Se indlæg|
Hjælp mig!!!!
|
|
| mam |
Lagt på d. 20/08-2004 13:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Håber nogen kan give mig nogen gode råd? Jeg er en (troede jeg selv) erfaren og klog mand på 52, som er blevet vild forelsket i en bar pige som jeg mødte i sidste uge i Pattaya, hun er desvære kun 21 år. Selv når jeg skriver dette, kan jeg se at det virker helt skørt. Vi har sms og talt sammen i telefon hver dag siden jeg kom hjem, og jeg føler at hun også savner mig (lidt?). Hun vil meget gerne komme herop og har selv foreslået giftemål (jeg har dog lige et ægteskab der skal afsluttes , har været gift i 30 år), men syntes selv at det hele virker total SKØRT. Jeg har tænk mig at rejse til Thailand igen i november en uges tid, kun for at møde hende, er jeg lige så naiv som jeg føler jer er? Er der nogen der kender /er gift med en thalænder som evt. kunne hjælpe mig med at oversætte et brev fra dansk til thailansk, så jeg rigtig kunne skrive til hende, vil jeg blive meget glad, og vil selsvfølgelig også gerne betale for hjælpen. Jeg bor i København Ø. Hjælp mig med et par gode råd, jeg føler at hele mit liv er i opløsning. Hilsen mam ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/08-2004 13:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det godt nok lidt af en kattepine du har sat dig selv i, men som du selv siger har du erfaring derfra, så er det lige jeg ikke kan forstå hvorfor du ikke slår koldt vand i blodet. Efter min mening skulle du enten finde en der er på din egen alder hvis du skulle giftes med en thai, eller også kan du så fornøje dig med hende du har gang i nu og nyd det, så længe det varer. Det kan godt være det lyder lidt hårdt det jeg skrev, men det er i en go mening. Det kan da godt være det er en sød pige (skal jeg ikke udtale mig om, kender hende ikke) og hun vil giftes med dig, men som du sikkert også selv ved, gør de alt for at finde sig en farlang med en masse penge så de kan komme væk fra deres miljø i baren. Håber ikke det støder dig det jeg har skrevet, det er i min gode mening jeg har svaret på dit indlæg. Meeeen ok det kan selvfølgelig også være du er pisse heldig og har fundet nålen i høstakken, det vil jeg håbe for dig men tvivler |
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 20/08-2004 13:44
|
|
Tak for svaret, JHS 71! Du er nok ikke den eneste der vil sige det så kontant (og måske også rigtig). Jeg har bare det store problem, at for 2 uger siden, troede jeg ikke at jeg kunne blive forelsket igen (sidst var for 30 år siden, og som sagt holdt/holder det ægteskab endnu), men at få den følelse at man svæver ikke kan sove ikke kan spise, det tror jeg kan få en hver mand til at handle, også uden at bruge hovedet. Selv min kone kunne se i det sekund jeg kom hjem at jeg var forandret, så jeg har meldt helt klart ud derhejmme, at jeg er forelsket, men også at jeg ikke ved hvad jeg vil i den nærmeste fremtid. Sidder pt. og ser mig om efter et nyt sted at bo, da jeg godt kan forstå min kone, gerne vil have mig ud fra vores bolig. Så en uges alene ferie i Pattay, kan ændre en hel del her i livet.... |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 20/08-2004 14:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hej mam jeg har fuldt forståelse for at du er faldet for jordenes dejligste piger, thaipiger. men jeg må nu også sige at den aldersforskel, kan skabe mange problemer. men hvem ved jeg kender flere der er gifte og hvor den store alders foreskel ikke betyder noget. det kommer jo helt an på hvor unge/gamle i er i jeres sind. men der er en ting du skal være klar over og det er at selv om i evt. skulle blive gift så er det ikke muligt for jer at bo i danmark på grund af udlændingelovgivningen hun skal være over 24 for at få opholdstilladelse i danmark og skulle hun blive 24 og du til den tid 55 så vil i stadigvæk have svært ved at få opholdstilladelse da den store aldersforskel vil gøre at udls sansynligvis vil kalde jeres ægteskab for proforma. så beregn at skulle flytte til sverige hvis i vil være sammen. |
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 20/08-2004 16:18
|
|
Hej Surin! Tak for de kloge ord!! Jeg mener også at jeg har læst at bare det at hun evt. skulle komme herop på et turistbesøg, kan være problematisk da hun kun er 21 år? Ved du eller andre noget om det? jeg har ingen probelmmer med økonomien, hvis det er et spørgsmål om at stille garantier m.m.? Redigeret af mam d. 20/08-2004 16:19 |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/08-2004 18:06
|
|
Davser Mamse Her er et sted hvor du kan sende en mail med engelsk tekst så får du det tilbage oversat til thai jeg lægger lige en links til dig så kan du lkigge på det Jeg er selv gammel østerbroer,og thaigift tolkebamsen ![]() http://www.thai2m...nglish.asp ![]() |
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 20/08-2004 19:59
|
|
Hej bamsefar! Tak for linken, jeg har tilmeldt mig nu, og håber at det virker, så jeg kan sende en mail på thai. Hilsen mam |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 20/08-2004 21:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
jeg tror nu tværtimod at det er letter at få hende herop på turistvisum nu når hun er under 24 for så er de 100 % sikre på at hun ikke kan blive i danmark |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 20/08-2004 23:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Tar til Thailand om 3-4 md. forever. Heldige mig, hvor jeg skal bo, det ved jrg ikke, er der nogen der har nogen forslag vil jeg gerne høre dem. Venlig hilsen Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Boom-Boom |
Lagt på d. 21/08-2004 03:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hej Suk, Betyder "forever" at du vil bo der permanent! ![]() Hvad skal du lave? /Bart [small]Up to me, he he!
[/small] |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/08-2004 07:28
|
|
Davser Suk Davser du siger ikke noget om hvor i landet du vil bo, Så er det svært at hjælpe dig hjælpebamsen |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/08-2004 10:05
|
|
Hej ! Ja, jeg vil flytte permanent til Thailand, men ved endnu ikke hvor jeg vil bo, bare ikke Pattaya det tror jeg ikke at min lever og finger nr 11 kan holde til, men jeg vil heller ikke bo langt ude på landet, hvor jeg er de eneste farang, så hvis der er nogen der har nogen forslag høre jeg gerne, også hvad en lejlighed eller ligende koster pr md. på forhånd tak. Hilsen Suk
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/08-2004 11:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg har læst om alle gode råd vedrørende familiesammenføring og visum. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange der har haft unge familiemedlemmer på besøg fra Thailand siden straminigerne i udlændingeloven. Alle jeg har hørt om har fået afslag. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/08-2004 12:04
|
|
Hej. Jeg forstår dig godt, det er meget nemt at blive forelsket i Thailand, bor selv med en pige fra TH, men tager afsted om 3 md for at bo permanent derude, hun vil ikke med, men det vil jeg. Venlig hilsen Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 21/08-2004 17:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
oleskyum skrev: Jeg har læst om alle gode råd vedrørende familiesammenføring og visum. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange der har haft unge familiemedlemmer på besøg fra Thailand siden straminigerne i udlændingeloven. Alle jeg har hørt om har fået afslag. Hej oleskyum ! Jeg mener ikke at det er så svært hvis det bare er et turistvisum at du/i søger. Jeg har pt. min kommende svigerinde på besøg ( jeg skal giftes på næste fredag ) det vil så sige at jeg har 2 på besøg på Turistvisum der var ikke nogen problemer med at få Visum til svigerinden, men det kommer jo nok også an på hvem man får til sagsbehandler inde i Udlæningestyrelsen ![]() ![]() |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 25/08-2004 22:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Svært med at give et godt råd i dit tilfælde, for tænk hvis det drejer om frue "rigtig"... den man har ventet hele sit liv?! Dog fortjener alle parter (din kone/familie og din ny kæreste) at du afslutter det ene forhold ordenligt. Og før det er gjordt tror jeg hellere ikke du kan koncentrere dig om noget som helst (sådan ville jeg selv føle det i hvert fald). Når det er gjordt så vil du muligvis være mere klar over hvad du skal. Så held og lykke med fremtiden. Kala |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.