Se indlæg
 Udskriv debat
Dansker stukket ned igen i Thailand
Top High Class Fashion
En strandtur udviklede sig til et blodigt overfald for den 63-årige dansker Jørgen Christian Rasmussen, der havde været på Na Jomtien stranden nær Pattaya i Thailand i går eftermiddags.

Den 63-årige dansker blev berøvet og stukket to gange i ryggen og en gang i den venstre side af brystet. Manden var stærkt tilskadekommen, så ambulancefolk måtte yde førstehjælp på stedet, før han blev kørt på Bangkok Pattaya hospitalet, skriver Pattaya Daily News.

Fanget mellem motorcykler
Manden havde tilbragt eftermiddagen alene på stranden, og da han var på vej hjem blev han pludselig overfaldet. To mænd på motorcykler kom kørende op på den højre side af manden og fik ham fanget mellem dem, hvorefter de forsøgte at berøve ham.

Da han forsøgte at råbe på hjælp, stak gerningsmændene ham i brystet, hvorefter han faldt omkuld på jorden. Gerningsmændene stak ham yderligere to gange i ryggen, før de stak af fra gerningsstedet.

Nyt tøj efter knivstik
Gerningsmanden skyndte sig efter knivstikkeriet at skifte t-shirt, så han ikke blev genkendt, hvorefter de stak af på deres motorcykler med retning mod Pattaya.

Ifølge det lokale politi har tyvene muligvis ventet på ofret nær stranden. De har her opdaget, at manden var alene og har derfor fulgt efter ham og overfaldet ham.

Manden er alvorligt såret, men hans tilstand er stabil.
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Ahrendt
Nogen der ved om denne Jørgen er Mr. J fra Soi Diana?

FCKdk
God bedring, herfra!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

madsen1967
Ja nu igen . går nu og tinger på at flytte til pattaya , men er blevet noget usikker om vi skal flytte der over høre en masse om vold . så tinger lige en gang til ! og til den stakkels mand God bedring
Michael Madsen

Rasmus
Siden jeg første gang satte mine ben i Pattaya for snart 9 år siden, er livet der blevet langt mere forrået. Langt hyppigere end før kommer der beretninger om voldelige og røveriske overfald på turister i Pattaya. Langt oftere med døden til følge

Rulleforretninger: har altid været en fast bestanddel at livet i Pattaya. Lige siden Amerikanerne opfandt Pattaya som et ”rekreativt område” tilbage i midt 60erne. Godt nok har det Thailandske politi - og det senere Thai Turist politi - gjort store anstrengelser for at opklarer disse sager for ikke at skade Thailands image blandt turister. Mig bekendt gøres der et meget stort arbejde fra politiets side, for netop at opklarer disse forbrydelser. Men det er en ulige kamp. I stigende grad finder disse overfald vej til forsiderne i udenlandske medier. Jeg er overbevist om at dette ikke er et udtryk politiets manglende evne – men snarer et udtryk for tingenes kedelige udvikling og tilstand.

I de sidste par år, har vi her på DTW kunne læse om mindst 4 mord på dansker i Thailand.
En blev skudt i Soi Honny Inn, i forbindelse med familie stridigheder.
En blev fundet død med en plast pose over hoved i sit hjem i Pattaya.
En tredje blev banket ihjel under nabo stridigheder.
December 2006 blev en dansker dræbt af skud på Koh Samui.
Dertil kommer de øvrige Skandinaver som måtte lade livet i Thailand - under lign. tragiske omstændigheder.

Et stort ukendt antal andre udlændinge har måtte lide samme skæbne. Hvor tit har man ikke læst om udlændinges pludselige ”fald ulykker” fra hotel altaner i Thailand (Pattaya) på Internet?
Februar sidste år blev to russiske piger skudt på stranden i Jomtien.

http://politiken....251522.ece

Pattaya Mail beretter næsten hver uge om voldelige overfald på turister i Pattaya.

http://www.pattay...

Listen er lang – meget lang!

I takt med de stærke stigninger i leveomkostninger i Thailand, vil vi desværre nok se mange flere beretninger af denne slags. Beretninger om hvor kriminelle Thaier tyr til ”den lette løsning” og hvor de skruppelløst bringer deres ofre i livsfare for et par tusind Thai Baht.

63-årige Jørgen Christian Rasmussen tragiske overfald er desværre ikke enestående i Pattaya regi.

http://pattayadai.../index.php
(siden er lidt sløv)

http://ekstrablad...997858.ece

Skulle man komme ud for et lign. røverisk overfald. Vil jeg på det kraftigste anbefale alle at man straks - og uden den mindste modstand - hurtigt overgiver alt hvad man har i lommerne til røverne. Modsætter man sig – kan det som dette tilfælde have ganske katastrofale følger!
Jeg er godt klar over at dette er en meget meget svær disciplin!
Men i bund og grund handler det om sit eget liv og helbred, og ikke om nogle få hundred kroner.

Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 21/04-2008 02:13

thaikurt1
Nu er det nok ikke være at bo i Pattaya end at bo i København.

Selvfølgelig sker der mange overfald med ligefrem at frygter at skulle bo her sammen men min familie.

Har ikke tænk mig at flytte af den grund.

Der er nogen simpel regler som jeg overholde.

Lad være med at gå rundt med store guldkæder.
Tag ikke flere penge med en du kan tåle at tabe.
Undgår at provokerede andre når man er fuld.
Behandle thai som du selv vil Behandles.

http://nej
Først af alt, der skal ikke herske tvivl om min medfølelse med Jørgen Rasmussen. Jeg kender ham ikke, men ingen har fortjent at blive udsat for sådan en oplevelse.

Når det er skrevet, så er jeg nødt til lige at gøre opmærksom på nogle facts, inden folk herinde igen går i selvsving over al kriminaliteten i Pattaya. Som thaikurt1 skriver er der nogle helt klare regler man kan efterleve så man ikke selv ligefrem indbyder til f.eks. et røveri.

Nu er det jo ikke Pattaya, men ude i Na Jomtien. Vel omkring 15 km fra Pattaya by. På en (delvis) øde strand. Hvorfor en ældre mand vælger at gå på sådan en strand kan på mig virke lidt tåbeligt. Han har haft en lang gåtur fra stranden før han nåede Sukhumvit. Alene den tur indbyder til problemer, selv i dagslys.

Hvis forbryderne, som politiet antyder, har observeret ham på stranden, er der vel en årsag til at de har valgt at røve ham. Har han haft et pengebælte? Har han båret guld? Har han på anden måde givet udtryk for at her var der noget at hente?

Og sådan kune man blive ved. Så madsen1967, lad nu være med at lytte til al den dommedagsblæsen i trompet. Pattaya er squ ikke en dyt værre end enhver anden by i Thailand, hvis du bare overholder disse små regler.

Rasmus, hvorfor i alverden gør du dig ligestillet med Ekstrabladets sensationsskriverier? Du ved da (forhåbentlig hvis du læser danske aviser) at der er ikke en dag hvor du bliver fyldt med knivstikkerier, mordbrand, skyderi, røveri med døden til følge, bankrøverier (skal jeg nævne mere?) over hele Danmark, squ da ikke bare i København men i små fredelige stationsbyer midt inde i det mørkeste JyllandWinkWinkWink. Jeg føler mig da så absolut mere tryg her i landet, jeg tager bare mine logiske forholdsregler inden jeg begiver mig ud i mængden. Når jeg læser i danske aviser hvordan selv gamle koner og ægtepar bliver frarøvet værdier i egen bolig, hvad kan man så ikke forvente af fremtiden i DK?

Jeg kan ikke forstå denne trang her på sitet til at skrive om alt lortet lige så snart muligheden byder sig. Ved gud der er da meget lort her, men hvor i hele verden er der ikke det? Jo mere vi slev er med til at fremhæve alt det negative jo mere for pressen at skrive om hjemme.

Du nævner de mystiske dødsfald med fald fra balkoner. Hvis du fulgte lidt med i døgnrapporterne så ville du have læst at 99.5% af tilfældene er druk og pillemisbrug og en del ulykkelige kærlighed. Ikke en skid at gøre med forbrydelser. Mordet på de 2 russiske (lad os bare benævne dem mildt) medlemmer af det horisontale arbejdsmarked, der blev myrdet. Morderen har fået sin straf, efter hvad jeg har hørt, allerede afgået til de evige "jagtmarker". Men politiet undrer sig da den dag i dag over hvorfor 2 "damer" sider kl. røv på en øde strand med en flaske sprut.

De 4 danskere du fremhæver er alle mistænkt for at have været indvolveret i "lysky" virksomhed, så hvis det har sin rigtighed så har de vel selv bedt om problemer.

Jeg syntes dette forum er for godt til at blive brugt til sensationsjægeri. Tænk jer om før I farer i blækhuset.

Endnu engang: God bedring Jørgen Rasmussen. Måtte Buddha holde sin hånd over dig.

Skeptikeren

noidam
enig med thaikurt 1.
min kone og jeg var selv ved at blive offer i et "hit and runn"
(tror jeg nok det hedder) for et par år siden på motorcykel, heldigvis opdagede jeg hans hånd nær min kones halskæde i tide, så hans dag blev ødelagt.
så aldrig mere guld på i pattaya, ej heller noget af værdi i tasken, kun det vi regner med at bruge af penge bliver gemt i lommen.
disse unge knægte har ingen skrubler over dit ved og vel efter overfaldet, bare de kan få til deres stoffer, eller til en nat på kareoke.
pattaya er da stadig et dejligt sted at være, men de dage vi er der må konen leve uden sit glimmer. GrinGrin

claus31130
....Tjae.....som sømand der er kommet en del rundt i verden.....og har set lidt af hvert efterhånden..........
Brodne kar findes alle steder,hvor der er turister er der "velstand" forstået på den måde at mange folk går rundt med en del flere penge på sig end mange af stedets almindelige indbyggere gør...det trækker jo nok en del brodne kar til huse...i håbet om at "tjene" hurtige penge på turister.....
Når vi kommer i havn i fattige lande er det det samme udenfor havne områderne......der skal man sku passe godt på nu til dags.....
Danmark kan man jo læse om i medierne stort set hver dag....der er faktisk ret meget grov og hensynsløs vold mod tilfældige personer...
Som andre så fint skriver i tidligere indlæg,lad være at vifte med guldet,opfør jer pænt,tænk jer om hvor i færdes alene..........
Af alle de steder jeg har været ,er thailand nok det sted hvor jeg har været mest tryg ved at færdes alene ude osse om natten....
Hvis i tror thailand er et sygt sted at bevæge sig rundt blandt de lokale,så prøv at tage en tur til haiti......
lige lidt af mine tanker her med formiddags kaffen

Claus

http://www.cs-web.in.th/
xxxxxx
rasmus skrev citat December 2006 blev en dansker dræbt af skud på Koh Samui.

denne såkalde dansker var svensker med dobbel statsborgerskab
han var forøvrig dyb kriminel

huratho
Hej
Om han er dansker, svensker eller hvad han er det da stadig ikke lovligt at aflive ham, inden han har være for retten.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

claus31130
Næ Huratho det er såmænd ikke lovligt , det ved vi alle........
Selv om det er ulovligt er det dog stadig en del brugt blandt kriminelle elementer at aflive "konkurrenter" eller andre som måske har trådt ved siden af i deres verden....Underverdenen har jo deres egne "love" om vi andre vi det eller ej

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Ja jeg kan da også kun give thaikurt og skeptikeren ret, i det de skriver. Jeg er da næsten også mere bange for at færdes i byen heri århus end pattaya. Men ok nu går jeg heller aldrig rundt med alt det guldglimmer og skal spille smart, som der er mange der gør i pattaya og alle de andre turist steder.

I alle de år jeg har været i pattaya har jeg aldrig set eller været udsat for noget voldsomt, det nærmeste jeg har oplevet var en kammerat der kom noget beruset og var ved at komme i slagsmål med nogle thaier, men heldigvis fik jeg da talt dem fra at komme i slagsmål, og det var kun på grund af en motorcykels parkering.

Ps Hov glemte da helt at ønske jørgen en rigtig god bedring, og at du kommer hurtigt til hægterne igen.
Redigeret af d. 21/04-2008 08:46

sank
Sad Det er trist når der sker den slags overfald i nærheden af Pattaya. Det bliver jo blæst mere op en Nørebro. Men de fleste af de grimme ting sker tros al mellem kl. 00 og kl. 05 og skyltes i høj grad stoffer som det gør i Kbh. og naturligvis en meget lille del fatigdom i Thailand. Vi er et ældre Ægtepar der opholder os ½ i DK og ½ i Thai. og føler os ikke mere udsikre i thai end i Dk. Men vi render ikke meget rundt om natten og har ikke guld eller andet glimmer på os nogen af stederne. Men håber Jørgen klare sig de er dygtige på det Hospital. Mvh

mugge
okay, altså nu er Pattaya jo ikke ligefrem en skønhedsplet for thailand, det er jo her alverdens pensionister strømmer til for at ligge i med en fattig 20 årig pige fra esan.. denne blanding af klamme gamle mænd med penge og fattige folk fra landet gør jo at disse problemer kommer, det er syndens hule og problemer fremkommer. Så tja nok ikke sidste gang vi ser dette, men trist.

Payanak
Hvordan kan det vaere at Pattaya gang paa gang bliver sammenlignet med andre steder i den 'normale verden'?
Pattaya er og bliver ikke en normal by...

ok nu når man er kommet udenfor emnet, så vil jeg da bare lige spørge, er phuket et bedre eksempel eller hua hin? Der sker også kriminalitet, måske bare ikke så meget fordi der ikke kommer så mange turister som i pattaya.
Vi kan da hurtig blive enige om at der sker meget l... i pattaya, men det kan jeg fortælle det gør der sgu også heri århus.

Og jeg skriver sgu ikke det her for at forsvare pattaya, for det har som alle andre turiststeder så som phuket og hua hin, ikke en døjt med det rigtige thailand at gøre, men fordi der sker så meget l... er vel fordi der kommer så mange turister.

thaikurt1
Nu skal du ikke komme for godt i gang mugge.

Nu er det jo ikke kun alverdens pensionister med helt almindelig menneskerne familier med børn, gamle og unge der kommer til Pattaya for at opleve byen og alt det kan byder på ikke sex med alt det andre som der er her.

Nu bo her jo også helt almindelig menneskerne og familier med børn
som leve som alle andre hvor i verden man bo.

At der så uden for forgår nogen som nogen vil kalde syndens se jeg som en naturlig ting uden at jeg den grund jeg detagere i det.

http://nej
cesse
Jeg tror at der sker lige så meget i Jomfru Anne Gade som der sker i Thailand
Her tinger jeg på at der bliver slået på og slået ihjel lige så mange menesker i Aalborg som danske turister i Thailand og så har gaden kun åben fredag og lørdag

Så er den vist ikke rat meget længer

Hilsen Cesse

sank
Sad Ja nu er mugge og ajarn nok med til at ødelægge Pattayas rygte med deres meninger. Og det er næsten 100% at ingen af dem har opholdt sig i byen mange timer ved dagslys Angry mvh

Spring til debat: