Se indlæg|
Sådan undgår du andre danskere på ferien
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 12:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://turengaart...partner=jp Hvis du længes efter sommerferie langt fra Danmark og andre danskere – så se her, hvilke overrendte destinationer, du skal holde dig fra. Hold dig fra Egypten og Thailand, hvis du vil undgå andre danskere, og tag i stedet til fx Goa eller de caribiske øer. For de fleste er ferierejsen udenlands et kærkomment pusterum væk fra hverdagens trummerum og nabosnakken over hækken. Der skal fremmede omgivelser og friske impulser til. Men vi danskere har udviklet os til et meget rejsende folkefærd, så det kan være svært at undgå sine landsmænd. Nogle af landets største charterrejseselskaber giver her deres bud på, hvilke destinationer, der er mest populære – og som du altså skal undgå, hvis du vil have en ferie uden alt for mange andre danskere. Med luftbro til Thailand En ting er helt sikkert. Vil du have lidt sol på næsen uden konstant at skulle konfronteres med dit eget modersmål, så undgå for enhver pris Thailand. ”Der er omkring 90.000 danskere i Thailand denne vinter (2007-8, red.), hvilket er den største sæson nogensinde. Hver uge er der en luftbro mellem Danmark og Thailand, der fragter folk frem og tilbage, så der skal man blive væk fra, hvis man ikke vil møde andre danskere,” fortæller salgsdirektør hos Star Tour, Stig Elling. Når det er sagt, er der stadig hjælp at hente, hvis rejsen allerede er booket, og man ikke orker at omgås resten af den danske befolkning på sin ferie. ”Det er et spørgsmål om kreativitet. Lej en speedbåd eller longtailbåd og tag ud på eventyr. Især i Thailand er der mange små øer, så der er rig mulighed for at finde sin egen lille perle af en strand, hvor man kan være helt alene. Det har jeg lige oplevet selv. Og det kan også lade sig gøre i det græske øhav, hvor der stadig findes mange uspolerede steder,” råder Stig Elling, som desværre ikke har tænkt sig at afsløre sin egen lille thailandske strand. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2008 19:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Stig Elling, som desværre ikke har tænkt sig at afsløre sin egen lille thailandske strand. Han er en farlig Karl, ham der Stig ![]() Og han kan beholde sin strand for sig selv, det er der mange herinde der udmærket kan finde ud af selv. Og han får heller aldrig kendskab til vores egne strande ![]() Vil du have lidt sol på næsen uden konstant at skulle konfronteres med dit eget modersmål, så undgå for enhver pris Thailand. Sikke da noget forvrøvlet sludder, har han udsolgt alle rejser til Thailand og forsøger at sælge andre destinationer eller hvad? Sidste tur vi var på i 3 uger i december mødte jeg een dansker og det var endda på øerne i Trat provinsen og fastlandet der. Og så ser jeg iøvrigt ikke noget problem i at skulle konfronteres med mit eget modersmål, ??? Selvom jeg ikke ligefrem opsøger det.det kan være svært at undgå sine landsmænd. Stig burde bevæge sig lidt uden for Phuket og Pattys B.....barer, i al den tid jeg har opholdt mig i Isan, vi taler år her, har jeg såvidt jeg husker mødt max. 2-3 danskere ![]() Sikke da en gang BS. Selvfølgelig ikke møntet på dig bkk ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 19:26
|
|
rinpoche, der er vi meget enige, sikke noget pjat han kom med, |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 21/02-2008 19:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Jeg har nu heller ikke mødt voldsomt mange danskere under mine besøg i Thailand. Jeg har slet ikke mødt nogle i Isaan.. Til gengæld har jeg mødt en Thai der studerede dansk i Bangkok (ved ikke om det var universitetet eller hvad) der begyndte at snakke til mig under en fest i konens landsby.. Jeg troede et kort øjeblik at det var alle de mange Leo øl der spillede et puds, men han snakkede ganske godt dansk. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 21/02-2008 20:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hep skrev: Jeg troede et kort øjeblik at det var alle de mange Leo øl der spillede et puds, men han snakkede ganske godt dansk. 5555 gad jeg godt ha set ![]() Tja jeg har kun een gang overhørt en dansker og en svensker for den sags skyld. Redigeret af samee d. 21/02-2008 20:15 It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 20:35
|
|
Arrhhhh - altså - jeg har været i Krabi town, der gik jeg på en tilfældigt udvalgt restaurant - spisekortet stod på dansk (det var en Thairestaurant)...På stranden i AoNang nogen dage senere overhørte jeg 2 danske par tale sammen, og senere på aftenen gik jeg på strandrestaurant, der var spisekortet på hhv svensk og norsk (jeg vil tro ejeren regnede med at danskere forstår norsk)... På strandpromenaden talte flere skandinavisk, end indisk (selvom der er RET mange skræddere)... I Pattaya har jeg hørt en del danskere og der er endda et par danske værtshuse - de havde der givetvis ikke været havde der ikke været et marked... I Chiang Mai så jeg et skilt der reklamerede for smørrebrød - stavet med 2 ø'er - og på torvet ved muren, hørte jeg en mand råbe efter sin søn (går jeg ud fra) på dansk... Men i Ayutthaya der har jeg ikke mødt nogen danskere... . |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 21/02-2008 20:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
jeg synes det er sjovt at møde danskere i udlandet, men der er alligevel et stykke imellem dem ![]() Jeg mødte engang en gammel skolekammerat på markedet i chatuchak. Det var sjovt
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 21:19
|
|
ncmohr skrev: jeg synes det er sjovt at møde danskere i udlandet, men der er alligevel et stykke imellem dem ![]() Jeg mødte engang en gammel skolekammerat på markedet i chatuchak. Det var sjovt ![]() Sidst jeg var i chatuchak marked, der så jeg et par, på en café (Thaier) som jeg også mødte året før i Krabi... det var ret overraskende - chatuchak markedets størrelsetaget i betragtning... Jeg sagde til min kæreste at jeg havde mødt dem i Krabi, så hun begyndte at snakke med dem, som var vi gamle venner, de kunne ikke huske mig ![]() Men jeg kunne huske detaljer om deres oppakning, der overbeviste dem om at det var dem jeg havde hygget mig med på busterminalen ![]() . |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 21/02-2008 21:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Stig Elling, som desværre ikke har tænkt sig at afsløre sin egen lille thailandske strand. Jeg vil vide hvilken starnd det er! :-D Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2008 21:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jos_38 skrev: Arrhhhh - altså - jeg har været i Krabi town, der gik jeg på en tilfældigt udvalgt restaurant - spisekortet stod på dansk (det var en Thairestaurant).... Krabi er ved at blive en skandinavisk enklave, desuden har bosiddende Finn fra sit Krabi hotel sikkert oversat menukort både her og der i Krabi. Der er direkte fly fra dk til Krabi, så det er ikke så underligt. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 22/02-2008 05:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Første gang i Isaan, dag et, langt ud på larstyndskidsmarker 3 timer fra buriram, helt der ude hvor der meget lidt asfalt på vejen på et bjerge, hørte jeg en person der banede og svovlet for det var jo hårdt og varmt at bestige den, jeg kan ikke husk hvad jeg sagde til ham men han vendte sig resolut om og råbte til sin marker, at der var en dansker på toppen af bjerget ![]() Jeg havde også købt en dansk landsholdstrøje til drengen, den blev også veldig kommenteret af nogle dansker, der ikke lige så mig. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 22/02-2008 06:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
Jeg vil vide hvilken starnd det er! :-D[/quote] et forsigtigt gæt: kata noi, der vores almægtige prins henrik holder hof |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/02-2008 09:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Tror i ikke at det er Bøsserup strand her på sjælland![]() ![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 22/02-2008 10:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
ha, du fangede den hurtigt![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(det var en Thairestaurant)...