Se indlæg
 Udskriv debat
Scams / Tyveri via. nettet ??
samee
Nogen som ved / har hørt om en form for tyveri, på denne måde her, hun får dit prv. Eller mobil nr, og senere din adresse fordi hun vil sende noget i dette tilfælde guld som hun så vil komme og hente senere, dit navn har hun jo, ikke at hun har fået den, men jeg synes sku det virker mukkent også fordi hun ikke vil ud med sit nr.

Er der et sted på nettet som det er muligt at søge på div. Scams ?? jeg mener vi arbejder sku hårdt nok for det mødetillæg vi får også kaldet løn.

It’s deep how you can be so shallow

Prøv google-scams- der er mange af de scams der kører for øjeblikket.

jeg har inden for de sidste 14 dage modtaget scams fra uklottery,switslotteri,cola promosion med flere det er det rene plat

lindy

xxxx
ha ha ja og et utal af rige arvinge i afrika, der kun kan få deres penge fri, via en udenlandsk medhjælper.

prøv bare at lege lidt med dem, det ender op i man skal betale xx antal euro / Us$, for at få pengene frigivet..Grin

Når man så foreslår de lige ordner det lille problem, da de jo vil få mest ud af det, så dør den kommunikation. Øv mand ellers have jeg været rigere end Joakim And nu. PfftGrin

samee
Yeah jeg får sindssyg mange mails fra heeeeeeeeeeelt vildt lækre tøser fra Ghana det er helt vildt så mange af dem er hvide, og der er alle mulige undskyldninger for hvorfor de ikke lige har eller kan komme på webcam, og lige så snart de vil have penge på den ene eller anden måde siger jeg bye bye, det er sjovt man får altid en masse mails steder fra som man ikke er interesseret i sådan har jeg det. Næ at finde en sød Thai lady det er straks svære….

Har været inde og se på nogle scams sider haha og ja jeg fandt nogle af dem som lovvvvvvvvve me so much haha sku imponerende at der findes folk som er så kyniske i denne verden.

Den kloge narre den mindre kloge….
It’s deep how you can be so shallow

larsstig
Det er desværre blevet meget udbredt med det der kaldes "phishing", hvor kriminelle forsøger at få godtroende mennesker til at udlevere kontonumre, kreditkort oplysninger, personnumre o.lign, så oplysningerne kan misbruges til at stjæle penge og eller identitet.

Det bedste råd er:
Besvar aldrig mails, hvor man via link eller mail ønsker disse oplysninger (din bank vil aldrig bede om disse oplysninger via en mail).
Giv aldrig disse oplysninger via telefon, hvis du ikke selv har ringet til din bank eller anden troværdig virksomhed.

Generelt:
Hvis du modtager mails med links fra afsendere du ikke kender, så slet mailen og lad være med at aktivere linken (selvom det er babes :-)
Du risikerer vira og orme på din pc, hvis du aktiverer linken !

En mere uddybende forklaring på phishing kan du finde på denne link (den er god nok :-))

http://en.wikiped...i/Phishing

VH
Lars

Davs Lars

Jeg lavede lige dit link aktivt

bamsen
Redigeret af d. 05/04-2008 14:29

Earthrush
Den sidste jeg fik af vide med scam var hun ikke kunne komme på Cam fordi det var ulovligt lol
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

Spring til debat: