Se indlæg
 Udskriv debat
om at flytte til Thailand.
Ulrich55
Jeg takker for svar, og folk er da også velkomme til at skrive til mig in person.....men hvor finder jeg et sådan imigrationskontor, er der et sådan på Phuket...
Ulrich

rinpoche

http://phuketdir..../index.htm

mvh

claus31130
Der skulle være et immigrations kontor på phuket

http://phuketdir..../index.htm

Men jeg har aldrig været på phuket,så det er nok en af de "lokale" der ved mere om det

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Ulrich55
til de mennesker der tror at jeg skal spilde mit liv...kan jeg blot nævne at jeg ikke drikker, og ikke har gjort det i 17 år, og ikke har tænkt mig at starte fordi jeg flytter til Thailand...blev faktisk lettere skuffet over at se mine landsmænd sidde på div steder, stangstive, og råbe som var de i valby eller hvor de nu kom fra...skammede mig over at være dansk....
Ulrich

Ulrich55
;o)
Ulrich

steen nielsen
Phuket Provincial Immigration Office

Address: Phuket Rd.
A. Muang
Phuket 83000
Telephone: 076 212 108
Email:

Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

JCL
Ulrich55.

Snak lidt med pigerne, de kan sproget, og hjælper dig gerne med kontakter til myndighederne.

madsen1967
Du er velkommen til at kontakte mig på Email se min hjemme side og læs om mit liv forsat god dag
Michael Madsen

Godt Ulrich, dejligt at høre at du har fod på det. Jeg glemte 2 ting. Du spørger om forsikring. Der har jo lige været en god tråd omkring forskellige selskaber herude. Jeg selv er jo så gammel så jeg fik tegnet en "sidste sekunds" forsikring. D.v.s. at jeg fandt et selskab der optog mellem 65-66 året. Den er imidlertid via mit forsikringsselskab overgået til Bupa og jeg betaler små 35.000 om året og har en rimlig dækning. Du vil jo på grund af alder få det en del billigere, men afhængig af din sygejournal, selvfølgelig.

Mit råd til dig (og andre) vil være - tegn en forsikring I DK for så lang tid som mulig inden permanent ophold herude.

Du spørger endvidere om medicin. Jeg selv køber alt medicin på FASCINO, de har så vidt jeg ved filialer i alle større byer i Thailand, og dermed vel også i Phuket City. De er ca. 10-20% billigere end alm. Farmaci og hvis du tegner et medlemsskab (det er gratis) for du 5% hver gang du handler, også på ikke medicin. Ydermere har de et pointsystem som giver dig valg mellem nogle varer i løbet at året, (rimelige gode ting), til en værdi for mit vedkommende på yderligere ca. 6.000 Baht.

Nu aner jeg ikke hvad for medicin du får, men det er ca. samme priser som når du får dit tilskud i DK. I hvert fald var det sådan i 2003, aner ikke om medicin er steget hjemme. Her er der ingen stigning sket i de de sidste 5 år.

Jeg fyldte min kuffert til 6 mdr. inden jeg forlod DK, da jeg jo lige så godt kunne nyde godt af det billige i DK. Men glemte i min iver det med opbevaring, så noget af det jeg bruger blev simpelthen ubrugeligt på grund af forkert opbevaring. derfor køber jeg i dag kun til 2-4 uger ad gangen.

Har du yderligere spørgsmål så send mig en PB så vil jeg prøve at hjælpe.

Skeptikeren fra Pattaya

hugoboerge
det dyreste transportfirma i hele verden - Santa Fe - til at forestå transport, fortoldning og handling her i landet.

Det tilbud jeg havde fået på små 20.000 Dkk løb, da alt var betalt, op i små 400.000 Baht. Den gang var kursen et stykke under 5. Alene afgift til Thailand 7 + 7%. Man skal være opmærksom på at en af reglerne for toldfri indførsel af gods er at det skal ske inden for de første 6 mdr. af den permanente flytning, og at der ikke er antikviteter. Der er flere små fælder i disse regler, jeg har desværre ikke disse papirer mere ellers kunne jeg have sendt dem, men husker at der fandtes en hjemme side hvor man kunne læse dem.

Der er ingen grund til at kritisere Santa Fe. De har gjort deres arbejde og fulgt reglerne og den kan der ikke gives tilbud paa. Santa Fe er kendt for hoeje priser, men til gengaeld faar man ogsaa udfoert en kvalitetspakning og service. Jeg har flyttet med dem en del gange og der har aldrig vaeret problemer.

Din pris for incoming goods (klarering etc) kunne sagtens have vaeret hoejere hvis du havde brugt et andet firma. Fortjenesten i forbindelse med incoming goods som i dit tilfaelde er meget lille. Pengene ligger i at pakke tingene og forsikring.

lakkana
jeg har spurgt min kommune ang pension.Her fik jeg at vide at man kun fik grundbeløbet ca 5000kr pr md. er der nogen der ved om det er rigtig.
hilsen
lucky

Big-Viking
lakkana skrev:
jeg har spurgt min kommune ang pension.Her fik jeg at vide at man kun fik grundbeløbet ca 5000kr pr md. er der nogen der ved om det er rigtig.
hilsen
lucky

Lyder mærkeligt, idet jeg har en kammerat der bor i Udon med fast adresse og får ca. 10.000 udbetalt.. Hvordan og hvorledes aner jeg ikke noget om.

lakkana
tak for svaret,men kan det være rigtig at dette er det korekte beløb,
jeg fik at vide at det var fordi,thailand var uden for eu.så man fik kun grundbeløbet
lucky

Big- Viking, har du set vedkommendes afregning fra kommunen. Bor han her ude fast, så er det jo Den Sociale Sikringsstyrelse der udbetaler og sender opgørelse.

Efter min ringe mening så er din kammerat enten fyldt med løgn eller også får han extra fra et pensionsselskab. Eller også mere troligt, uanset hvad han fortæller dig, så har han en skjult adresse i DK, hvordan han så undgår diverse myndigheder det kan jeg ikke svare på. Hvis han får 10.000 fra det offentlige, hver måned har han søgt om div. tillæg og fået dem på grund af dyb fattigdom og ingen personlig ejendom, og det er så vidt jeg husker totalt ca. 8.000 dkk alt incl. 10.000 kan det aldrig blive.

Hvor gammel er han for øvrigt? Hvad for en pension er det han får?

Min månedlige opgørelse ser således ud:

Grundbeløb 4.952,00
Pensionstillæg 0.00
-----------
Månedlig Pension 4.952,00
Skat 37% af 4.952 -1.832,00
-----------
Månedlig udbetaling 3.120,00

Regulering af pension 1.832,00
------------
Udbetling pr. måned 4.952,00

Dette er hvad du er berettiget til som boende uden for et EØF land, ikke en hylende dyt mere, kan oven i købet blive mindre hvis du har lidt penge i banken der hjemme, så er din skatteprocent højere.

Så hvis I følger tråden om pensionister i Thailand, vil der forhåbentlig inden så alt for længe komme udspil til hvordan denne uretfærdighed kan udlignes. Det ville derfor være en stor hjælp for gruppen hvis du kunne skaffe os dokumentation for dit udsagn. Alt hvad vi kan få fat i til pression af folketinget er guld værd.

Hilsen fra den meget skeptiske Skeptiker fra Pattaya

dutling68
jeg for ca 10.000 udbetalt.. og jeg har også fast adr her i thailand..men hvorfor jeg for hele pensionen det er fordi jeg for efter de nye regler altså jeg har fået telkendt førtidspension efter 2003....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Big-Viking
skeptikeren.

Ja jeg har set afregning, samt set hans konto hvor de bliver sat ind.
Jeg aner intet ang. pension, men jeg ved at han har hans adresse i Thailand og han får al hans post sendt til Udon..
Igen, hvordan og hvorledes aner jeg intet om...

goldwing
Forskellen KAN ligge i hvilken form for pensionist personen tilhører.

Alderdomspensionist og førtidspensionist(FØR 2003) = Grundbeløb og dermed ca. 5.000 ddk

Førtidspensionist EFTER 2003 = grundbeløb som er ca. 10.000 ddk

Så manden med de 10.000 er muligvis en FP efter 2003
Man kan dog søge Sikringsstyrelsen om at få det fulde beløb, så denne mulighed er også.

Ja det er jo desværre det der sker gang på gang i de forskellige tråde, her på sitet. Debattørerne "glemmer" at fortælle om det er før eller efter 2003. Om det er invalide eller folkepension o.s.v.

De danske regler er sku ikke lette at finde rundt i, slet ikke når dem der hjemme der skal rådgive og opstille lovene overhovedet ikke ved hvad de taler om.

Jeg mener, hvad hjælper det at sagen bliver rejst i folketingsalen, en dag hvor der er få til stede. Den ansvarlige minister læser loven op fra ende til anden, og slutter så med at sige: "Sådan er loven nu engang vedtaget". Ikke en stillingtagen til problemet, ingen opfordring til noget som helst. Før hun kort tid efter som en af de første i salen trykkede på knappen da der skulle bevilges lønforhøjelse til tingets medlemmer.

Så jeg må jo bare håbe at inden jeg smutter kan få bare lidt mere end jeg gør nu, det ville sku lette betydeligt på vores hverdag, men ellers bliver det så bare de næste i rækken der får glæde af den kamp vi prøver at føre for de mange.

Den pisse sure Skeptiker fra Pattaya

goldwing
Skeptikeren skrev:
Ja det er jo desværre det der sker gang på gang i de forskellige tråde, her på sitet. Debattørerne "glemmer" at fortælle om det er før eller efter 2003. Om det er invalide eller folkepension o.s.v.

De danske regler er sku ikke lette at finde rundt i, slet ikke når dem der hjemme der skal rådgive og opstille lovene overhovedet ikke ved hvad de taler om.

Jeg mener, hvad hjælper det at sagen bliver rejst i folketingsalen, en dag hvor der er få til stede. Den ansvarlige minister læser loven op fra ende til anden, og slutter så med at sige: "Sådan er loven nu engang vedtaget". Ikke en stillingtagen til problemet, ingen opfordring til noget som helst. Før hun kort tid efter som en af de første i salen trykkede på knappen da der skulle bevilges lønforhøjelse til tingets medlemmer.

Så jeg må jo bare håbe at inden jeg smutter kan få bare lidt mere end jeg gør nu, det ville sku lette betydeligt på vores hverdag, men ellers bliver det så bare de næste i rækken der får glæde af den kamp vi prøver at føre for de mange.

Den pisse sure Skeptiker fra Pattaya

Ja du har ganske ret......
Jeg fatter ikke lige forskellen på FP før og efter 2003..... den ene mand får kun 5.000 kr. og den anden får 10.000 kr. udbetalt om mdr. hvis de flytter til Thailand...... er sgu ikke fair.ENIG

Ja og selvfølgelig det samme med folkepensionisten.

Jeg selv får FP efter 2003, men når jeg bliver 65 ryger der lige 5.000 dk væk om mdr. hvis jeg bor fast i Thailand.
'Gud ved om jeg pludselig bliver rask fra 64 år til 65 år.....?

Men jeg tror sandelig at regeringen en dag finder ud af forskelbehandlingen, men der går nok 5-10 år endnu.... sørgeligt.

Frankie-boy
Skeptikeren skrev:
Big- Viking, har du set vedkommendes afregning fra kommunen. Bor han her ude fast, så er det jo Den Sociale Sikringsstyrelse der udbetaler og sender opgørelse.

Efter min ringe mening så er din kammerat enten fyldt med løgn eller også får han extra fra et pensionsselskab. Eller også mere troligt, uanset hvad han fortæller dig, så har han en skjult adresse i DK, hvordan han så undgår diverse myndigheder det kan jeg ikke svare på. Hvis han får 10.000 fra det offentlige, hver måned har han søgt om div. tillæg og fået dem på grund af dyb fattigdom og ingen personlig ejendom, og det er så vidt jeg husker totalt ca. 8.000 dkk alt incl. 10.000 kan det aldrig blive.

Hvor gammel er han for øvrigt? Hvad for en pension er det han får?

Min månedlige opgørelse ser således ud:

Grundbeløb 4.952,00
Pensionstillæg 0.00
-----------
Månedlig Pension 4.952,00
Skat 37% af 4.952 -1.832,00
-----------
Månedlig udbetaling 3.120,00

Regulering af pension 1.832,00
------------
Udbetling pr. måned 4.952,00

Dette er hvad du er berettiget til som boende uden for et EØF land, ikke en hylende dyt mere, kan oven i købet blive mindre hvis du har lidt penge i banken der hjemme, så er din skatteprocent højere.

Så hvis I følger tråden om pensionister i Thailand, vil der forhåbentlig inden så alt for længe komme udspil til hvordan denne uretfærdighed kan udlignes. Det ville derfor være en stor hjælp for gruppen hvis du kunne skaffe os dokumentation for dit udsagn. Alt hvad vi kan få fat i til pression af folketinget er guld værd.

Hilsen fra den meget skeptiske Skeptiker fra Pattaya

Hej Skeptiker/og andre, hvis i er gift skal i jo ikke betale(så meget Grin) i skat, da i kan få jeres "hustrus" fradrag da i "køre" efter danske regler, ergo så har i også ret til "hustru fradrag", snakkede med en dansker som bor nord for Bangkok, som i første omgang havde fået afslag på "hustru fradrag" men fik så senere medhold i "hustru fradrag" og nu får han hele pensionen udbetalt, og kan tjene extra små tusinde kroner om måneden uden at betale skat Cool

PS: Han fik selvfølgelig de penge han havde betalt i skat, i den periode hvor han ikke havde "hustru fradrag" tilbage i skat.Pfft
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

Spring til debat: