Se indlæg|
10m anaconda
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/03-2008 05:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
http://www.pattay....shtml#hd2 |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 14/03-2008 05:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Den er lang men ikke en anaconda men en pyton anaconda findes kun i syd amerika
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/03-2008 06:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ja, de fire arter af anaconda findes kun der! Nu brugte jeg bare samme udtryk som Pattayamail ![]() Den er ioevrigt alt for lille til at vaere en 'giant anaconda' som de ogsaa skriver ![]() ![]()
Redigeret af Payanak d. 14/03-2008 06:06 |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 14/03-2008 07:20
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ja jeg ville skyde den til at være ca 5-6 meter så der meget langt op til de 10 meter de snakker om
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/03-2008 07:42
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hmmm så var den orm der bed mig i formiddags jo intet at regne.. en af de mindre i øvrigt.. 1,8 m Skidtet havde sneget sig ind i køkkenet og hunden og min Beo gik pludselig helt agurk.. ( en af de grå med sorte staferinger og hvid bug ) jo man kan godt mærke hvor den bed og fingeren er lidt tykkere men syg,, næh.. Første gang i øvrigt jeg er blevet bidt af en slange... Men for hulen da de er hurtige.. De bider kun hvis de ikke kan slippe væk, det ved jeg godt. Men slanger - skorpioner - Dakarb, ser jeg helt ikke..... Skorpioner - Dakarb tager dværghønsene sig for det meste af.. slanger i mini udgave tager ænderne.. |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 14/03-2008 07:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
heh jeg faldt over en nyhed lidt længere ned. Sydamerikanske maller er åbenbart så effektive til at yngle at de er ved at presse det lokale fiskeliv ud af floderne. Disse malle kan ikke yngle i akvarier fordi de graver tunneller på op til 6 meter ind i flodbredden for at ligge æg. Men det går åbenbart fint nede i floderne. Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 14/03-2008 13:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hvad er en Dakarb..? og hvor farlige er de (edderkop) hvor mange gift slanger findes i thailand..? og hvor mange ikke giftige findes der..? er der en side med billeder af de mest almindlige..?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/03-2008 16:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Dakarb.. aner faktisk ikke hvad den hedder andet end på Thai. men kan bedst sammenlignes med en forvokset tusindben.. De findes i en rød og en sort udgave.. Det siges det gør hulens ondt hvis de bider og man helst skal til læge. Skorpion bid, joe det kan også godt mærkes, en ½ time senere er det stort set ovre.. men huh for en ½ time.. Hvor mange slags slanger der er ??? her har vi 5.. måske flere men har så ikke set dem.. Er man lidt til fugle, så er en Beo Stær en fortrinlig slange alarm... Undtagen når den bliver lidt for snu, så kan den finde på at skrige slange, bare for at man skal komme med slik skidt fugl.. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2008 17:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er en skolopender le-si. Undtagen når den bliver lidt for snu, så kan den finde på at skrige slange, bare for at man skal komme med slik smiley skidt fugl.. smiley ![]() Smart fugl ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 14/03-2008 17:32
|
|
Aaaaha... Så jeg med igen. en skolopender er jeg med på. takker.. blev engang selv stukket af en skorpion i tunesien den var meget lille og meget sur.. fik en slem feber og havde svært ved at spise i 2dage. Og det var bare fordi jeg skulle lege med det stakkels lille kræ.. og hvad kan man så lærer af det.. hold fingerne i bukserne når du leger med skorpioner ![]() hvilke slanger er farlige i thailand..? jeg har lagt mærke til at de fleste indfødte bare går ud fra alle er giftige så de får gerne en med skoen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/03-2008 17:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Hej B_j3ns3n, Du kan prøve at kigge på denne her side for at danne dig et indtryk over hvor mange giftige slanger der findes. http://www.siam-i...onous.html Michael B Kristensen
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 14/03-2008 17:55
|
|
tak saendaeng Men det var da ikke så lidt.. her troede jeg der måske var 5-8 giftslanger i thailand.. puuha så er der vel lige så mange ikke giftige ![]() det jo nok mere dem jeg vil have fat i.. de kan jo max gi mig et pænt bid i hånden og en go kramer
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2008 18:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hvilke slanger er farlige i thailand..? jeg har lagt mærke til at de fleste indfødte bare går ud fra alle er giftige så de får gerne en med skoen.. smiley Det er desværre så sandt som det er sagt fck, alle slanger bliver ofte rutinemæssigt basket ihjel i Thailand. På landet kender de i højere grad deres lokale fauna og er mindre tilbøjelige til at anse dem alle for giftige, til gengæld ender de så i stedet ofte i suppegryden. I det hele taget, så har mange thailændere af landlig herkomst en stor forkærlighed for Aharn Paa, Jungle food. Dertil kommer thailændere af kinesisk herkomst som anser mange sjældne dyr for at kunne levere en kur for diverse dårligdomme, hvilket medfører at der er et enormt pres på den lokale fauna. Det er virkelig trist. De farlige slanger som jeg umiddelbart kender er Pit vipers Cobras Kraits Og så selvfølgelig havslangerne som er dødelig giftige,men totalt uagressive. Og samtlige 3 grupper har en god del underarter. Grunden til at den såkaldte "anaconda" blev rapporteret til at være 10 meter lang, var vel at de dermed gjorde krav på den 50.000 dollars reward som har stået åben i herrens mange år: ![]() http://ca.encarta...Snake.html mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 14/03-2008 18:08 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.