Se indlæg|
Hua-hin - Jomtien - koh samui
|
|
| MosterTina |
Lagt på d. 02/03-2008 16:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej. Jeg vil gerne afsted til Thailand i januar 09 og forventer at være afsted i 3 uger. Jeg rejser alene og kan godt lide der er lidt shoppe muligheder og restauranter inden for gå afstand og også gå afstand til strand. Jeg tænker ikke hvilket hotel - men enten hua-hin eller jomtien eller koh samui. Hvilke af de 3 steder er størst mulighed for det ? Jeg var i Kata beach i sep.07 og derfor vil jeg gerne andet sted end phuket denne gang. Håber der er en der vil hjælpe mig. Venlig hilsen Tina |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/03-2008 16:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
I jomtien vil det være godt for dig, der er ikke så langt til pattaya. Hua hin der er da hyggeligt, men jeg ville nu foretrække jomtien for dig. kho samui kender jeg ikke noget til, men efter hvad jeg høre skulle det være meget henad phuket. Du kunne også bo i pattaya, men da du jo er en pige, vil du måske ikke kunne holde ud og se noget af det der foregår der om aftnen. Ikke fordi der sker noget være der end der sker i phuket hua hin eller andre steder, men pat har jo desværre et dårligt ry. ![]() ![]() God tur skal det da lyde herfra uanset hvad du beslutter dig for. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/03-2008 17:38
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Du vil nok få mange forskellige svar på dit spørgsmål, men vi er jo forskellige ![]() Jeg ville helt klart vælge Koh Samui, Chaweng eller Lamai beach. Her vil du have et rigt udbud af de ting du søger, og i gå afstand. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/03-2008 23:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Tror ganske bestemt at Koh samuie er et oplagt valg for dig! Der sker noget mere end i Hua Hin! Samt at der langt flere unge mennesker og nok lidt nemmere at komme i kontakt med andre mennesker!![]() ![]() Og du vælger Chaweng eller Lamai er en smags sag, stranden er dog klart bedst i Chaweng, men det er også der der fuld fart på om aften, så fortrækker selv Lamai
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/03-2008 02:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hallo MosterTina, du lyder da som en frisk pige, der vil og tør noget. Godt nok er jeg en gammel stabejds, men tør dog godt lige give et forsigtigt råd til ungdommen. HuaHin og Koh Samui er da skønne hver for sig, men som på Phuket, en rædsel når du har været der enne dag, så kender du gaden(erne) Disse ulidelige Taylors fra Bangladesh eller Pakistan (kun få er indere). De står alle steder. Vi har dem uheldigvis også her i Pattaya, men faktisk er det kun langs Beach Road i Pattaya de står. En ting man aldrig skal gøre er at tage imod deres fremstarkte hånd, dels når du gør det så virker det som om de har smurt den med lin og de er ikke til at slippe af med. Men for mig er det mest ubehagelige, tanken om alle de, de har nået at trykke i hånden inden det bliver din tur. Og når du herude kender håndhygiejnen så kan man levende forestille sig ville flora den hånd er fyldt med. Og du kan ikke bare gå ind og vaske dine hænder, dels er det svært at finde et offentligt toilet, dels er det ikke altid lige appetitligt. Fy for S.... Nej jeg vil foreslå dig Pattaya/Jomtien. Vi har så mange, utallige shoppingmuligheder her. De store nye centre med alt fra de store modehuse, men til næsten Thaipriser. Markederne hvor du køber de samme varer som kopi men til en 1/3 af prisen. (husk du kan blive stoppet hjemme i tolden og blive afkrævet bøde for køb af kopivarer, har jeg hørt). Du har tusindvis af etniske køkkener fra hele verden smat selvfølgelig de lokale Tahikøkkener med mad til næsten ingen penge. Jomtien strand er måske ikke lige den reneste, og meget fyldt med siddende gæster og du kommer jo i High Seson. Men blot du går ca. 2 km. tilbage langs stranden/stien nede i svinget ved Jomtien Beach Rd. mod Pattaya så kommer du til en bugt lige efter Pattaya Park (det høje tårn med skylifts) men før Prinsessens Villa. Her er efterhånden også mange gæster, men stranden er nogen steder 20 meter dyb, så der er masser af frirum. Den del af stranden kaldes Dongtarn. Og alt dette med barer og ludere. Jo selvfølgelig er de der. Og der er mange. Men hvis man ikke vil, kan man jo bare lade være med at gå der ind. Der er ufattelig mange barer hvor du kan sidde og nyde en kop kaffe, en øl eller en drinks uden at blive antastet. Og sidde i en kurvestol på Walking Street og se alle "idioterne" føre sig frem er en oplevelse af de store. Der kan Strøget i KBH. slet ikke følge med. Men kender du de rigtige steder så kan du sidde og have mange fornuftige snak med pigerne de elsker at lære nyt, at afprøve deres engelsk. Min hustru og jeg gør det ca. een gang om ugen. Vi har en favoritbar med rigtig dejlig 60-70 musik. Og pigerne er søde og smilende og en G/T fås for 95 Baht. Har du lyst til at høre mere om Pattayas mange lyksaligheder, så skriv en PB så skal jeg "prøve" at hjælpe så godt jeg kan. Har 8 års erfaring fra området. En ting jeg helt klart kan anbefale dig er at besøge mig ude på The Elephant Village, hvor jeg går og hygger mig med 34 af de store vidunderlige dyr. Så kan vi måske tage en ridetur sammen. (fortæl ikke min frue dette). Håber du må få en god tur og foretage det rigtige valg efter de sikkert mange gode råd du får her. På forhåbentlig gensyn i Pattaya fra Skeptikeren |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.