Se indlæg|
ind og udrejse af Schengen
|
|
| moen |
Lagt på d. 18/02-2008 00:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Nu har min kone værret i et års tid i danmark, og vi skal til thailand i næste uge. er der nogen som ved om hun skal have et stempel eller sådan noget i hendes pas, for at rejse tilbage til schengen, hendes opholdtilladelse er gyldig indtil ca. ½ år efter vi kommer hjem. |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 18/02-2008 05:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Vi har rejst igennem Tyskland med min kones "danske opholdstilladelse", uden yderligere stempler eller stickers. Saa der skulle ikke vaere nogen problemer der. En opholdstilladelse til et Shengen-land giver adgang til alle Shengen-lande (adgang, IKKE ophold). Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 18/02-2008 10:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
moen skrev: Nu har min kone værret i et års tid i danmark, og vi skal til thailand i næste uge. er der nogen som ved om hun skal have et stempel eller sådan noget i hendes pas, for at rejse tilbage til schengen, hendes opholdtilladelse er gyldig indtil ca. ½ år efter vi kommer hjem. Ved udrejse fra Schengen (DK) bliver passet stemplet med udrejst og dato - igen ved ankomst til Schengen bliver det stemplet med indrejse stempel - det skal de gøre! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| sattahip |
Lagt på d. 18/02-2008 17:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Vil det så sige, at der ikke er nogle problemer med at rejse vidre til f. eks. Gran Canaria i 14 dage på et turistvisum gældende til Danmark? |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 18/02-2008 19:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Gran Canaria er medlem af EU og shengen, har selv været der med thaikone og der var ingen problemer |
|
|
|
| moen |
Lagt på d. 19/02-2008 01:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
jeg vidste ikke at de kanaiske øer var en del af shengen, det var de ihverfald ikke i starten, selvom om spanien var. vi rejser ud og senere ind af shengen via wien, så dernede kan de læse opholdtilladelsen selvom den er på dansk, eller er det bare det såkaldte UDL. NR. de læser, og tjekker i computeren |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 19/02-2008 06:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
De skal nok finde ud af det. Det staar ogsaa paa engelsk.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.