Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya - Guld`?
DonCC
Hejsa...

Jeg skal til Thailand (Pattaya) for første gang i september 08, sammen med en kammerat. Jeg overvejer at få lavet et sæt special fremstillede guldringe (kraftige) dernede.

er der nogen herinde som kan anbefale en ordentlig guldsmed i Pattaya? Ved i hvad guldpriserne ligger på, samt om det overhovedet kan betale sig at få det gjort i Thailand. Henrik Ørsnes i Aalborg kan lave det sæt ringe for 11.000kr. Kan det gøres billigere i Thailand, tror I?

Jeg ville blive glad for et svar. :-)
Redigeret af d. 24/03-2008 16:18
Hejsa... Er en ung gut som for første gang skal til Thailand i september. Derfor har Jeg oprettet denne profil, da Jeg håber at kunne drage nytte af Jeres erfaringer som I forhåbentlig vil dele med mig.... :-)

goldwing
Jeg kender ikke priserne på guld i Pattaya, men hvis du bruger linket ude til venstre SØG OG FIND og skriver guldpriser, så finder du en del link fra debatter som har kørt
god fornøjelse

DonCC skrev:
Hejsa...

Jeg skal til Thailand (Pattaya) for første gang i september 08, sammen med en kammerat. Jeg overvejer at få lavet et sæt special fremstillede guldringe (kraftige) dernede.

er der nogen herinde som kan anbefale en ordentlig guldsmed i Pattaya? Ved i hvad guldpriserne ligger på, samt om det overhovedet kan betale sig at få det gjort i Thailand. Henrik Ørsnes i Aalborg kan lave det sæt ringe for 11.000kr. Kan det gøres billigere i Thailand, tror I?

Jeg ville blive glad for et svar. :-)

Davs Doncc

Ja det er meget svært at svare på
hvad skal det være 8-14-18-23-24-karat

men i pattaya soi14-soi15 hvor de krydser hinanden,
der ligger en god guldsmed,
som laver meget arbejde for danskere,
kig ind til dem, men husk at lave en tegning,
så de har en chance for at vide hvad de skal lave.
Men de kan helst sikkert lave det billigere i thailand
men husk lige at du skal henvende dig til tolderne,
når du kommer til kastrup lufthavn,
når i ankommer med de ringe og betal afgift.Wink

bamsen

quickmouse
kan ikke lige huske om det er den guldsmeds butik bamesen henviser til, der hvor vi købte vores vielses ringe.
men vi købte et par der & fik dem vurderet samt taget en syreprøve i århus (boye guldsmed) og de sagde at det var flot arbejde, samt at hvis vi skulle have lavet der her i dk så havde de kostet min 4500 mere end vi havde givet for dem i th.

( uden for tråden, bamsen den der fremgangs måde du henviser til i kastrup er det også den du selv bruger når du har noget med hjem fra th Wink Wink Wink )

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

samee
quickmouse skrev:( uden for tråden, bamsen den der fremgangs måde du henviser til i kastrup er det også den du selv bruger når du har noget med hjem fra th Wink Wink Wink )

Hæhæhhahahøhø hvaså bamsefar ehe

Well for mit vedkommen så skal jeg kun have china/thai guld fremover det er simpelthen for flot....

It’s deep how you can be so shallow

b_j3ns3n
Hva er der nogle nemme og hurtige måder at se om min ny købte guldring nu også er guld og ikke blik..? Shock

jeg har hørt om at nogle thailændere laver diverse kopier måske man kan købe en kucci taske eller et brolex ur dernede. Grin hvem ved om de også snyder med guld Angry
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Glem alt om kopiguld. Du køber vel ikke en dyr guldring til 50000 Bht på gaden.
Gå ind i en rigtig guldforretning- karatantallet bestemmer du selv- vælg så en model du kan li, så vil guldsmeden lave den- husk at aftale prisen. Prøv guldsemdene i Chaina Town. Guldprisen er efter vægt, at lave ringen/lønnen til guldsmeden er ikke stor.
Har selv fået håndlavet en stor guldring med diamanter til ca. 3500 DKR-hos en lokal guldsmed- rigtig flot. Det tog 3-4 dage.

samee skrev:
quickmouse skrev:( uden for tråden, bamsen den der fremgangs måde du henviser til i kastrup er det også den du selv bruger når du har noget med hjem fra th Wink Wink Wink )

Hæhæhhahahøhø hvaså bamsefar ehe

Well for mit vedkommen så skal jeg kun have china/thai guld fremover det er simpelthen for flot....

Davs
Ja men de fleste guld butikker de sælger kun de varer man ser
Her der laver det varer selv på bestilling og tegninger.Det koster ikke noget at snakke med dem og få et tilbud,HEHE jeg får ingen provision
så i behøver ikke sige jeg har sendt jer.

bamsen

quickmouse skrev:
kan ikke lige huske om det er den guldsmeds butik bamesen henviser til, der hvor vi købte vores vielses ringe.
men vi købte et par der & fik dem vurderet samt taget en syreprøve i århus (boye guldsmed) og de sagde at det var flot arbejde, samt at hvis vi skulle have lavet der her i dk så havde de kostet min 4500 mere end vi havde givet for dem i th.

( uden for tråden, bamsen den der fremgangs måde du henviser til i kastrup er det også den du selv bruger når du har noget med hjem fra th Wink Wink Wink )

Jamen jeg tager ikke noget jeg skal betale afgift af med hjem
så mange penge har jeg dælme ikke
bamsen

Payanak
Det lader til at guldpriserne vil falde snart.

[url]www.nationmultimedia.com/2008/03/25/business/business_30069099.php[/url]

Bamsen! Nu må du sørme hjælpe. Kan overhovedet ikke finde den guldsmed. Uanset om jeg kører, cykler eller går.

Måske skal jeg have nye briller, men altså, når jeg som i dag kommer ind fra Second og ned af den lille smøge så holder jeg til højre ned ad soi 14, ingen guldsmed. Rundt om Walking Street ,op ad soi 15 til krydset ved 14 ingen guldsmed. Ligger han inde i en baggård oppe på 4.sal????CoolCoolCool

Ingen guldsmed, ingen provision!!!

Den halvblinde skeptiske Skeptiker fra Pattaya

Davs Skeptiker

Ja når du kommer ned fra 2 road og du kommer til krydset
soi 14-15
så hold til venstre, over mod der ligger en lille værksted,
det ligner ikke en butik,der er ingen butiks facade,
det er kun et lille værksted
Jeg mener den hedder somboon gold
Det ligner mere et sted hvor folk bor

bamsen

den kan være svær at se hvis man ikke lige ved den er der.
Grin
Redigeret af d. 25/03-2008 09:44

b_j3ns3n
hehe.. nej jeg køber ikke en gudlring til 50000bath på gaden..Shock og jeg køber sjovt nok heller ikke en til 500bath Grin
mit ? er mere i retningen af om jeg kan tjekke mit guld i butikken eller er jeg nød til at stole på sælger er hudløs ærlig som alle thailændere er..
GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n skrev:
hehe.. nej jeg køber ikke en gudlring til 50000bath på gaden..Shock og jeg køber sjovt nok heller ikke en til 500bath Grin
mit ? er mere i retningen af om jeg kan tjekke mit guld i butikken eller er jeg nød til at stole på sælger er hudløs ærlig som alle thailændere er..
GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin

Davs
Jeg ved sgutte om de vil stå og lave en ridse i guldet,
for at lave en syre prøve.

Man er vist nødt til at sole på dem

bamsen

b_j3ns3n
smukt bamse det var et hurtigt og kort svar..
tak for din assistance.
jeg må lige se mig lidt om før jeg vælger en guldsmed kan jeg hører..
tror jeg vil kigge ind på nogle af de før nævnte Grin

Spring til debat: