Se indlæg|
Slut med Bonus på thai monkey-class
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 05/08-2008 18:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Har hørt det nu er slut med bonus point når man flyver med Thai monkey-class, har med øjeblikelig virkning taget konsekvensen her- af og meldt hele fam.johansen ind hos SAS,her får børn også bonus Synes efterhånden at Thai bliver både dyre og mere dårlige år for år! Frankie goes to Pattaya |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/08-2008 18:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Frank Johansen skrev: Har hørt det nu er slut med bonus point når man flyver med Thai monkey-class, har med øjeblikelig virkning taget konsekvensen her- af og meldt hele fam.johansen ind hos SAS,her får børn også bonus Synes efterhånden at Thai bliver både dyre og mere dårlige år for år! Frankie goes to Pattaya Lige til info.. I behøver ikke at melde Jer ind i SAS' Eurobonus program - I kan sagtens benytte jeres Thai Airways kort/medlemsskab og stadig optjene point med SAS. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 05/08-2008 18:37
|
|
Hep skrev: Frank Johansen skrev: Har hørt det nu er slut med bonus point når man flyver med Thai monkey-class, har med øjeblikelig virkning taget konsekvensen her- af og meldt hele fam.johansen ind hos SAS,her får børn også bonus Synes efterhånden at Thai bliver både dyre og mere dårlige år for år! Frankie goes to Pattaya Lige til info.. I behøver ikke at melde Jer ind i SAS' Eurobonus program - I kan sagtens benytte jeres Thai Airways kort/medlemsskab og stadig optjene point med SAS. Kære hep. er det noget du er helt sikker på? hvorfor skulle Thai accep- terer pointfra andre star-alience fly når de ikke længere selv vil give point ? |
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 05/08-2008 18:37
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
det er da kun på 3 af klasserne. http://www.thai-a...spx?id=124 |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/08-2008 18:59
|
Frank Johansen skrev: Hep skrev: Frank Johansen skrev: Har hørt det nu er slut med bonus point når man flyver med Thai monkey-class, har med øjeblikelig virkning taget konsekvensen her- af og meldt hele fam.johansen ind hos SAS,her får børn også bonus Synes efterhånden at Thai bliver både dyre og mere dårlige år for år! Frankie goes to Pattaya Lige til info.. I behøver ikke at melde Jer ind i SAS' Eurobonus program - I kan sagtens benytte jeres Thai Airways kort/medlemsskab og stadig optjene point med SAS. Kære hep. er det noget du er helt sikker på? hvorfor skulle Thai accep- terer pointfra andre star-alience fly når de ikke længere selv vil give point ? 100% sikker. Jeg har selv kort hos SAS og optjener points hos Thai og alle de andre. SAS har også en eller anden inddeling med at man i de laveste klasser kun får et reduceret antal point, men Q og V klasse giver vist stadig 50% point og ikke 0% som på Thai. En af de store fordele ved Star Alliance er at produkterne går på tværs af alle selskaberne. Man behøver derfor kun 1 bonuskort og kan optjene på alle selskaber. http://www.staral...ammes.html Fordelen ved at kun benytte et medlemskab er at man hurtigere optjener status. Redigeret af Hep d. 05/08-2008 19:04 |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 05/08-2008 19:05
|
|
Hvordan optjener du point med thai når de fra 01-07-2008 ikke længe- re giver point,med mindre man flyver på buizznizz-class? ![]() |
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 05/08-2008 19:53
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
hvor fanden står der at det kun er på bizz de giver point ? prøv da at åbene øjene. på dette link kan du på side 2 læse hvad class (g,v,w) er for en klasse. på side 2 https://www.thaia...07_eng.pdf eco class er (q,h,m,b,y) klasserne. undersøg lige tingende enden i sidder og hyler og maler fanden på væggen |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/08-2008 23:04
|
Frank Johansen skrev: Hvordan optjener du point med thai når de fra 01-07-2008 ikke længe- re giver point,med mindre man flyver på buizznizz-class? ![]() Jeg gik ud fra at når du skrev at i havde oprettet bonus konti hos SAS var det fordi i nu ville begynde at flyve med SAS i stedet for. Her får man bonus på alle klasserne, men man kan altså benytte sit Thai Airways bonus kort og optjene point selvom man flyver med SAS. Naturligvis får man ikke bonus på Thai med et SAS bonus kort hvis man flyver på en af de 3 bookingklasser i økonomi, som de nu har fjernet optjeningen fra. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 06/08-2008 07:29
|
|
Hej hep. du har fuldstændig ret! jeg vil nu kun flyve med SAS,at man så stadig kan bruge sit kort med thai viste jeg så ikke,det er jo bare et extra plus.......... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2008 09:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
spørgsmålet er hvor mange point du kan nå at tjene på 5 år, da 5 år gamle og ubrugte point slettes, derfor har jeg altid brugt sas, så kan pointene bruges her i europa. evt til sasliga kampe, osv osv |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 06/08-2008 10:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Hat du Thai kort optjener du bonus ved flyvning med alle selskaber der er med i Star Alliance. Dine bonus point optjent på Thai kort kan også bruges ved alle Star Alliance selskaber til alle fly, også Europa. Dog kan det blive lídt dyrere i point at flyve den samme tur med et andet selskab end Thai. Tilsvarende vil et SAS kort også optjene bonus på Star Alliance fly og kan bruges hos adnre, F.eks. hos Thai. Bruger man to kort syntes jeg at man risikere at have til en "halv" billet på hvert kort? Syntes også det er vigtigt at få skrevet at det kun er de 3 billigste typer af eco billetter, der ikke giver bonus. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 07/08-2008 09:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
arrrhhhhhmmmmm... Nu står der jo Fra 01. juli 2008: Ingen opsparing på G / V / W - Economy class. DVS. at der stadig opspares på f.eks. Q/Y/B/M-klasse (Samme sæder på monkey) |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/08-2008 11:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det er muligt at det kun er de 3 billigeste klasser der spares på, men det er til gengæld også de klasser vi helst vil rejse på...! Fx. alle "slag tilbud", "specielle kampagner" og de billetter som charter selskaberne bruger, fx. Star Tours. Så, det vil faktisk sige en meget meget stor del af de monkey billetter vi normalt køber. Jeg ved ikke med Jer, men jeg leder altid efter den billigste billet når jeg skal rejse... |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 07/08-2008 11:49
|
|
Locturian skrev: Ja du har jo helt ret Det er muligt at det kun er de 3 billigeste klasser der spares på, men det er til gengæld også de klasser vi helst vil rejse på...! Fx. alle "slag tilbud", "specielle kampagner" og de billetter som charter selskaberne bruger, fx. Star Tours. Så, det vil faktisk sige en meget meget stor del af de monkey billetter vi normalt køber. Jeg ved ikke med Jer, men jeg leder altid efter den billigste billet når jeg skal rejse... vis man skal købe en dyr billet for at få en grais om 5 år har man jo selv betalt den! ![]() Frankie goes to Pattaya |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 07/08-2008 23:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg tror, at problemet for os resenärer er, at ThaiAir har ingen problem med at fylle deres fly. Har til og med åbnet en ny rute fra Arlanda. "Hvorfor sälge billige billetter, og give bonus, når vi allegevel sälger pladserne" Reseverede en billet i februar eller marts, kan ikke lige huske hvornår det var, med ThaiAir til den 23 oktober, og hjem igen den 23 november. Man skal jo väre ude i god tid, for at få de bedste priser, hedder det jo!! 7887kr med alle afgifter. Spurgte for et par uger siden, om jeg kunne flytte rejsen 2 dage, men så skule den koste ca 10.000kr.Fandt for 2 dage siden en rejse med et andet selskab til ca 6300kr, og köbte selvfölgelig den. Ud 21. okt. hjem 21. nov. Man kan til og med komme afsted for under 6.000 med KLM, men så er der lidt ventetid i Shipholl (staves det sådan?) De penge jeg har sparet på rejsen, ca 1.600kr, er ca hvad jeg betaler for en måned's condor i Thailand. Den koster 8.000bath + el. Det er vel ikke så tosset , og meget bedre end ThaiAir.Forsätter ThaiAir sådan her, tror jeg de kommer at tabe mange resenärer. Ingolf Redigeret af ingolf d. 07/08-2008 23:41 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 08/08-2008 10:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg tror nu ikke Thai kommer til at miste kunder - Der er ikke så mange alternativer, med mindre man vil ud på den helt store rundtur med flere mellemlandinger. SAS er også fyldt, og efter min mening (som andre sikkert også synes) noget at råbe hurra for. Så gerne at Singapore Airlines åbnede en direkte rute, men det sker næppe
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 08/08-2008 11:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Locturian skrev: ..... Der er ikke så mange alternativer, med mindre man vil ud på den helt store rundtur med flere mellemlandinger. Det behöver ikke at blive så galt. Jeg har köbt med FinnAir. Udrejsen 40minutter ventetid i Helsingfors og hjemrejsen 60minutter. Det synes jeg godt man kan leve med. Jeg kan ihvertfald ![]() Ingolf. Redigeret af ingolf d. 08/08-2008 11:58 |
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 08/08-2008 12:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
En anden fordel med og have Thai bonus kort i stedet for SAS, er at du har længere periode til og optjene guld / sølv status, samt at når du har det, er det lettere og veligeholde. Men det bedste ved Thai bonuskort er. Det er meget nemmere og få en bonus rejse fra Danmark til Thailand i December / Januar. Det er aldrig lykkes mig og få en bonus billet med SAS i det tidsrum, og det er endda selv om jeg altid har prøvet i Januar og bestille til næste jul. Med mindre man vil op på business. Men det koster mange point. Jeg mener også at Thai tager 10.000 point mindre for en billet vs. SAS Derfor har jeg taget konsekvensen og skiftet til Thai, sidste år. Har ellers haft SAS siden 1998. Men det er slut nu. "Købte" en bonus billet med de point jeg havde til og stå på mit SAS kort bare for og få dem brugt. Jeg skulle til Chicago for 6 uger siden. Så jeg prøvede igen og få en bonus billet ved SAS. Men de havde selvfølgelig ingen. Så det var Århus, København, Frankfurt, Chicago og retur samme vej. Med Lufthansa, men for SAS point. Men eftersom at man skal via Frankfurt. koster det også ekstra. Man skal jo selv betale lufthavns sskat, eller hvad det nu er de tager sig godt betalt for. Jeg havde alle pointene til turen, så det var kun afgifter jeg skulle betale. 2772 Danske kroner at betale ved kasse 1. Så er der altså ikke ret meget sparet i forhold til de billigste biletter. Derfor har jeg ikke SAS mere. Men det er da lidt skidt a Thai ikke giver bonus mere på G / V / W For det er da absolut ikke blevet billigere og flyve til Bangkok i julen. Det er også med stor glæde at jeg læser på Hamburgs hjemme side, at toget fra engang i 2009 kører helt ud i lufthavnen. Så kan os fra Jylland ligeså godt tage toget til hamburg i stedet for københavn. Der kan man normalt spare 2-3000 kr til Bangkok via Dubai. Emirates har nok nogle af de bedste fly i verden. Dubai lufthavn er ikke så stor, men den er god. Hvis man har diners kort, kan man frit benytte first class loungen ved gate 13. Vi ses i Thailand i Oktober og igen i December/ Januar ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.