Se indlæg
 Udskriv debat
The Tourist Police only for thais??
Torbusa
Jeg har prøvet at finde turist politiets adresse i Bangkok på nettet, og det gik meget let ,meen siden er 100% på thai og ingen henvisning til engelsk, så den er åbenbart kun til glæde for thaier.

Jeg har lige ledes prøvet at ringe på deres opkalde nummer ingen svar, så har jeg prøvet at kontakte dem på nettet for 14 dage siden, stadig intet svar.
Det er åbenbart et "hemmeligt politi" ikke for turister, de har en hjemmeside hvor der er flere spørgsmål til politiet, men ingen svar, bl.a.også; hvorfor kun thai på siden- intet svar.

Jeg har fundet adressen nu og vender tilbage med flere delikate ting om politiet snart
tm

phitsanulok
fandt lidt her:
http://tinyurl.co...

Redigeret af d. 13/02-2008 12:50
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Santhumpon
Hej phitsanulok

Jeg har lavet linket aktivt.

mvh
Torben
Redigeret af Santhumpon d. 13/02-2008 09:41

ncmohr
Jeg har indtil videre kun haft gode oplevelser med turist politiet. 1. gang jeg havde brug for dem var da min far havde glemt sin taske med alt i da han sad og slappede af på en bænk. Den blev fundet af en venlig sjæl og intet manglede i den. Et billede fra da vi var oppe og hente den på politistationen.
http://thai.mbuna...fullsize=1

Jeg mener der var omkring 10.000 kroner i baht, dollars og kroner Smile

Anden gang var da jeg var en spade og havde lagt min tegnebog på et bord på vores terasse for at gå ind og hjælpe en af ungerne med at sætte en film igang. Da jeg kommer ud er den væk. Turistpolitiet mødte op med 7 mand og begyndte at forhøre alle der var på stedet. 3 dage senere snuppede de en håndværker og fandt min tegnebog i hans hjem. Der var brugt 2000 af de 10000 baht der lå i. Jeg havde det virkelig skidt med at han fik 3 år i skyggen for at tage 2000 baht bare fordi jeg havde været en idiot og lagt min tegnebog fremme og friste.
I begge tilfælde var politiet super flinke også selv om det var slevforskyldt begge gange. Det var turist politiet i Aonang.

En lille binote, min søn (5 år) stod og beundrede deres politibil. Fluks kommer en løjtnant ud fra turist politiet og spørge om ham og jeg vil have en tur. Vi kørte rundt i 5 minutter og han satte endda sirenen på en enkelt gang som selvfølgelig fik min søn til næsten at skrige af glæde Smile

Så det er altså ikke alle afdelinger der er lige ubrugelige Smile
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.

thai.mbuna.dk
Suk Rak Ning
Jeg har ogsaa kun haft positive oplevelser med politiet her i Thailand........3 aar i skygge til haandvaerkeren, ja det er sq lang tid, men han har jo vaeret klar over risikoen......Da jeg fik stjaalet min 5B, som jeg dog senere fik tilbage efter godt politiarbejde, ja der fik ladyboy'en 4 aar i skyggen.....

[img]http://thai.mbuna.dk/ncmcopper/albums/userpics/10001/IMGA0673.JPG[/img] is not a valid Image.

ncmohr

Satte lige dit billede ind, det er nemmere...

Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/02-2008 10:42
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Torbusa
Nu kommer fortsættelsen af tourist police historien, jeg fik desværre placeret noget af den et forkert sted.
jeg havde i jan-febr. beøg af en ven fra dk, han havde truffet en sød pige på nettet der gerne ville se ham herude, han kom og boede med hende 2 dage på hotel i Bangkok, i hver sin seng- ingen hokus pokus, de tog derefter til Pattya i hendes nye bil i 3 dage, på anden dagen lagde hun op til lidt intimiteter ved at komme over i hans sengehalvdel, men inden der skete andet end lidt petting opdagede han at hun lige var begyndt på hendes md.lige periode, 0 sex, hun blev meget chokeret måske flov over det skete.
Næste dag gik de ud og shoppe, han gav hende 10.000 tb til benzin ny bikini mm, han købte en printer til sin søn og en dobb.kogelplade til at bruge i dk, samt 4 fl.sprut, desuden købte han et guldarmbånd, som hun skulle have dagen efter om aftenen, ved en festlig middag hvor han ville invitere hende til dk i 3 md.
Da de senere kom tilbage til hotellet spurgte hun om hun ikke skulle bære de indkøbte ting ned i bilen, fordi de skulle hurtigt afsted næste morgen, det gjorde man så, i bilen befandt sig også hans ny skræddersyet jakke.
Om natten hørte han døren til værelset lukke, han vågnede langsomt op og opdagede at han var alene, han for ud på altanen og så pigen løbe hen til sin bil, han råbte efter hende, intet svar hun startede og kørte væk i stor hast.
Han prøvede at ringe til hende intet svar.
Han fik tøj på og løb ned til portieren og spurgte om hun havde sagt noget, ikke en lyd og hun havde sine sko i hånden sagde han.

om morgenen fik han forbindelse til pigen og spurgte hvorfor hun forsvandt, jeg kunne ikke sove, du snorkede så højt, den troede han ikke på, og sagde at hun måtte lægge han ting ind på hotellet i Bangkok, hvor de boede før, ja det skulle hun , var svaret.
Han tog senere tilbage til Bangkok, der var ikke afleveret nogen ting, han ventede 5 dage, hvor hendes tlf.var død, så kontaktede vi turist policen som optog rapport om det der var stjålet inkl.guldarmbåndet der også var væk. Vi kørte ud hvor hun boede,havde adressen, han havde været og besøge hendes mor, der var ingen hjemme. der gik 3-4 dage vi rykkede policen for action, den morgen hvor hans skulle rejse til dk. ringede policen,nu skulle vi hente hans ting hos moderen, policen og jeg kom til hans hotel, men nu var tiden knap, så han kunne ikke tage med, skulle til airport, policen lavede en fuldmagt så jeg kunne tage imod hans ting, og vi kørte til moderens hus, hvor alt var pånær guldarmbåndet og en 500 kr.seddel der var taget fra hans pung. Moderen gav os tingene uden at kny, jeg regnede med at få udleveret tingene, nej de skulle registreres på police kontoret, så sagerne blev hos policen, jeg sagde at armbåndet og 500 kr.sedlen skulle også retur til min ven, jo de ville kontakte pigen og sige det.
Jeg ringede flere gange for at høre om de havde fået de resterende ting, og endelig efter 5 dage, var det hele der, men nu var der et nyt problem de ville ikke udlevere tingene fordi pigen havde anklaget ham for voldtægt ( 12 dage efter), og de krævede at han kom til Thailand straks, nå tænkte jeg jeg tager derud og hører hvad de har gang i, min viv ville absolut med, var bange for at der kunne ske mig noget hvis jeg gik alene ??, vi kørte derud og havde et møde med indtil flere policer, de påstod at min ven havde foræret hende alle tingene, også hans ny syede jakke i meget stor størrelse og de 500 d.kr.fra hans pung, ja det mente de, jeg blev meget sur og talte med meget store bogstaver, det var nødvendigt, turist policerne er meget dårlige til engelsk til hobe. Det meste af samtalen gik på at han bare skulle komme til Thailand straks.
Jeg havde selv ved hjælp af min ven lavet en mer udførlig rapport som jeg gav til policen og bad dem signere på under ;received by tourist police. Det kunne der overhovedet ikke være tale om, det er måske en; I owe you 50.000 tb, læs for fanden sagde jeg , det ville man ikke, ok sagde jeg så er policen måske mer interesseret i at læse det i Bangkok Post og The Nation. Så blev de helt onde i kasketten og sagde vi kunne bare gå, der var ikke mere at snakke om. Han tog billeder af mig og af min viv, jeg tog mit camera frem og ville tage et billede af ham, han forsvandt i en fart, med hænderne for ansigtet, ind på et andet kontor og kom ikke tilbage, jeg gik ind på hans boss'ses kontor og klagede over ham fordi han også lige havde lovet at jeg måtte tage billeder at de tilbageholdte ting, han fik fat i pol. sen.sgt.maj. og sagde jeg ville fotografere nu, det kunne ikke lade sig gøre den der havde nøglen til rummet hvor tingene var, var kørt, men kom igen imorgen, ok det gør sagde jeg og vi gik.
Næste morgen havde jeg et møde med en advokat vi havde hyret for at sætte ham ind i sagen, han havde på forhånd fået de af mig udfærdigede rapporter, og han sagde at min ven under ingen omstændigheder måtte komme til Thailand og at policen skulle levere hans ting til den danske ambassade, derefter kørte vi til policen og fortalte at advokaten havde sagt at tingene skulle leveres til danske ambassade, hvilket de ikke ville, og for at tage billeder, det kunne ikke lade sig gøre før kl.18.00, det var sku da et mærkeligt tidspunkt tænkte jeg.
Kl.1730 var vi der igen og diskutionen startede igen, voldtægt kontra tyveri, pigen havde intet stjålet, hun havde bare ikke haft tid til at aflevere tingene, løgn sagde jeg bl.a., min viv blev lidt bange, du må tale ordentligt til policen sagde hun, jeg var ikke bange og sagde og hvorfor påstår hun det var voldtægt, hun lagde selv op til sex.
Min viv overhørte 2 policer snakke sammen; vi holder sku med vores egne ikke faranger.
Nå men nu blev mødet forlagt til en mørk parkeringskælder hvor jeg kunne tage billeder, jeg tænkte gu ved hvad de er ude på, lidt uhyggelig tilmode. Vi gik hen til en police boss bil, der lå nogle af delene, ikke jakken og guldet, jeg sagde hvor er jakken og guldet, nå lige et øjeblik, det lå i en anden bil ?? men kun jakken, jeg sagde guldarmbåndet og de 500 kr.mangler hvor er de ?? jamen han havde jo foræret pigen guldarmbåndet ikke et ord om 500 kr. Stor diskution, jeg kunne nu tage billeder af min vens sager. Og efter yderligere diskution hvori min viv også deltog meget aktivt, hun var klar over policen var korrupt.
En police trak min viv tilside og hviskede hende noget, som jeg åbenbart ikke skulle høre, de havde fundet ud af, jeg forstod noget thai.
Hun sagde så til mig vi går nu, kommer i igen imorgen spurgte de om,kl.1200 sagde de. ja muligvis sagde jeg, hvorefter vi kørte hjem, hun fortalte hvad jeg havde en lumsk mistanke om at sagen kunne bilægges ved at give det "hjælpsomme" police nogle penge.

Det er jeg ikke meget for, men det var selfølgelig ikke min afgørelse, jeg ville køre sagen til ende helt og holdent. Advokaten 5.350 b i tmen, havde ikke kunne oplyse hvor mange timer han skulle bruge på sagen, så det var lidt af en gummicheck, min ven besluttede efter mange overvejelser at betale max.10.000 bt for at blive anklagen kvit.

Næste dag kørte vi atter til policen og mødet var nu henlagt til en kantine med 4 policer og os. Atter diskutioner om skyld og ikke skyld, policen ville have mit pas og min vivs id kort, for at kunne lave en rapport om nedlæggelse af anklagen om tyveri mod pigen ,og hvad så med voldtægten, jeg havde regnet med at pigen var blevet bedt om at møde op, men nej, policen havde et møde med pigen måske om 2 dage hvor hun skulle lave et lignende dokument hvor hun frafaldt anklagen om voldtægt. Den ene police gik med min viv ??. jeg var lidt beklemt ved det hele, lidt efter skulle vi så fortsætte mødet nede i parkeringskælderen ??. min viv dukkede op med policen, hun havde om aftenen forud ringet rundt for at høre om "taksten", omkring 5.000 b fik hun at vide. Vi diskuterede igen, jeg vil have bevis for at hun fra falder anklagen, hvis dette ikke sker så skal jeg gøre det meget hedt for policen sagde jeg, det skulle jeg ikke være bange for policen var der jo for at hjælpe, jo tak?? Min viv startede med at give bossen 5000 b. det var ikke nok, nå hvad med 7000 b sagde hun, atter en ommer, vi skal have 30.000 b, ok sagde jeg og tog min viv i armen nu går vi, jeg begyndte at gå mod udgangen og hen til elevatorerne og vinkede afværgende, min viv var stoppet efter bossen sagde noget til hende, jeg fortsatte, lidt efter kom hun løbende, ok de gå med til 10.000 b, er du sikker. ellers gider jeg ikke snakke med de tosser, ja svarede hun og vi gik tilbage, der blev lavet et håndskreven dokument, hvor min ven frafaldt anklagen om tyveri, det dokument kan jeg ikke bruge til noget, det skal være med tourist Policens "hoved" på, ok det er så kun en kladde, vi får den renskrven på police papir, det skete så kladden blev renskreven i hånden på et stykke rapport papir med hoved på, alle skrev under og vi fik en kopi, min vens ting blev udleveret , pånær en flaske whiskey bossen snuppede i farten, mente han var berettiget til den fordi han var så ' flink". Pengene havde også skiftet hænder i mellemtiden.
Nu er jeg så spændt på hvornår policen ringer med pigens frafalds erklæring.
Min viv var bange fordi policen ville have mit pas nummer, måske de laver problemer for dig en dag, du kan blive stoppet i tolden og af uforklarlige grunde finder de narko på dig, en uhyggelig tanke.

Hvad kan man lære af denne historie, pas på, du kan pludselig blive anklaget for noget du aldrig har gjort.
Jeg beder til at ingen bringer denne historie videre til thai medier, så går det garanteret ud over mig eller min viv.

Nu skal jeg lige have fyret advokaten, hvilket han sikkert ikke er glad for, han havde en erklæring om bestikkelse i hans papirer, jeg ikke nåede at nærlæse.

det blev en lang historie fra det virkelige thailand- pas på derude.
tm.
Redigeret af Torbusa d. 20/02-2008 06:38

xxxx
Ja man kan vel påstå turist politiet burde være bedre end de lokale bonderøve..
Men en ting kan man ligeså godt lære med det samme hvis man vil have hjælp fra politiet, så skal der altså penge på bordet..
Ellers vores bedre halvdel skal være i familie med politi chefen, alt der under.. ha ha ja de snakker og røven blafrer.
Meget få af dem er ikke korrupte. Og det er altså ikke kun farang det går ud over.. Thaier skal også betale for politiets luksus vaner.

Og ja TM desværre har du en bange anelse, eller din viv har.. Og den er desværre meget aktuel.. Som jeg blev belært om på et tids punkt..
Uanset om du har ret, hvis du vinder over en Thai, så er du den der er forkert på den.. og de glemmer det aldrig, hævnen kommer en dag.

Og de aller værste at rage sig uklar med er da lige politiet, da de er den ultimative magt her..
Du havde sikkert også kunne klare dig med de 5.000 hvis ikke du havde provokeret dem.. Men det koster når vi ikke kan styre vores temperament. Wink uanset hvor meget ret vi måtte have.. Men for pokker det kan være svært at styre sin irritation, når man føler de sidder og tager pis på en..

Jeg har vist nævnt det før..
Men jeg betalte et stykke tid 500,- pr mdr for at de skulle komme hver dag.. det var bare for meget arbi for de arme betjente. så jeg stoppede med at betale.
Jeg har en bygning 800 m her fra. en dag var taget sgu væk. Nå men på stationen og melde det..
En af de møg aber spurgte mig..
Hvorfor tager du ikke taget med hjem så det ikke kan blive stjålet.. Shock
ja jeg kørte hjem igen uden at der blev optaget rapport.
Da jeg blev slået ned her 29-10 tog det dem en ½ time at finde mandskab til at køre her ud.. Wink
Så tro jeg har nogen form for hjælp at hente fra politiet her. Så naiv er jeg sgu heller ik.

Lige i starten hvor vi endny byggede fik jeg stjålet el-værktøj for omkring 70.000 jo jo de optog skam rapport og tog pic af det knuste vindue.. Og hvis jeg ellers ville betale 10% så skulle de nok finde mine sager..

dutling68
ja det minder mig om en ven hernede han misted 6000 baht som hans såkaldte kæreste havde taget fra ham, han meldte hende til det lokale politi og hun blev hivet til afhøring hvor det endte med at hun meldte ham for voldtægt Shock men heldivis trode politiet ikke på hende....og ang tyveriet ja han har ikke hørt noget fra politiet ,,,,,så pas på hvem i omgås med herude det er helt sikkert.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Sabel
Satte lige dit billede ind, det er nemmere...[/b][/center][/quote]

Jeg kan ikke se tydeligt men er alle de penge i danske kronor?? Hvis ja så har du godt nok haft mange penge med!! Wink

phitsanulok
Jeg mener der var omkring 10.000 kroner i baht, dollars og kroner

Sabel, har du været i Thailand??
Det er 1000bath sedler..
Redigeret af phitsanulok d. 20/02-2008 10:16
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Sabel
phitsanulok skrev:
Jeg mener der var omkring 10.000 kroner i baht, dollars og kroner

Sabel, har du været i Thailand??
Det er 1000bath sedler..

Nej ikke endnu men skal afsted i slutningen af marts. Wink Har aldrig set disse sedler endnu men skal snart en tur forbi forex så kan jeg se hvordan baht ser ud!!

Torbusa
Så kommer forhåbentlig afslutningen på korruptions historien med turist policen.
Vi havde flere gange forsøgt at få fat i pigen pr.tlf.men uden held, men endelig i fredags aften fik vi forbindelsen med hende, jeg ville godt vide om hun havde underskrevet et dokument om frafald af anklagen om voldtægt. Først var hun ikke meget for at tale med os, men min viv fik hende tøet op, og nu kom den helt store overraskelse, hun havde fået besked på ikke at kontakte eller tale med os, og hun havde aldrig anklaget min ven for voldtægt eller noget andet, hun var blevet kaldt til møde hos policen, der konfiskerede guldarmbåndet, 3.0000 tb for 500kr, sedlen og så de 10.000 tb min ven havde givet hende til at købe benzin og andre ting for, derudover krævede policen 20.000 tb af hende, hvilket hun dog fik ned til 12.000 tb, for at hun kunne blive fri for tyveri anklagen.
Hun må køre til en ATM hun havde heldigvis penge på sin konto,og betalte policen, jeg behøver vel ikke nævne at det hele blev i policens lommer.
Puslespillet gik pludseligt op, policen havde set store muligheder for at berige sig selv ved at fremkomme med anklager om voldtægt, Min viv spurgte hvorfor hun ikke havde afleveret min vens ting som aftalt, det var fordi hun var noget sky ved at køre ind til hotellet, og var bange for at min ven var meget sur på hende og gik til voldsomheder, hun kendte ham jo ikke så godt igen. Men hun havde ikke været ude på at stjæle fra ham og guldarmbåndet havde han jo købt til hende, hvilket var rigtigt nok.

Min ven og pigen var blevet ofre for policens korrupte handlinger, jeg havde sku meget ondt af pigen, der måtte aflevere for hende en mindre formue.
Søndag ringede policen at vi kunne få pigens dokument hvor hun frafalder anklagen mod min ven, vi skulle mødes kl.15.00, men ikke på policestationen, men ved en 108 shop, vi var der til tiden, han ringede noget senre var blevet forsinket, ja ca. 1 time, da han ankom lavede han mødestedet om til et nyt sted væk fra policestationen, hvor vi så mødte ham, han kiggede skulende rundt somom han var bange for at vi havde taget flere med os, vi læste dokumentet igennem, det var lidt valent skrevet og ikke på policens papir, men ellers var det godt nok, selvom det var falsk, jeg skrev under ved siden af de andre underskrifter og policen sagde at nu var alt ude af verden, ja det vil jeg sandelig håbe sagde jeg. Vi fik kopi af dokumentet og ville gå policebossen nævnte lige at vi ikke måtte kontakte pigen, han forsvandt hurtigt bort fra policestationen, jeg tror han var lidt bange for mig.
Så det var forhåbentlig afslutningen, men det vil jo først vise sig når jeg eller min ven kommer tilbage til det skønne men desværre meget korrupte Thailand.
tm

roald
Torbusa
Tak for en spændende historie, fra det virkelige liv

bangkoknielsen
Ja det var da en yderst interessant "historie" - men Torbusa, hvorfor underrettede I ikke ambassaden om den fortsatte udvikling i sagen? Jeg er da sikker på, at man herfra kunne have reddet mange tråde ud... Du må jo stadig være i besiddelse af nogle beviser, som det uden tvivl vil interessere mange anti-korruptions politikere - og højtstående politifolk at se...
Redigeret af bangkoknielsen d. 25/02-2008 16:42

Torbusa
bangkoknielsen.

jeg har underrettte ambassaden, fordi advokaten vjeg havde et enkelt møde med sagde at vi skulle oplyse policen at de skulle returnere de "stjålne" ting til ambassaden, min ven underrettede dem i en mail hvad der var sket og at de muligvis ville få nogle ting fra policen, hvilket aldrig skete.
Han fik aldrig nogen bekræftigels fra ambassaden på at de havde modtaget mailen, hvilket de havde. Vi var også inde på ambassadens sider, og de kan kun henvise til nogle advokater, kun hvis man bliver fængslet vil de yde hjælp, men jeg forstår det delvis godt, der er muligvis mange lign. sager, som ville give ambassaden store arbejdsproblemer, hvis den skulle tage sig af disse.
Som det ligger nu tør jeg ikke gå videre, grundet trusler fra policen at de jo har vores pas nr.og min vivs ID nr.hvis de opdager at vi er gået videre med sagen, Og jeg er ikke meget for at blive pågrebet med nogle røde piller i bagagen, jeg ikke kender noget til.
tm.
Hvor finder du en thai politikker du kan stole på, efter de sidste dages palaver med den nye regering og dens forflytning af ledere indenfor DSI og justitsministeriet, kan man ikke være sikker på noget herude, jeg har sku medlidenhed med Thailand.
tm

jpo

Så er det link aktivt
Redigeret af John d. 26/02-2008 20:31
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jpo

http://www.google...ok&spell=1

Redigeret af d. 26/02-2008 14:19
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

jpo
prøvede at lave linket aktiv, men det blev det hvis ikke.

jpo skrev:
prøvede at lave linket aktiv, men det blev det hvis ikke.

Davs Jpo

Ja jeg prøvede også at lave det aktivt,men der er + i så duer det ikke

bamsen

samee
Og så er der jo Pattaya
http://eng.pattay...m/back.php

som også er på Engelsk GrinGrin
It’s deep how you can be so shallow

Spring til debat: