Se indlæg|
Arbejde ved CMRU
|
|
| mugge |
Lagt på d. 09/06-2008 10:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Hejsa alle sammen derude... Hvis det har nogen interesse kan jeg sige at CMRU netop nu ønsker engelsk lærere ,det er en fordel at du har gennemgået TOFL programmet men er du blot god til englesk, ja så mener jeg, at der er et arbejde til dig i Chiang Mai. Tjek eventuelt ;[url]www.cmru.ac.th[/url] lønnen er ca 15-20.000 baht måneden men dette er et skøn. Redigeret af d. 09/06-2008 15:03 |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 10/06-2008 19:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Studsede lige lidt over adressen:"www.cmru.ac.th" ... Denne bør man ikke forveksle med adressen på Chiang Mai University, som hedder "[url]www.cmu.ac.th[/url]" - Jeg har iøvrigt ingen kommentarer til stillingsopslaget udover at lønnen er lidt lav for engelsklærere på universitets niveau (med dokumenter-bare kvalifikationer) samt at man skal sørge for at uddannelses-institutionen er officielt godkendt til at ansætte udlændinge (tjek deres evne/vilje til at skaffe dig en arbejdstilladelse) før man hopper på noget, der umiddelbart ligner en limpind.
Redigeret af Cxxxxsxxr d. 10/06-2008 19:33 |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/06-2008 21:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Min kones nieces mand i England er sproglærer og har netop fået tilbudt job til 80.000 Bht om måneden + fri rejse til England med familien en gang om året, tjeneste bolig til meget lav husleje, så JO det der er nok en smule for lidt selvom det er en OK løn for de fleste Thaier. Blev selv tilbudt job til 20K men takkede pænt nej tak ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/06-2008 01:55
|
|
Der er en lovmæssig mindsteløn, for at opnå opholds- og arbejdstilladelse, og den løn der her opgives ligger langt under denne grænse. Claude hvad er grænsen ? ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/06-2008 02:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg mener mindste løn for en udlænding er 45K om måneden, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl, har dog også høret at det skulle være 60K. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 11/06-2008 11:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Varierer afhaengigt af hvor man er fra. (Afrika mindst mens USA hoejest paa 60k/md). Dog er Engelsklaerere undtaget for dette loennivea for at faa arbejdstilladelse. Men en skole der kun tilbyder 20k/md vil ikke tilbyde en arbejdstilladelse er jeg ret sikker paa. Leif har ret, en uddannet laerer der kommer som expat taler vi de gode internationale skoler og loen omkring 100K+extras. For en udlaending med feks kun en toefl og ingen universitetsgrad ligger loennen normalt pa 30-50k/md afhaengingt af skolen/ansvar. Skaal! |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 11/06-2008 18:29
|
En klassisk forveksling. Faktisk er der ikke noget (officielt) mindstekrav for en arbejds tilladelse - at der så er nogen lokale skranke paver, der ka' finde på at opfinde nogen er en anden historie. Man skal f.eks. have arbejdstilladelse også for at udføre ulønnet hjælpearbejde og det er der faktisk en del ngo'er der har. Et andet eksempel er mig selv. Jeg har en arbejdstilladelse selvom min officielle løn kun er 20,000 Baht - og jeg er ikke skolelærer. De beløb der nævnes her i tråden er ikke arbejds-kontorernes krav til arbejdstilladelse, men immigrations myndighedernes krav for 1-årige forlængelser af opholdstilladelser baseret på non-imm "B" visaer. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 15/06-2008 10:16
|
Det er korrekt Cyberstar. De fleste der soeger om arbejdstilladelse oensker dog at bruge denne til at opnaa 1-aars visum - og saa er vi retur ved mindsteloennen. Hvad for et visa er du saa paa, da du ikke bruger mindsteloennen? Et multiple non-em B fra Danmark (visa-run hver 3de md) eller andet? Skaal! |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 15/06-2008 13:22
|
ben skrev: Hvad for et visa er du saa paa, da du ikke bruger mindsteloennen? Et multiple non-em B fra Danmark (visa-run hver 3de md) eller andet? Andet! Jeg har aktuelt brugt ca halvdelen af min tredje et-årige opholdstilladelse i uafbrudt forlængelse af hinanden. Forlængelserne sker på basis af et multiple entry non-imm O visa jeg fik i Penang i 2004. Jeg har ikke været udenfor Thailands grænser siden 2005. Når dette tredje år udløber opfylder jeg de officielle krav for at søge om permanent opholdstilladelse, men jeg tvivler stærkt på at jeg opfylder de uofficielle krav om skatteindbetalinger Hvis man er gift med en Thai - og er kommet ind i landet på et non-imm O visa - så siger immigrations myndighedernes krav at parret tilsammen skal have en indtægt på 40,000 Baht for at en et-årig opholdstilladelse kan bevilliges. Der er ingen krav til hvordan indtægten fordeles for at få opholdstilladelsen - det kan f.eks. være den Thailandske ægtefælle der tjener det hele. Som chef i eget firma - med konen som ansat - kan jeg selv bestemme hvordan lønsedlerne skal se ud. De 20,000 per ægtefælle betyder at jeg skal betale 417 baht i skat om måneden, mens konen betaler 0,00 (fordi hun har et lån, hvor renterne kan trækkes fra). Altsammen et meget bekvemt arrangement, men som sagt ikke store chancer for en permanent opholdstilladelse. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 15/06-2008 15:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Cyber Dette er sort snak for mig, for hvis jeg forstår det du skriver kom du til Thailand på et NON O visa og har nu været her i snart 3 år på forlængelse af dette, eller hvad er det du prøver at forklare- Mener du at du nu har et marriage visa eller er det noget andet, for det lyder yderst interessant med den forlængelse af et multy o |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 15/06-2008 21:25
|
Manse, Du er nok ikke den eneste her på dtw, for hvem alt vedrørende visa og opholdstilladelser er tågesnak. Den er oppe og vende med jævne mellem her på forummet. Jeg selv forsvorede aldrig mere at blande mig i den slags debatter efter een vi havde sidste efterår - det er lissom ikke mit problem hvis folk insisterer på at beholde deres tågeslør. Nå, men jeg deler gerne ud af mine erfaringer til ægte interesserede og eftersom du spørger så pænt vil jeg gøre en undtagelse. Det aller-allerførste skridt er at få noteret på lystavlen at et visa og en opholdstilladelse er to FORSKELLIGE ting. Allerede her er der nogle, der står af og hårdnakket insisterer på at det blot er to betegnelser for det samme. Hvis man gør det kan man ligesågodt springe videre til næste tråd, man får ikke løftet en flig af sit tågeslør her. De to ting lever hver deres egen livscyklus og giver tilladelse til to helt forskellige ting. De er desuden gyldige to forskellige steder i verden - den ene udenfor Thailands grænser den anden indenfor. Lad os prøve at holde den helt nede på jordplan og gå praktisk til værks. Manse, du befinder dig p.t. i Thailand på et multiple non-immigration O visa, right. Find lige passet frem for det indeholder eksempler på begge de ting vi snakker om. Fidusen ligger i at læse hvad der står på dem meget laangsoomt og tage tingene 110% bogstaveligt. Jeg kikker lige i mit eget pas. På mit seneste visa - dateret 24 oktober 2004 står der Non-Immigration Visa category O. Oversat til daglig-dansk står der også at det er gyldig 23 october 2005 og giver ret til at rejse TIL Thailand ligeså mange gange jeg gider indtil den dato. Dette skal som sagt tages helt bogstaveligt, og man går galt i byen hvis man tror det giver ret til andet end hvad der står. Jeg bladrer lidt og finder det stempel jeg fik ved grænseovergangen ved min seneste indrejse. Det er dateret 20 oktober 2005 og der står at jeg har tilladelse til at OPHOLDE mig i landet indtil 17 januar 2006. Mit visa døde totalt 23 oktober er overhovedet ikke blevet spor forlænget. Hvad sku jeg dog også med en tilladelse til at rejse til Thailand, når jeg allerede er her? Næeh, det der er blevet forlænget er kort og godt gyldighedsdatoen på mit seneste indrejsestempel, hvilket intet har med visaets gyldig at gøre. Jeg ansøgte om min første et-årige forlængelse et par dage før indrejsestemplets udløbsdato. En Thailand opholdstilladelse er ikke et guldtrandet stykke bøttepapir, den er bare endnu et snoldet stempel i passet. På mine stempler står der Chiang Mai Immigration Office, Application of stay is permitted up to 19 October 2006 (2007, 2008), Datoen er nøjagtigt 1,2,3 år efter min seneste indrejse til Thailand. Et visa har som sagt ingensomhelst juridisk gyldighed INDENFORr Thailands grænser (ligesålidt som en Thailandsk opholdstilladelse har juridisk gyldighed UDENFOR). Immigrationsmyndighederne bruger det seneste visa udelukkende til at inddele ansøgerne i bestemte båse med hver deres krav til opholdstilladelser. Jo, manse - jeg forstår godt du finder fænomenet interessant. Jeg har ikke lige hele din levnedsbeskrivelse present, men jeg mener at ku huske du har en pension af en vis størrelse, right? Hvis din pension er minimum 40,000 Baht (før skat), du har papirer på dit Thai-ægteskab og er senest rejst TIL Thailand på et non-imm O - ja så opfylder du alle betingelserne for få forlænget dit opholdstempel for et år og behøver aldrig mere at rejse andre steder hen end du selv synes... Nå ja, der er lige en stak papirer der skal fremskaffes så hvis du er for tæt på udløbet af dit seneste 3-mdr opholdsstempel må du lige på et enkelt visarun mere. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 23/06-2008 08:03
|
God post Cyperstar! Jeg har ogsaa MANGE gange hjulpet med at forklare til venner og bekendte og kan godt forstaa at du bliver lidt traet af det. ![]() Saa du har faaet forlaengelse af ophold (1 aar ad gangen) baseret paa aegteskab med Thai + Baht 40k/md indkomst kombineret. Jeg selv er her paa et investeringsvisa (eller rettere; forlaengelser af 1 aar ad gangen baseret paa investeringer i Thailand) men har ogsaa en arbejdstilladelse som jeg dog ikke bruger for at opnaa opholdsforlaengelser. Skaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2008 11:08
|
|
så vdt jeg ved ligger mindste lønnen for falang skolelærer på 20.ooo baht stort set alle andre fag ca. 3 gane så meget, men det kommer an på hvilke land man kommer fra. thai lærene ude på landskolerne tjener ikke 20 k |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 23/06-2008 12:00
|
Bkk; her i Bangkok omraadet kender jeg ikke nogle engelsklaerere der tjener mindre end 30.000 Baht pr. md. og vi taler 20-25-aarige de fleste uden (faerdig) universitetsgrad, TEFL og undervisningserfaring. Flere af dem er ikke engang "natural English speakers". Kan forestill mig at de paa landet kan klare sig for mindre. Tidligere traade her viser en kaempe forskel paa leveomkostninger paa landet og her i BKK. Hvad Thai laerere tjener er egentlig ligegyldigt i denne sammehaeng - helt andet omkostningsbillede (bor hos familien, kan handle "thai", ingen visaomkostninger, kan finde rundt med bus, ingen hjemrejser med fly, ingen pubmad Etc. Etc.). Skaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2008 13:21
|
|
de 20.00 er visa reglerne, og natruligvis stort set umuligt at leve for, og hvis thaierne tjente mere end dette beløb ville falanger naturligvis også tjene mere.
Redigeret af d. 23/06-2008 13:23 |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 25/06-2008 07:10
|
Cyberstar skrev: En klassisk forveksling. Faktisk er der ikke noget (officielt) mindstekrav for en arbejds tilladelse ... .... De beløb der nævnes her i tråden er ikke arbejds-kontorernes krav til arbejdstilladelse, men immigrations myndighedernes krav for 1-årige forlængelser af opholdstilladelser baseret på non-imm "B" visaer. Det ser ud til at de dage, hvor ovenstående galdt, er forbi. I løbet af de seneste par måneder er Labor Departments krav blevet opjusteret. Labor department har kort og godt adopteret immigrations myndighedernes krav så mindstelønnen for arbejdstilladelser nu er de samme som for forlængelse af opholdstilladelser. For Europæer betyder det en mindsteløn på 50,000 Baht for at få arbejdstilladelse. Man kan læse meget mere her: http://www.thaivi...pic=195352 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.