Se indlæg|
hvad gør jeg..
|
|
| Moldam |
Lagt på d. 20/03-2008 15:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hej Ulrich55 Jeg synes for Gud skyld du skal holde fingrene fra hende, jeg har selv været gift med en Golddigger og tro mig det er umuligt at bygge et ordentligt forhold op med sådan en, forskellen på hende og mig var at jeg havde hende i tankerne da vi giftede os hvor hun havde bankbogen i tankerne, jeg brugte ca. 80000kr på hende og hendes familie i de ca. 16 måneder vi var sammen, brugte meget tid på at forklare at hun ikke kunne få det hele på en gang, det hele kulminerede helt da hun begyndte at tjene penge hvor jeg prøvede at forklare hende at hun skulle være med til at betale nogen af vores udgifter, så fik hun lige af en anden Thai anbefalt en mand i Åbenrå der manglede en kone, besøgte ham en mandag hvor hun lavede en deal med ham at hun fik 2000 om måneden og hendes løn kunne hun beholde til sig selv og flyttede så ned til ham om Onsdagen, tro mig det var svært i starten men i dag er jeg lykkelig for at jeg kom af med hende så hurtigt inden hun havde kostet mig en formue. Jeg håber du tænker dig rigtigt godt om inden du gør noget alvorligt, en betalingspige (golddigger) får du aldrig noget godt ud af, og det du skriver minder mig en hel del om hende jeg var gift med. Hilsen Moldam |
|
|
|
| HansenDK |
Lagt på d. 20/03-2008 19:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Ulrich55 skrev ganske normalt at få en nedtur efter en lang rejse..Jeg kom hjem 27 februar. Jeg kan leje et stort værelse for 12000 bath i Patong pr md .15000 med motobike..Og hvis jeg så kun skal betale for mig selv..ja, så kan det gøres for 20000..jeg fik en billet til 6.5..måske endog billigere, jeg skal jo ikke shoppe, når jeg næsten lige har været der...HMMM må tænke...ganske normalt at få en nedtur efter en lang rejse..Jeg kom hjem 27 februar. Jeg kan leje et stort værelse for 12000 bath i Patong pr md .15000 med motobike..Og hvis jeg så kun skal betale for mig selv..ja, så kan det gøres for 20000..jeg fik en billet til 6.5..måske endog billigere, jeg skal jo ikke shoppe, når jeg næsten lige har været der...HMMM må tænke... Ja det kan være svært, især når du længes efter hende .., jeg kom selv hjem sidste sommer efter lang tid i Thailand og Filippinerne, .. og det var sgu svært fordi jeg skulle flytte og så ikke havde råd til at rejse denne vinter. Men jeg tror det er en GOD ide du "slår lidt koldt vand" i blodet, .. tænk at det er meget varmt i Maj, og så står sommeren for døren i dejlige DK. Rejs igen til efteråret, .. og hold da kontakt til hende her om du vil, .. men tænk lige på at du sandsynligvis kan få en der kunne holde af dig også, selv om jeg godt ved at i Thailand handler det også om at kunne forsørge ! Igen, .. good luck !
Redigeret af HansenDK d. 20/03-2008 20:04 |
|
|
|
| Lars_danmark |
Lagt på d. 20/03-2008 20:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Der er næppe noget så svært som at lære af andres erfaringer, men alligevel. Jeg har gjort det at da jeg var så sikker på min kærreste som man nu kan være, gav jeg min kærreste et visakort til min konto, en konto jeg også har kort til, en konto hvor der er et beløb det ville være træls at komme af med, men dog til at klare. Hvis hun er i stand til at administrere dette er det gode tegn, hvis kontoen løber tør lynhurtig. tja.. Dette har kostet mig en kærreste, men ingen formue. Min nuværende kærreste er perfekt i den retning. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/03-2008 03:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mugge den var ondskabsfuld din sidste: Musik i New Orleans. Åh jeg husker de glade gyldne dage. Og sikke nogle kvinder![]() ![]() ![]() Ulrik, her er kommet mange gode råd, som du bør lytte godt og grundigt til, det er mange erfarme forlk der udtaler sig. Men i mine ører mangler jeg det psykologiske som alle sikkert har mødt utallige gange. Når man har det som Ulrik, så er man let modtagelig, ser du hende igen blusser alt op - og du er et let offer. Mit råd bliv væk fra stedet du har mødt hende, fortæl intet om at du agter dig til Phuket, hun vil stå i lufthavnen med tårer på sin kind og hulke: My darling, my darling!!!!! Kom du bare herned, der er som beskrevet ikke i tusindvis af muligheder men i hundredtusinder. Kom til Pattaya, så skal du se løjer. Skriv en PB hvis du vil have nogle råd fra en gammel gubbe med lidt livserfaring i bagagen. Worlwide traveller igennem 35 år. Den "lidt" erfarne Skeptiker fra Pattaya |
|
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 21/03-2008 11:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Jeg takker for alle de flotte henvendelser jeg har fået..og har selvfølgelig droppet pigen, og turen til Phuket...ingen grund til at tage derud nu..og jeg er som skrevet før ikke millionær..men det har selvfølgelig været en bet, men jeg skal nok komme over det, og ingen skal sige at jeg ikke var blevet advaret..men man skal jo gøre sine egne erfaringer..den sidste melding var at hun ville have 20000 om måneden..og det er mit budget ikke til..men dygtig har hun været. jeg er uddannet skuespiller, men dette slår alt..en oscar værdig.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/03-2008 12:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ulrich55 skrev: Jeg takker for alle de flotte henvendelser jeg har fået..og har selvfølgelig droppet pigen, og turen til Phuket...ingen grund til at tage derud nu..og jeg er som skrevet før ikke millionær..men det har selvfølgelig været en bet, men jeg skal nok komme over det, og ingen skal sige at jeg ikke var blevet advaret..men man skal jo gøre sine egne erfaringer..den sidste melding var at hun ville have 20000 om måneden..og det er mit budget ikke til..men dygtig har hun været. jeg er uddannet skuespiller, men dette slår alt..en oscar værdig.. Davs ulrik ja mit tilbud står stadig åbent hvis du har lyst til at se thailand på en anden måde,op i vores landsby og hygge dig så det er en anderledes ferie,og de ville sikkert være glad efor aty du kom og spillede lidt, i vores hus det bliver brugt som øvelokale for nogle unge mennesker mens vi er i dk bamsen + frue |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/03-2008 12:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Ulrich. Rart at hoere, at du er ved godt mod..... [img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Smeily-52/TG-Smeily-113.gif[/img] is not a valid Image. ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 21/03-2008 13:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej Ulrich55 Op med humøret, det der har de fleste af os været igennem, og vi er alle kommet os over det. Vær glad for det ikke gik værre, og vær sikker på du nok skal finde en der passer dig. Hvorfor ikke tage mod Bamsens tilbud, det vil garanteret give dig et mere sandt billede af Thailand, og deres smukke kvinder. Jeg ønsker dig held og lykke. |
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 21/03-2008 13:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Og så vil jeg gerne fremhæve SUKs sjove Smiley :-) |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 21/03-2008 14:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Det lyde som et godt tilbud fra bamsen...og så ser du det "rigtige" thailand og ikke kun et turist sted.....ja ja undskyld til jer der bor i turist områderne,men det er altså ikke det samme som en fredelig landsby flere km fra asfalt vej....... Claus ![]()
|
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 22/03-2008 18:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Nå, så blev claus31130 sur. Det skal du ikke blive claus, selvom du bor ved en astfalteret vej, det har jeg gjort i flere år. Men jeg har også boet i en lille soi, med kyllinger, hunde og gale thailændere, langt ude på landet, alt har sin charme. Og hvis man elsker Thailand, ja så gør man, og helt ærligt, hem gider de der Beer-barer hver dag ![]() Jeg boede et godt stykke udenfor Chinang Mai, der hvor bøflerne vender, og tro mig, ude midt i "junglen"fandtes der en Beerbar, med moderne damer. Lykken blev dog kort, naboerne havde sladret til konen, og jeg blev afhentet, under stor dramatik, og hører stadig spidse bemærkninger i ny og næ. Og så var der ikke en gang astfalteret ![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 23/03-2008 01:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand Claus ![]() |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 24/03-2008 00:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
claus31130 skrev: Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand Claus ![]() Enig, spørg bare min kone om det, hun "skammer" sig over disse områder, ikke så meget over farang som kommer der, men mere over thaierne som kommer og arbejder der. Min kone skal/skulle have været på seminar i Pattaya sidst i April, hele hendes afdeling fra ministeriet skal afsted, men hun nægter om det så koster hende en fyreseddel, så vil hun ikke til Pattaya, hun siger hendes boss er "bar" pga. dette ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/03-2008 16:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
taleofdk skrev: claus31130 skrev: Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand Claus ![]() Enig, spørg bare min kone om det, hun "skammer" sig over disse områder, ikke så meget over farang som kommer der, men mere over thaierne som kommer og arbejder der. Min kone skal/skulle have været på seminar i Pattaya sidst i April, hele hendes afdeling fra ministeriet skal afsted, men hun nægter om det så koster hende en fyreseddel, så vil hun ikke til Pattaya, hun siger hendes boss er "bar" pga. dette ![]() Underlig kone du har, der findes andet en lyseroede bar' i Pattaya, men okay, hvis din kone er for fin til at besoege Pattaya, saa fred vaere med det........... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 26/03-2008 18:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
bamsen skrev: Ulrich55 skrev: Jeg takker for alle de flotte henvendelser jeg har fået..og har selvfølgelig droppet pigen, og turen til Phuket...ingen grund til at tage derud nu..og jeg er som skrevet før ikke millionær..men det har selvfølgelig været en bet, men jeg skal nok komme over det, og ingen skal sige at jeg ikke var blevet advaret..men man skal jo gøre sine egne erfaringer..den sidste melding var at hun ville have 20000 om måneden..og det er mit budget ikke til..men dygtig har hun været. jeg er uddannet skuespiller, men dette slår alt..en oscar værdig.. Davs ulrik ja mit tilbud står stadig åbent hvis du har lyst til at se thailand på en anden måde,op i vores landsby og hygge dig så det er en anderledes ferie,og de ville sikkert være glad efor aty du kom og spillede lidt, i vores hus det bliver brugt som øvelokale for nogle unge mennesker mens vi er i dk bamsen + frue ja det må jeg nok sige, det er et fint tilbude der kommer fra bamsen, tag imod det ulrik... altså hvis du da har lyst. og som sagt se thailand lidt fra en anden vinkel.. måske kærligheden tilsmiler dig der .
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/03-2008 21:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, og så kan bamsen oversætte hvis der opstår sprogforbistringer ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 04:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
taleofdk, det din kone lider af er en grimmer sygdom, den går under betegnelsen: "Prinsessen på ærten syndromet". Den sygdom har nogle endnu værre bivirkninger idet man hurtigt bliver "enøjet", ser alting kun i sort. Og så det værste den smitter samleveren. Nogen kalder også sygdommen krukkeri. Med håb om et morsommere liv for jer begge og held og lykke til din hustru med at søge nyt arbejde. Skeptikeren |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 09:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Ja, og så kan bamsen oversætte hvis der opstår sprogforbistringer ![]() Davs det har jeg min kone til Det mærkelige blandings sprog de bruger deroppe er svært at forstå. Men jeg kan heller ikke thai ![]() bamsen |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 27/03-2008 23:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Suk skrev: taleofdk skrev: claus31130 skrev: Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand Claus ![]() Enig, spørg bare min kone om det, hun "skammer" sig over disse områder, ikke så meget over farang som kommer der, men mere over thaierne som kommer og arbejder der. Min kone skal/skulle have været på seminar i Pattaya sidst i April, hele hendes afdeling fra ministeriet skal afsted, men hun nægter om det så koster hende en fyreseddel, så vil hun ikke til Pattaya, hun siger hendes boss er "bar" pga. dette ![]() Underlig kone du har, der findes andet en lyseroede bar' i Pattaya, men okay, hvis din kone er for fin til at besoege Pattaya, saa fred vaere med det........... Det kunne jo være dig der havde en manglende respekt og underlig holdning til andre mennesker og deres kultur/opdragelse og deres syn på deres eget land ? Og desværre så det har ikke noget med en bar eller farven på en bar at gøre ...... Jeg er ikke til khao san road eksempelvis, er det at være fin ? hmmm underlig mand min kone har der, han er vist for fin til Khao san road, puha da da ........ kunne godt være du blev stødt over ordet skam, jeg prøver så lige igen, med ordet "skam" som er i " " der menes det rygte Thailand har ude i verden er hun ked af som en Thai, jeg kender sgu mange Thai der har sagt (både i DK og TH) hvorfor laver Thai dårlig med andre Thai og Thailand og bla bla bla, det handler jo ikke om manglende respekt for pigen der arbejder der, den er der og fred være med dem, selv i famillien er der en sæbe pige som er lesbisk og bor sammen med en bar pige fra Phuket ..... Tag du den diskution op med hendes mor (faren er død) som har opdraget hende til at holde sig væk fra disse områder, hun gav det løfte til hendes far lige før han døde, da hun var teenager og det løfte vil hun holde i respekt over for hendes far, det samme gør sig gældende for hendes twin søster, plus nong, de gav det samme løfte og det holder de nu engang, er det fin ? næ jeg syntes det handler mere om respekt og kærlighed til den der har skænket en livet .......... kald du det underlig, fin eller what ever ........... jeg respktere det hun ønsker/ vil, og gør, hvorfor skal jeg tvinge hende til et seminar som er en firma fest med noget til halsen og hvad der, dermed følger, det skal hun da selv være den der bestemmer. Sidste gang der var "firma fest" seminar i BKK (sidste år lige før songkran) var hun ved at blive voldtaget af en fuld mandlig kollega, hun blev reddet af af en anden kollega og med mig i telefonon, det var knapt så sjovt .... måske det kan have noget med det at gøre, at hun ikke vil være alene med Thaier mere der drikker sig skide fulde, i do not know .................. Skeptikeren: Andre kalder det sundt fornuft, jeg har ellers hørt at Pattaya syndromet gør folk underlige, det er nok bare et rygte, men efter din komentar er den vist god nok. Redigeret af taleofdk d. 27/03-2008 23:54 |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/03-2008 03:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nu er det jo umådeligt svært at læse ud af din første kommentar at din kone har været udsat for både voldtægtsforsøg og umådeholdent drikkeri. Når du fyrer sådan en kommentar af til et åbnet forum, hvorfor i alverden fortæller du ikke den fulde historie med det samme, så havde vi undgået disse "bitre" ord. At din kone har lovet alt dette til sin far er da flot og godt, men så forstår jeg bare ikke, at hun efter så rystende en oplevelse ikke kvittede jobbet straks efter. Det må da ikke være særlig behageligt at arbejde i et ministerium der rummer så megen råddenskab, i Bangkok sågar, og nu vil chefen så oven i købet til Pattaya. Forstår da så sandelig godt at hun ikke vil på den tur igen. Så helt ret. Det er da sund fornuft der vil noget. Men hvordan skulle jeg vide det? Må jeg i al uskyldighed spørge: Hvad hedder det ministerie? Er det ministeriet for fest og farver? Det er rigtigt nok det du har hørt: Pattaya Syndromet eksisterer virkeligt. Det er mennesker med lyse og åbne sind der lettest får det. Skeptikeren som ikke er så skeptisk endda! PS! Men jeg syntes nu nok at tråden er hoppet af sporet for længst. Håber virkelig at Ulrik har fundet en anden løsning, som nu en tur på landet med Bamsen og hans familie. Sådan en første tur til en landsby er noget man aldrig glemmer. For mig en stor positiv oplevelse. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















