Se indlæg|
ENDELIG...
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 29/04-2008 22:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Så fik min kone opholdstilladelse til DK. Nu skal jeg bare have ordnet bankgarantier så er den i hus :-) Nogen der ved hvordan det derefter foregår..? Skal man ind til US, på ambassaden i BKK eller hvordan? jeg er glad idag
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 29/04-2008 23:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
phitsanulok et Stort TILLYKKE her fra det er dejligt hun fik den nu, forstår godt du er en glad mand TILLYKKE
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/04-2008 07:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja herfra skal der også lyde et stort tillykke hip hip hurra |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2008 08:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
phitsanulok skrev: Så fik min kone opholdstilladelse til DK. Nu skal jeg bare have ordnet bankgarantier så er den i hus :-) Nogen der ved hvordan det derefter foregår..? Skal man ind til US, på ambassaden i BKK eller hvordan? jeg er glad idag ![]() Tillykke! M.h.t bankgarantien skulle du gerne have fået nogle papirer som din bank skal udfylde. De skal så selv sende disse papirer ind til US. Husk at få en kopi af dem selv ;o) |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 30/04-2008 08:46
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Så fik min kone opholdstilladelse til DK. Nu skal jeg bare have ordnet bankgarantier så er den i hus :-) Nogen der ved hvordan det derefter foregår..? Skal man ind til US, på ambassaden i BKK eller hvordan? Hej og tillykke, det var da virkeligt dejligt for jer og rart at høre ;-) Nu tror jeg nok der skal ske følgende: Angående bankgaranti, så mener jeg at man har et antal dage til at fremskaffe den. Det er kommunen, som skal have den og de sender den så videre til US. Da jeg ringede til Allerød kommune, var der i første omgang ingen, som kendte noget til bankgarantier og opholdstilladelser, men de fandt da heldigvis ud af det. Jeg fik min bank til at lave garantien for mig og alt jeg skulle gøre var at sende brevet fra US vedrørende opholdstilladelse til banken ,hvori der står det præcise beløb, udlændingenummer osv. Banken udsteder garantien, du skriver under og banken sender videre til kommunen, som sender videre til US. Jeg giver vist lidt over 1.000 kr om året for at have den bankgaranti. Når US modtager godkendelsen fra kommunen, sender de besked til ambassaden i BKK som ringer eller skriver til din kone, som kan tage sit pas med til ambassaden og hente sin opholdstilladelse. Som i ethvert andet tilfælde er det vigtigt, at hun aftaler præcis hvornår hun skal komme og hvornår hun kan hente sit pas igen. Det kan sagtens tage 1-3 dage at klistre opholdstilladelsen fast i passet, hvis hun kommer "uanmeldt". Men start allerede nu, for der er en masse senden papir og breve frem og tilbage, som sædvanligt. MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 30/04-2008 10:32
|
|
tak for de dejlige ord :-) Efter at US har modtaget min Sikkerhed, hvor lang tid kan man så regne med der går før de får besked i Thailand? I bervet jeg modtog igår står der op til 3 måneder...?!! :-) Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2008 11:39
|
phitsanulok skrev: tak for de dejlige ord :-) Efter at US har modtaget min Sikkerhed, hvor lang tid kan man så regne med der går før de får besked i Thailand? I bervet jeg modtog igår står der op til 3 måneder...?!! :-) 3 måneder???? De må sgu da være syge.. Så snart din bank har sendt papirerne omkring garantien skal du bare begynde at rykke US konstant indtil de får fingeren ud af ..... |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 30/04-2008 12:34
|
|
ok :-D Jeg skal i banken og havde underskrevet begge bundet og så på kommune med det, før jeg så sender det til US? er det rigtigt? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2008 13:19
|
phitsanulok skrev: ok :-D Jeg skal i banken og havde underskrevet begge bundet og så på kommune med det, før jeg så sender det til US? er det rigtigt? Nej banken sender den til kommunen og kommunen giver besked til US om at det er i orden. Sådan var det i hvert fald da jeg lavede min. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 30/04-2008 13:21
|
|
ok, så alt hvad jeg skal gøre er at smutte i banken og så skulle det med lidt held kører derfra? :-D Måske de kender til det i Danske Bank. Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2008 14:14
|
phitsanulok skrev: ok, så alt hvad jeg skal gøre er at smutte i banken og så skulle det med lidt held kører derfra? :-D Måske de kender til det i Danske Bank. Det vil jeg tro. I min bank (Nordea) havde de helt styr på det. Jeg afleverede bare papirerne og 2 dage senere var jeg deroppe for at underskrive deres genpart og så var det alt. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 30/04-2008 14:55
|
|
det lyder skønt... så bare min bondebank (danske) her i Næstved kan styrer det, hehe :-) tak for hjælpen ;-) nogen der har andre erfaringer?? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/04-2008 18:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Ang garanti. Når ens kone kommer herop på visa er der ingen garanti der skal laves. Men når man søger opholdstilladelse på sin kone er der garanti der skal laves. Med mindre man har særbarn. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/04-2008 19:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Stort tillykke til jer!!! Håber I bliver meget lykkelige sammen![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.