Se indlæg|
Økonomisk sikkerhedsstillelse
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 04/03-2008 17:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Hej Har i dag fået brevet fra udlændinge"service" omkring sikkerhedsstillelse og har lige et par spørgsmål jeg vil høre om nogen af jer kan svare på. - Hvad sker der med bankgarantien hvis vi i den 90 dages periode finder ud af at det her er os og vi vil giftes og efterfølgende søge om opholdstilladelse til min kone. Som jeg læser den information jeg har modtaget falder de kr. 53.268 så til udbetaling til udlændingeservice. Er det korrekt forstået? - I tilfælde af at ovenstående betyder at sikkerhedsstillelsen falder til udbetaling - er der så nogen der ved hvad de penge går til eller ryger de bare i kaffekassen inde i Ryesgade 53? - Skal der stilles samme sikkerhed hvis hun rejser hjem efter 90 dage og indgiver nu ansøgning eller betragtes hun ikke som "farlig" når hun tidligere har overholdt sine visum forpligtigelser? Håber I kan hjælpe mig med lidt svar. På forhånd tak Michael |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/03-2008 18:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
de ryger direkte ned i statskassen, og så du vil få et stort skilt JEG ER IDIOT på ryggen, hvis du gør det. så gift jer og send konen hjem, og kommer du med det der pjat med at du ikke kan leve uden hende og verden er ond mod dig, så tag orlov og nyd en lang ferie i thailand for de kr. 53.268 som du lige nu overvejer at give statskassen. indtil hendes opholdtilladelse er hjemme, det tager 2-3 måneder |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/03-2008 02:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg er bange for at du mister bankgarantien, hvis I gifter jer i DK. Billigste løsning er at hun rejser til Thailand og I bliver gift der. Søg efterfølgende om familiesammenføring. Da skal du så stille med en bankgaranti. Men kontakt US, inden du rejser til Thailand for at blive gift der. mvh povl erik |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/03-2008 02:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Du mister ikke bankgarantien, hvis hun rejser tilbage til Thailand, så har hun overholdt sine forpligtielser i forhold til visum reglerne! Så kan i søge enten nyt turistvisum, hvor der ikke skal stillesgaranti, da det er for en ægtefælle, eller i kan søge FS fra bkk! Ville selv søge nyt turistvisum og så søge FS i DK, da hun så kan blive i DK under hele sagen! Husk at ved FS skal der stilles en ny bankgaranti, når den bliver bevilliget![]() Men søge I FS under hendes ophold i DK hvor der er stillet Bankgaranti, ja så bryder i reglerne og garantien ryger i statskassen! Redigeret af jesperfrb d. 05/03-2008 02:42 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 05/03-2008 06:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
jesperfrb skrev: Men søger I FS under hendes ophold i DK hvor der er stillet Bankgaranti, ja så bryder i reglerne og garantien ryger i statskassen! Hold kæft hvor er det egentligt frækt.....det tænker man da ikke over når man bare ønsker sig at blive gift når hun er her....venner ..se at komme ud til Thailand og blive gift og så tage den derfra! Held og lykke! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.