Se indlæg
 Udskriv debat
Konto
surin
en standart overførsel tager 3 bankdage en ekspress kan gøres samme dag

dkjohnt
Skal det gå rigtig stærkt kan du sende med Western Union fra Danske Posthuse til Banker og filialer af Western Union i Thailand. Har du nogen der står og venter på pengene her og nu, så er overførselstiden kun 5-6 min. Koster så vidt jeg ved ca. ligeså meget som express overførsler med banken.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

bahtman
det koster ca. 200 kr at sende 1000kr. via western union,

ellers tager det via af danske bank 2 bankdage til bangkok bank.

penge sendt den 1. er fremme den 3.

da jeg oprettet min konto i bangkok bank satte jeg bare 2000 baht ind jeg mener at minium er 500 baht.

fra pattaya afdelingen hvor jeg oprettede udbetales der renter
ca. 15-20 dec og ca. 15-20 juni Grin

mon ikke at det er det samme fra de andre afdelinger

Webmaster
Hejsa,

Faldt lige over et interessant link:

http://politiken....eID=365712

Op mod 400 danskere kan inden for en overskuelig tid se frem til et ubehageligt møde med skattevæsenet.

Told- og Skattestyrelsen har siden efteråret 2004 målrettet gået efter at få identificeret personer med skattepligt i Danmark, som gemmer ubeskattede formuer i udenlandske skattely. Og nu er styrelsen klar til at stramme nettet.

»Vi er snart klar med en liste over omkring 400 personer, som vi er specielt interesseret i at gå nærmere efter i sømmene. Det betyder ikke, at vi nu har en liste over, hvem der har snydt i skat. Men det er personer, som vi godt vil tage en samtale med«, siger underdirektør i Told & Skat, Preben Bialas.

Læs hele artiklen via linket
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
surin999
ups det ser sku ikke godt ud men det er da rart de fortæller at det kun er hvis man bruger sit kort i dk at de kan finde enGrinGrin
Surin er død længe leve Surin999

falang yao
Hej Surin,

Hvad med når "VI" bruger Visa/Mastercard i Thailand (Hotel-Restaurant-Forretning (de 5 silke jakkesæt du købte sidste) ? Din bank får en opkrævning fra fx. BKKbank eller Kasikorn bank, hvor disse ovennævnte forretninger har konto og så er det "kære skatvæsen" på sporet af Dig/Os. Shock Shock Sad Sad

M.v.h., M. Rasmussen Wink Shock Frown Sad
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
ja jeg hæver altid kontanter i thailand og overfører aldrig pengene fra min egen konto her i dkGrin

falang yao
surin999 skrev:
ja jeg hæver altid kontanter i thailand og overfører aldrig pengene fra min egen konto her i dkGrin

Hej SURIN,

Hvis du gører det med DANSK Visa/Mastercard, så vil det fremgå at din kontoudskrift herhjemme.Og det er måske det som det"kære væsen" ønsker at have indsigt i.

Håber det bedste og frygter det værste .

M.v.h., M. Rasmussen Cool
falang-yao@dansk-thai.dk

Davser
Ja jeg frygter det sgu også
Jeg har jo send 200 kr ud til min konto i thailand

og hævet nogle her hjemme
Ævser
bamsen

surin999
falang yao skrev:
surin999 skrev:

Hej SURIN,

Hvis du gører det med DANSK Visa/Mastercard, så vil det fremgå at din kontoudskrift herhjemme.Og det er måske det som det"kære væsen" ønsker at have indsigt i.

Håber det bedste og frygter det værste .

problemet er ikke at de ved jeg er i thailand problemet er om de kender ens konto i thailandShock

clydehaumann
Dersom det kan faa nogle til at sove roligere maa Thailandske banker kun oplyse on kontoer til udenlandske myndigheder dersom der er fort bevis for at der er begaaet et kriminel handling og at der er stor sansynlighed for at pengene er overfort til thailand. Det er dog helt sikkert at narco politiet her foelger bevaegelser ne paa alle udlendinges kontoer dersom de har betydelige belob indestaaende. Vi taler om milionbelob. Et parr hundrede tusinde er der ingen der gidder roere en finger foer.
Clyde

http://thaidanishservice.com
falang yao
falang yao skrev:
surin999 skrev:

Hej SURIN,
Hvis du gører det med DANSK Visa/Mastercard, så vil det fremgå at din kontoudskrift herhjemme.Og det er måske det som det"kære væsen" ønsker at have indsigt i.Håber det bedste og frygter det værste .

Hej allesammen,

Er der nogle af jer som har "reageret" på ovenstående indlæg og følgende Nyheds resume' :

Fire danskere identificeret og en fundet i live efter tsunami
Publiceret af Webmaster d. 09/03-2005 klokken 18:12:26
Manden, der er førtidspensionist, bor i Gentofte Kommune, men lever en stor del af året i Thailand for sin pension.De danske myndigheder har fundet frem til manden via bankoplysninger. Da man kunne se, at der var transaktioner på mandens konto, kontaktede den danske bank den thailandske bank, hvor manden havde en konto. Og da manden på et tidspunkt mødte op i banken i Bangkok, blev han bedt om at kontakte den danske ambassade i byen.

Shock BIG BROTHER IS WATCHING YOU Shock

Redigeret af falang yao d. 11/03-2005 00:21
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
hej falang yao

hvad jeg gør med mit danske visa, der kan de bare se med.
det jeg mener er min thailandske konto der ikke rager dem så derfor overfører jeg ikke til den fra min danske konto og jeg hæver ikke fra den thailandske konto når jeg er her i dk og hvis man overholder det så har de meget svært ved at se at den eksistere Grin

clydehaumann
jeg kan forestille mig at manden har faaet overfoert penge fra sin Danske konto til sin Thailandske konto pg da politiet i deres undersoegelser selvfolgeligt gaar ind og seer om der har vaeret bevaegelser paa kontoen efter den 26/12 og saa er opmaerksom paa at der er overfoert penge til en Thailandsk konto goer de det eneste rigtige at foelge op. Der er her ikke et sporgsmaal om at snage i folks oekonomi, men et spoergsmaal om at se om en mand er i live eller ej. Godt politi arbejde.
Der er heller intet i historien der melder om at der er blevet givet oplysninger til de Danske myndigheder om hans Thailandske konto. Jeg er overbevist at kendskabet til hans konto kommer fra hans Danske bank.
Clyde

taleofdk
Jeg kan da lige fortælle at jeg her den 9 marts 2005, fik en konto i bangkok bank uden nogen problemer, de skulle kun se mit pas og have en adresse i thailand, adressen kan være dit hotel, lejlighed eller lign, jeg gav dem først min adresse på den lejlighed jeg havde lejet, men min kæreste ville have det rettet til hendes fars adresse, banken var ligeglad, bare de fik en adresse, det tog 15 min. uden nogen problemer, dog spurgte jeg efter netbank, da ville de se en ansættelses kontrakt fra mit arbejde i danmark og den havde jeg jo ikke ligefrem med til thailand...................................

www.holidaysinsiam.com
Lars Lang-Danmark
Skønt med alle de gode råd omkring konto i Thailand.
Jeg smutter tilbage til Thailand i maj, og vil denne gang åbne en konto....Jeg er nu i tvivl om jeg skal åbne en som privatperson eller om jeg skal åbne en i mit danske selskab?
Jeg påregner, at starte noget forretningssamarbejde op med et svensk og norsk selskab der sælger boliger i Thailand....En blød opstart.
Jeg er pt. i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig med indtjeningen. skal jeg lade den stå på kontoen i Thailand eller hur?
Ønsker bestemt ikke at gøre noget ulovligt, men gider heller ej at være dum.....Skrevet med et stort smil.

Er det evt. nemmere hvis man får sin danske bank til, at kontakte en bank (samarbejdspartner) i f.eks. Bangkok?

Kan man ellers som dansker (Farang) være 100% sikker på, at sine penge ikke forsvender fra sin konto?.....Det er ski da surt at opbygge en mindre fomue over flere år, og så de forsvinder op i den skønne Thailanske blå luft.
Redigeret af Lars Lang-Danmark d. 25/03-2005 23:41

http://www.thaiestate.dk
clydehaumann
Hi.
Dine penge paa en konto her vil vaere lige saa sikre her som noget sted i verden. Penge forsvinder ikke bare fra kontoer. Det er dog sket men hver gang har det som regel vaeret ejeren af kontoen selv der har forsoegt et eller andet svindel nummer.
Om du skal oprette en konto som provatmand eller under et firmanavn afhenger lidt af hvilken status du har.
Du skriver du er ved at indgaa i noget forretning med andre. Har du tilladelse til at drive forretning i Thailand? Har du arbejdstilladelser? Hvilket visa har du? Tourist? Non B? eller NonO?
Jeg tror der hvor du skal passe medt paa er naar du begynder at lave forretning med andre scandinaver her. Det er der de fleste bliver godt og grundigt snydt.
Clyde
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Davser
Ja Clyde det er nemlig rigtig skandinavere er gode til at snyde hinanden
Folk er så bange for at blive snydt af en thaier,så de bliver blinde når de så snakker med andre fra skandinavien som er så gode til at advare mod thaerne og deres trick, de advarer og så tager de røven på en.
Men mange vil jo hellere drage deres egen erfaring og det kan koste,Fordi de andre giver ingen papirer på noget før pengene er lagt,og så siger de UPS der stjal de thaier sgu VORES penge og så er det thaierne som er nogle dumme svin

PS:::jeg er selv røget i ,jeg ville ikke høre på andre
Men den anden dansker er ikke i thailand mere,han gemmer sig i tyskland eller philipinerne
bamsen
Redigeret af d. 26/03-2005 07:45

dkjohnt
Specielt i Asien skal du passe på med at arbejde sammen med andre. Hvis du kan, så arbejd for dig selv. Og hvis du ikke kan ligenu, så lær, lyt og se og gør dig det til et mål at blive din egen herre senere. Det kommer du længst med. Pas på med hvad og hvor du investerer dine penge. Prøv for alt i verden at undgå at lave partnerskab med nogen. Husk at lytte til andre med sund fornuft. Lyder noget til at være for godt til at være sandt, så er det det sikkert også.
Først og fremmest skal din arbejdstilladelse/visa være iorden. Før dette er iorden skal du slet ikke starte på noget. Hvis det vil gå dig godt i din forretning er der altid visse personer hvor misundelsen tager over, så derfor skal dine papirer være iorden.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Lars Lang-Danmark
Kære Clyde, Bamsen og dkjohnt!
Tak for jeres svar på mine spørgsmål / indlæg.
Jeg er så godt som 100% enige med jer, omkring troværdigheden mellem os skandinavia ikke er en s... vær - Dog kan det i visse tilfælde, være en fordel omkring sprog, forståelse, holdning m.v.
Desværre må vi også se i øjene, at mange af de skandinaviaer der laver forretning i Thailand måske ikke altid er guds bedste børn, men sådan er der jo så meget ikk´?

Jeg er pt. i dialog med en advokat i Norge, og med en i Bangkok... som begge er specalister i Thai lov, og medlem af Thai Legal Accocites m.m.

Jeg har møde med min danske bank omkring mine planer, og hvorledes jeg bedst får dette op og køre i samarbejde med deres bankforbindelse i Bankkok.

Jeg har pt. IKKE planer om selv at flytte til Thailand, men kan vil derfor godt drive virksomhed i begge lande?

Jeg har lige været på træningsophold hos Royal Thai Marines i Sattahip i 3 uger (ca. 30 km. syd for Pattaya) og har som den første dansker modtaget deres Recon faldskærmsvinge....Grunden til jeg nævner dette skyldes at, jeg ikke blot er en "turist" der har fået en god ide, men faktisk har Thai venner, som har godt kendskab til systemet, og til de rigtige "knapper" til olien....så maskinen kan køre.

Endnu en gang tak for jeres gode råd som jeg klart har taget til mig!!

De bedste Påskehilsner her fra Danmark.
Redigeret af Lars Lang-Danmark d. 26/03-2005 18:25
"Gå igang med det mulige, istedet for at tale om det umulige"

http://www.youtube.com/watch?v=CHtVBN--AoU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related

http://www.thaiestate.dk
Spring til debat: