Se indlæg
 Udskriv debat
visa spørgsmål
Anders21
tak for rådet Fido og jer andre. er heller ikke hel blind på øjet selvfølgleig tænker vi os om inden vi sætter nogle penge i noget som helst. ingen tvivl om detSmile

Kent26
Jeg er som Anders21 og ny mht. Thailand.
Derfor må I andre -mere garvede- rette mig, hvis jeg er galt på den, men jeg vil altså umiddelbart mene, at det må være en fordel, hvis man kan et minumum af sproget dernede.

Ville sgu aldrig starte en forretning i fx. Rusland, hvis jeg ikke kunne sproget.

kiml
Hej Anders jeg slår også mine folder på Phuket, du skal tænke dig godt om inden du smider penge på en bar eller hotel projekt. Har været der i høj - lav sæson der er så mange barer at der sidder 2 personer tit ikke nogen, hvis du går ind på barer sidder mam og siger no costumer, yes mam jeg har øjne i hovedet

lols
Kent26:
kende til sproget, kulturen i Thailand, forretningskulturen, personale kultur, korruption, love og regler for forretninger, skatte og afgiftsregler, arbejdsmarkedsregler og forsikringer, udlændinges rettigheder mht forretningsdrift og ejerskab af forretning og jord, lave forretningsplan, undersøge kundegrundlaget, lave et budget der både tager højde for høj og lav sæson, tage højde for evt. svind fra personale, højere priser end normalt fra leverandører pgra du er udlænding, etableringsomkostninger, sikre lejekontrakten ikke brydes om et år og huset rives ned osv osv.

Gøre sit koncept klart. Hvorfor skal en kunde vælge min bar fremfor de 100 andre?

lols
tilføjer lige.
Finde troværdige partnere der dels vil være de reelle ejere og dels kan snakke med myndighederne og klare det lokale papirarbejde og tage sig af personalet. Og som ikke en dag får en smidt ud en af forretningen eller er løbet med for megen af omsætningen undervejs Wink

Spring til debat: