Se indlæg
 Udskriv debat
Thai A340
jc
Endelig ser det ud til, at Thai får deres længe ventede A340 fly. Så er der håb om, at de får udrangeret nogle af de ældre B747, som flyver på CPH.

De begynder flyvningerne med A340 fra 1 maj på New York.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Muffdiver
Kun 1,3 da tar jeg ligeså godt 2 stk med det samme , Muffdiver1 og Muffdiver2, satser på topløs betjening om bord på jomfru turen cph-bkk, så meld jer på folkens,begrenset antal billetter så først til mølle får billet, må bare fikse en kaptain/styrmand først, noen som kjenner noen?GrinGrinGrin

mugge
hej alle sammen
Jeg synes da ikke at det er så mange år siden at thai inter fløj med MD-11 på vores cph-bkk linje.
Det var da nogle skod fly der var til at blive tosset af. Gamle og grimme med meget ringe benplads.
Næ lad os få sådan en 777 som singapore air drøner afsted med.Dejlig comfort med et hav af programmer ( kris world )

Davser Mugge
Ja dem fløj jeg også med hos aero flot
gode fly og jeg syntes at de var store og lange,
men det er sikkert et synsbedrag
bamsen

mugge
ja hej hej bamsefarr..
Det må jeg sige,jeg troede Areo Flop kun fløj afsted med de gamle tupolov maskiner, så kan man altså trygt flyve med dem nu?? De plejer da at være noget billigere end de andre på markedet

John
mugge skrev:
ja hej hej bamsefarr..
Det må jeg sige,jeg troede Areo Flop kun fløj afsted med de gamle tupolov maskiner, så kan man altså trygt flyve med dem nu?? De plejer da at være noget billigere end de andre på markedet

Hej
Jeg har fløjet med Aeroflot mange gange, jeg har på intet tidspunkt følt mig utryg ved deres fly. Grunden til at jeg ikke gider flyve med dem er at der er forlang transit tid, og når der er lang transit tid så har de mere tid til at rode ens bagage igennem. Jeg har da mistet ting flere gange, men de fleste gange har jeg "fået" noget ekstra tøj. En gang fik jeg et halvt glas mamelade, i min bagage.

Se deres flåde her:
http://www.aerofl...b777.shtml

Bamse du må have været heldig, for de skriver at deres 777 kun flyver mellem NY og Moskva.

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jens
Hvis i kigger på Thais hjemmeside kan i se at deres 777 har 389 sæder præcis det samme som den ene sædekonfiguration for 747-400.
Vi fløj indenrigs med en 777 i Thailand. sikke en forskel fra 747 man behøver jo ikke at have høreværn på og kan tale sammen uden at hæve stemmen.
Jeg så for kort tid siden et program med jomfruflyvning med Lufthansas nyeste A340-600, de har ikke engang skærm i hvert enkelt sæde.
Så spørgsmålet er jo lige om Thai får det.
MVH
Jens

Davser John
Ja de 4 gange jeg har fløjet med aero flot var det de 777 jeg gloede lidt da jeg så de store motorer første gang, ja så kan det være de har taget dem ud af bangkok moskva det ved jeg ikke.
Jeg stoppede med at flyve med aero flot af samme grund som dig ,det irreterede mig at de brød min kuffert op de 2 sidste gange og stjal fra mig,ikke ventetiden den har aldrig været over 2 timer,så der var ikke noget at klage over
bamsen

arf
Det lyder da fedt at Thai har fået Airbus A340 maskiner. Synes Thai har skiftet meget i deres fly på Bkk-CPH-BKK. Har både set B747-200/300/400 og MD11'eren, så måske de kommer med en A340 også om noget tid? Det er i øvrigt også en A340 SAS flyver med mellem CPH over Bangkok til Singapore. SAS' er bare ikke så nye som dem Thai har fået.

Gad vide om Thai også skal købe A380 maskiner en gang i fremtiden?
MVH

Anders R. F.

http://www.cher-lp.dk
Rasmus
Til Muggen & John

Ifølge min erfaring og hukommelse flyver Aeroflot ikke længere med ”Ilyushin” eller ”Tupolev” fly på oversøiske ruter. (?) Da disse fly ikke længer lever op til de internationale krav sat at ”IATA”. (International Air Transport Association) Det har noget med div. internationale miljø krav at gøre. Godt nok foreligger der visse tidsbegrænset dispensationer for disse fly typer, alt efter størrelse og om det er passagerfly eller ”Cargo Fly”.
Så efter min opfattelse, kan man trygt tage til Thailand med Aeroflot. Hvis man altså gider at tilbringe ca. 6 til 8 timer i Moskva Airport på sin hjemrejsen.

Hilsen Rasmus

jens
Såvidt jeg kan se har de ikke fået nogen A340 endnu og det er hvis nok også sat i bero da Thaksin ikke mener at europa køber nok rejer og kylling af Thailand.
Jens

Rasmus
Det er givetvis muligt at Mr. Premierminister Thaksin, ikke syntes at vi i Europa køber nok Thailandsk produceret kyllinger for nuværende. Men det har selvsagt en ganske naturlig årsag.
Hvad angår de bestilte 5 AirBus fly, har disse næppe noget at gøre med hverken potentielle syge kyllinger, eller rejer.
Rasmus

jens
Hvis man tjekker ordrebogen for Thai på Planemad så har de 8 A340 i ordre, den ene har fløjet first flight så den må de jo snart begynde at flyve med.

Apropo thailandske rejer og kyllinger kunne årsagen til at EU ikke vil impotere dem være at de er pumpet med alskens antibiotiske vækstfremmere som skaber resistens og er forbudte i EU.
Jeg så et TVprogram med en risbonde der havde lavet rismarken om til en rejedam og han viste glad flaskerne frem med mirakelmidlerne der fik rejerne til at blive ligeså store på 2måneder som de normalt var 2 år om.
Også tjente han 40 gange så meget, men når han havde rejer i en dam en gang kunne der hverken leve ris eller rejer der mere, men så tog han jo bare den næste mark.
MVH
Jens

jc
Det med rejerne...Det er fandme for uhyggeligt!!!!

jager
hvor mange af jer arbejder ude i lufthavnen, eller er det bare jeres hobby at kende alle fly typerne. når jeg skal til thailand tager jeg bare en almindelig flyver med 2 vinger

jager

jc
Til jager,

Jeg tror ikke at nogen af os arbejder i lufthavnen, blot ganske almindelig interesse for vort befordringsmiddel. Ligesom vi ved hvilket bilmærke vi kører i Grin

mvh jc

Rasmus
Hej Jager
Jeg skal lige gøre dig opmærksom på, et det kun er fugle og engle der har vinger. Flyvemaskiner har ”bærerplan” og det er dem - som du så rigtig har opserveret stikker ud i siderne.

Også hej til dig JC
Du tager helt fejl i din antagelse, om at der ikke er nogen her som er ansat i Københavns Lufthavn. Personligt har jeg kendskab til 5 medlemmer, ud over mig selv – sagde hunden!
Københavns Lufthavn (CPH) er Danmarks største arbejdsplads, med ca. 21.000 ansatte. Her af er kun de ca. 1.600 direkte ansat af CPH, resten er ansat i div. flyselskaber og service firmaer som operer fra lufthavnen. Således vil sandsynligheden for, at der rent faktisk er mange flere medlemmer ansat derude meget stor.

Hilsen Rasmus

jc
Til Rasmus,

Du må være lidt miljøskadet af din arbejdsplads. Bæreplan er en teknisk betegnelse for det alle andre kalder vinger. For os andre hedder det også flykrop og hale(ror). Se nudansk ordbog.

Med hensyn til ansatte, er det en statistisk afvigelse, hvis der er 5 medlemmer fra denne side, som er ansat i et af lufthavnens selskaber.

mvh jc

Spring til debat: