Se indlæg
 Udskriv debat
Fly nødlander i Bangkok efter knivtrussel
kro90
se [url][/url]http://ekstrabladet.dk/112/article992996.ece[url][/url]
Kim

dr_dem

http://ekstrablad...992996.ece

Suk Rak Ning
For ca. 6 aar siden skulle jeg paa 1. md. ferie i TH, allerede inden flyet var kommet paa vingerne sad 2 " muslimer " og raabte og skreg til hinanden.....hvilket jeg og resten af passagerene ikke broed os om.

De faldt heldigvis ned igen, saa det var ikke den store dramatik, men alligevel ubehageligt....

Haaber at ham med smoerkniven faar en stor dom + et stort erstatningskrav...

At begynde at blande sig, kan jo ogsaa muligvis optrappe situationen........hvilket jo ikke er smart, hvis flyet foerst er i luften, men for fanden hvor faar man da lyst til at baske dem et par...Angry
Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/04-2008 12:13
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Lung Yao
Suk skrev:
.....................................................................
For ca. 6 aar siden skulle jeg paa 1. md. ferie i TH, allerede inden flyet var kommet paa vingerne sad 2 " muslimer " og raabte og skreg til hinanden....................................Angry

Hej Suk,

Kunne du måske forklare mig hvordan du kunne SE at det var 2 "muslimer" .
- Havde De måske en halvmåne tatooeret på panden ?
- Bar de et turban med "tilbøgher"Pfft ?
- Kunne du forstå sproget ? (selv om det bliver man ikke mere muslim af).

Dette svar er ikke skrevet for at starte en diskussion om religion, men bare for at visse hvordan FORDOMME kan opstå . (Se indlægene om fordomme vedr. Thai).
Redigeret af Lung Yao d. 12/04-2008 10:22
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Suk Rak Ning
Det kan jeg med lethed svare paa....

De 2 skingrene-skoere muslimer sad med hver deres haettemaage, saa derfor gaar jeg ud fra, at de var muslimer.........

Saendaeng
De giver ikke andet end problemer , er træt af det.....Frown
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
kbh
ja muslimerne giver sku kun problemer, og er fulde af had
kristendom og budhisme derimod er fredfyldt
Phun lak Thailand

Jeg vil nu lige sige bob bob bob til det med kristendommen, men i det hele taget alt religion er ikke godt derfor er man ateist og ikke medlem af folkekirken.

Og det er nu ikke fordi alle muslimmer giver problemmer, jeg kan da se der er mange kristne der også har problemmer. Bare se hvordan det er i irland, men ok til dels kan jeg da godt følge dig i det du siger. Jeg vil bare hellere sige nogle muslimmer giver problemmer.

ebeth
kbh skrev:
ja muslimerne giver sku kun problemer, og er fulde af had
kristendom og budhisme derimod er fredfyldt

Det var dog den værste omgang tralalala jeg længe har set på skrift! Hvad fredfyldt er der ved kristendommen, hvem er fuld af had og hvorfor skal alle muslimer skæres over en kam OG I behøver ikke svare.
Jeg bliver bare harm når folk puttes i en stor sæk! Det være sig Thailandske kvinder, fodboldspillere, muslimer, finner, katolikker, sømænd, protestanter,.... kør selv videre.
vh
Redigeret af ebeth d. 12/04-2008 16:31

Saendaeng
Vil dog svare alligevel , sigr ikke at andre troes retninger ikke giver problemer , men i vores hverdag hører vi mange gange om problemer de hænger sammen med at de er muslimer.
Det er ikke alle , men der er desværre nogle der gør sig meget bemærket . Og det er meget trættende.......
Michael B Kristensen

ebeth
Ok Michael! Jeg troede ikke at din hverdag var influeret af religiøse problemer af muslimsk karakter, men jeg kender ikke din zipcode, hvor er det nu du bor? Det kunne jo være sydthailand hvor der er ballade også af religiøs karakter.
I den lille andedam DK, som tror den er verdens navle, har vi et par fætre af den trosretning der er statsreligionen her i landet, de gør sig rimeligt uheldigt bemærket, ret ofte, det afholder mig ikke fra at syntes at den nye præst i min nærliggende kirke er en ret god en af slagsen, både til de glade og de sørgelige budskaber.
Min pointe er at man skal ikke skære alle over en kam, der findes sekulære mennesker i næsten alle trosretninger, som forsøger at holde de mere flyvske i kontakt med virkeligheden og der findes helt sikkert også 'gode' troende.
vh
ps... det er godt nok et grønt lyn du har i din avatar, hvad er det for en?

Saendaeng
Kære Ebeth , du har skam også ret .. Jeg bor lige uden for Korat , så der mærker jeg ike så meget til det.
Men ser det og hører det når jeg kommer rundt omkring i verden via mit arbejde.Men nok om det.
Det grønne lyn er min motorcykel , den står hjemme i Thailand.
Det er en Kawasaki ZX-9R. Er skam til salg , hvis det var noget. Min bedre halvdel er ikke meget for at jeg kører på denWink
Michael B Kristensen

kiml
ja men er det ikke tanke vækkende, når man snakker med kollegaer,venner samt div, så bliver man i 9 ud 10 tilfælde at de er nogle være nogle.

Suk Rak Ning
Suk skrev:
Det kan jeg med lethed svare paa....

De 2 skingrene-skoere muslimer sad med hver deres haettemaage, saa derfor gaar jeg ud fra, at de var muslimer.........

Det kunne saamaend ligesaa godt ha' vaeret folk af en anden religion...Maaske en Dansker ved navn Ole Thestrup....Saa der er saamaend ikke noget racistisk i mit indlaeg....

ebeth
Ja nok om det! Kawasaki ZX-9R Shock det er godt nok en stor, hurtig ting, jeg slog den op, for jeg har ingen begreb om mc'ere og har heller ikke begreb om at køre en sådan cykel med hjælpemotor. Kan sagtens forstå at din kone foretrækker at du bevæger dig på fire hjul i en kasse... der er mange grimme mc ulykker i Thailand.
vh
ps...hvis det er en 2000 model, står den i DK med en nypris på 215.000,- minus 3kr Shock det er godt nok et par basseøre

Saendaeng
Det er en 1999 og den er til salg for 160000 bath , de er noget billigere i Thailand..
Men du har ret den er meget hurtig.Wink
Michael B Kristensen

Spring til debat: