Se indlæg
 Udskriv debat
SKILSMISSE ????
ghj
Hej jeg søger råd, som jeg tror i kan hjælpe med her inde, Smile
Min kones veninde blev smidt ud af hendes skod mand her i søndags fordi han har fundet en luder i en vis bade by i thailand, mens de var der nede på ferie,
veninden har været her oppe i ca 4-5 år og har en datter på 6 år,
så mine spørsmål er

1) hvad kan vi gøre for at hun får lov til at blive her i DK

2) de er gift i TH, kan de blive skilt her i DK????

3) hvad kan vi gøre for at bremse x-mand i at tage en ny thai kvinde her op, veninden er hans nr 2 kone fra TH

4) hvordan og hvor får hun advokat bistand(bor på Djursland)

håber at der er nogle der kan hjælpe hende, hun har sgu fortent bedre da hun er en uaminlig sød pige, der desværrer har fundet en skod mand,
han har desværrer ikke slået hende nok til at hun skulle til lægen
når han tager lidt til næsen.
håber på lidt hjælp

MVH

HAUE
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

huratho
Heh Haue
Er der ikke stadig, i Danmark, gratis rådgivning hos en advokat? Hvis ja, vil jeg henvende mig der i første omgang.
Håber i finder en fornuftig løsning.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Heino
1) hun gifter sig med en anden dansk mand.

2) kender jeg ikke noget til.

3) intet, desværre for de piger det går ud over.

4)
http://www.pengem...vokat.html

Jeg kender en GOD thai gift advokat hun kan prøve at skrive til vis det er.. pm mig for email

bangkoknielsen
En skilsmisse mellem et dansk-thai par kan ske på statsamtet i Danmark, men skilsmissepapiret skal dog oversættes til thailandsk, da ampuret i Thailand, hvor giftemålet er indgået, naturligvis skal have bevis for, at ægteskabet/samlivet er ophævet. Den Thailandske ambassade eller Konsulatet i Hvide Sande kan klare dette - men, inden dette sker, vil jeg da håbe at jeres veninde har fundet en god og stabil mand, der kan opfylde de strenge regler, så hun og datteren ikke sendes hjem - med en udsigt, til måske aldrig at vende tilbage...
Der er gratis retshjælp at hente for hende - også i jeres område...
Desværre har jeg også oplevet mange danske mænd, der skifter thai-hustruer som mange andre, årligt eller halvårligt, skifter biler...
Lad os blive fri for disse kedelige personager, der kun gør det endnu sværere for os andre i omdømmet såvel i DK som TH...
Held og lykke...

quickmouse
der er retshjælp her:

http://195.90.101...aelp1.aspx

1 > hun kan sagtens blive skilt her i dk (fri proces via retssystemet) når hun endegyldigt er skilt så bliver hun nød til at gifte sig med en anden inden hendes opoholdstilladelse udløber, og så søger de om en ny familliesammenføring, det er helle møllen om igen, jeg går ud fra at hendes datter er fra thailand fra et andet forhold, hvis ikke og det er manden der biologisk far så er der helt andre regler der gælder , men det skal advokaten nok finde ud af.

2 > når og hvis de bliver skilt og manden og søger om at få en ny herop så ser uls osse på om hvor mange vedkommende hat fået / søgt om at få herop, og så man håbe de siger nej.

3 > når hun så bliver skilt og gift igen så skal alle retsdokumenterne oversætteses til engelsk samt verificeres af en godkendt translatør og derefter verificeres hos udenrigsministeriet og den thailandske ambasade i københavn, og der efter med til thailand og oversætters til thai ( der er ikke godkendete thai oversætter i dk ) og så på amphur for de sidste godkendelser.

håber at dette hjælper jer....
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Henrik N B
Sikken en redelighed!

Jeg kan forstå, at danskere indbyrdes bliver gift og skilt som de lyster. Vi har ikke så meget at miste, andet end lidt penge og kærligheden, som man jo nok kan overleve omend det synes svært.

Når man gifter sig med en thai (eller anden udlænding) har man da en forpligtelse i at love, mere end til nogen anden, at tage sig af vedkommende, som har opgivet både familie, venner, arbejde og et af verdens smukkeste lande, kun for vores skyld!

Jeg kan blive så harm og trist over, at nogen kan lege med andres liv på den måde! Vist har man muligheden for at blive skilt, hvis det viser sig, at man bliver svindlet og bedraget, men at "hjemtage" en person fra en anden kultur og med en anden baggrund end sin egen, er en chance man må tage og så må man sgu bide tænderne sammen hvis det ikke går alligevel. Det er altså ikke alle, der har muligheden for at vende hjem igen!

Ligesom ritualet ved giftemålet lyder cirka "Vil du elske og ære din hustru i medgang og modgang til døden jer skiller" og man har lyst til at svare JA! - da skulle man også blive spurgt ved skilsmissen "Er du sikker på, at du har lyst til at ødelægge dette menneskes liv, som du har lovet at passe på og som har lagt sit liv og lykke i dine hænder?"

- Hvorfor er der så mange, som vil svare JA, til det spørgsmål!?

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg kender ikke reglerne, når man er blevet gift i Thailand, men i Danmark kan man ikke bare blive skilt uden at være enige om det.

Som grundregel hedder det sig, at man bliver separeret. En separation er gældende i 2 år. I disse 2 år kan parterne ikke gifte sig med en anden, da de kun er separeret og ikke skilt.

Kun hvis begge parter underskriver en erklæring om, at der ønskes skilsmisse pga utroskab, kan man blive skilt øjeblikkeligt og man skal også få denne tredie person til at underskrive og udfylde en erklæring.

Måske er der andre regler, der kan gøre, at man kan blive skilt, men dette er grundreglen.

Derfor; hvis man ikke skriver under på noget, træder en skilsmisse ikke i kraft før der er gået 2 år. Dermed skulle der være lidt tid til at finde sig en ny mand :-)

Hvis udlændingen ikke kan klare sig selv økonomisk og skal have starthjælp eller anden støtte fra kommunen, bliver pengene taget fra den anfordringsgaranti der blev oprettet i forbindelse med ansøgningen om den første opholdstilladelse.

Jeg kender dog ikke noget til reglerne om, hvorvidt man mister sin opholdstilladelse under en separation.
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

quickmouse
helt korrekt hvad du skriver hnb man kan ikke bare sådan lige blive skilt, men som historien starter så er pigen blevet smidt ud af manden og har tilsyneladen et forhold kørende i thailand, så man må gå ud fra at der er tale om utroskab, men okay hvis tredie parten og manden ikke vil skrive under så er der jo kun separation, under separation så må den krænkede part i dette tilfælde konen jo få ophold med opsætende virkning, hvis jeg forstår det rigtigt, men ret mig gerne hvis jeg er helt forkert på den.........
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

mr tirak
Ja er det ikke kedeligt.

Jeg syntes det er fint at i kommer med gode råd ang de specielle forhold der bliver spurgt til.

Men jeres fordømmelse af denne ukendte mand, hvorfor nu det.
I tager for gode vare, hvad spørgeren kommer med.

Jeg har set mange af disse skilsmisser, og det er da lige så tit, en xxx kvinde fra en ladyxxx der laver penge ved siden af.

Jeg har set flere mænd der fisker på disse ulykkelige kvinder, men lige så mange xxx kvinder der bare fisker efter en rigere mere gavmild mand, så mit råd er bare at man skal passe rigtig meget på med at blande sig.

hold jer til spørgsmålet, det er vel det det drejer sig om.

Mr Tirak

Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Henrik N B
quickmouse: Jamen, jeg mener at det er HENDE, som ikke skal skrive under på noget, så hun evt kan få lov til at blive under separationen.

mr.tirak:
hold jer til spørgsmålet, det er vel det det drejer sig om.

Jamen, dette er jo et debatforum. Så man må vel gerne komme med sin holdning angående spørgsmålene og ikke kun svare på dem!? Jeg ved godt, at det ligesågodt kan være den anden vej rundt, og at der også er thaier som udnytter danskerne, som jeg også nævner i mit indlæg. Men i dette tilfælde valgte jeg at læse Haues indlæg og besvare dette efter bedste evne, uden at tænke på hvorvidt jeg anser det for sandsynligt om Haue taler sandt eller ikke. Selvom der kun er tale om den ene side af historien, så er det vel sandt for den person som skriver og hvis det virkelig er sket, som det står i indlægget forbeholder jeg mig ret til at fordømme den svigagtige mand, som har smidt sin thaikone på porten.
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

ghj
hej igen,
en historie har 2 sider og manden har lige stået uden for min dør og fortalt hans vison af historien, ikke at han benægten noget, for det gjord han ikke,

men han siger at han har bedt hende om at flytte i 2 uger, og så kunne det jo være at de kunne finde ud af det igen?????Sad

og så var han ikke tilfreds med at jeg og min kone vil hjælpe hende,
det skal han nu ikke bestemme.

jeg vil gerne sige tak for de svar der er kommet

MVH

Haue
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

Henrik N B skrev:

Jeg kender ikke reglerne, når man er blevet gift i Thailand, men i Danmark kan man ikke bare blive skilt uden at være enige om det.

Som grundregel hedder det sig, at man bliver separeret. En separation er gældende i 2 år. I disse 2 år kan parterne ikke gifte sig med en anden, da de kun er separeret og ikke skilt.

Var det ikke en ide at være lidt mere omhyggelig, inden diverse forkerte oplysninger skrives her på DTW !

En søgning på Google med ordene "separation i Danmark" tog nogle få sekunder og gav bl.a. følgende resultat fra Familiestyrelsen:
"
Separation og skilsmisse

Sagen starter i statsforvaltningen
Alle sager om separation og skilsmisse skal starte i statsforvaltningen. En anmodning om separation eller skilsmisse skal derfor altid sendes til statsforvaltningen, og det er også der, du kan få svar på dine spørgsmål.

Hvis man ikke mener, man kan forsætte samlivet med sin ægtefælle eller registrerede partner, har man ret til separation. Efter ½ eller 1 års separation kan man blive skilt.

I visse situationer er der mulighed for at blive skilt uden forudgående separation. Dette er bl.a. tilfældet ved utroskab, eller hvis ægtefællerne har levet adskilt de sidste to år på grund af uoverensstemmelser.

"

http://www.statsf...aspx?p=731
kan man læse følgende:

" Min mand og jeg har nu været separeret i 3 år. Er der nogen grænse for, hvor længe vi kan være separeret.

Svar: Nej, der er ingen grænse. I kan tidligst blive skilt efter et halvt års separation, men I kan være separeret lige så længe, I ønsker det. I fortsætter således med at være separeret, indtil I evt. flytter sammen igen, eller får skilsmisse.
"

bangkoknielsen

Kære hn! - du har da ret, der skrives en masse ævl, men uden tvivl i god tro og mening - men i dit indlæg udviser du jo det samme, hvor du henviser til Google og antikverede love på nettet!
- En skilsmisse kan idag bevilges omgående, hvis parterne er enige - eller en af parterne kan bevise utroskab, voldelig adfærd m.m.m.
I tilfældet her, er der tale om et ægteskab indgået i Thailand. Skilsmissen skal alligevel behandles af Statsamtet i Danmark, da manden er dansk statsborger. Det er da rigtigt, at der kan vælges en separationsperiode, men i forekommende tilfælde, hvor jeg forstår, at pigen ikke har opnået permanent opholdstilladelse, vil denne uden tvivl også føre til udvisning, da man ikke må bo sammen under separationen...

en helt anden er at vis de er gift i thailand er seperations perioden på 2 år.....

huratho
Hej
Hvorfor bliver i ved? Manden bliver jo helt forvirret. Han skal tale med en dansk advokat og ikke høre på alle vores forskellige meninger. Vi skriver, hvad vi mener at have hørt og hvad vi tror er rigtig, men det kan han ikke bruge til en skid.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Hugo

Læser du hele tråden vil du vide at manden HAR fået en email addresse til en dansk advokat!!

bangkoknielsen
Huratho
- nej, jeg tror ikke "vor ven" bliver forvirret - han fik jo allerede i et af de første svar, ovenikøbet fra dig, besked på at søge dansk advokatbistand - hvilket mange andre også opfordrer ham til, her i blandt Quickmouse der henviser til gratis advokathjælp i Randers, - et sted jeg kun kan anbefale...
At polemikken her på tråden går lidt videre, mener jeg da kun er godt, da den afslører tydeligt hvor lidt de enkelte egentligt ved om separation og skilsmisse...
Jeg håber da, at parret der her er tale om, finder sammen igen så vi kan få en happy ending... SmileSmile
Redigeret af bangkoknielsen d. 09/07-2008 18:20

jylland55
Er 99% sikker på at den anfordringsgaranti der blev oprettet i forbindelse med ansøgningen også skal dække evt advokathjælp...Wink

Så kan man jo håbe på at manden i dk ingen børn har for så er der jo stillet garanti, ( lidt snyd at man skal stille garanti fordi man ingen skilsmisse/børn havde før giftemål med en thai øv.)Sad
Hello ....

håber ikke hun går tilbage den den voldelige ægtemand, der jo har fundet er lækker dulle i en thilands badeby.

det er da vigtigt, som nogen herinde siger, læs alle bogstaverne i indlæggene!
så ville vi undgå mange misforståelser

bangkoknielsen
Jylland123 - undskyld, men nu bli´r jeg sgu´ forvirret - anfordringsgaranti/advokathjælp/børn - jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener...
Men advokathjælpen er gratis...

Spring til debat: