Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad skal hun lave???
Thai madsen
Inden for 3 uger, får jeg besøg af min dejlige kæreste. Min plan er selvfølgelig at holde lidt ferie mens hun er her, men jeg kan jo ikke holde ferie i 3 mdr. Desværre... Jeg går og tænker meget på hvad pokker hun kan lave når jeg er på arbejde ca. 8timer hver dag. Jeg har så hun kan se Thai fjernsyn, og hun kan jo også ringe hjem og snakke med famillie og venner via internet, næsten gratis. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre har gjort første gang hun er kommet til landet, og ingen omgangskreds har haft osv. Håber der er nogle der har nogle gode ideer/erfaringer med dette, som i har lyst til at dele med os.

VH. Madsen

Bo
Hun kunne jo lære noget Dansk måske.

kiml
hej thai madsen
ja det tænkte jeg også på da min kom første gang. men det kommer hen af vejen, men nu skrev du ikke hvor du boede, jeg har vi har været i zoo ( det kunne hun godt lide) tivoli, bakken, kronborg, gåturer i kbh´s gader amalienborg,kort set det som mænd gør ned deres børn når de bliver skilt he he

Anders And
Du kan være ganske rolig. Hun kan sagtens få tiden til at gå. Imodsætning til vi danskere, så kræver thaier ikke så meget for at få tiden til at gå.

kylling
Lige præsis i taastrup bor der mange Thaier, så det er vel ikke umuligt hun møder nogle af dem, men det kræver jo at hun går på gaden og selv er lidt åben

Suk Rak Ning
At faa tiden til at gaa for en Thai kraever :

Et spejl, saa hvert et haarstraa kan studeres.

Et TV / PC, hvor der kan ses saebeopera.

Et koekken fyldt med Thaiingredienser.

1. Stk. Telefon.

En ordbog, samt et haefte med smaa opgaver som man bruger i 1'ste klasse.

Som Eddie skriver, hun kommer ikke til at kede sig, du er jo heller ikke vaek 24 timer i doegnet, haaber at hun/i faar 3 gode md. i DK. Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Clunse
Min kæreste har nu været her i snart to uger. Det er blevet til nogle gode gåture i området både på egen hånd og sammen med mig, når jeg er kommet hjem fra arbejde. Desuden yoga hver dag.

Derudover naturligvis lidt telefon hjem til Thailand, mails, kigge mine gamle fotoalbums og "holde hytten ren". Hun har også noget medbragt noget papir og bånd, så hun sidder og fletter fugle og blomster på livet løs. Og så er hun mægtig stolt over at have fået liv i mine hensygnende potteplanter. Desuden har jeg købt et par engelsksprogede blade, der er blevet bladret flittigt igennem.

Weekenderne er selvfølgelig brugt på netop blandt andet Kronborg, og hvis vejret holder er det næste weekend nok en tur ind til København og noget kanalrundfart eller lignende (og et thai supermarked). På den lidt mere kuriøse side: hun har været meget fascineret af at se en masse mandlige pædagodmedhjælpere trave rundt med en flok unger (hun er ikke vant til at manden tager sin tørn med børn). I det hele taget er hun fascineret af blot at betragte danskerne i vort eget habitat, så en tur på en fortovscafe med en kaffe - med masser af sukker i - vækker også jubel (og kan tage laaaang tid).

Jeg håber selv på, at når hun er mere fortrolig med tingene, at hun på egen hånd tager klippekortet i hånden og hopper på bussen, så hun selv får udforsket København.

Men jo, jeg har også haft de "samme" bekymringer, men det virker, som om hun er godt tilfreds. Og glæd dig over at vejret er så godt, som det er nu. Det har helt sikkert gjort det hele en smule nemmere for mit vedkommende.

bruno
På biblioteket er der masser af thai sproget litteratur og film. Vi kørte også en masse turer, især kræmmermarkeder og superliga fodbold kunne hun godt lide at se. Min kone fik også stor øjne, første gang, hun så en mand med en flok børn på gå tur Grin

http://gj-blog.dk/
mattidk
hun kan arbejde og får lommepenge Shock det er bare kidding...

bastian
jeg kan godt se dilemaet min kærestes datter på 20 kommer også til danmark om et par måneder men jeg er heldig fordi hun skal ud og hjælpe kranen ude i butikken ...ellers vidste jeg heller ikke hvad hun skulle lave
Udelukket ud fra siden, da det kneb med omgangstonen og at overholde reglementet.

bastian, jeg har lige sendt kopi af dit indlæg til "told / Skat" samt fremmedpolitiet.Grin

Spring til debat: