er venlig Smile
hehe, med alle de små fejl han kunne finde på et kvarter i et forholdsvist nyt hus ville jeg ikke ønske han blev længere, men synes stadig det er en høj timeløn Frown
Jeg bor skam i huset endnu og synes det er et superfantastisk og charmerende hus og kan godt leve med en knirkende bræt og en dør der binder lidt, hvem har ikke lidt småfejl
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

Bent Jensen
phitsanulok skrev:Er der nogen der har forstand på at læse sådanne? det er på et mindre hus.

Ligger huset i Thailand? Ellers er jeg ikke klar over relvansen her i dansk-thai.dk..

De staves for resten tilstandsrapport.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Davs Bent

Ja hvis du ser hvor i debatten det er lagt ind.

(( Andet (ikke thai relateret) )))

Så kunne du sikkert godt se hvorfor det ligger her
Det er ikke alt som har med thailand at gøre,
man kan snakke om her, ha en god dag

bamsen

Rasmus
At Bent Jensen ikke umiddelbart kan gennemskue relevansen af en tråd, som er angivet som ”Andet – ikke Thai relateret”, kan vel ikke forbavse nogen!
Hvornår har Bent Jensens egne indlæg overhoved haft skyggen af relevans? Jeg spørger bare! Grin

Rasmus

Bent Jensen
Rasmus skrev:At Bent Jensen ikke umiddelbart kan gennemskue relevansen af en tråd, som er angivet som ”Andet – ikke Thai relateret”, kan vel ikke forbavse nogen!

Lad mig forsøge. Tilstandsrapporter kunne måske blive Thailand-relevante. Jeg oversætter i forvejen for en ejndomsmægler, som handler med skandinaviske – herunder danske - klienter. Mpske vil han få brug for at få tilstandsrapporter oversat for de huse, han sælger i Thailand .

Hvornår har Bent Jensens egne indlæg overhoved haft skyggen af relevans? Jeg spørger bare!

Jeg svarer bare. Hvis man:
- ønsker at lære thai, kunne det have skyggen af relevans at vide, hvordan jeg gjorde det.
- ønsker at kende beliggenheden af et marked i Pattaya, kunne min oplysning herom have skyggen af relevans.
- ønskede at købe guld, kunne min oplysning om, at Yaowarad Road er stedet, hvor de vigtigste guldsmedebutikker ligger, have skyggen af interesse.
- ønskede at sejle med long-tailed båd på Mekong-floden, kunne min oversættelse af en avisartikel om en alvorlig ulykke fra denne type bådfart have skyggen af relevans.
- ønskede at adoptere et spædbarn, kunne nin oversættelse af en thailandsk avisartikel om fundet af et hittebarn have skyggen af interesse, og det kunne det sandelig også, selv om, man ikke ønskede at adoptere. Der er intet som hittebørn, der i den grad vækker folks fantasi.

Det var bare nogle eksempler på relevante indlæg.

Lad os nu se, om du kan komme med et indlæg af relevans. Jeg ønsker at købe en Baretta revolver (James Bonds foretrukne våben). Hvilken gade i Bangkok skal jeg gå til for et finde et udvalg?

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Med venlig hilsen
Bent Jensen

larsen99
Bent Jensen skrev:
Rasmus skrev:At Bent Jensen ikke umiddelbart kan gennemskue relevansen af en tråd, som er angivet som ”Andet – ikke Thai relateret”, kan vel ikke forbavse nogen!

Lad mig forsøge. Tilstandsrapporter kunne måske blive Thailand-relevante. Jeg oversætter i forvejen for en ejndomsmægler, som handler med skandinaviske – herunder danske - klienter. Mpske vil han få brug for at få tilstandsrapporter oversat for de huse, han sælger i Thailand .

Hvornår har Bent Jensens egne indlæg overhoved haft skyggen af relevans? Jeg spørger bare!

Jeg svarer bare. Hvis man:
- ønsker at lære thai, kunne det have skyggen af relevans at vide, hvordan jeg gjorde det.
- ønsker at kende beliggenheden af et marked i Pattaya, kunne min oplysning herom have skyggen af relevans.
- ønskede at købe guld, kunne min oplysning om, at Yaowarad Road er stedet, hvor de vigtigste guldsmedebutikker ligger, have skyggen af interesse.
- ønskede at sejle med long-tailed båd på Mekong-floden, kunne min oversættelse af en avisartikel om en alvorlig ulykke fra denne type bådfart have skyggen af relevans.
- ønskede at adoptere et spædbarn, kunne nin oversættelse af en thailandsk avisartikel om fundet af et hittebarn have skyggen af interesse, og det kunne det sandelig også, selv om, man ikke ønskede at adoptere. Der er intet som hittebørn, der i den grad vækker folks fantasi.

Det var bare nogle eksempler på relevante indlæg.

Lad os nu se, om du kan komme med et indlæg af relevans. Jeg ønsker at købe en Baretta revolver (James Bonds foretrukne våben). Hvilken gade i Bangkok skal jeg gå til for et finde et udvalg?

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Med venlig hilsen
Bent Jensen

James Bond har en rigtig nok en Baretta, men det er en pistol han har, for en revolver har tromle.
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

Webmaster
Bent, bare et til indlæg af denne kaliber og så er en udelukkelse en realitet uanset resultatet af afstemningen eller ej.

Og desuden hedder det tilstandsrapport i ental og tilstandsrapporter i flertal. Går ud fra du mente i flertal da du skrev "De" i din rettelse af Phitsanulok og dermed er du end ikke selv i stand til at stave det du retter hos andre rigtigt.

- Admin -

Og så tilbage til trådens oprindelig indlæg/indhold.
Tak
Redigeret af Webmaster d. 01/02-2008 19:09
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk

Til-admin-

fint han har brugt sin kvota for dumhed.

lindy

Bent Jensen
Webmaster skrev:
Og så tilbage til trådens oprindelig indlæg/indhold.
Tak

“Tilstandreport”? Jeg tror, at "the subject is exhausted," som de siger i U.K.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

hamster01
der er 2803 medlemer her på siden så hvis man har et spørstmål
er der ander man kan spørger .
det vil jeg også heller.

www.lapetitbankok.dk
Bent Jensen
hamster01 dlrev:der er 2803 medlemer her på siden så hvis man har et spørstmål er der ander man kan spørger .
det vil jeg også heller.

Der er jo ytringsfrihed her på dansk-thai.dk (nå, ja, sådan da), så hvem som helst kan forsøge at svare på hvad som helst eller lade være. Din bemærkning har derfor ikke rigtigt nogen mening.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Webmaster
Tilbage til trådens oprindelig indlæg/indhold blev der sagt allerede for flere indlæg siden.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Bent Jensen
Webmaster skrev:
Bent, bare et til indlæg af denne kaliber og så er en udelukkelse en realitet uanset resultatet af afstemningen eller ej.

Det gør ikke så meget. Nogle af gruppens medlemmer - navnlig lindytv - er fremkommet med fornærmelige ytringer mod mig, som burde være påtalt, så jeg ved ikke rigtigt, om jeg har lyst til at være med her.

Og desuden hedder det tilstandsrapport i ental og tilstandsrapporter i flertal. Går ud fra du mente i flertal da du skrev "De" i din rettelse af Phitsanulok og dermed er du end ikke selv i stand til at stave det du retter hos andre rigtigt.

Næh, jeg tror, du er klar over, at jeg lavede en tastefejl og skrev De i stedet for Det. Phitsanuloks stavemåde er håbløs. Det hedder ikke tildstandreport hverken i singularis eller pluralis. Det er en blanding af dansk og engelsk. Det ville jeg normalt være ligeglad med, hvis det ikke var fordi nogle medlemmer interesserer sig helt utroligt for mine tastefejl.

I går oversatte jeg svendebreve for to danske håndværkere, som gerne vil arbejde i Thailand. I dag (lørdag) vil jeg tage ind til gaden med elektronik og købe en ny forstærker til min hjemmelavede hjemmebiograf. Gaden. hvor man kan købe elektronik og byggesæt meget billigt, ligger i nærheden af våbenhandlernes gade. Nu er det langt over min sengetid.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

John
Bent Jensen skrev:

Det gør ikke så meget. Nogle af gruppens medlemmer - navnlig lindytv - er fremkommet med fornærmelige ytringer mod mig, som burde være påtalt, så jeg ved ikke rigtigt, om jeg har lyst til at være med her.

Så farvel igen Bent Jensen

Admin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: