Se indlæg
 Udskriv debat
Visa / Arb.-tilladelse
Vupti
Goddag bruger DTW.

Jeg er i den dejlige situation at jeg tager til Thailand om 4 uger i håb om at arbejde. jeg har har nogle venner der over og det er også den vej igennem jeg for mit arbejde og hvis jeg ellers kan få lov af den thailandske regering. Jeg ved der er en masse regler omkring hvilken slags arbejde vi ude fra må få ud fra stillingen osv..

Jeg søger et helt normalt turist visum her i næste uge og for de 60 dage når jeg så er kommet der ned og skal igang med at arbejde om 2 uge tager jeg på immigration kontoret for at få lov til at arbejde... Mit arbejdsgiver har også aflev. mine infomationer den vej han skal i from af hans firma kan ansætte mig.

Mit spørsmål er så :

Hvem er det der går ud og siger nej til at jeg evt ikke kan få jobbet pga det ikke er specielt nok eller ikke har den "rigtige" titel. Er det hvor jeg søger ( Immigration kontoret ) eller er det den estands han søger ved ( ved ikke helt hvad det hedder der nede men er vel en form for staten )

VH og på forhånd tak for hjælpen. Martin
Redigeret af Vupti d. 22/06-2008 16:50

det er din arbejdsgiver som skal havde styr på alt det der. du har ikke noget at sku have sagt.

Payanak

Hvorfor vil du søge om turistvisa når du allerede har et arbejde?

Du skal søge om NON-B visa. Husk at medbringe brevet fra arbejdsgiveren, der fortæller at du vil blive ansat...

NON-B kan du vist få 3 gange i træk, uden reelt at have arbejde, før de siger stop.

Hvad er det iøvrigt for noget arbejde?

Vupti
Tak for de forløbene svar.. men grunden til jeg bare starter med turist visa er jeg ikke har nogle papir endnu da stedet ikke er åbene endnu og jeg først for de sidste par ting på plads når jeg tager der ned. men vi er da enige om at ide jeg begynder at arb. lige meget hvad det er skal jeg da selv søge om arbejds tilladelse og at det gør jeg på immigrations kontoret ikke ?

Eller skal jeg bare lave mit visa om til et arbejds visa når jeg begynder og så klare min arbejdsgiver resten ?
Redigeret af Vupti d. 22/06-2008 18:40

sn
Søg et non-im visum enten på amba. i Hellerup eller konsulatet i Hvide Sande før du tager til Thailand.

Vedlagt link til "police order"

http://www.thaivi...t&id=58789

Har lige gjort dit link aktivt
John

Redigeret af John d. 23/06-2008 06:21
sn

Cxxxxsxxr
Immigrations myndighederne har ikke noget med arbejdstilladelser at gøre. De bestemmer bare om du kan komme ind i landet, hvor længe du kan blive her og den slags ting.

Arbejdstilladelser hører under provinserne og du ansøger om den på dit lokale labor office. Så vidt jeg forstår er din kommende arbejdsgiver ikke længere end at han er igang med at registrere sit firma og det foregår igen helt andre steder. Et af arbejdskontorerets krav er at arbejdsgiveren skal have en registreret indskyder kapital på 2 millioner baht per arbejdstilladelse (1 million for folk, der er gift med en Thai). I mange provinser er det også et krav at foretagendet er moms registreret. Dokumentation for at de ting er iorden skal vedlægges din ansøgning.

Et andet krav er at ansøgeren skal have et non-imm visa, så du kommer ikke langt i den retning med et turist visa. Iøvrigt er der sket store ændringer i lovgivningen vedrørende lønkrav, gebyrer og gyldighedsperiode inden for de sidste par måneder. Der er 4 måneder til jeg selv skal have min arbejdstilladelse fornyet, så jeg venter lige lidt med at studere tingene - meget kan ændre sig inden da.

Der kører p.t. en varm tråd desangående her:

http://www.thaivi...pic=195336

Vupti
Cyberstar / Sn. Super tak for svarene sq dejligt at kunne få ting bedre forklaret her inde end hvad jeg lige kan læse mig frem til nu når det er første gang jeg springer ud i det. Jeg vil da søge om non-im visum så jeg er fri for at få det lavet om igen og alt det besvær det med føre..

Cyberstar. Hvis jeg løbe ind i nogle konkrete prob. / spørsmål i form af dette når jeg står der nede vil det så være ok hvis jeg skrive til dig her inde.

VH Martin

ingolf
Nu vi er igang med visa. Har fundet en billig rejse, men den er på 33 dage. Hvad kan bedst betale sig? Söge visa eller betale overstay!!

Ingolf

Jeg ville søge visa, du får et stempel i dine papire når du rejser hjem, og man ved jo ikke hvad der sker hvis du får for mange af den slags. Men ellers risikere du at få 3 x 500 baht tror jeg det koster 500 pr dag.

ingolf
JA, du har nok ret. Man ved aldrig hvad som sker, og pludselig står man med 3 overstay i passet og Thaierne bliver sure. Hvad koster visa til måned nr. 2?

Ingolf

jesperfrb
Jeg plejer at gå på "imigration" i Thailand og få en forlængelse af mit 30 dages visa, jeg har fået ved indrejse, det koster ca 1000 bath! Aldrig haft problemer med at få forlængels! Men bor du tæt på ambassaden, er det jo bare at tage derud!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Cyberstar, bestemmer immigrationamyndighederne virkelig om man kan komme ind i landet, som du skriver ???

Payanak
jesperfrb skrev:
Jeg plejer at gå på "imigration" i Thailand og få en forlængelse af mit 30 dages visa, jeg har fået ved indrejse, det koster ca 1000 bath! Aldrig haft problemer med at få forlængels! Men bor du tæt på ambassaden, er det jo bare at tage derud!

Det koster 1900,- Baht for 7 dages forlængelse.

paulsenp
ABEKATTEN skrev:
Cyberstar, bestemmer immigrationamyndighederne virkelig om man kan komme ind i landet, som du skriver ???

Det er faktisk det, der er deres opgave. Selv om visa udstedes på ambassader og konsulater, er det i sidste ende immigrationsmyndighederne, der bestemmer, hvem der slippes ind i landet.
Peter

lols
Ingolf.
Når du søger visum er det et turist visum, der har en gyldighed på 90 dage som du vil få.

90 dages turistvisum koster tilsynelandende 200 kr. Se mere på den thailandske ambassade i Danmark, under visa fees til højre.
[url]www.thaiembassy.dk/[/url]

Se også konsulatets hjemmeside
[url]www.thai-consulate.dk/[/url]

Ved at have det visum, er du heller ikke afhængig af at skulle være i nærheden af et immigrationskontor når de første 30 dage er ved at være gået.

ingolf
Takker lols.
Som jeg forstår det, er det 200kr for 60 dage, men der står også "om man har bopäl i DK". Jeg har bopäl i Sverige, men dansk pas, Så jeg må nok hellere ringe og snakke med dem, for at få alt på det klare. Men godt nok lidt kedeligt, om jeg skal sende passet til Stockholm. Lettere at köre forbi Hellerup når man er derovre.

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 24/06-2008 11:10

Suk Rak Ning
9O dage i Thailand paa et turist visa vil resultere i 3O dages overstay
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

lols
Ingolf,
Turist visum kan du søge på alle thailandske ambassader rundt i verden så du kan sagtens søge i danmark.

Suk - delvist korrekt.
Ved ankomst til Thailand får man et stempel i passet, der giver lov til at opholde sig 60 dage i landet. De 60 dage kan så forlænges med yderligere 30 dage på et immigrationskontor, mod betaling af 1.900 baht. Det tager 5 min. Uden at skulle have nyt visum.

Konsulatets information er lidt misvisende og ikke fuldt uddybende.

Se evt
[url]www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm[/url]

De regler er nok lavet fordi f.eks danskere kan få forlængelse på de 30 dage, mens andre nationaliteter kun kan få de 60 dage forlænget med 7 dage, f.eks. indere.

sn
Tidligere har bla. a. Cyberstar foreslået der bliver en FAQ omkring visa og andre relaterede spørgsmål omkring ophold/arbejde i Thailand, det er åbentbart svært for folk at søge oplysninger på nettet før de kaster spørgsmål ind på dansk-thai.dk, vi er nok et par stykker som "river sig i håret" når vi ved, det kun er et par klik away på google, før folk kan få de oplysninger de skal bruge. Det er ikke så kompliceret som man måske skulle tro !!. Hvis web-Kim er interreseret kan vi lave nogle "pinned topics" omkring de vigtigste emner
sn

ingolf skrev:
Nu vi er igang med visa. Har fundet en billig rejse, men den er på 33 dage. Hvad kan bedst betale sig? Söge visa eller betale overstay!!

Ingolf

du forlænger bare visaet med 10 dage når du er i thailand, hold dig fra overstay.
overstay kan blive et problem hvis du om 5- 10 - 20 år vælger at søge permant opholdt i thailand, så hold orden i dine visaer

Spring til debat: