Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Leveomkostninger stiger!
|
|
| manse |
Lagt på d. 03/06-2008 13:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hvor det dog går. Penge jeg har overført og forøvrigt gør hver måned er blevet 9% mere værd denne gang end sidste måned, så der vel egentligt ikke noget problem ud over dem der har investeret i en benzinslugende 4--hjuls trækker, for det kan mærkes når tanken skal fyldes-![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 03/06-2008 14:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
manse du lever i en drømme verden den 2.05. kostede 1000 bath 152,20kr. den 2.06 kostede 1000 bath 147,50 kr en besparelse på kr 4,70 er det 9 prosent nej manse det er 3 prosent |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 03/06-2008 14:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Inflationen ligger på omkring 6%... Hov du har tabt penge.... ....![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 03/06-2008 14:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Yndee Sorry sorry du har ret, men det er da heller ikke så dårligt eller hvad. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/06-2008 15:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
yindee skrev: manse du lever i en drømme verden den 2.05. kostede 1000 bath 152,20kr. den 2.06 kostede 1000 bath 147,50 kr en besparelse på kr 4,70 er det 9 prosent nej manse det er 3 prosent Idag koster står baht i DKK kasikorn bank ved veksling Denish Krone 6.5675 http://www.tinyur... og ja bangkok bank er som sædvanlig en del dårligere underligt nok DKK Denmark 6.51 Og i forex i kbh...6.63.13 så det er blevet en del bedre end igår. bamsen Redigeret af d. 03/06-2008 15:12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/06-2008 16:45
|
|
manse skrev: Jeg har lige lavet den dejligste danske bøf på 274 gram friskhakket hos slagteren i det lokale supermarked, købte kartofler og løg, som jeg selvfølgelig skulle have til, Jeg lavede den dejligste pandesovsss med smør, og hele herligheden kostede mig 72 bath. Det skal lige siges, at jeg fik slagteren til at hakke noget kød uden for meget fedt. Min kone og jeg gik så på det lokale marked, så vi kunne købe store rejer til datteren og masser af grøntsager plus et par kg. dejlige appelsiner til morgenjuice. Når jeg regner på det hele ja så kostede denne dejlige aftensmad for 3 personer 120 bath, ja kan det gøres billigere, ja det tror jeg ikke findes andre steder, men min aftrensøl 66cl. tror jeg den er kostede sørme 45 bath. Ja det er billigt i Thailand. Jeg kan se i vores nordlige by, at der kommer flere og flere udlanske tilflyttere fra Pataya og Hua Hin. Jeg har spurgt nogle enkle hvorfor de pludselig har fået øje for min by. Alle har svaret det samme, de kan leve for det halve her, men vi har selvfølgelig heller ikke rullepølse og røde pølser haha. Bare for 1 år siden så jeg måske en udlænding et par gange om ugen, nu ser jeg dem hver dag, så det jeg egentlig vil sige er, at leveomkostningerne er steget en smule her, men kan forstå at de store udlændige steder der er det gået helt galt Din hoved/lommeregner må være gået i stykker, eller har du glemt at betale for nogle af varerne ? ! |
|
|
|
| Bo |
Lagt på d. 03/06-2008 18:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Ja så kom prisen op på Taxa. Taxis at Suvarnabhumi airport are to demand the Land Transport Department raise metered fares, with the flag-fall going from Bt35 to Bt40 and the mileage rising by Bt1 a kilometre. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/06-2008 18:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Hej Bo og andre. Ja jeg saa ogsaa forsiden paa Nation idag var praktisk taget alt om inflation - fra bank renter til taxier. Og naar de OFFICIELLE tal ligger taet paa 8% ved de fleste vidst got at sandheden er er at inflationen er endnu hoejere. Maaske 10-15%. Taxier vil saa ogsaa stige (tror jeg) ligesome busser/toge (mrt og BTS har haft adskillige stigninger i de sidste 3 aar jeg har boet her) har gjort det. Cheers! |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/06-2008 07:02
|
I de 2 aar jeg har faaet leveret de store dunke med drikkevand er de steget(over 3 stigninger) fra 40 Baht til 55 Baht - det er knap 20% om aaret i inflation... Skaal! |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/06-2008 07:09
|
|
Bo skrev: Ja så kom prisen op på Taxa. Taxis at Suvarnabhumi airport are to demand the Land Transport Department raise metered fares, with the flag-fall going from Bt35 to Bt40 and the mileage rising by Bt1 a kilometre. Det betyder jo ikke at prisen allerede er sat op. Derimod betyder det at de gerne vil have prisen sat op. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/06-2008 07:11
|
Mon ikke de faar ret til at oege prisen? Busserne har jo allerede faaet ok og BTS/MRT toge er ogsaa begge steget over de sidste par aar. Skaal! |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/06-2008 07:12
|
|
ben skrev: ...(mrt og BTS har haft adskillige stigninger i de sidste 3 aar jeg har boet her) har gjort det. Cheers! BTS og MRT har planlagt prisfald. Det er en kampagne, hvor man oensker at flere benytter offentlige transportmidler istedet for egen bil. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/06-2008 08:11
|
Prisfald? Interessant. Men det bliver sikkert en af de typiske 14 dage - 2 mdr max "promotions" hvorefter priserne raeser videre op. SKaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/06-2008 09:17
|
|
Her i Pattaya er prisen på vand i 20 l. dunke ikke steget gennem de sidste 8 år, stadig 40 Baht dunken. Det er det gode vand i blå dunke, det lidt mere tvivlsomme i de hvide dunke stadig 8 Baht. Vandhanevand det samme, ingen nævneværdige stigninger gennem årene, sidste måneds forbrug 15 kubik til en pris af 192.60 incl afgift og tax. 2x afhentning af skrald om ugen koster fortsat 40 Bht måneden. Skeptikeren |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/06-2008 10:08
|
Hej Skeptiker, Mit er ogsaa det i de blaa 20L dunke. Maaske jeg skulle bestille fra Pattaya . Bygningen jeg bor i har en aftale med dem og de kommer fast en gang om ugen og leverer direkte til lejh doeren - hvor maid giver dem en coupon - saa maa sige at service er fin nok for den slags penge.Det var mere for at vise endnu en prisstigning i % paa langt mere end de officielle tal. SKaal! |
|
|
|
| Bo |
Lagt på d. 04/06-2008 11:55
|
|
Ajarn skrev: ben skrev: ...(mrt og BTS har haft adskillige stigninger i de sidste 3 aar jeg har boet her) har gjort det. Cheers! BTS og MRT har planlagt prisfald. Det er en kampagne, hvor man oensker at flere benytter offentlige transportmidler istedet for egen bil. Fik du så også læst om hvornår de havde den sidste stigning på Taxa?. Så der kommer helt sikkert en stigning. ![]() |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/06-2008 14:01
|
Ja, det er LANG tid siden der har vaeret en taxi stigning.... SKaal! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/06-2008 20:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Bo skrev: Ja så kom prisen op på Taxa. Taxis at Suvarnabhumi airport are to demand the Land Transport Department raise metered fares, with the flag-fall going from Bt35 to Bt40 and the mileage rising by Bt1 a kilometre. Ikke spor for tidligt hvis dette bliver implementeret. Taximeter i bkk er givetvis stadig blandt de billigste i verdens hovedstæder, ikke mindst standarden taget i betragtning. De stigende brændstofpriser burde have foranlediget det for længe siden. |
|
|
|
| Bo |
Lagt på d. 05/06-2008 05:43
|
|
rinpoche skrev: Bo skrev: Ja så kom prisen op på Taxa. Taxis at Suvarnabhumi airport are to demand the Land Transport Department raise metered fares, with the flag-fall going from Bt35 to Bt40 and the mileage rising by Bt1 a kilometre. Ikke spor for tidligt hvis dette bliver implementeret. Taximeter i bkk er givetvis stadig blandt de billigste i verdens hovedstæder, ikke mindst standarden taget i betragtning. De stigende brændstofpriser burde have foranlediget det for længe siden. Nej det er ikke for tidligt, det har da godt nok været nogle billige tur med Taxa. De mener at det har noget at gøre med at de køre på gas, defor er der ikke sket noget med prisen. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

....