Se indlæg
 Udskriv debat
Opholdstilladelse og giftemål
DanishDynamite
Hej allesammen,

Jeg er ny her på Dansk-Thai website.

Jeg har et spørgsmål angående opholdstilladelse for min thailandske kæreste her i Danmark.

Vi mødte hinnanden for et halvt år siden og hun er nu i Danmark på et Visa gældende i 90 dage fra den 29/11-2007 og vi har planlagt at tage tilbage til Thailand den 26/02-2007 når visummet udløber.

Mit spørgsmål er nu. Kan vi gifte os i Danmark så hun undgår at skulle tilbage til Thailand, eller SKAL vi tilbage til Thailand og gifte os der. Jeg er godt klar over at min Garantistillelse går tabt, men der skal jo alligevel stilles en ny hvis vi bliver gift i Thailand og søger om hendes opholdstilladelse i DK dernedefra + at hun skal vente og jeg skal frem og tilbage imellem DK og THL.

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

M.v.h.

Ulrik

laodenmark
Hej DD.

man kan jo rejse meget frem og tilbage for de penge (hvis man har tiden) for som du skriver :Jeg er godt klar over at min Garantistillelse går tabt, = et tab på 52-54000 kr.

men held og lykke

DanishDynamite
Hej LaoDenmark,

Jeg ved godt at jeg kan rejse frem og tilbage, men lad os sige at pengene ikke betyder noget, er der så noget til hindre for at vi gifter os i DK kort inden hendes visum udløber, og så hun bare bliver i Danmark?

John
Hun kan ikke "bare" blive.

I skal, når i er gift, søge familiesammenføring hos udlændingeservice, som så vil give hende en midlertidig opholds tilladelse mens de behandler sagen.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
quickmouse
DanishDynamite skrev:

Mit spørgsmål er nu. Kan vi gifte os i Danmark så hun undgår at skulle tilbage til Thailand, eller SKAL vi tilbage til Thailand og gifte os der.

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

M.v.h.

Ulrik

inden i henvender jer på det loale kommune vielses kontor, skal du /i være opmærksom på at din kærestes papir er i orden fra thailand, d.v.s. at hun har et dokument der beviser at hun er ugift i thailand samt at det er oversat fra thai til engelsk og naturligvis at det er legaliseret. er det ikke det så må du jo nok gifte dig i thailand, husk også at dine papirer er i orden fra danmark.

alternativt kan i jo få orden på alle hendes papirer når nu i er i thailand, og så gifte jer i dk når hun kommer til dk igen.

anden gang hun får visa til dk skal du jo ikke stille garanti hvis vel og mærke at hun har overholdt udrejse tidspunket for sidste besøg.

og når hun så kommer tilbage så gift jer og søg om famillie sammenføring, så får hun et såkaldt procesuelt opholds visa mens uls undersøger sagen.

håber det hjalp og gav noget mening.

så alt held og lykke til.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: