Se indlæg
 Udskriv debat
Alternativt gammeldags talesprog
falang yao
Hvis en "intellektuelt" sagde til os andre "semi-analfabeter":

En visuelt handicapet feminint individ tilhørende en de domesticerede arter af slægten gallus kan undtagelsesvis excelere i lokalisering af dimininutive cereal-enheder.

Hvordan vil VI havde sagt det på "jævn dansk".

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 29/03-2005 01:12
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

dkjohnt
Det er nogenlunde som at bladre i udlændingestyrelsens love og regler.Pfft
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

falang yao
Hej John,
Det har du fulstændigt ret i , og lad os håbe at det næste tiltag vil komme fra deres side (Udls.), idet der var en artikel i Søndags Avisen (Hovedstads område) om, at Københavns Kommunne sunhedsforvaltnings skulle lære deres medarbejder at skrive til "Fru Jensen".Projektet hedder :<<Bedre breve til borgerne>>.
FX.:
<<Da vi ikke rettidigt har modtaget oplysninger om ændringer.....>>
skulle erstattes med :
<<Fejlen er opstået, fordi jeg ikke i tide blev informeret..............>>

Det jeg skrev i mit andet indlæg,(noget være VOLLAPYK for mange) kunne KORT og GODT erstattes med :

BLIND HØNE KAN OGSÅ FINDE KORN !

falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Hej Dkjohn,

Da du en dag, i det fjerne fremtid, har planner om at gen-invandre til DK, synes jeg at du kan lige så godt starte nu på at øve dig i tydningen af "Kanceli sproget".

SAMSPLILSSITUATIONER,INVOLVERENDE SPÆDE ELLER YNGRE PERSONER ENGAGERET I DIVERSE USPECIFEREDE REKREATIVE SYSLER, FREMBRINGER ALMINDELIGVIS DE MEST HENSIGTMÆSSIGE RESULTATER SÅFREMT PARTICIPANTERNE ER INBYRDES KOMPATIBLE.

Du må gerne nedsvælge 3-4 Beer Chang inden du gætter dig til betydningen.

falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Hej John,

Nu har du haft "tænkepause" længe nok.Grin Grin

Der kunne erstattes med : LIGE BØRN LEGER BEDST !

For resten alt "tankevirksomhed" skulle forbydes når temperaturen overstiger 30 C. Grin Grin Grin,

falang-yao@dansk-thai.dk

dkjohnt
Jamen jeg ville gere have svaret før, men jeg spildte en kop kaffe ned over mit keyboard så det hele gnistrede.
Forsøgte at skille det ad, for at rense det, men da 1 million dippidutter faldt ud besluttede jeg at det nok var billigere at investere 300 baht i et nyt.
Men er på igen.....

Men ellers er det nogle sjove ord sammensætninger. Gad vide hvem de forlanger skal kunne forstå dem, andre end dig selvfølgelig....hahaGrin

oleskyum
EN VIRKELIG HISTORIE
>
> En kvindelig computer konsulent var i færd med at hjælpe en mandlig
> kollega med at sætte hans computer op og spurgte i den forbindelse
> hvilket password han ville bruge til at logge ind på systemet med?
>
> For at gøre hende forlegen ville han gerne bruge ordet "PENIS".
>
> Uden så meget som et blink indtastede hun ordet.
>
> Hun var derimod ved at dø af grin, da hun så computerens reaktion:
>
> "PASSWORD REJECTED. NOT LONG ENOUGH. "
>

Rasmus
Falang Yao skrev:
For resten alt "tankevirksomhed" skulle forbydes når temperaturen overstiger 30 C

Hej Falang Yao
At al tankevirksomhed skulle forbydes ved temperaturer over 30c – lyder tiltalende og ganske fornøjeligt. Wink
Når jeg torsdag i næste uge indfinder mig i Pattaya, skal jeg da forsøgsvis efterleve dette forbud! Grin
Men nu forholder det sig imidlertid sådan, at Fr. Rasmus nødvendigvis ikke deler samme opfattelse. Angry
Hvilket jeg bitterligt har erfaret ved flere lejligheder, når jeg netop har udvist sådant et handlingsmønster. Pfft

Hilsen Rasmus Cool

h
Rasmus skrev:
Falang Yao skrev:
For resten alt "tankevirksomhed" skulle forbydes når temperaturen overstiger 30 C

Hej Falang Yao
At al tankevirksomhed skulle forbydes ved temperaturer over 30c – lyder tiltalende og ganske fornøjeligt. Wink
Når jeg torsdag i næste uge indfinder mig i Pattaya, skal jeg da forsøgsvis efterleve dette forbud! Grin
Men nu forholder det sig imidlertid sådan, at Fr. Rasmus nødvendigvis ikke deler samme opfattelse. Angry
Hvilket jeg bitterligt har erfaret ved flere lejligheder, når jeg netop har udvist sådant et handlingsmønster. Pfft

Hilsen Rasmus Cool

hej rasmus
ved du ikke at hvis du tager til pattaya så vil duang sørge for at du vender tilbage til sverige som enukShockShockShock
der er jo ikke meget ved at du udover et par månders tyndskid skal vende hjem med en meget lys stemme WinkWinkWink

hilsen henrik og bua

Hejsa
Ja jeg rejser lørdag og vil ikke prøve at efterleve det
Min kone har beordret mig til at hygge mig, hvordan man nu gør det
på ordre.
Men jeg skal da ud og blive bebruset, det bliver man jo indimellem
men konen siger det er ok
bamsen

Rasmus
Hej Bamsefarr
Der er tydeligvis en betragtelig forskel på vores respektive hustruer, og deres syn på begrebet om at ”hygge” sig i Pattaya. Jeg har umiddelbart meget svært ved at forestille mig, at min kone ville kunne udstede samme ordre ”om at jeg skal hygge mig i Pattaya”
Men pas nu på Bamsefarr – beruselse kan medfører standsning at ens tankevirksomhed også ved temperaturer under 30c.
Tro mig! jeg taler af bitter erfaring………Grin
Hilsen Rasmus

Rasmus
Hej Henrik
Hjertelig tak for din advarsel – men jeg er ganske klar over denne potentielle fare! Shock
Hilsen Rasmus

Rasmus skrev:
Hej Bamsefarr
Der er tydeligvis en betragtelig forskel på vores respektive hustruer, og deres syn på begrebet om at ”hygge” sig i Pattaya. Jeg har umiddelbart meget svært ved at forestille mig, at min kone ville kunne udstede samme ordre ”om at jeg skal hygge mig i Pattaya”
Men pas nu på Bamsefarr – beruselse kan medfører standsning at ens tankevirksomhed også ved temperaturer under 30c.
Tro mig! jeg taler af bitter erfaring………Grin
Hilsen Rasmus

Jamen Rasmus da din kone siger vel også til dig
Gå dog en tur ud i byen og hyg dig mens hun shopper ellers slapper af ved poolen
Og så lige en rettelse,Jeg bliver ALDRIG beruset
og ja min tankevirksomhed den virker ikke så godt over 30c
Men i de barer jeg kommer er der aircon,det er måske derfor konen sender mig i byen,så jeg ikke koger over Grin Grin og i baren gør jeg ligesom hundene Pfft Pfft Pfft ja så sveder jeg ligesom dem
Men ok de fede må svede
bamsen
Men .

falang yao
henrikr skrev:
hej rasmus
hvis du tager til pattaya så vil Duang sørge for at du vender tilbage til sverige som enuk:oShockShock
hilsen henrik og bua

Hej Henrikr,

Så skal jeg nok være flink og ikke røbe adressen på følgende "Discount Clinic" i Pattaya Klaaaaaaaang :

http://www.arto.dk

Postkort---------side 11.........3 ede linie------2 den billede fra højre.

M.v.h., M.Rasmussen Cool (minus 3 dag)
Redigeret af falang yao d. 31/03-2005 15:25
falang-yao@dansk-thai.dk

dkjohnt
Prøvede at finde nogle billeder med Googles søgemaskine, fra min kones by Ban Kruat nær Buriram.
Sølle 3 billeder kom der frem. men Google spurgte om jeg ikke mente Bankrupt !!
Det passer jo lidt om området....hahaGrin

falang yao
dkjohnt skrev:
Men ellers er det nogle sjove ord sammensætninger. Gad vide hvem de forlanger skal kunne forstå dem, andre end dig selvfølgelig....hahaGrin
Hej John,

Har du ikke tænkte over sammenhæng mellem "sproget" og arbejdsgangen i UDLS (langsomligheden), og beskæftigelsesterapi.

Der skal en til at forfatte den formular i kancellisproget som du skal udfylde når du søger om turistvisum eller familiesammenføring.
Når du så svarer på "jævn dansk", skal det en til, til at oversætte det igen til kancelli sproget, for så vil ellers kontorchefen ikke forstå det.

Så endeligt, efter 3-4 mnd får du svaret:

<< Udls. skal hermed meddele, at ud fra de fremsendte oplysninger vedrørende deres ansøgning om familie sammenføring med XXXX, at de er ikke kan bevilges .bla bla bla bla....

M.v.h., M. Rasmussen Grin Grin Grin
falang-yao@dansk-thai.dk

Spring til debat: