Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand set far oven.
dutling68
er det gratis ? Cool

Dunk
Man kan vel også se andre lande end thailand?

Dunk
Ja det kunne man, men hvilke "filter" bruger du til at se dit hus så præcis?

Davser
rasmus
Ja jeg har nu fået lagt det program ind
og fundet hvor byen er ,men kan ikke komme så
tæt på som du beskriver det desværre
Jeg kan sikkert ikke ´finde ud af hvordan man gør det
ÆV
bamsen

rinpoche
Hej,

Og billeder fra DK er at finde på [url]www.kortal.dk[/url].

Også meget sjov og temmelig detaljeret.

mvh
Claus

Rasmus
Jeg har talt med min ven som anbefalet mig programmet – WorldWind 1.3.
Så her er nogle forklaringer om problemer og ved benyttelsen af dette:

Programmet virker ganske godt, men der er visse tidspunkter på døgnet hvor den server hvorfra man henter div. satellit bilder ikke er tilgængelig. Dette skyldes at serveren, mere eller mindre er overbelastede / optaget af andre bruger.
WorldWind NASA er et relativt ny Web-sted som er blevet offentlig tilgængelig, og dermed selvsagt har nyhedens interesse. Specielt er bruger fra USA oftest på omtalte server, hvilket medfører at den melder ” no connexion” og ikke kan hente de bilder som man måtte ønske.

Som bekendt er USA mellem 8 til 10 timer bagud i forhold til vores tid, hvilket gør det letter at hent bilder fra serveren om formiddagen – Dansk tid. Her skulle alle Amerikanerne jo helst ligge i deres seng og sove, og dermed skulle chancen for at hente satellit bilder være meget stører?

En lille brugsvejledning:

1. Når programmet startes vises en jordklode. Her kan man så dreje kloden til det sted som ønskes at se.

2. Her afmærket man et sted på jorden - f.eks. Thailand – og programmet viser så et satellit billede af Thailand taget fra meget stor højde. Dette billede er et som i forvejen ligger i selve programmet.

3. Klik på det område i Thailand som du ønsker at se. Efter nogle sekunder kommer der en rød firkant / ramme som indikerer det ønskede område. Det betyder at serveren ny prøver at hente de sidste opdateret bilder af dette område. Lad nu serveren arbejde i fred - det kan tage op til et par minutter at finde dette billede frem. Det er også muligt at der kommer en meddelelse oppe i venstre hjørne af skærm billede, om at serveren er optaget - og at den beder dig vente yderligt 2 minutter.

4. Når man således (med held) har hentet et billede af det angivet område, gentager man samme procedure som før. Og nu kommer der en ny rød firkant / ramme frem for det angivet område. Lad nu serveren arbejde i fred - det kan tage op til et par minutter at finde dette billede frem. Klik igen på det område som du ønsker at se. Samme røde firkant / ramme fremkommer igen hvis serveren har mulighed for yderlige detaljeret bilder. Melder skærmbilledet oppe i venstre hjørne ”ende ” betyder det, at der ikke er flere bilder at hente.

Programmet har mange andre funktioner som jeg ikke skal komme ind på her.
Som sagt har jeg set programmet fungerer i praksis, og jeg er ret fascineret af resultatet.
Håber at andre også kan se velkendte områder i Thailand – set lidt fra oven.

Hilsen Rasmus

Hejsa Rasmus

Jeg tør ikke bruge det, for sidst gik hele min pc fuldstændig død og jeg kunne kun komme ud ved at slukke for pc.

Rasmus
Hej Jsh 71

Dit problem ligger i, at du har en PC som ikke lever op til de standarter som kræves for at kører programmet. Selv har jeg det samme problem, forsøger jeg mig med WorldWind - går min PC helt i sort.
Du skal have en PC som lever op til de standarder, som er beskrevet på det sted hvor du henter programmet.
Men tro mig – det virker på PCér som lever op til de angivet krav.

Hilsen Rasmus

Davser Rasnus
'Ja jeg kan godt finde byen,men hvis jeg prøver at hive den ind så kommer africa frem lige pludselig
Jeg starter i thailand finder byen chaiyaphum,men ken ikke komme ned og se andet end alle navnene på de små byer
jeg gør sikkert noget forkert igen
bamsen

surin999
bamsefarr skrev:
Davser Rasnus
'Ja jeg kan godt finde byen,men hvis jeg prøver at hive den ind så kommer africa frem lige pludselig
Jeg starter i thailand finder byen chaiyaphum,men ken ikke komme ned og se andet end alle navnene på de små byer
jeg gør sikkert noget forkert igen
bamsen

davser bamse det kan være at din pc helt af vane hiver det billigste land frem GrinGrinGrin
Surin er død længe leve Surin999

thomas2610
Hvad er der nu galt med africa?Pfft

Prøv at bruge "Place Finder", sæt hak i "Use Fast search" (det tager så lidt tid 1. gang) skriv by navnet og søg. Klik så på den/de fundne byer og du kommer automatisk frem til byen.

Hvis du har mus med hjul så brug dette til zoom.

Et fantastisk program.

HUSK at gå ind i View og accepter "camera bank", det fylder godt nok på harddisken men billederne kommer frem næste gang uden ny download. Hos mig fylder det nu 1,6 GB

thomas2610 skrev:
Hvad er der nu galt med africa?Pfft

Prøv at bruge "Place Finder", sæt hak i "Use Fast search" (det tager så lidt tid 1. gang) skriv by navnet og søg. Klik så på den/de fundne byer og du kommer automatisk frem til byen.

Jamen det har jeg gjort, og fundet byen,men så når jeg zooner ind på byen så bliver det helt gråt og så lige pludselig er afrika fremme
og jeg gider ikke afrika,når det er thailand jeg vil til

Hvis du har mus med hjul så brug dette til zoom.
-JA jeg zoomer og zomer

Et fantastisk program.

HUSK at gå ind i View og accepter "camera bank", det fylder godt nok på harddisken men billederne kommer frem næste gang uden ny download. Hos mig fylder det nu 1,6 GB

Ja det har jeg også gjort
Men stadig kan jeg kun se grønt og ikke andet
ÆV
bamsen
Redigeret af Webmaster d. 24/03-2005 14:58

dkjohnt
Du har zoomet ind for meget Bamse.......det er skoven du ser....Smile
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

surin999
dkjohnt skrev:
Du har zoomet ind for meget Bamse.......det er skoven du ser....Smile

eller græsplænen GrinGrinGrin
Surin er død længe leve Surin999

Davser
Ja jeg zomer ind og der kan man ikke se noget som helst
der kommer en masse navne på landsbyer,og ikke andet
Jo så lige pludselig afrika,det er da underligt at det kun er hos mig det ikke virker
bamsen

thomas2610
Hej Bamse

Det er ikke kun dig der ikke kan komme så tæt på at husene kan ses. Det tror jeg ikke er muligt uden for USA.

Danmark kan jeg dog få et bedre billede af, og her er veje og større ting synlige. Men huse kan jeg kun gætte mig til.

Chaiyaphum ligger lige på grænsen mellem to billeder, hvor det ene er meget dårligt. Her har jeg et af WWC kortene fremme. Hvis du bruger NLT kortet er der kun grønt.

Merer trøst end hjælp.

GrinGrin

oleskyum
Jeg har instaleret det, og det er utroligt godt, men der er så mange muligheder som vi aldrig vil få brug for.

En ting må mange af jer med skolesøgende børn kunne bruge.

Lær ungerne hvor lande byer ligger i verden.

Skriv navnet og systemet viser hvor det er, ikke en kedelig måde at lære på.

thomas2610 skrev:
Hej Bamse

Det er ikke kun dig der ikke kan komme så tæt på at husene kan ses. Det tror jeg ikke er muligt uden for USA.

Danmark kan jeg dog få et bedre billede af, og her er veje og større ting synlige. Men huse kan jeg kun gætte mig til.

Chaiyaphum ligger lige på grænsen mellem to billeder, hvor det ene er meget dårligt. Her har jeg et af WWC kortene fremme. Hvis du bruger NLT kortet er der kun grønt.

Merer trøst end hjælp.

Erd et nogle kort jeg skal købe dem du snakker om
eller ????
Nå jeg troede at man kunne se alle byer,og deres huse
ÆV så er det jo ikke så godt, jeg er lige glad med usa
bamsen

GrinGrin

thomas2610
Nej du skal ikke købe nogle kort, de kort jeg nævner er dem du kan klikke på øverst på siden. Her skal du jo have den "Toolbar" aktiveret. Det gør du her Wiev og sæt hak ved Toolbar eller "ctrl T"

Spring til debat: