Se indlæg|
Billige billetter fra Bangkok til Koh Samui?
|
|
| sk_few |
Lagt på d. 24/03-2008 12:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej alle sammen, Jeg har ikke kunnet finde billetter til Koh Samui fra Bangkok for under 1.400 kr. med afrejse fra bangkok 26. juli 08 og hjemrejse til bangkok 4. august. 08 Jeg har benyttet Momondo, bangkokair og de andre små sider, men ikke kunnet slå 1400. Jeg har set at billetter til Phuket for 400 kr. og føler, at det er lige lovlig uretfærdigt, for Phuket ligger jo længere syd på. Er der nogen der kan hjælpe? ![]() På forhånd tak |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 24/03-2008 13:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
8500 Baht er hvad jeg kan finde dem til, men du skal jo også regne med at Bangkok air har eneret på at flyve til Samui og den eneret gør at de har SKYhøje spriser sammelignet med resten af Thailand.... Du kan evt. tage bussen (lomprayah) derned, koster 1.300 Baht for en enkelt billet. |
|
|
|
| kristensen |
Lagt på d. 24/03-2008 13:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
by Bangkok Airways (Samui) by Thai Airways (Samui) by Thai Airways (Suratthani) by Orient Thai Air by Berjaya Air by night-train (plus ferry) by VIP-bus (plus ferry) thai airways flyver altså også til koh samui. De har lige bygget en ny lyfthavn |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 24/03-2008 13:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er jo så ikke helt rigtigt at Bangkok air har eneret, da thai for nylig er begyndt at flyve til Samui. Ikke at det giver lavere priser, da de tager akkurat samme pris som Bangkokair, det eneste der er i det er at hvis man benytter Thai/et staralliance flyselskab til Thailand så kan man nok få indenrigsbilletten til Samu bundet på næsten gratis. Mvh Jens |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 24/03-2008 13:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
ja ja, men det er stadig Bangkok air der ejer rettighederne til flyvninger, jeg ved godt der er flere der flyver derned (så ok eneret på flyvninger er nok ikke helt rigtigt), men de betaler også Bangkok air for det.... samme gælder i øvrigt Trat v. Koh Chang...
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/03-2008 13:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
jens skrev: Det er jo så ikke helt rigtigt at Bangkok air har eneret, da thai for nylig er begyndt at flyve til Samui. Ikke at det giver lavere priser, da de tager akkurat samme pris som Bangkokair, det eneste der er i det er at hvis man benytter Thai/et staralliance flyselskab til Thailand så kan man nok få indenrigsbilletten til Samu bundet på næsten gratis.Mvh Jens Hej Jens, Bangkok Air EJER lufthavnen og faciliteterne, de andre selskaber har bare med at "spytte i kassen", derfor er Thai Airways nødsaget til at tage en "høj pris" for billeterne, da de skal også betale Bangkok Air for at benytte lufthavnen. Og FOR GUDS SKYLD , lad være med at smide "blår i øjnene" på folk med din sidste bemærkning : BEVIS det. (ingen kære mor der, det koster 6000+ baht). P.t. er det kun 2 (to) destinationer som du kan få som tillægsbillet til ca. 250kr, og de er PHUKET eller KRABI. M.h.t. disse tillægsbilletter, som jeg skrev i et andet tråd, SKAL de bestilles samtidigt med rejsen til BKK. Nogle rejsebureauer "undlader" at nævne den mulighed og undskylder sig med << Det har du jo ikke spurgte om >>(der er jo ingen "retur kommission" der) men til gengæld er de MERE end villige til Uopfordret at tilbyde dig et rejse/afbudsforsikring .
Redigeret af Lung Yao d. 24/03-2008 13:55 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/03-2008 23:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
intressant tråd for mig, for vi skal til samui her i april. havde dog tænkt mig at tage toget, da jeg lidt er på lav buget grundet en lang ferie. Kan godt se fordelen ved at flyve, men 8 timer i et tog er okay når der er sove pladser og man sparer 6000 bath. måske tager jeg fejl mht til prisen, havde en ven som for nogle år siden fløj bangkok-samui og gav 6000 bath for en retur, og jeg tvivler på det er blevet billigere idag. men ret mig endeligt vis jeg tager fejl |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 25/03-2008 18:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Det første og sidste fly fra Bangkok til Koh Samui koster 2000B, resten af dagen koster det 3300B, dyrt men godt ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 21:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
1. Thai airways flyver 2 afgange dagligt til Koh Samui 2. Bangkok Airwaysflyver ca. 20 gange 3. øvrige- ved ikke 4. Tog afgår hver aften kl. ca. 1930 ank. Pun Pin (togstation SUrat Thani)- ret billig med soveplads. 4. Bus fra togstation til færgen også ret billig. Fordele ved fly-hurtigt Ulemp ved tog- langsom og skift til bus/færge-men billigt. Bestil flybilletter til Koh Samui sammen md Cph-BKK ved Thai Airways God tur |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/03-2008 10:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej. Jeg ved ikke om du har bestilt og betalt billetten, men om ikke ,så spörg hvad en sådan en flyvebillet koster. Jeg er flere gange blevet tilbudt en retur til Phuket for ca 250kr, og det er jo billiger end toget. Det er både Thai Travel på halmtorvet og Rejsefeber på Vesterbrogade som har tilbudt det. Eftersom april er den varmeste måned i TH, er der ikke så mange som rejser, så jeg tror sikkert at du kan få sådan en billig billet. MVH Ingolf |
|
|
|
| sk_few |
Lagt på d. 26/03-2008 12:05
|
Tusind tak for alle svar. Lidt øv mht. flypriserne. Har allerede købt billetter til bangkok, så det blir sove-tog, hvis det ikke tager for lang tid. Så kan man også se landskabet på vejen dernede, hvis der er noget at kigge på. Jeg tænkte på, kan man købe billetter billigere, hvis man står ved skranken i bangkok lufthavn og er evt. thailænder? ![]() Er der nogen der i øvrigt har et link til tog forbindelser mellem bangkok og surat Thani? er nemlig intereseret i pris og afrejsetider osv. Tak
Redigeret af sk_few d. 26/03-2008 12:17 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/03-2008 13:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej Sk-few. Om du skal flyve med Thai Air kan du gå ind hvor du har köbt billetten, og klage på deres service, og forklare dem at andre som sälger billetter tilbyder billige billetter til Phuket, og om de ikke ordner det, så er det sidste gang du köber billet hos dem! Så går det måske! Jeg tror ikke du får nogle billige rejser ved skranken i Bangkok. Funderer på at rejse 12 maj til12 june. På Rejsefebers hjemmeside kan jeg få en billet med skat for ca 5.000kr (tror det var 5.034) Gik for sjov i på Thai air hjemmeside og kikkede på prisen 12 maj til12juni, lidt over 13.000kr???? Det er rejsebereauerne som har de gode priser. MVH Ingolf. |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 26/03-2008 13:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Prøve at flyve istedet til Surat Thani, of derfra sejle til Samui, ved godt at det sparer ikke tid, men det tager ikke så mange timer som tage tog eller bus fra Bkk. Sidste vi var på Koh Chang, betale vi også 5500 bath pr hoved til Trat med Bkkairway, det er bare dyrt ift. at vi betalt kun 5000 bath t/r til HongKong med Airasia.... ![]() |
|
|
|
| sk_few |
Lagt på d. 07/04-2008 10:22
|
Ser ud til at det er næsten samme pris at flyve med Air Asia til Surat Thani og videre med bus/færge (3000 bath) til Koh Samui end med toget (2500 bath). Lidt mystisk. Man sparer lige 10 timer Tager 4 timer i alt, så det er lige til at overkomme end at skulle betale 9000 bath for at flyve direkte.Gad vide om man kan spare yderligere hvis man bestiller bestiller billetterne i Thailand.. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/04-2008 11:32
|
|
ingolf skrev: Hej Sk-few. Om du skal flyve med Thai Air kan du gå ind hvor du har köbt billetten, og klage på deres service, og forklare dem at andre som sälger billetter tilbyder billige billetter til Phuket, og om de ikke ordner det, så er det sidste gang du köber billet hos dem! Så går det måske!MVH Ingolf. Hej Ingolf, Det GÅR desvære IKKE, Som jeg har flere gange prøvet at forklare her på DTW, så skal man bestille "tillægsbilletten" samtidigt med billetten til BKK ellers bliver det betragtet som AFLYSNING af billetten til BKK og udstedelsen af at nyt CPH-BKK-HKT og retur, med alt det bøvl og xtra omkostninger der følger med. Det som Sk-few (klogere af skade) kunne gøre er at beklage sig til bureauret over den MANGLENDE info om tillægsbilletter ved FØRSTE henvendelse. Det var det som jeg påpegede et andet sted og som et rejsebureau beklagede denne "fejltagelse". SKAL lige pointere at HVIS billetten er købt over nettet Flybillet.dk ,flyrejser.dk og hvad de ellers kalder sig, er der ingen HJÆLP at hente for der er ingen personlig kontakt . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 29/04-2008 23:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
jens skrev: Det er jo så ikke helt rigtigt at Bangkok air har eneret, da thai for nylig er begyndt at flyve til Samui. Ikke at det giver lavere priser, da de tager akkurat samme pris som Bangkokair, det eneste der er i det er at hvis man benytter Thai/et staralliance flyselskab til Thailand så kan man nok få indenrigsbilletten til Samu bundet på næsten gratis. Mvh Jens kunne godt tænke mig at høre.... nu flyver vi med lufthansa her til sommer... og mit ? er når vi flyver indenrigs i thailand kan man få mills over ført til en mills konto mvh chang |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/04-2008 00:39
|
|
Hej Chang , Svaret er JA.. Men for en sikkerheds skyld HUSK : << Gode råd. For at opspare miles skal du være medlem inden afrejsen. For at få registreret dine point, skal du altid huske at oplyse dit Royal Orchid Plus medlemsnummer, når du booker din flyrejse og igen ved check-in i lufthavnen. Som medlem skal du altid huske at opbevare dine originale boardingcards samt billetkopi, så det er muligt at efterregistrere manglende point/flystrækninger. Disse dokumenter skal indsendes inden 6 måneder efter endt rejse til: Thai Airways International, Royal Orchid Plus , Rådhuspladsen 16, 4. sal, 1550 København V. I øvrigt optjener du også miles hos LH, som også er medlem af Star Alliance (50%). Eneste hage ved det er, hvis din billet er en : T/ L/ U/ E class = 0% ![]() Se også hvad man kan optjene hos de øvrige medlemmer af Star A. http://www.thaiai...ervice.htm Redigeret af Lung Yao d. 30/04-2008 00:43 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.