Se indlæg|
til Thailand for føste gang
|
|
| jens123 |
Lagt på d. 20/03-2008 13:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej til alle![]() Min kone og mig vil til Thailand først i juni, vi mødes med vores datter og hendes kæreste som kommer fra Australien. Der er jo mange spørgsmål når man skal ud på en sådan rejse. Vi arrangerer det hele selv, vi flyver fra Hamburg til Bangkok. Vi vil sikkert til Phuket, derfor er spørgsmålet, bestiller vi flybiletter hjemmefra fra Bangkok til Phuket eller gør vi det når vi ankommer til Bangkok, så er vi ikke så afhængig af tider. Hvor i Phuket foreslår andre at bo, hoteller osv. Hvilken strand, hvad skal man se og hvad er der at se. Der må være en masse som har gode erfaringer og erfaringer om hvad man IKKE skal vælge! Vi er en helt almindelig familie og vi vil gerne bo på et mellemklasse hotel, Vi regner med at bruge Kr.: 1500 til 2000 for et hotel i en uge, det er vel ikke helt ved siden af? Er der nogle som kan foreslå nogle udflugter? Hvordan er varmen og fugtigheden, kan man holde det ud? Skal man evt. vælge et andet område i Thailand? Jeg har prøvet Basra i Iraq, 58 grader i skyggem og fugtighed på 98% det var ubehageligt ![]() Håber der er nogle som vil give nogle gode ideer til os "uerfarne" som gæster Thailand for første gang PÅ vejen hjem vil vi tage 3 dage i Bangkok, hvor skal man bo - nogle gode ideer????? Vi glæder os vildt meget ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 20/03-2008 13:51
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
hej på phuket vil jeg prøve at bo på alles guesthouse det er et ungt dansk-thai par der driver det og priserne er rimelige uden for sæsonen prøv at tjekke det ud på [url]www.alles-guesthouse.com[/url] i bkk kan jeg anbefale stable lodge som også er dk ejet og har en rigtig god beliggenhed [url]www.stablelodge.com[/url] det ligger centralt i bkk og lige ved skytrain Davs jeg lavede lige dine links aktive bamsen Redigeret af d. 20/03-2008 16:12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/03-2008 14:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg tog samme tur i maj sidste år. Billetten fra bangkok til phuket kan i med fordel købe i thailand. vedr hotel i phuket kan jeg varmt anbefale [url]www.asiarooms.com[/url] og til den pris du nævner for en uge for jer begge 2 kommer i til at bo godt ![]() der er mange ting at se i phuket .... fantasia står meget klart i min hukommelse.... Når i nu alligevel er der må i ikke snyde jer selv for en tur til Phi Phi ... super smukt køb en færge billet istedet for en speed boat ... Vedr. bangkok ville jeg nok vælge sukumvit området har selv boet på stable lodge ok... men kun hvis du har lyst til dansk tale dansk mad osv... Ellers check asiarooms.com igen og vælg sukumvit området... God tur bare det var mig... davs Jeg lavede lige dit link aktivt bamsen Redigeret af d. 20/03-2008 16:12 |
|
|
|
| romeren |
Lagt på d. 20/03-2008 15:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Sidste gang jeg rejste med Thaiair (juli 2007) var prisen den samme til phuket, som hvis jeg kun havde taget til Bangkok. Jeg skulle kun betale lidt mere i lufthavnsskat. Men vil i gerne se Bangkok i nogle dage, så er det meget nemt at booke indenrigs i Thailand. Prisen er også meget billig, jeg har fløjet med Nokair og gav knap 1600 bath for en retur billet. Hvis i bliver trætte af Phuket pga regn, kan i tage til Kho Samui ganske billigt. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/03-2008 19:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
romeren skrev: Sidste gang jeg rejste med Thaiair (juli 2007) var prisen den samme til phuket, som hvis jeg kun havde taget til Bangkok. Jeg skulle kun betale lidt mere i lufthavnsskat. Men vil i gerne se Bangkok i nogle dage, så er det meget nemt at booke indenrigs i Thailand. Prisen er også meget billig, jeg har fløjet med Nokair og gav knap 1600 bath for en retur billet. Hvis i bliver trætte af Phuket pga regn, kan i tage til Kho Samui ganske billigt. Nemlig, det er Thai Airways tilbud i "lav saeson". Det ville sige fra 1-4 til 20-6 og fra 1-8 til 15-11, kan I faa et "tillaegs billet" til 250 Dkr, som daekker Tax i Thailand. I behoever ikke at flyve videre til Phuket lige efter ankomsten til BKK. I kan sagtens blive nogle dage i BKK og tage en smut til hvor I ville inden I skal videre. Eneste "hage" ved billetten er at datoen skal bestemes inden starten fra CPH(faktisk samtidigt ved koeb af billetten CPH-BKK og kan IKKE aendres i TH.). Alternativt kan I slaa 2 fluer med et smaek ved fx. at bestille en billet , lydende paa straekningen BKK - Phuket og retur Krabi -BKK eller i omvendt raekkefoelge. Og I kunne tage turen Phuket - Krabi med en minibus og nyde den skoene natur omkring Pang Nga, forbi oliepalme plantager, "Limestones" bjerge, og forbi "james Bond" Island. Min beskrivelse vedr. billetterne er baseret paa : 1- I flyver med Thai Airways. (ved ikke om fx. DLH har lignende tilbud). 2- Tilbudet gaelder fra Danmark. Spoerg om, det ogsaa gaelder fra Hamburg hvis I flyver med Thai Airways derfra. EEN ting er 100% = billig tillaegsbilletten(250 kr/retur) kan IKKE koebes online (Mrjet, flyrejser.dk, osv.). Redigeret af Lung Yao d. 22/03-2008 19:25 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/03-2008 11:42
|
|
Hej Jens123, Nyt alternativ: 1. CPH-BKK= et par dage i BKK, måske en tur på floden, eller til Kanchanaburi og se Broen over Kwai River og en afstikker til Tiger Templet (<< Thank you DTW, sorry I ment Animal Planet for helping us >> ).2. Turen går så videre til Phuket, og der ville jeg foreslå KATA Beach, da jeg fornemmer at I ikke er til det vild natteliv i Patong. 3. Bådturen til Phi Phi øen, som en anden havde forslået. 4. Sejl videre til Krabi/Ao Nang, hvor I kan besøge de små nærligende øer :Koh Lanta- Chicken(koh Gai)- koh Poda, og selvføgeligt Raley beach. 5. Så flyver I tilbage til BKK fra Krabi lufthavn. (Undskyld Martin/Tuk tuk hvis jeg er gået dig i "bedene" ).
Redigeret af Lung Yao d. 23/03-2008 12:13 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/03-2008 12:44
|
|
Hej Jens, Og her kommer nogle "koordinater" fra Google Earth: Phuket: - Kata Beach : 7* 48' 54.80" N 98* 17' 26.22" E (kan anbefalde hotelerne Kata Sea Breeze eller Kata Palm Beach, er I til dansk mad/atmosphere kan I bo på The Little Mermaid). Tag en tur rundt om øen: Phrom Thep Cap: sydligeste udsigts punkt på Phuket. 7* 45' 42.53" N 98* 18' 20.42E Wat Chalong (et "must", synes jeg. Flot rosa marmor Thai tempel).: 7* 50' 47.10" E Frokost, hvis I er til Sea food på Bang Bao Sea Food: 7* 50' 21" N 98* 21' 51.33" E Så shopping enten på Festival Center eller det nyt center i Patong. Og det her er kun et lille udpluk over hvad I kan se på øen. Der er sikker mange som ville tilføje andre ting at se, Zoo, Orkid farm, Pearl farm, osv. osv. Koh Phi Phi øerne: (der har jeg aldrig været). 7* 44' 15.30" N 98* 46' 10" E Krabi: en lille charmerende by, men der sker ikke ret meget der. Men kan bruges til diverse udflugter og er I lige "trængende" til en spegepølsemad kan I besøge Henrik- Tip og Finn på Cafe Europa. Ao Nang beach (den "europæisk del) og Noppara Tharat Beach (thai del, men snart ikke mere da der bygges nye hoteller hele tiden).8* 02' 01" N 98* 49' 10" E Koh Gai + Koh Poda : 7* 58' 17.13" N 98* 48' 26.22E Raley Beach: 8* 00' 11.72" N 98* 50' 28" E Koh Lanta : 7* 37' 53.77" N 99* 01' 50" E Og når I alligevel er inde på Google Earth, klik så på de forskelige input fra besøgende og se deres billeder (Blå prikker). Jeg håber at I har nu fået "blod på tanden". God Påske. P.S.: Glemte lige at anbefalde de billeder taget af DTWs medlemmer :Send et Postkort sektionen: http://www.dansk-.../index.php Redigeret af Lung Yao d. 23/03-2008 12:50 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/03-2008 11:11
|
|
http://www.dansk-.../index.php Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 24/03-2008 17:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
der er mange mulighed med at finde billige flybilletter BKK-PKI Tjekk ud: Air-asia Nokair one2go Thaiair har tilbud en gang i mellem på deres hjemmesiden jeg mener nok der er billigere når du køber på forhånden med lavpris selskaber. |
|
|
|
| MosterTina |
Lagt på d. 25/03-2008 12:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej, Jeg var i Kata beach i september 2007 og boede på Kata Sea Breeze - der så efter et par dage syntes de skulle bygge mange timer hver dag - desværre måtte jeg flytte hotel midt på ferien. Kata kan jeg anbefale - stille og roligt og alligevel så er der lidt at shoppe ved boderne og restauranter at spise ved. Også kan man tage en tuk-tuk ind til de lidt større steder. Et godt sted hvor man kan slappe af og alligevel være i nærheden af hvor der sker lidt. |
|
|
|
| dizmoduck |
Lagt på d. 13/04-2008 10:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Sidst jeg var i Thailand (jan'08) var [url]AirAsia[/url] det eneste lavpris selskab som flyver på Bangkok Suvarnabhumi Airport (den ny lufthavn) Det er jo den alle udenris selskaberne flyver på. Husk lige på det når man bastiller biletterne. Redigeret af dizmoduck d. 13/04-2008 10:15 |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 13/04-2008 19:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hej jens123 der er flerer som har nævnt Air Asia det er og dem der er klart billigst at flyve med men du skal booke hjemmefra fordi du skal via din netbank i dk, eller smid din sikkerhedscerfikater ind på en diskette eller cd. og sæt den i når der bedes om certificat. det er lav sæson i juni og der masser værelser til priser fra 500-1000 bath.der er et rigtigt godt hotel på Kata beach som hedder Garden Home til 8-900 bathde har en hjemme side søg på Garden home phuket så skulle det dukke op |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 13/04-2008 19:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hej jens123 der er flerer som har nævnt Air Asia det er og dem der er klart billigst at flyve med men du skal booke hjemmefra fordi du skal via din netbank i dk, eller smid din sikkerhedscerfikater ind på en diskette eller cd. og sæt den i når der bedes om certificat. det er lav sæson i juni og der masser værelser til priser fra 500-1000 bath.der er et rigtigt godt hotel på Kata beach som hedder Garden Home til 8-900 bathde har en hjemme side søg på Garden home phuket så skulle det dukke op |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.