Se indlæg|
Backpacker!!!
|
|
| Charluck |
Lagt på d. 13/07-2008 14:44
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
hej alle, jeg er en 18 årig fyr, som er halv thai. jeg er to andre venner skal til vinter, til thailand i 3 måneder. Da jeg for tre år siden var til Full Moon party, var der en dansker bar. hvilket jeg vil høre om nogle af jer kender til. Jeg og mine to venner, søger nemlig noget arbejde på vores backpacker tur, så det dækker nogle af vores udgifter. Jeg vil gerne i kontakt med alle som kan skaffe nogle sjove, fede og festlige ungdomsjob i thailand.
Redigeret af Charluck d. 13/07-2008 14:44 Daniel Charluck Garrelts
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/07-2008 14:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hvad kan i ? Uden workpermit kan i ikke arbejde legalt i Thailand. Lidt flere oplysninger - tak. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/07-2008 15:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Full moon party, festlige ungdomsjob og backpacker, ta' din ferie, rejs til DK og gaa i rugekassen igen........... Go' ferie........... ![]() Illusion er en ting, fakta er noget andet...
![]() Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/07-2008 15:17 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 13/07-2008 15:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hej Charluck. Som allerede svaret skal i passe på med at arbejde uden Permit, når det er sagt er det meget normalt her på Koh Kanon (Pha Ngan) at back packer arbejder lidt, men i skal ikke regne med at tjene noget særligt for der er mange om buddet, måsk efree stay-free food osv. Hvis i finder job på et resort er der ikke så store fare for at blive taget, derimod er det værre on main road og til fester. De (imegration) har fået øjne og kommer og checker oftere end før i tiden, i Had Rinn er det dog ikke så slemt,De (bar ejere) betaler for ikke at blive checket. I er velkommne at kikke forbi til en snak. Blue Top Coffe Shop Ban Tai På hjørnet ved bang nam kem Hvis jeg ikke lige er der kan i snakke med Nid, Konen ved alt ![]() Eller snak med Søren, ham køre et godt sted i Had Rin, der hedder Same Same, har hjemme side. Ps. hvis i vil knokle og arbejde med rydning af jungel, så kan i få job for mig. God ferie Lung nord. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/07-2008 15:37
|
|
Ja lad os endelig opfordre til ulovligheder......pas paa at i ikke faar en udvisning af landet, hvis i paatager jer et " SORT ? job.... Husk at faa Nid til at fortaelle dem om risikoen, hvis det skulle gaa galt..... Saadan en gang pis som du skriver Tirak, det er en af grundene til at bla. visa regler bli'r skaerpet.......... Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/07-2008 15:39 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2008 16:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Suk skrev: Ja lad os endelig opfordre til ulovligheder......pas paa at i ikke faar en udvisning af landet, hvis i paatager jer et " SORT ? job.... Saadan en gang pis som du skriver Tirak, det er en af grundene til at bla. visa regler bli'r skaerpet.......... Davs Suk! Fortæl mig lige hvorfor vores thai-danske unger ikke må forsøge lykken i LOS. De har da langt bedre forudsætninger for at lykkes og klare sig godt dernede. Hvis vores unger lyster, så kan de hurtig blive thailandske statsborger. Din påstand om at det er deres skyld i de stramninger på visa fronten er sq også helt hen i vejret. dsd |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 13/07-2008 17:22
|
|
Ja det må du da meget undskyle at jeg skriver om hvordan tingene fatisk foregår her. Jeg starter faktisk med at advare, og at de ikke skal forvente noget særligt. at de skal passe på imegratino, men detefter om hvordan tingene er Jeg slutter af med hvad jeg opfatter som en joke, jeg forventer ikke at de unge menesker vil knokle i junglen i 40 grader for 300 thb om dagen. Men svøm du bare forsat bare rundt i din egen lille sø af Chang, har du da ikke andet at lave end at sidde ved din pc og vente på at der er nogle der træder ved siden af din egen moral. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 13/07-2008 17:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Slettet, blev nok for personlig
Redigeret af manden d. 13/07-2008 17:53 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/07-2008 18:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lad ham som er uden skyld kaste den første sten ![]() Jeg vil gerne i kontakt med alle som kan skaffe nogle sjove, fede og festlige ungdomsjob i thailand. smiley Uha, den er svær Charluck, medmindre du måske taler godt thai? Så var der måske en åbning ved kontakt til danske steder. Kombinationenen godt dansk godt thai er ikke for almindelig ![]() Held og lykke . mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/07-2008 19:40
|
|
Alle ansvarlige mennesker vil på det skarpeste advare mod at folk arbejder i Thailand uden de nødvendige tilladelser. Og folk med dansk pas vil a l d r i g få arbejdstilladelse til jobs som tjener, housemaid, gartner, rydning af regnskov, og lignende. Flirt ikke med de thailandske imigrationsregler. Hverken på egne eller andres vegne. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/07-2008 04:40
|
|
Jamen Tirak dog, undskyld hvis jeg fornaermede dig, men det er da ikke saerligt smart at arbejde lidt i TH uden at papirene er i orden. Jeg drikker nu ikke Chang og ang. hvad jeg bruger af tid ved min pc er vel op til mig.......mig bekendt er der ingen " tastekvote " her paa DTW... Ang. mange af mine indlaeg, de er saamaend bare skrevet fordi jeg syntes at meget af det, der bli'r diskuteret her paa DTW. minder mig lidt om en gang Ammestuesnak.....Hvorfor er der nogen der skal goere det saa problematisk fordi man har en Thai kone / kaereste. Mange ynder at skvulpe rundt i hvor meget man nu skal passe paa dit og dat... God dag til alle. Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/07-2008 04:55 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/07-2008 09:35
|
|
Charluck skrev: hej alle, jeg er en 18 årig fyr, som er halv thai. jeg er to andre venner skal til vinter, til thailand i 3 måneder. Da jeg for tre år siden var til Full Moon party, var der en dansker bar. hvilket jeg vil høre om nogle af jer kender til. Jeg og mine to venner, søger nemlig noget arbejde på vores backpacker tur, så det dækker nogle af vores udgifter. Jeg vil gerne i kontakt med alle som kan skaffe nogle sjove, fede og festlige ungdomsjob i thailand. ![]() Hvis du vil tjene penge til ferie, så vil jeg foreslå, at du tager et stopover i London, eller rejser forbi Thailand til Australien, og tjener nogle penge der. Inden du starter dit ophold i Thailand, hvor frænde ofte er frænde værst. Folk anmelder hinanden, hvis de kan skade en konkurrent. Det ser vi jævnligt. Jeg sigr ikke at det altid går sådan, men problemet er jo, at du ikke ved, o m det sker. :-( Igen, hold dig inden for alle de regler der er i e lande du besøger, så meget som du nu kan. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/07-2008 11:46
|
|
davs.![]() Det er klart og tydeligt at hverken suk eller Aaby har fattet vores 1/2Thai-1/2Danske børns ønsker om en mulig fremtid i Thailand. De er blevet slæbt med rundt i de forskellige distrikter. Har et langt bedre kendskab til den thailandske kultur, geografi og sprog kundskaber end I to herre tilsammen kunne mønstre. Så hvorfor skulle de ikke prøve lykken i LOS! Når min Teen datter får tilbudt velbetalt model job eller min ældste datter for lidt ekstra penge for sin ekstra indsats mens hun afslutter sin praktik periode hos hook’s by prapakas. Så står daddy altså ikke på sidelinen og vifter med det røde flag og siger DET MÅ MAN IKKE. Det køre nemlig på bedste thai vis og der sq ingen der klager. Man kan dog med lethed omgå reglerne ved at få sig et thai-id-card når man bliver 15 (Det er sikkert ulovligt i DK, men ikke i thailand, da dobbelt statsborgerskab er tilladt i los) Der er i øvrigt flere muligheder for at studere i thailand og man får den fulde SU med. Og der er flere muligheder for at søge legater. Og jeg ser flere thai-danske unge som klare sig rigtig flot i LOS. So go 4 it ![]() dsd Ps. Som forældre er jeg dog mere bekymret over jeres valg af 3 mdr. ophold på koh Phangan. Pas på i ikke taber den røde tråd! OT. Vil lige tillade mig at prale lidt med min ene guldklump. ![]() Hun kunne ikke finde en praktik plads til færdiggørelsen af sin designer uddannelse her i DK, så via netværket fandt hun selv sin godkendte praktik plads i bkk. Var forbi her i foråret for at se hvad de skaber til elle fashion week Aldrig har Jeg set så mange smukke kvinder på 1 dag, puha det var hårdt. ![]() http://www.tinyur... Redigeret af d. 14/07-2008 12:00 |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 14/07-2008 13:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
undskyld men hvad betyder "los"
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/07-2008 14:02
|
|
Det bruger de engelsk-talende ofte som et akronym for Thailand: Land Of Smiles |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 14/07-2008 14:40
|
|
Godt ord igen Suk, jeg var lige oppe i det røde felt. UNDSKYLD. Her på Koh Pha Ngan, foregå tingene lidt "som i gamle dage" tænk på hvad der er/har været af indtægter på salg af "tilbehør" til alle disse fest menesker, disse indtægter går bla til at sørge for at tingene ikke ændre sig. Der er dog ved at komme styr på tingene, vi ser flere og flere rigtige turister, husk også på der har været Full Moon Party hver månede i 30 år, med op til 30.000 personer hver månede, mange af dem er jo blevet voksne og vil gerne tilbage og se stedet hvor de oplevede deres liv´s fest. Men de gider ikke bo i bambus til 300 thb/dag, de vil have det hele og betaler gerne. Bla derfor er øén under rivende udvikling. Der er stor interesse ude fra, der investere kraftigt, og man lægger pres på Bangkok for at få rettet op på Koh Pha Ngan/Festerene. Men man skal huske at Rama 5 besøgte øén mange gange også Rama 9 har været her, " så kongen elsker Koh Pha Ngan " Alt dette og meget mere gør at vi har det lidt som i gamle dage, endnu. Så mit indlæg skal nok tolkes med hensyn til ovenstående, vi er en lille ø med en fuckxxx masse unge menesker på gennemrejse som Backpackere og der i mit første indlæg. Mr tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/07-2008 19:30
|
|
En dykkerinstruktør eksamen kan bane vejen for en del Charluck. Det er undtaget engelsklærer professionen nok en af de mest almindelige måder hvorpå udlændige tjener en sjatskilling i thailand. |
|
|
|
| Charluck |
Lagt på d. 14/07-2008 19:56
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej alle. Jeg er meget taknemmelig for den hurtige respons. Jeg har ikke i sinde at finde job med egentlig indkomst. Jeg tænkte bare stay free, eat free.. drink free. v. Koh Pha Nang, Koh Samui, Koh Tao etc. Jeg vil selvfølgelig være klar over alle de mulige farer ved at gøre dette. jeg har heller ikke tænkt mig, at dette 'job' skulle være mere end 1½ uge eller ligende. Jeg tænkte det kunne være fedt, så jeg og mine venner, kunne komme i kontakt med så mange medrejsende som muligt. Så der er egentlig bare tale om et backpacker arbejde, hvor vi egentlig bare arbejder for at være der. og unddgå at have så mange udgifter. selvom, LOS er et billigere land at være i. Jobbet, er for oplevelsens skyld. Jeg er glad for at du, Tirak, fortæller hvordan det er. Hvad er hjemmesiden til sørens SAME SAME.. Er der ham søren fra smørum? kan huske der var en der ejer et bungalow/hotel, som var fra smørum - sidst jeg var der for 3 år siden. Men anyhow, jeg vil lige sørge for at holde kontakten med dig ![]() Aaby, mht. hvad du skrev med Australien. Så er vores rute sådan planlagt sådan at vi skal til Indien, Australien og Thailand som sidste stop. Det er ialt en 5 måneders tur. Dette er også grunden til at det kunne være fedt med bare 1½-2 uger uden nogen udgifter. og til, deepseadivers vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg/vi ikke søger noget fuldtidsarbejde. Det kunne være enormt sjovt at udd. sig i thailand. men der er ikke min plan lige for tiden. Grunden til det, er bl.a. at vi ikke har tænkt os at være på Sydøerne i mere end en 1½ måned. da vi også skal have tid til at bevæge os nordpå i Esaaan, og Chiang Mai. Måske også Lao og Cambodia. Alt dette med udvidet arbejde i Thailand - kan være en mulighed engang når jeg bevæger mig til Thailand endnu engang. Tak for info anyways. ![]() Ps. Hvor søger man work permit. hvor hvis det ikke et besværligt. Kan jeg ikke se det store problem. Tak til jer alle. Daniel Charluck Garrelts
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/07-2008 07:50
|
|
mr tirak skrev: Godt ord igen Suk, jeg var lige oppe i det røde felt. UNDSKYLD. Her på Koh Pha Ngan, foregå tingene lidt "som i gamle dage" tænk på hvad der er/har været af indtægter på salg af "tilbehør" til alle disse fest menesker, disse indtægter går bla til at sørge for at tingene ikke ændre sig. Der er dog ved at komme styr på tingene, vi ser flere og flere rigtige turister, husk også på der har været Full Moon Party hver månede i 30 år, med op til 30.000 personer hver månede, mange af dem er jo blevet voksne og vil gerne tilbage og se stedet hvor de oplevede deres liv´s fest. Men de gider ikke bo i bambus til 300 thb/dag, de vil have det hele og betaler gerne. Bla derfor er øén under rivende udvikling. Der er stor interesse ude fra, der investere kraftigt, og man lægger pres på Bangkok for at få rettet op på Koh Pha Ngan/Festerene. Men man skal huske at Rama 5 besøgte øén mange gange også Rama 9 har været her, " så kongen elsker Koh Pha Ngan " Alt dette og meget mere gør at vi har det lidt som i gamle dage, endnu. Så mit indlæg skal nok tolkes med hensyn til ovenstående, vi er en lille ø med en fuckxxx masse unge menesker på gennemrejse som Backpackere og der i mit første indlæg. Mr tirak God tur :-D |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/07-2008 11:03
|
|
deepseadivers skrev: davs. ![]() Det er klart og tydeligt at hverken suk eller Aaby har fattet vores 1/2Thai-1/2Danske børns ønsker om en mulig fremtid i Thailand. De er blevet slæbt med rundt i de forskellige distrikter. Har et langt bedre kendskab til den thailandske kultur, geografi og sprog kundskaber end I to herre tilsammen kunne mønstre. Så hvorfor skulle de ikke prøve lykken i LOS! Når min Teen datter får tilbudt velbetalt model job eller min ældste datter for lidt ekstra penge for sin ekstra indsats mens hun afslutter sin praktik periode hos hook’s by prapakas. Så står daddy altså ikke på sidelinen og vifter med det røde flag og siger DET MÅ MAN IKKE. Det køre nemlig på bedste thai vis og der sq ingen der klager. Man kan dog med lethed omgå reglerne ved at få sig et thai-id-card når man bliver 15 (Det er sikkert ulovligt i DK, men ikke i thailand, da dobbelt statsborgerskab er tilladt i los) Der er i øvrigt flere muligheder for at studere i thailand og man får den fulde SU med. Og der er flere muligheder for at søge legater. Og jeg ser flere thai-danske unge som klare sig rigtig flot i LOS. So go 4 it ![]() dsd Ps. Som forældre er jeg dog mere bekymret over jeres valg af 3 mdr. ophold på koh Phangan. Pas på i ikke taber den røde tråd! OT. Vil lige tillade mig at prale lidt med min ene guldklump. ![]() Hun kunne ikke finde en praktik plads til færdiggørelsen af sin designer uddannelse her i DK, så via netværket fandt hun selv sin godkendte praktik plads i bkk. Var forbi her i foråret for at se hvad de skaber til elle fashion week Aldrig har Jeg set så mange smukke kvinder på 1 dag, puha det var hårdt. ![]() http://www.tinyur... Indlaeg nr. 1. drejer sig om 3 unge fyre der skal paa ferie i Thailand og dermed gerne vil ha' et lille job, den ene af de 3 er 50/50, men det fremgaar da ikke af indlaeget at de har arbejdtilladelse. At din model-datter tjener mange penge og at din anden datter faar lidt ekstra naar hun yder en ekstra indsats.....undskyld, men hva' rager det egentlig mig. Jeg syntes at det er fint at unge mennesker proever lykken i Thailand. Med hensyn til visa, saa skrev jeg ikke at det var blevet svaere pga. alle dem der arbejder sort, jeg skrev at det var medvirkende til at der blev strammet op, og her taenker jeg selvfoelgeig mest paa folk der kommer fra nabolandene... Saa jeg ved ikke lige hvem der har fattet hvad, laes dog hvad der bli'r skrevet, inden du flipper ud....TAK ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.