Se indlæg|
En tur til skrædderen...
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 12/02-2008 16:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Det har de fleste vel prøvet herinde, det kan hvertifald gøres billigt. Anyway, hvad bør det koste bare at få syet et par bukser? Priserne kan svinge meget, fra 800 bath og opefter. Jeg har før givet omkring 1000 bath for et par, men hvad bør man give? Skrædderne vil jo gerne have en så høj pris som muligt, og det er jo muligt at prutte prisen lidt ned.. Har også gået forbi en butik hvor der stod 600 bath for et par, så ærgrer man sig lidt. De kan jo ikke være så dyre at lave, men det kommer selvfølgelig også an på stoffet der bruges! Enjoy Thailand! ![]() |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 12/02-2008 16:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej. Du har helt ret ang. stoffet. Jeg har selv fået syet 2 par, og prisen i vinduet, var ikke for et stykke stof, som butikken ville anbefale. Det blev vist tæt på dobbelt pris. Men jeg er da tilfreds med kvaliteten. Pris ca. 1100 bath stk. I øvrigt synes jeg disse skræddere er nogle kedelige (pushy) fyre. Især på feriestederne. Jeg mener at huske, at folk herinde anbefaler en skrædder på Sukhumvit. Mvh Helge |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 12/02-2008 18:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Jeg har fået lavet en del jakkesæt i bla. BKK.... priserne i vinduet er frapriser.... skal man have den bedste kashmere, silke osv koster det ekstra..... jeg har givet ca. 1000 DKK for et jakkesæt i superkvalitet inkl et par skjorter... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/02-2008 19:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
helge skrev: I øvrigt synes jeg disse skræddere er nogle kedelige (pushy) fyre. Især på feriestederne. Fuldstændig rigtigt Helge, de fleste er indere og nepalesere, og de kan efter min mening skride hen hvor solen ikke skinner. De mest belastende og anmassende personer jeg nogensinde har mødt dernede. Ikke om jeg ville lægge mine indkøb hos dem. mvh rinpoche |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 12/02-2008 19:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Også det der afholdte mig fra at købe jakkesæt dernede, de indere var ikke til at holde ud. |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 13/02-2008 05:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Der findes en od skrædder i Bangkok, der har mange bl.a.danske kunder, han hedder Jim og bor på Sukhumvit Soi 8, 2. gade tilhøjre, lige overfor Lolitas. Ham har jeg selv fået syet al mit tøj hos i 10 år. Det er pænt lavet og priserne er ok, Særlig hans skjorter er mange af mine venner begejstrede for. Priserne du ser ude i vinduerne er for det dårligste materiale der findes, det er kun for at lokke kunderne ind. Det ser du ikke hos Jim. tm. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 13/02-2008 14:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
De sidste 15år er jeg kommet hos Rawi, på hjørnet af Sukhumvit Soi 8, han er dyktig og rimelig i priser, både min kone og jeg pfatter det som en del af ferien at komme forbi Rawi og få syet noget kluns.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| sattahip |
Lagt på d. 13/02-2008 15:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
sidst jeg var i Thailand var her for ca. en månede siden og jeg fik et sæt tøj syet med stof kashmere, et par ekstra benklæder og to skjorter, dette kostede 9oo.oo kr. hos en meget dygtig Thai skrædder, han holder til i sattahip og det tog kun 4 dage. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 13/02-2008 19:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Ja, der er en del irriterende skræddere i turistområderne, men de forsøger vel bare at tjene til dagen af vejen ligesom Tuk-tuk chaufførene osv. Jeg kan anbefale Pierre Boutique som ligger i Intercontinental Hotel ved Chitlom St. (BKK) De laver nogle fede business suits. Jeg holder mig bevidst fra dem, der har jakkesæt, der var moderne i halvfjerdserne, hængende i vinduet... ;-) Hav dog en klar ide om hvad du vil have, inden du går derind.... de laver det som man vil have det! |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 13/02-2008 19:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
bob i karon-rundkørslen (Karon, Phuket) kan også anbefales. Har været vores firma-skrædder i 3 års tid nu. (dresscode = slid på tøj, og kvalitet har været helt i orden)
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก
|
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 23/02-2008 17:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Takker for de svar der kom! Så blev jeg da lidt klogere, men man kan jo altid lære noget nyt.. Og ja, har også selv prøvet påtrængende skræddere der vil sælge mig alt og gerne give tilbud. Nogen af dem "lokker" også med at de kan snakke lidt dansk, når man kommer forbi. Men hey, det er jo Thailand! ![]() |
|
|
|
| Brianj41 |
Lagt på d. 22/06-2008 08:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
nu er de første gang jeg skal til thailand og ville jo gerne ha noget tøj med hjem. vi har fået hotel på: Location: Pratunam / Siam Address: 888 Petchburi Road, Rajthevi, er det langt fra det sukhumvit? og er der noget online kort over bangkok? syntes jeg så noget om sukhumvit den anden dag hvor det var jeg ved ikke hvor mange gader samt sideveje der hød det, hvordan finder man rundt i det?? |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2008 09:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der er ca. 60 Bath i Taxi til Sukumvit soi 7 eller 8. Brian, ca. 15 minutter.![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 22/06-2008 09:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Brian, du kan måske bruge den her! http://www.thaiwa...umvit.html Ingolf |
|
|
|
| Brianj41 |
Lagt på d. 22/06-2008 09:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
takker for linket |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















