Se indlæg|
Husleje i Pattaya
|
|
| Spike |
Lagt på d. 17/05-2008 17:35
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Hej... Først vil jeg lige starte med at rose DTW. Det er herligt at man kan læse om andres erfaringer m.m. herinde, hvilket jo gør tingene noget lettere. Jeg har dog lige lidt spørgsmål, til jer fastboere, som jeg ikke har kunnet finde svar på herinde. - Hvad giver i i husleje i Pattaya? Jeg er selv ved at planlægge flytning derned (dog kun som ekstrabolig/pendler, pga. barn i DK.) men er lidt i tvivl om niveauet dernede. Jeg har set flere skrive om huslejer på 8-12.000 bath, men når jeg har søgt ved de mange ejendomsmæglere der har langtids-udlejninger, så er det helt andre priser der nævnes. - Hvor meget bruger i egentlig huset/lejligheden dernede, eller er man ude det meste af tiden? - Hvad skal man være opmærksom på hvis man lejer gennem mæglere, hvis noget? - Er der områder man skal holde sig helt fra mht. fastbolig, eller er der ikke noget specielt at være opmærksom på der? Og sidst men ikke mindst... Er der nogle af jer der har gode kontakter til eventuelle udlejere i området. Hvis der er, skal jeg nok uddybe ønsker osv. senere. Håber i kan hjælpe mig lidt videre i min søgen... På forhånd tak.. Spike.. |
|
|
|
| KENTHSA |
Lagt på d. 17/05-2008 19:10
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Hei Spike! Det är helt riktigt att du kan leie för8-12000 bth men då bör du resa ned hit bo på hotell ca 1 mån og åka runt og se det finns mykke i den prisklassen i dag,som du vet vill mäklaren ha sitt. Vill du ha hjälp eller tipps kan du kontakta mig leir själv ett stort hus med 3 sovrum 10.000 bth. ![]() |
|
|
|
| Spike |
Lagt på d. 17/05-2008 21:49
|
|
Hej Kenthsa. Jeg har set på mange huse dernede, men de fleste har ligget i prisklassen 35.000-60.000 bth. Jeg skylder måske også at sige, at jeg godt vil ha´et lækkert hus, når det nu skal være. Dvs. gerne i en pæn størrelse med privat pool, og i ordentlig kvalitet og ordentlige møbler. Skal jeg forvente at det så koster de beløb jeg nævner, eller kan det gøres billigere? Og er der nogle områder der er billigere end andre? Jeg har jo set at East området er billigere, men det er jo også et stykke længere væk fra det hele, eller... Er der normalt stor forskel på priserne i Pattaya beach/centre, north og eks. Jomtien? Takker for tilbuddet om hjælp... Jo tak, gerne ![]() Jeg kan lige sende dig en PB og forklare nærmere hvad jeg leder efter. Skal nemlig også bruge en billigere/mindre løsning til et familiemedlem... Mvh. Spike... Redigeret af Spike d. 17/05-2008 21:57 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 17/05-2008 22:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Hej Spike ja jeg vil nok give Kenthsa ret tag til Pat. og bo på hotel nogle dage. Så kan du ose rundt og finde det rigtige sted. Men det er vist rigtigt med hus på Øst siden er rimelige i pris ? kik lidt på directrooms.com og så kan du måske få et intryk af priser på fairproerties.com men god tur mvh![]() |
|
|
|
| Spike |
Lagt på d. 17/05-2008 22:21
|
|
Hej Sank. Takker for svar. Jeg fandt faktisk den der Fairproperties.com i går, og der var en del rimelige huse/priser. Var bare nysgerrig om de priser virkelig var markedspriserne, eller de var skruet godt op for at score lidt ekstra på dovne hunde som mig ![]() Jeg er ved at planlægge en tur her til om ca. 3-4 uger, og så må jeg jo håbe på det bedste ![]() God weekend... Spike.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/05-2008 22:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Spike skrev: Hej Sank. Takker for svar. Jeg fandt faktisk den der Fairproperties.com i går, og der var en del rimelige huse/priser. Var bare nysgerrig om de priser virkelig var markedspriserne, eller de var skruet godt op for at score lidt ekstra på dovne hunde som mig ![]() Jeg er ved at planlægge en tur her til om ca. 3-4 uger, og så må jeg jo håbe på det bedste ![]() God weekend... Spike.. Davs du kan evt lige kigge her http://www.tinyur... bamsen |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 17/05-2008 23:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
http://www.fairpr... Her er til en hver penge pung
|
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 18/05-2008 00:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hvis du ønsker at se dig om inden du bestemmer dig kan du jo brug følgende link http://www.pattay...tment.html hilsen Kent |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/05-2008 03:29
|
|
Ingen tvivl om at det bedste du kan gøre er at komme herned, bo på et hotel der passer til dit temperament. Brug dette som udgangspunkt for at trille rundt stille og rolig og find ud af hvor du vil bo. Der er så mange søgemuligheder. Det bedste er at stoppe hos de store udbydere og se deres udhængskabe (læg så mærke til at mange gange støder du på samme tilbud hos flere Estates, det er simpelthen fordi de stjæler fra hinanden, den der først får bid får selvfølgelig provenuet, udlejer er ligeglad bare han får sine penge. Læg mærke til at der er sket meget ude i Naklua, mange nybyg der. Der er alt det sydpå ved Na Jomtien. Men igen, transport ud og hjem hvis du ikke investerer i bil eller andet. VI personlig tager altid taxis om aftenen, tør simpelthen ikke selv køre på grund af alle de drukne thaier og faranger der skal hjem og sove og vælger at køre i en brandert så stor at de ikke aner hvad de selv hedder. Næst bedst er som sagt at køre soi op og soi ned og se på de huse der har til lejeskilt. Evt. stop en beboer og spørg om de ved om der er noget til leje. Spørg manden ved security gate. Vær opmærksom på at vælger du Østsiden (på den anden side Sukhumvit) så finder du mange store og flotte huse også med pool. Og til priser der nærmer sig +50.000. Men at bo der medfører så flere ulemper hvis du er til at gå ud og spise fancy inde i City. Hvis du da ikke vælger selv at køre (og hvem tør det hvis man har drukket). Du skal så regne med 4-500 Baht hver vej for en taxi. Vælger du denne side af Sukhomvit så er priserne på +70.000 for noget der er i din standard. Her er der mange muligheder, ude langs Jomtien Beach er der bygget mange resorter i det prisleje. Kan fortælle at bøssen på den anden side af gaden her i vor resort lejer et lille lækkert hus ud, uden nævneværdige møbler for 14.000. Vi bor stille og fredeligt lige midt mellem Pattaya og Jomtien, her kan du måske finde noget men det kræver at du kører rundt. Det er en resort der er meget populær på grund af beliggenheden. Vi gav for 4 år siden ca. 1.3 + ombygning ca. 1 mil. I dag efter sigende en værdi på omkring 4 mil. Du kan sagtens være heldig at finde lige det du søger ved at stoppe på Friendship. Carefour, Foodland etc. og se på deres opslagstavler. der er masser af tilbud. Og du sparer jo salæret til Estates. Uanset hvad du vælger så læs din kontrakt meget omhyggeligt. De har det jo alle med at ville have 6 mdr. deposit og når der så skal afregnes så er pengene lige pludselig låst til brug for reparationer, el og vand. Bed om at du selv betaler dine regninger (vand, el, kabel-tv, m.m betaler du i 7-Eleven, koster dig 20 Baht stk., glemmer du det til skæringsdato, så skal du på en fandens lang køretur for at finde de respektive kontorer). Vis så kvitteringer når du siger lejemålet op, så kan de ikke forlange hele deposit tilbagholdt. Tag foto af alle rum og møbler inden indflytning så du ikke lige pludselig bliver afkrævet betaling for en manglende eller skadet sofa etc. Rent personligt har det jeg det dårligt med at skulle betale så mange penge bare for at bo. Tænk regnestykket: 6 mdr. x 60.000 i deposit. + 6x60.000 i leje. Du kan for de samme penge og en smule mere, købe dig en dejlig condo nær stranden. Og vel at mærke i dit eget navn. Også til mig er du velkommen til at sende en PB hvis du føler jeg kan hjælpe. 8 år her i byen giver jo LIDT kendskab til området. Med venlige thaihilsener fra Skeptikeren |
|
|
|
| Spike |
Lagt på d. 18/05-2008 07:41
|
|
Skeptikeren! Mange tak for et godt indlæg. Det var præcis sådanne oplysninger jeg havde brug for ![]() Jeg skriver muligvis lige til dig senere på dagen i dag, eller en af de nærmeste dage ![]() Mvh. Spike! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/05-2008 07:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Utrolige lejepriser man kan moede i Pattaya/Jomtien omraadet, nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne P/J med Nong khai og heldigvis for det.....Men se lige hvad man kan leje i NK for smaa penge....![]() Vores lejede hus...6500 THB/Md. ![]() Nabohuset...8000 THB/Md. Og nej husene er ikke nye, de er ca. 10 aar, men velholdte og nej der er heller ingen swimingpool..........Og Nong khai er faktisk ikke saa ringe enda.......... Maaske en daarlig sammenligning, men alligevel....
![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spike |
Lagt på d. 18/05-2008 07:55
|
|
on og kent skrev: hvis du ønsker at se dig om inden du bestemmer dig kan du jo brug følgende link http://www.pattay...tment.html hilsen Kent Super godt link... ![]() Det kunne faktisk være et rigtig godt alternativ, eller i hvert fald et super sted at starte... Den havde jeg ikke lige set før... Takker mange gange.. ![]() |
|
|
|
| Spike |
Lagt på d. 18/05-2008 07:58
|
|
Suk skrev: Utrolige lejepriser man kan moede i Pattaya/Jomtien omraadet, nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne P/J med Nong khai og heldigvis for det.....Men se lige hvad man kan leje i NK for smaa penge.... ![]() Vores lejede hus...6500 THB/Md. ![]() Nabohuset...8000 THB/Md. Og nej husene er ikke nye, de er ca. 10 aar, men velholdte og nej der er heller ingen swimingpool..........Og Nong khai er faktisk ikke saa ringe enda.......... Maaske en daarlig sammenligning, men alligevel.... ![]() Ja, det er imponerende at forskellen kan være så stor... Man må jo sige at der er meget hus for pengene der hvor i bor... Poolen er heller ikke et absolut MUST, men synes nu det kunne være rart, Men ikke for alt i verden ![]() Spike! |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/05-2008 08:13
|
|
Kriminalitet og det at bo i hus! Jeg synes at alle skal være opmærksom på den stigende kriminalitet, der findes overalt i Thailand, men bestemt også i Pattaya/ Jomtien. Det hjælper jo ikke meget at man har et dejligt hus, hvis man er bange for at sove der. :-( Der er et stigende antal indbrud om natten, hvor listetyve bryder ind, og røver mens folk sover. Jeg har også hørt om brug af gas, man bedøver folk. Jeg ville også elske at bo I hus, men har altså indtil videre valgt at bo i en dejlig luksuslejlighed, den er lille, fuldt møbleret med kvalitetsting, osv. Ja men man kan jo bere købe en hund, så... ja og nej. Thailaændere kan også lave frikadeller med rottegift, eller hvad de nu kommer i dem. Til sidst, start aldrig ud med en langtidsleje. Man ved adrig hvad der sker, der kan flytte en idiot ind ved siden af, der kan være lyde/ aktiviteter om aftenen, som man ikke opdager om dagen når man ser på huset. Held og lykke PS. Jeg har en kammerat som har en lejlighed ledig lige ned til vandet, Den koster ca 15.000 pr md. Jeg nævner det bare, jeg har intet i klemme. Og... jeg så rådet om at komme her ned, og kigge dig om kring, det er et godt råd. Hop ikke ud i langtidskontrakter fra start, ja jeg mener faktisk, at man skal holde sig fra dem konsekvent, for man ved aldrig. Og til aller sidst, husk at der er områder med vandproblemer, hvor du skal købe vand fra en lastbil. det er ikke så meget det at du skal købe det, som bliver problemet, men der i mod kvaliteten af vandet. Nogle gange kan det være det rene mudder, og du ved aldrig, hvor de har pumpet det op. |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 18/05-2008 10:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Det vrimler med billige muligheder. Det kræver blot, du selv gør lidt af arbejdet via google. Det virker som om du er lidt uerfaren hvad Pattaya/Jomtien angår. Lyt til de der siger at du skal ta derned og sondere terrænet, inden du laver en lang lejeaftale. |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/05-2008 10:53
|
|
suk jeg er godt nok imponeret. Her er det jo de satans Real Estates der de sidste år har sat standarden for priser. Desværre. Tilsvarende her ville vel være de omtalte koste mindst 60-70.000 mdr. på den anden side af Sukhomvit. Aaby du beskriver lige nøjagtig det jeg glemte at nævne. Vi har lige haft et forsøg for et par uger siden, har i forvejen en alarm med lys og båt og blink og hyl. Men nu har jeg købt 3 spots som starter hvis nogen kommer for tæt. Selv kattene har de skræmt (lidt). Glemte også at nævne de store månedlige magasiner der udkommer: Pattaya Trader og de 2 andre Real Estates, Fyldt med huse og lejligheder. Kan hentes gratis på alle supermarkeder. Husk også at spørge naboer om området er oversvømmet ved regnskyld. Læg mærke til om der er fald nok ud mod vejen og hvor store rør der er brugt i bad og køkken, de fleste thaibygherrer bruger jo thai-dimensioner. Jo der er mange fælder. Skeptikeren |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 18/05-2008 13:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
aaby skrev: Kriminalitet og det at bo i hus! jeg har også prøvet at have indbrud i det hus jeg lejede og det er en lidt flad fornemmelse at komme hjem til et hus der er rullet for alt der er noget værd og det har helt sikkert fået mig til at overveje om jeg gider at leje huse mere det skal være et sted med seriøs 24 timers security, der hvor vi boede var der 24 security men den der var nogle thaier i vilagen der ikke gad betale til det så vagterne arbejdede ikke hver dag og hvad hjælper det så ?? så sørg for at der er styr på securityen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.