Se indlæg|
Statistik internationale ankomster 2007
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/01-2008 14:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nu er statistik jo nok ikke noget der afføder hjertebanken og svedige håndflader af bar spænding. Men jeg synes nu alligevel denne er interessant og tror også den vil komme bag på nogle mht fordelingen af asiatiske turister kontra farang. På vores nylige trip til Thailand var det overordentligt påfaldende hvor mange svenskere vi mødte og jeg satte mig for at finde ud af hvor stor en andel af det samlede antal ankomster de udgjorde, og fik som biprodukt oversigten over de øvrige nationaliteter. Statistikken for 2007 er opgjort fra januar til oktober. Den kan downloades herfra: http://www2.tat.o...hp?Rpt=nmt Det er en excel fil. mvh |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 17/01-2008 07:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Gider du ikke at kopiere den ind her i traaden til os som ikke har tid tid/lyst til at downloade filen...? |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 17/01-2008 09:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
[img]http://www.hf-export.dk/danskthai/Untitled-1.jpg[/img] is not a valid Image. Nyd dagen og vejen...Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/01-2008 04:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Tak til Draaben! |
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 10/02-2008 23:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Interessant tal vi fik her - tak for det! Sjovt at notere at folk fra UK er dem der kommer flest af til Thailand. Men der er jo også mange engelske bar og irske restauranter dernede.. |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 11/02-2008 07:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Det der er sjovt er at se hvor stærkt danmark er repræsenteret i % i forhold til befolkningstallet. næsten 2% (1,866 %) af danmarks befolkning har været i thailand i 2007 (hvis man anslår danmarks befolkning til at være 6 mill). sammenlignet med england hvor det er 1,4% af landets befolkning (hvis man anslår englands befolkningstal til 49 millioner). Men en af dem der virkelig batter er vores svenske naboer som med sine 9 millioner mennesker har en prcentdel der hedder 2.866 %. heh kedede mig måske lidt for meget da jeg fandt ud af det, men jeg synes det er sjovt at se
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/02-2008 12:46
|
|
Ditto her, og det bekræftede mit indledningsvise indtryk af, at der vitterlig er rigtig mange svenskere i Thailand, når man netop som du er inde på sætter besøgstallet i relation til nationens indbyggerantal. mvh |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/10-2008 13:02
|
|
http://www.rejsel...ser-boomer Så meget for danskernes angst for at rejse til Thailand pga. politisk ustabilitet osv.osv. Næsten 50 pct. flere danske turister i Thailand i forhold til for tre år siden. Først var det en trend, at stadig flere valgte rejsemål langt væk. Nu er det et faktum i rejsemømstret. Oversøiske ferier er blevet allemandseje. Børnefamilier, pensionister, helt unge - ja hele familien Danmark er med på bølgen. De tager også på eksotiske og oversøiske ferier. Det ses bl.a. af indrejsetallene i Thailand. Hvor der i vintersæsonen for tre år siden rejste 70.000 danskere ind i landet, vil omkring 110.000 holde ferie i Thailand i den kommende vinter. "Det er en utrolig udvikling med det land. Det ser ud som om, at stigningen i antallet af danskere, der vælger Thailand som rejsemål, bare bliver ved med at stige. Vi har naturligvis også mærket samme udvikling," siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour. Antallet af kunder, der har køb rejser til Thailand i bureauet er i samme periode steget fra 15.000 til 32.000. Star Tour sidder på omkring 30 pct. af ferierejsemarkedet til Thailand, og det er bureauets erklærede mål at blive Danmarks største udbyder af oversøiske rejser. For at nå det mål har man bl.a. i år udvidet rejsemulighederne med pakkerejser til Cambodja. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.