Se indlæg
 Udskriv debat
Afslag på opholdstilladelse
surin999
ja det er forkert at nogle danskere bliver ramt men heller det end alternativetShock
Redigeret af surin999 d. 03/03-2005 16:26
Surin er død længe leve Surin999

dkjohnt
Surin!
Men der behøver jo ikke blive noget alternativ, hvis bare regeringen forstår at lave et regel-sæt for Danskere og et for udlændinge. Sværere er det ikke.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

dkjohnt
Hvis jeg valgte at flytte hjem til Danmark ville jeg få følgende problemer jvf. udlændingeloven.

Jeg har intet arbejde eller bolig, hvilket betyder at der vil gå noget tid inden jeg får disse ting på plads. Jeg vil få udbetalt "starthjælp" som er 4000kr om måneden, som er den hjælp man får når man har været væk fra Danmark. (helt uhørt - da udlændinge får 7-10.000 til hjælp til flytning hvis de får arbejde i deres hjemland og rejser hjem)

Fra det øjeblik jeg modtager starthjælp, forsegler jeg min egen skæbne da der skal gå 1 år fra sidste udbetaling inden en evt. ansøgning om familiesammenføring kan indsendes. Men uden arbejde har man jo ikke noget valg.

Lykkedes det mig at finde et arbejde kan jeg få udbetalt boligindskud, men det vil også rykke ansøgningen 1 år.

Hvor finder man 53000 kr som de forlanger som garanti. Som nytilflytter, hvilken bank tror i vil yde den bankgaranti og hvor lang tid skal man have haft en fast indtægt inden de yder den hjælp?

Lad os sige jeg er heldig og får arbejde efter 4 mdr. Herefter skal der gå 12 mdr inden jeg kan indsende ansøgning og herefter vente 3-5 mdr på en afgørelse. Altså næsten 2 års ventetid på at få min familie samlet. Da jeg også har et barn, vil det tage lang tid inden jeg kan få sparet sammen til billetter. Et hjem skal også bygges op fra bunden og til sidst skal der ihvertfald lægges 5000 til side om måneden for at være heldig at en evt. bank kan hjælpe med garantien, når man har sat beløbet ind på en spærret konto.

Reglerne burde være således at man som Dansker har ret til familiesammenføring hvis boligkravet er opfyldt og man har haft arbejde i f.eks. 3 mdr. Iøvrigt skulle man have samme ret til bistand som andre Danskere. Man er sgu da stadig Dansker selv om man kommer hjem fra udlandet.

Så for mit vedkommende er det nok nemmest at blive boende hernede.

Hejsa dkjohn
Ja du vil komme hjem til det kæmpe problem at skaffe en bolig det er kanon svært,jeg søger selv en lijlighed i københavn, det er ligefør jeg vil til at lede i sverige efter en billig bolig
Og ja du vil ryge ind i de meget svære forhold for udenlands danskere som vil hjem igen
bamsen

surin999
dkjohnt skrev:
Surin!
Men der behøver jo ikke blive noget alternativ, hvis bare regeringen forstår at lave et regel-sæt for Danskere og et for udlændinge. Sværere er det ikke.

jo john som loven er iøjeblikket så er de nød til at skære alle over en kam da de ellers bryder rasismeloven

men du har ret det ville være dejligt hvis de kunne lave en lov der kun rammer dem den er tiltænkt
Redigeret af surin999 d. 03/03-2005 19:39

John
Hej John

Hvis i er gift skal i ikke stille bankgarantien.GrinGrinGrin

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
dkjohnt
Surin....

Hvad jeg mener er, at vi selv har lavet den "racismelov" herhjemme.
I langt de fleste andre lande, næsten alle mener jeg, er lovene udformet således at man tilgodeser landets egne borgere først. Men i Danmark gir man indvandrere samme rettigheder som Danskere. Derfor er loven så besværlig.
Vi må ikke forskelsbehandle - helst sikkert en Dansk opfindelse som ikke er til at fjerne medmindre man skærer igennem og laver lovene om.
En Dansker skal da så absolut have ret til at komme hjem med sin familie uden at skal igenem disse stupide love - lavet for at dæmme op for de mange muslimer der kommer hertil. Tænk at man skal stå side om side med en udlænding - der ingen tilknytning har til Danmark og at vi begge har samme besværligheder for at få lov til familiesammenføring. Tænk hvor mange Danskere der har fået afslag og som udskud må bo i Sverige eller Tyskland.

thaimichael
bamsefarr skrev:
Hejsa johndk igen igen

Hvor mange mails har du sent ind til ministeriet om dette problem
nu er jeg nysgerrig
bamsen

Hmmm de er jo nok ligeglade med at få mail for folk og fæ. Hvis folk tror at de kan komme slæbende med deres luder og tror at vi andre skal til at betale for luderen når de bliver skilt efter 7 år, ja så er det nok bedst at de får afslag

oleskyum
thaimichael skrev:
bamsefarr skrev:
Hejsa johndk igen igen

Hvor mange mails har du sent ind til ministeriet om dette problem
nu er jeg nysgerrig
bamsen

Hmmm de er jo nok ligeglade med at få mail for folk og fæ. Hvis folk tror at de kan komme slæbende med deres luder og tror at vi andre skal til at betale for luderen når de bliver skilt efter 7 år, ja så er det nok bedst at de får afslag

Hvis denne form har noget med ytringsfriheden, at gøre er der nok noget jeg har misforstået?
Hvordan kan du thaimichael tillade dig at kalde dkjohn,s kone luder, det er noget af det groveste jeg endnu har set her på siden, og jeg vil beklage overfor dkjohn, at han skal læse den slags på en debatside, i Danmark.

Det må og skal være noget vi tager afstand fra denne form for injurier, og fordomme.

Jeg vil opfordre thaimichael til på denne side, at give dkjohn en uforbeholden undskyldning.

Jeg mener det er på kanten, hvor en politianmeldelse var på sin plads.

surin999
ole hvis du nu gjorde som os andre og lod være med at kommentere idioten så vil han nok hurtigt finde en anden legeplads

iøvrigt syntes jeg at når en debattør på den samme dag skriver 4 indlæg med sådanne provokationer så burde kim slette dem og evt. udelukke ham eller give ham en stærk advarsel

oleskyum
surin999 skrev:
ole hvis du nu gjorde som os andre og lod være med at kommentere idioten så vil han nok hurtigt finde en anden legeplads

iøvrigt syntes jeg at når en debattør på den samme dag skriver 4 indlæg med sådanne provokationer så burde kim slette dem og evt. udelukke ham eller give ham en stærk advarsel

Du har ret i at man burde overse disse provokationer, det kan nogle sikkert også gøre, men her hvor tråden direkte henviser til dkjohn, mener jeg ikke det skal overses og forties.

Mange har den opfattelse at alle Thailænder er ludere, det kan overses og overhøres, men når først det bliver så direkte som her mener jeg ikke det skal overses.

surin999
ja det er din mening jeg gider ikke komentere idioten

dkjohnt
Ja, man skal da høre meget. Men uvidende er der jo mange af.
Jeg indrømmer da gerne jeg mødte hende på en bar, men det er nu 9 år siden og vi har det stadig pragtfuldt sammen og en søn på 6 år rigere.
Jeg mener dog at Thaier ikke ligefrem er dem der står først i køen for at hente bistand. Langt de fleste knokler med beskidte rengøringsjob og andre jobs som ingen Danskere vil have.

Spring til debat: