Se indlæg
 Udskriv debat
visa spørgsmål
Anders21
Hey alle i andre Thailand elskere, jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at besvare.

for at starte fra begyndelsen så har min ven og jeg lige været 2 uger i Thailand (Patong Beach, Phuket), og i den forbindelse mødte vi nogle interessante mennesker som vi ønsker at starte et samarbejde med angående et nyt bar projekt i byen. Paret som består af en mand fra USA og en lokal dame er bosat i byen allerede og har pt 2 barer og et dykkerfirma. men nu hvor vi overvejer at blive medinvestorer i det nye projekt, så har jeg nogle praktiske spørgsmål til jer herinde som nok har været dernede nogle flere gange og som kender landet og reglerne noget bedre end mig.

1) mit første spørgsmål går på Visa, for vi vil gerne hurtigst muligt afsted derned igen så ved i hvor længe man kan opholde sig dernede uden visa? og hvis man ikke har noget når man tager derned kan man så få fornyet sin opholdtilladelse dernede? eller er der noget man kan gøre for at få sin tid dernede forlænget? så som måske at rejse ud af landet en dag også retunere igen?

også ville jeg hører om der er nogen der kender de billigste selvskaber derned når man skal flyve? jeg har fundet en enkelt billet til cirka 4000 kr kan det findes billigere?

sidst men ikke mindst mange tak for de gode råd på den her side, det har taget mig 2 uger om at opdage hvor dejligt et land Thailand er!! kan ikke vente med at rejse tilbage. Danskere kunne virkelig lærer meget af dettte folkefærd!

på forhånd tak.

Jens

Vis du har været dernede må du da vide at du automatisk får en måneds visum ved indrejse i landet?
Skal du bruge et længere visum kan du søge om det på den Thailandske ambassade her i landet. Og jeg tvivler på du bliver lukket ind i landet med en enkelt billet, det skal være en retur.

Hanuman
Hvorfor skulle man ikke kunne lukkes ind med en enkelt billet?

Det er rigtigt at du har 30 dages ophold uden visum, men du kan så ansøge om turistvisum med 60 dages ophold eller et såkaldt non-immigrant visum med 90 dages ophold.
Fremfor at henvende dig til ambassaden i Danmark vil jeg gerne foreslå konsulatet i Hvide Sande - det kan hurtigt og nemt ordnes via post og de er hjælpsomme hvis du er i tvivl om noget, hvorimod man på ambassaden har hørt om arrogant opførsel og direkte uhjælpsomhed
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Mener spørgsmålet om enkelt vs retur billet har været oppe i en anden tråd. men nu kan jeg selvfølgeligt ikke finde den

Hanuman
Det er da bittert hvis man fx skal opnå en akademisk grad dernede :S Som regel kan man da ikke bestille returbillet 5 år ud i fremtiden..
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Novicen
Hej Jens

I kan ikke bare rejse til Thailand, hvis I skal være der længere end 30 dage. Som andre skriver, vil det kræve et visum. Dette kan fås på den thailandske ambassade eller på det thailandske konsulat i Hvide Sande…

I skal have returbilletter. Der er desværre ikke ”tag-selv-bord” i Thailand, selvom det ville være skønt, hvis der var.
Risikoen?: I kan komme til at bytte jeres hotelværelse ud med nogle lokale faciliteter, som kaldes Immigrationsfængsel, hvilket ikke er forbundet med en turists almindelige forventninger. Der er, eksempelvis, ikke aircon og den slags… -Og personalet har ikke samme opfattelse af service, som man har på hotellerne…

Du har ret i, at danskere kan lære meget af dette folkefærd. Især i barmiljøerne. Nogle har allerede lært mere end rigeligt? Husk få en god advokat, hvis I skal investere. Der er mange fantaster og blålys derude…Wink

Held og lykke med projektet!

Novicen

Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

jpo
angående visa er man thai gift kan man få et 1 års visa og kun købe
københavn-bangkok man skal bare vise passet hvor man køber billet.
dette er et krav.
men 1 enkelt billed koster næsten lige så meget som tut/retur.
men da det jo som reglen er en 3 måneders billet man køber,
og skal være i thailand 12 måneder,ja så køber man en enkelt.
eller va
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
phitsanulok
man kan købe en 12 måneders billet og så tage på visarun hvis det er det man har lyst til.
Søg visarun her på DTW for at se mere. Cool
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
lols
Novicen skrev:
I kan ikke bare rejse til Thailand, hvis I skal være der længere end 30 dage. Som andre skriver, vil det kræve et visum. ....
I kan komme til at bytte jeres hotelværelse ud med nogle lokale faciliteter, som kaldes Immigrationsfængsel, hvilket ikke er forbundet med en turists almindelige forventninger.

Novicen

Det er både rigtigt og forkert. Bliver du mere end de 30 dages stempel, kan du ende i immigrations fængsel. men du kan sagtens være der 90 dage uden visum. Du må være i Thailand 90 dage udaf 6 måneder uden visum. Hver 30 dage tager du ud og ind samme dag. Derefter tager du til f.eks. Vientiane i Laos og tager en overnatning og får et 90 dages visum. (det giver 60 dages opholdstilladelse ved indrejse og det kan forlænges med yderligere 30 dage på et immigrationskontor.)
[url]www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm[/url]

Mht investeringen. Tænk Jer godt og længe om så I er sikre. Overvej hvad grunden er til at de thailandske venner gerne vil have nogle til at smide mere kapital ind i deres firma. Er der nye projekter der skal finansieres, eller er det er hul i deres regnskab der skal fyldes ud? Det er sket for andre at de falder i en "fælde" i Thailand og hurtigt har mistet deres investering i et firma som slet ikke kan give noget afkast.

Husk Thailand er dejligt, men vær aldrig naiv. Det koster nogle gange.

Men når det er sagt, så held og lykke og tag ud og se hvad det er for noget.

Anders21
We are happy to help, no problem. Since it takes 3 months to get a visa in Demark, just come back here on the tourist visa for 30 days. You can renew it one time at the Burma Border and stay another 30 days. For the remaining 30 days you would have to go to Kulila Lumpur in Malayaisa and get a visa extension. Most people who want to stay 90 days get a tourist visa for 60 days in the country they are coming from and they renew it at the Burma Border for 30 days. Then after 90 days back in their own country they repeat the process all over again.

så når vores venner i thailnd skriver det her? og "Lols" skriver det ovenover så er det muligt bare at rejse derned med en enkelt billet? tage til en grænse også få forlænget sit ophold, også efter at man har gjort det to gange og de 90 dage er gået så tager man hjem igen og 3 måneder efter kan man gøre det om igen? right

Anders21
og i den forlængelse, kan man rejse derned med en enkelt billet? nogle siger nej andre siger ja, for hvordan skal man ellers gøre? man kan da ikke bare kæbe en 3 måneders billet også rejse ud af landet to gange og tilbage også bruge den efter 90 dage eller hvordan vil i anbefale?

lols
At købe en enkelt billet derned og 3 mdr efter købe en enkelt billet hjem lyder som en dyr løsning? Enkelt billetter koster meget mere end halvdelen af retur. En billet hvor hjemrejsen kan ændres ville være bedre? Med gyldighed så lang som du nu skal bruge.

Det tager vel ikke 3 måneder i Danmark at få turist visum til Thailand???? Nogle få dage.

Men de ture ud og ind af Thailand koster jo penge hver gang. Hvorfor ikke få et 90 dages viusm i Danmark? Det koster 200 kroner og skal så forlænges i Thailand til en pris af 1.900 baht (under 300 kroner). Billigere end turene ud og ind.

Generelt vil jeg sige det som vennerne skriver virker mærkeligt. Det de skriver med at skulle til Kuala Lumpur for at få de sidste 30 dage er noget vås. Kan gøres 2 gange i Burma. Tage til Burma for at forlænge de 60 dage på turist visum virker også lidt ved siden af. Det burde kunne gøres på Phuket immigrantions kontoret? Ja det hele de skriver virker helt ved siden af!

Om det er muligt at rejse med enkelt billet, det ved jeg ikke. Prøv at søg efter det her på DTW. Der er flere tråde om det emne.

Anders21
1) hvad er DTW nu er jeg altså nysgerrig? der er så mange der nævner det herinde?

2) kan man godt søge 3 måneders opholdstilladelse herhjemme fra? og hvor henne ambassaden eller konsulatet i hvide sande?

og fornyet i Thailand? hvor gør man sådan noget? kan man gøre det uanset hvor man er i Thailand eller skal man til bangkok med det?

vi har tænkt os at slå os ned i Patong Beach på Phuket, kan man også få det fornyet der?

sabai sabai
Jens21........

Prøv lige at læse dit indlæg godt igennem !

Og kik på min signatur !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Anders21
Dansk Thai Web Smile ahhh i see det er lige med at se skoven for bare træerGrin

men spørgsmål 2) stiller jeg lige igen så:

2) kan man godt søge 3 måneders opholdstilladelse herhjemme fra? og hvor henne ambassaden eller konsulatet i hvide sande?

og fornyet i Thailand? hvor gør man sådan noget? kan man gøre det uanset hvor man er i Thailand eller skal man til bangkok med det?

vi har tænkt os at slå os ned i Patong Beach på Phuket, kan man også få det fornyet der?

lols
Jeg skrev et link i mit indlæg før. Prøv at se der.....

sabai sabai
Jens 21

Du har tilsyneladene været første gang i Thailand, og nu har du mødt nogle " interresante menesker " , og nu skal du investere nogle penge i et " bar-projekt "

Du har ikke undersøgt noget omkring visa !

Du skal også finde en billig flybillet !

Hvad med at starte i den rigtige rækkefølge ? og henvende dig de rigtige steder ?

Det har taget dig 2 uger at opdage hvilket dejligt land Thailand er ! og Danskerne kan lære meget af dette folkefærd !!

JA MON IKKE ! og du er godt på vej til at blive en af dem !!

Jeg vil helst tro det er en joke du laver , men har mine bange anelser !

sabai
Redigeret af sabai sabai d. 27/07-2008 00:10
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Anders21
altså hvad er det lige du har gang i Sabai?!?! hvis det er du skal komme med alt muligt der ikke relatere til mine spørgsmål kan du så ikke bare lade være med at skrive herinde. jeg prøver faktisk at søge nogle seriøse svar, ikke noget om dine anelser. men jeg vil meget gerne hører mere fra dig "Lols"?

sn

Nomenclature for types of visa and permissions to stay for Thailand.

The basic entry/visa types of interest to most readers are listed below. For full information you may want to read the Ministry of Foreign Affairs Website

Initially, we will attempt to explain the differences between visas and ‘permission to stay’ stamps. These are often confused.

A visa is fundamentally a document (affixed into the passport) issued to a foreigner by the Thai government allowing said foreigner to travel to the Kingdom and normally be granted permission to stay for a prescribed period. Visas can only be obtained outside of the Kingdom from a Royal Thai Embassy/Consulate (usually). A visa has a validity period which denotes the period within which the visa may be used to apply for entry. The validity period is NOT the length of time you will be permitted to stay in the Kingdom using said visa.

A ‘permission to stay’ stamp is entered into your passport upon arrival into the Kingdom. Whatever visa you hold, you will always receive this stamp. It will include the date of entry and date when you MUST leave the Kingdom or make alternative arrangements. The ‘length of stay’ will be dependent on what type of visa one holds. Once inside the Kingdom, this stamp is sacrosanct, your visa is now effectively irrelevant until you re-enter the country.

30 day entry stamp : for the majority of passport holders, this is a 'permission to stay 30 days' stamp only obtained (free of charge) at a port of entry into the Kingdom and is issued without the need for a visa. At the discretion of the immigration officer this may be extended for up to 7-15 days at an immigration office after which time the holder must leave the Kingdom. This is NOT a visa.

3 month validity, single entry tourist visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 60 day 'permission to stay' stamp upon entry. If required, this type of visa may be extended by 30 days at an immigration office, but after that time the holder must leave the country. After one entry, the visa is “used”.

6 month validity, 2 to 4 entry tourist visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 60 day 'permission to stay' stamp upon entry if from a 30 day visa exempt entry country (listed below) or 30 days if not. If required, this type of visa may normally be extended by 30 days at an immigration office, but after that time the holder must leave the country. The holder may then return to the Kingdom and will obtain a second 60 day 'permission to stay' stamp which can also be extended as previous and then the holder must leave. After the stipulated number of entries the visa is “used”.

3 month validity, single entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp. This visa can be extended up to one year for specific reasons and with the required documentation (see 12 month extensions).

12 month validity, multi entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate (usually) in your home country and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp upon entry. Each time the holder enters the Kingdom whilst the visa is valid, he/she will obtain a further 90 day 'permission to stay stamp'. Such visas can be issued for students/work/family etc. but normally require supporting documentation. This visa can also be extended up to one year for specific reasons and with the required documentation (see 12 month extensions).

Note: a 12 month validity, multi entry non-immigrant visa may also be obtained from some Royal Thai embassies outside your home country if you can provide evidence of your marriage to a Thai citizen (marriage certificate).

12 month extension to a non-immigrant visa: If you are holding a non-immigrant visa, you have the option of extending this by 12 months based on either retirement (50 years old or over) or support to a Thai citizen, work, education and such. This may only be accomplished at an immigration office inside the Kingdom and certain criteria have to be met. Such extensions consist of a stamp in your passport detailing “issue date” and “permitted to stay until” date.

Note 1: If you are residing in the Kingdom under an extension to a non-immigrant visa and wish to leave the Kingdom at any time, then you will need to obtain a “re-entry permit” to avoid losing the extension and the subsequent need to re-apply (i.e. applying for a new non-immigrant visa and then extension of stay).

Note 2: If you are residing in the Kingdom under an extension to a non-immigrant visa it is a legal requirement that the holder reports current address to an immigration office using form TM.47 (in person or by registered mail) every 90 days. Re-entering the Kingdom is the equivalent of a 90 day report.

Note 3: If you are in possession of a valid tourist visa or a 30 day visa exempt entry stamp and qualify for extension of stay and plan on doing so, you may be permitted to change to a non-immigrant visa at an immigration office inside Thailand. This change of 'status' has certain restrictions depending on your particular circumstances therefore you should check with an immigration officer first.

The information given above is for guideline purposes only. Each individual’s circumstances may differ to such an extent that a definitive description of the procedures involved is virtually impossible to present. And, the final decision on visa application/issue or entry into the Kingdom will always be at the discretion of the immigration officer.

List of visa exempt countries (September 2007):

Australia, Austria, Bahrain, Brunei, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Netherlands, Norway, New Zealand, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United States of America, United Kingdom.

Forlængelse

List of documents for extension of stay in case of Retirement
Application Form ( TM 7) with one photograph (size 4x6 cm.)
Passport and its photocopy with certified true copy by the alien
Application fee: 1,900 Baht
Documents required are as follows;
The account deposit with the bank in Thailand of not less than 800,000 Baht.
The proof of such evidence is the updated bank passbook with the certified letter from the bank showing the money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited in the account for the previous 3 months. OR

Income from pension/social welfare of not less than 65,000 Baht per month.
The proof of such evidence is a letter from the applicant's Embassy or Consulate in Thailand to certify that the applicant receives pension or other income of not less than 65,000 Baht per month. OR
A combination of the account deposite in the bank plus income (from pension or other source per yearX witha combined total of not less than 800,000 Baht

List of documents for extension Thai spouse visa Application form T.M. 7 with one photograph size 4x6 cm. and Visa Fee 1900.-Baht
Copy of passport ( with certified true copy )
Required documentation for applying visa in case of
For supporting Thai wife
Marriage Certificate
Child's birth certificate (if any)
Wife’s house registration
Wife’s identity card
Incase of Working
A copy of work permit or receiving work permit form ( WP.2 )
The letter from the applicant’s company to certify salary that the applicant receives not less than 40,000 baht per month (identifier position and salary) or husband or wife working has Income including at least 40,000 baht/month
Personal Corporation income Tax (PND.1) in latest 3 months and personal income tax for previous year with receipt
Recording interviewing the husband and wife for confirming status of husband and wife
House’s map
Other such as Registration Company
Picture of house and family
To be supported from Thai husband
Marriage certificate
Child’s Birth certificate
Husband’s house registration
Husband’s identity card
Recording interviewing the husband and wife for confirming status of husband and wife
House’s map, picture of House’s and family

--------------------------------------------------------------------------------

sn

Fido
Hej Jens,

Jeg kan sagtens forstå din begejstring for Thailand - jeg havde det på samme måde efter min første rejse derud Pfft

At skaffe et visa er det absolut mindste problem som jeg ser det. Langt sværere er det at opbygge en forretning som kan sikre dig en fornuftig og stabil indtægt - især hvis du har tænkt dig at gøre det ved at åbne endnu en bar. Der er ikke mangel på håbefulde, unge mennesker i denne verden som drager til Thailand med deres opsparing for at åbne en bar, og som ender med at blive snydt så vandet driver.

Nå, det er selvfølgelig din afgørelse men du bør ihvertfald rejse derned i en længere periode og se dig lidt omkring før du træffer din beslutning.

Go fornøjelse.
Smile
One man's ceiling is another man's floor

Spring til debat: