Se indlæg|
Paradiset- Den Aller Største Myte Af Dem Alle
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2008 18:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Cyberstar skrev: Jeg tilslutter mig dem, der har fundet paradiset i Thailand. Ingen garanti for ay paradiset varer evigt, men allerede nu er "investeringen" fuldt ud dækket. Uanset hvad der måtte være ske i fremtiden så har det været det værd. Kan iøvrigt kun tilslutte mig Suks besvarelse af aabys stereotype spørgsmål. Og nej, jeg er ikke romantiker! Kære "Investor"! Lider du af berøringsangst? Som så mange andre i de "svære" debatemner? Hvad er sterotypt ved mine spørgsmål? Det vil klæde dig voldsomt, hvis du vil "investere" lidt uddybning i denne snak, i stedet for bare at forsøge at smaske mig en på trynen :-( Hvordan har dine erfaringer været indtil nu? Ja jeg forsøger at få dig til at give lidt til denne tråd! Har du gjort nogle erfaringer, som andre kan lære af, kære investor? God morgen, aften, nat til jer alle, alt efter hvor i er lige nu, her er den ca. 23,15 søndag. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/07-2008 18:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, der er vi så ikke enige cyberstar, men det kan jo ikke være anderledes på et debatforum ![]() Jeg synes det er såre relevant at få belyst såvel gode som knap så gode oplevelser i Thailand. Der er vel ingen herinde og ikke mindst de der påtænker at gøre Thailand til deres fremtidige hjem, der er tjent med at rende rundt med rosenrøde skyklapper på. Thailand kan meget vel vise sig at være paradiset for nytilflyttere, ikke mindst hvis de har et realistisk indblik i de forhold de kan komme ud for. Dette - synes jeg - denne tråd også tjener til. Så kan vi altid diskutere overskriften ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 13/07-2008 18:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
aaby skrev: Cyberstar skrev: Jeg tilslutter mig dem, der har fundet paradiset i Thailand. Ingen garanti for ay paradiset varer evigt, men allerede nu er "investeringen" fuldt ud dækket. Uanset hvad der måtte være ske i fremtiden så har det været det værd. Kan iøvrigt kun tilslutte mig Suks besvarelse af aabys stereotype spørgsmål. Og nej, jeg er ikke romantiker! Kære "Investor"! Lider du af berøringsangst? Som så mange andre i de "svære" debatemner? Hvad er sterotypt ved mine spørgsmål? Det vil klæde dig voldsomt, hvis du vil "investere" lidt uddybning i denne snak, i stedet for bare at forsøge at smaske mig en på trynen :-( Hvordan har dine erfaringer været indtil nu? Ja jeg forsøger at få dig til at give lidt til denne tråd! Har du gjort nogle erfaringer, som andre kan lære af, kære investor? God morgen, aften, nat til jer alle, alt efter hvor i er lige nu, her er den ca. 23,15 søndag. Jeg ved godt at forum reglerne siger man skal gå efter emnet - ikke manden. Men sikke dog et dumt svar! |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 13/07-2008 18:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
rinpoche skrev: Ja, der er vi så ikke enige cyberstar, men det kan jo ikke være anderledes på et debatforum ![]() Jeg synes det er såre relevant at få belyst såvel gode som knap så gode oplevelser i Thailand. Der er vel ingen herinde og ikke mindst de der påtænker at gøre Thailand til deres fremtidige hjem, der er tjent med at rende rundt med rosenrøde skyklapper på. Thailand kan meget vel vise sig at være paradiset for nytilflyttere, ikke mindst hvis de har et realistisk indblik i de forhold de kan komme ud for. Dette - synes jeg - denne tråd også tjener til. Så kan vi altid diskutere overskriften ![]() mvh rinpoche Hej rinpoche, Du plejer da ellers at være så eftertænksom i dine poster. Mit indlæg er jo blot en positiv udmelding plus et hip til let genkendelige stereotyper. aabyes dumme svar siger jo klart og tydelligt at andre meninger end hans egne er grinagtige. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/07-2008 18:51
|
|
Jeg postede mit sidste indlæg inden jeg læste hans. Og jeg vil så sige at hans "investor" bemærkninger absolut ikke faldt i min smag ikke mindst som du selv er inde på: "Forum reglerne siger man skal gå efter emnet - ikke manden" mvh |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2008 19:22
|
|
Cyperstar, jeg vendte dit eget udtryk "investor" på hovedet. Hvad mener du, kom nu ud af busken, hvordan er det med drømmen om paradiset i Thailand? Hold nu op med at slå mig i hovedet, kan du ikke snuppe mig, ja men så hold mig udenfor, og fortæl så alle andre i debatten, hvad dine rfaringer vedr. drømmen om paradiset i Thailand er. |
|
|
|
| gert rask |
Lagt på d. 13/07-2008 20:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
jeg syntes som manse,faktisk et rigtigt godt point. hankoen der kommer til thailand har det med at forelske sig hovedloest i nr 1 thaipige de ser.det er forkert 100%. tag det roligt og se tiden an,der er masser af smukke og dejlige piger i thailand ogsaa piger der bare vil have et godt liv. man er tvunget til at leve sig ind i det liv der er her,med religion og familie det er ikke danmark og for alt skal man opfoere sig ordentligt, man skal ikke tro man er milionar,fordi man har lidt feriepenge, selv om mange thaipiger ikke tror paa imorgen,saa er der mange der goer,og der er forskellen. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/07-2008 21:23
|
|
tag det roligt og se tiden an,der er masser af smukke og dejlige piger i thailand ogsaa piger der bare vil have et godt liv. "Godt liv" er jo ikke umiddelbart særligt oplysende, men der er næppe nogen tvivl om at de ønsker dette. Spørgsmålet er så bare om deres forestilling om et "godt liv" stemmer overens med hvad deres farang partner ønsker, og det er blandt andet dette denne tråd handler om til fælles oplysning. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/07-2008 09:19
|
|
rinpoche skrev: tag det roligt og se tiden an,der er masser af smukke og dejlige piger i thailand ogsaa piger der bare vil have et godt liv. "Godt liv" er jo ikke umiddelbart særligt oplysende, men der er næppe nogen tvivl om at de ønsker dette. Spørgsmålet er så bare om deres forestilling om et "godt liv" stemmer overens med hvad deres farang partner ønsker, og det er blandt andet dette denne tråd handler om til fælles oplysning. Jeg har været her ude så længe, at jeg kan huske, at stort set alle de piger der søgte et bedre liv, ledte efter penge til lav, til børnenes skole, og til "Brother have big problem politt", mama go hospitan, osv. Da jeg boede en kort tid i en landsby oppe i det aller øverste venstre hjørne i Isarn i 1991, var der 2 huse som havde fået repareret taget. Plus det nye hus, som var bygget af min engelske kammerat. Det var alt hvad der var af farang indflydelse, som man direkte kunne se. For et års tid siden var jeg til et bryllup i en anden landsby i området. For mange af pigerne/ familierne handlede det nu og udvidelse af huse, en nyere bil, osv, overlevelse var i den landsby for længst klaret. For de fleste. Godt liv for mange af dem jeg mødte i den landsby, var en ny bil, eller to nye biler, og det var så vigtigt, at man helere end gerne lod sin 18 årige yngste datter arbejde som "servitrice" i Europa. Og lad os så komme tilbage til trådens emne. Kan kan lave sit paradis i Thailand. Hvor går det godt, for farangen, hvor går det skidt. Kom dog ud af busken. :-) Manse, var du foreksempel, bare for at hive fat i noget, opmærksom på at det var godt at have våben, inden du flyttede ud til dit romantiske liv i din landsby. Og Bamsen, der som et rigtigt mandfolk har fortalt, at han har mistet 2 biler i paradiset, Bamsen, tror du at andre kan lære noget af dit eksempel? :-D Og til jer alle, hvorfor tror i at denne tråd er s å provokerende, vækker så mange frustrationer hos mange? Er der en sten eller to i skoen, som man pludselig kan mærke, efter at have set tråden, eller? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/07-2008 09:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Aaby. Nu kan du vidst snart ikke komme laengere ind til benet, du proever ihaerdigt at finde det negative. Jeg kan ikke spille med i det show, da jeg aldrig har oplevet det negative som du gerne vil ha' frem. Flytter man til Thailand : Vaer aaben Vaer aerlig Udvis respekt Osv. osv... Ja vaer dig selv, husk livet er som en boomerang. Her er ingen sten i skoen... ![]() Kender dog et par stykker, som har smagt den Thailandske boef, hvad gjorde de saa, jo de smed pigebarnet paa porten og efter 1 uge var hun inde i varmen igen..........555555, hvor naiv har man dog lov til at vaere ?........Nogen ka' li' boef, andre ka' ikke. Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/07-2008 09:40 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/07-2008 09:42
|
|
Her må jeg sgu give dig ret suk, jeg må indrømme de indlæg aaby skriver er ret så negative selv den om aberne. Det måske derfor man ikke gider og skrive i dine indlæg aaby og uanset hvad folk svare skal du vende og dreje tingene. Bare se den måde du svare john. Sorry det var bare min mening. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/07-2008 09:47
|
|
Suk skrev: Aaby. Nu kan du vidst snart ikke komme laengere ind til benet, du proever ihaerdigt at finde det negative. Jeg kan ikke spille med i det show, da jeg aldrig har oplevet det negative som du gerne vil ha' frem. Flytter man til Thailand : Vaer aaben Vaer aerlig Udvis respekt Osv. osv... Ja vaer dig selv, husk livet er som en boomerang. Her er ingen sten i skoen... ![]() Kender dog et par stykker, som har smagt den Thailandske boef, hvad gjorde de saa, jo de smed pigebarnet paa porten og efter 1 uge var hun inde i varmen igen..........555555, hvor naiv har man dog lov til at vaere ?........Nogen ka' li' boef, andre ka' ikke. SUK, sukker jeg bare. Jeg ved ikke hvor det er det går galt med dig. Er du ikke sammen med andre faranger? Taler du ikke med dem, lytter du ikke til dem? De faranger jeg møder, har mange historier at fortælle, garanterer jeg dig for. Og selv om jeg kender meget lidt til Nong Khai, kan jeg godt lave en lille rundvisning for dig, hvis du vil se restauranter, biler, huse etc, som er betalt af en farang, men som nu ejes af deres paradis kvinde, efter at de har sparket deres sponsor ud. Suk, sukker jeg, kommer du til Jomtien en dag, så ring endelig. Så skal jeg tage dig med på en lytter. Og det værste er næsten, at der er danske mænd, som for tredje eller fjerde gang er hoppet i gynen, ud fra devisen om, at nej, den nye hun er helt anderledes. den nye er sååååå sød, så goooood, etc. Kom nu ned og få den rundtur, SUK. Jeg tror at du trænger til den, :-D |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/07-2008 09:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hvis man bare har en lille smulle mellem oerene, saa er jeg sikker paa, at det ikke gaar galt... men jeg kende udmaerket Pattaya og har set mange af de fjolser der sidder paa bar'en og kaefter op om hvor mange penge de har og selvfoelgelig hver 5 minut sidder og vroevler om hvor stor deres tissemand er.......de fortjener sq da ogsaa at blive boeffet, det er nogen fjolser. Kort sagt : Be'r man om boef, ja saa faar man boef. Det var saa det sidste indlaeg for idag, da Ning og jeg skal ud og spise en ROMANTISK forlovelses middag, lyder det ikke positivt... ![]() Maaske min kvote ogsaa er opbrugt for idag...
![]() Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/07-2008 10:10 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 14/07-2008 10:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Aaby - jeg fatter ikke hvad din mening er med de forskellige, oftest meget provokerende tråde du har sat i gang, - men svaret på om "paradis" findes her i Thailand, Danmark eller et andet sted på kloden, er vel op til en selv, om hvordan hver enkelt individ forestiller sig en sorgløs og lykkelig tilværelse, - desværre er jeg også temmelig sikker på, at ingen har fundet dette "Eldorado" endnu..! At så nogle foretrækker, måske at ende sit liv med alkohol, blandt skønne damer, kan jeg ikke se hvad rager hverken dig eller mig - uanset om det sker her i Thailand eller andre lande... At nogle føler sig snydt, måske har mistet en formue i forbindelse med kendskab til en thaipige, er vel også op til den enkelte, måske naive dansker, - men advarsler fra venner og bekendte lyttes der sjældent til - situationen kunne dog også have foregået i DK, for når der først "tænkes" med det forkerte hoved kan det gå grueligt galt... Aaby, du lyder selv som en lidt bitter og forsmået mand, måske derfor dine provokerende indlæg... Ha´en god dag... Redigeret af bangkoknielsen d. 14/07-2008 11:24 |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 14/07-2008 13:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære aaby Din indfaldsvinkel til problemerne har jeg meget svært ved at forstå, men når jeg læser dine svar, tænker jeg den mand har sgu check på det eller hvad... ja jeg spørger bare, for du snakker som om du er en psykolog der påtager sig alle andres problemer. Hvorfor laver du ikke skjult kamera med dine venner, så kan du jo vise dem... hvis det går galt.... at de gjorde dette og dette forkert. Jeg mener simpelthen det er for langt ude og jeg håber ikke dine såkaldte venner genneskuer dit psydonym her, for så må du føle dig alene meget snart. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 14/07-2008 15:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hold Hold Jeg ser mange komme og gå, jeg måler nok lidt "fast boende" på hvor mange Thai mænd de er venner/gode bekendte med. Jeg tilbringer en del tid med lokale mænd, går dog altid når de begynder at drikke, fordi selv om vi kender hinanden godt er jeg stadig farang. Jeg har også et par stykker som er mine venner (så godt man nu kan blive ven med en thai) vi tager til Bkk, Mc træf, Tattoo conventions osv sammen ( jeg er ofte den eneste farang ), men stadig jeg er tilflytter/farang Kan man finde paradiste, ja hvorfor ikke, men det bliver ikke nemmere af at man tager til Thailand Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 14/07-2008 18:28
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
aaby nu har du 2 gange i denne tråd omtalt Bamsen, på side 1 takker du ham for et godt indlæg, skønt han intet indlæg har i denne tråd. Og her på side 4 skriver du at han har fået stjålet 2 biler i paradiset. Bamsen har aldrig haft bil i paradiset. Er lidt nysgerrig nu, hvem er det du kalder Bamsen? Hvordan med dig aaby, har du fundet DIT paradis, lad os høre dine svar på spørgsmålene. aaby skrev:
Hvad med at prøve at komme tilbage til trådens udgangspunkt? Er det muligt at skabe sig et paradis i Thailand? Hvad blev du selv overrasket over, da du prøvede? Hvad gik bedre end forventet? Og hvad gik helt ad helvede til? Hvordan påvirker thaipigens familie og omgangskreds dit om din thaisamlevers tilværelse? Osv. Osv. En god dag til alle. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/07-2008 07:19
|
|
Hejsa. Hvis jeg har omtalt en forkert person, som har mistet to biler, beklager jeg det meget. Undskyld til Bamsen. John, jeg mener at jeg har svaret/ omtalt mit liv i Thailand. Hvad med dig selv, John. Vis et godt eksempelvis, og yd noget til tråden. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/07-2008 07:42
|
|
aaby skrev: rinpoche skrev: 1) De der kun kan se det gode med deres rosenfarvede solbriller 2) De der kun kan se det negative med deres mørke solbriller. 3) De der kan se såvel godt som ondt, og får det bedste ud af det. 4) Og så er der de som ikke fatter en bønne. Tak for den opdeling. Jeg hører til hos nr. 3, med det tillæg, at jeg lever en bevidst tilværelse her. Jeg lader mig ikke rive med at strømninger, gruppepress, osv. Jeg har simpelthen bygget min egen tilværelse op, men jeg er jo også et socialt menneske, så jeg opsøger bekendte og venner, og de opsøger mig. De tråde jeg laver her, laver jeg for at diskutere, og tråden om paradiset, ja den kom fordi jeg endnu en gang så noget, som i mine øjne ikke var ret godt, og som var meget meget langt fra paradiset. Den rutine manden havde bygget op, vil slå ham ihjel en vakker dag, han vil ikke dø af alderdom, det garanterer jeg for. Ikke desto mindre virkede det, som om dét jeg så som forfærdeligt, blev accepteret som noget uundgåeligt af vedkommende, og de fem seks andre som hørte på den samme historie, holdt præcis som jeg deres kæft. To nikkede dog genkendende, de var eller havde selv været i den samme situation. Tilbage til emnet, det mulige paradis i Thailand. Jeg hørte en gang en sige, at jo mere den nye tilværelse i Thailand minder om det som passede én godt i Danmark, jo bedre vil det gå for dig. Du vil leve længere, du vil undgå en masse problemer. Paradiset finder du (måske) hvis det eneste du ændrer, stort set, er opholdelseslandet, resten kører bare videre som det altid har gjort. Hvis du plejer at drikke fem genstande pr dag i DK, så gør det samme her. Hvis du plejer at undgå at gifte dig med en prostitueret i DK, så gør det samme her. Hvis du undgår spirituskørsel i DK, gør det samme her. Hvis du plejer at lade folk betale for deres egen øl i DK, gør det samme her. Jeg har set snesevis af folk ude i landsbyerne, som holder hof, som kun har deres såkaldte thaivenner, fordi han, den skøre farang, betaler drinks. Hvis du plejer at drikke med økonomisk jævnbyrdige i DK, gør det samme her. Hvis du plejer at tænke med hjernen i DK, og ikke med pikhovedet, så præv, selv om det kan være svært, det erkender jeg, så er det ikke ret godt hvis man vil finde paradiset, hvis man flytter hjernen ned under navlen et sted. Osv osv. Kan i have en god dag, alle sammen. Se det er nok det nærmeste jeg har været på at skrive om min egen tilværelse i Thailand, John. Og jo, jeg har fundet mit paradis i Thailand. Og det har jeg gjort ved at skabe en hverdag, sådan helt bevidst. Jeg har små regler, som jeg holder. Jeg vil ikke ende som alkoholiker. Jeg vil ikke ende med at veje 40 kg. for meget. Jeg vil ikke ende med at blive presset dagligt, ugentligt, eller månedligt at en thaisamlevers familie. Så jeg har ikke en thaikæreste. Jeg vil heller ikke ende som en anden fiskerkælling, sidde på det nærmeste hjørne og sladre med danskere som ikke har andet at give sig til. Så jeg deltager ikke i al den "kone" sladder der foregår. Men jeg hopper ind og ud af samvær med danskere og andre vesterlændinge, som det nu passer mig. Hjørnestenene i min tilværelse her i Thailand, paradiset, er et vidunderligt parforhold, og så mit arbejde. Mit arbejde er min livsstil, jeg hopper ind og ud af det, smutter til stranden, dyrker motion, læser aviser dagligt, følger med i det vi kalder virkeligheden. Så jo, jeg har skabt mit eget paradis, jeg har ikke fundet det, men etableret et liv, som jeg synes det skal være. Og så kan du, John, og mange andre, sige .. ja men det har vi da også gjort. Vi vil bare noget andet en dig, aaby :-D Og det kan der være mange sandheder i. Men forklar mig så lige, hvorfor jeg ikke kan sætte mig ved en dansk restaurantionsbord med fem mennesker, uden at der er mindst én, som har mistet sit hus, sin bil, sin forretning, eller sin livsdrøm? Så sent som i går hørte jeg om en af mine bekendte, som havde store problemer med sin "thai familie" som krævede mere og mere, ville have en større og større del af hans penge. :-( Men heldigvis er han den eneste dansker der har oplevet det, og der er helt sikkert ikke en eneste her på DTW, som har prøvet d e t. For så havde de selvfølgelig snakket om det i en tråd som denne. Er du enig John? At være sammen med andre danskere her, er godt nok en blandet fornøjelse, må jeg erkende. Jeg har lært at bruge det jeg kan, og smide resten væk. Og hvis det bliver for meget, så smutter jeg videre så hurtigt jeg kan. Men det er vigtigt for mig lige at møde andre en gang i mellem, men langt det meste af min tid holder jeg mig væk fra fra, ja fra det som jeg opfatter som negativt, bajerne, de rystende hænder, elefantfødderne som mange danskere skaber i Thailand p gr af for meget druk, osv.osv. Ha en god dag, alle sammen. jeg skal videre. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/07-2008 08:04
|
|
Hmmm aaby det er rinpoche indlæg du citere, men det hele tiden John du kommentere og sådan er det rimelig tit med dine citatar, er der noget og sige til man bliver forvirret med dine indlæg ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.