Se indlæg|
Thai ID kort (adopteret Thai).
|
|
| Tim |
Lagt på d. 29/07-2008 01:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Håber at det er postet det rigtige sted, da det er mit første indlæg herinde på forummet.. Som overskriften siger handler det om at få udstedt et Thai ID kort. Lidt om mig selv: Jeg blev adopteret fra Thailand da jeg var 1 år (født i 1976 i Rayong). Jeg har ikke siden da haft nogen kontakt med min biologiske familie. For første gang siden 1977, var jeg i Thailand i år og blev rigtig forelsket i landet og har mange planer om at rejse derud mindst 1 gang om året af forskellig varighed for at lære mere om mit fødeland og om min oprindelse. Jeg snakkede så med nogle som sagde at jeg skulle få mig et Thai ID kort, da det ville gøre alting meget nemmere hvis jeg skulle leje/købe bil, hus mv. Jeg fik kontakt med en advokat i bangkok som jeg mailede kopi af de papirer jeg har fra dengang: - Fødsels attest - Thailandsk pas (annuleret da jeg fik Dansk Statsborgerskab) - Nogle adoptions papirer. - Nogle danskepapirer med navneskift (fra mit Thailandske navn til mit nuværende) - Dansk CPR nummer bevis. Alle Thai dokumenter var på Thai med stempler på samt oversat til engelsk.. Alt dette mente advokaten var nok og at der ikke skulle være nogen problemer med at få lavet et ID kort, så jeg tog gladeligt derud i midten af juli for at få det ordnet troede jeg.. men men men.. Vi tog først på et by kontor i Bangkok med alle papirerne og efter at have henvendt os til flere af personalet og cheferne gik vi derfra med uforettet sag. De begyndte at snakke om at skulle interviewe min biologiske mor mv. men det ønskede jeg ikke. Advokaten kontaktede så nogle hun kendet som så tog til Rayong (hvor jeg er født) men vi fik svar tilbage at hvis jeg skulle have et Thai ID kort skulle jeg aflevere mit danske pas.. Der blev også nævnt noget om at mit navn aldrig var blevet registreret i en "blå bog/hus bog mener jeg advokaten oversatte det til). Jeg er hverken interesseret i dobbeltstatsborgerskab eller at opgive mit danske statsborgerskab eller at inddrage min biologiske familie på nogen måde. Er der nogen her der har nogle gode råd eller andet som kan gøre at jeg kan få lavet et Thai ID kort? Mangler jeg nogle vitale papirer? eller er det helt umuligt? Venlig hilsen Tim |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 29/07-2008 07:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hmmm , hvis du IKKE har et Thai pas , men et dansk og et dansk statsborgeskab er der, desværre nok ikke meget at komme efter nu....måske der er nogle herinde der ved lidt mere om det ....men kan da godt se det ville være fedt for dig med thai id....men tror ikke det kan lade sig gøre nu.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/07-2008 07:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Tim Min kammerat der bor her i Hua Hin, kom hertil for et bo og arbejde, for ca. 1 år siden. Han er også adopteret af en dansk familie, fra et børnehjem i Ranong. Han var interesseret i det samme som du, og jo, det er skam muligt, for han har da fået sine papire, og sit Thai ID kort. Det er dog ikke nemt. Han har ikke skulle opgive sit danske statsborgerskab. Jeg er dog ikke sikker på at du kommer helt uden om at skulle have kontakt til dine biologiske familie, da de muligvis ligger inde med nogle papire - Jeg ved det ærlig talt ikke, men den information er der helt sikkert nogle myndigheder i Thailand er kan give dig svar på. Hvis din nuværende advokat i Bangkok ikke kan hjælpe dig, så find dig en ny. Som sagt er det muligt, når du er født i Thailand. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 29/07-2008 11:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
hejsa der er en der ligger inde med en masse inforation om dette emne, men han er ikke blevet godkendt som bruger af siden endnu, men der kommer snart et indlæg fra ham, ellers så sæt din email op så han kan sende dig information via alm. mail !! Held og lykke |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 29/07-2008 11:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
tim har sendt dig en PB |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.