Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
visarun...hvor mange+ turist visa
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 17/08-2008 16:16
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Jeg takker selvfølgelig for alle indlæg, og kan godt forstå der er krig i verden, så længe en side som denne ikke kan fungere uden, at i skal pisse på hinanden...men Phuket er hvad jeg har oplevet før, og det var Thailand for mig...Nogle danskere mener måske ikke at københavn er danmark o.vs.v...Nu til mit spørgsmål om visarun, for jeg vil og skal i første omgang til Phuket 1 januar, og vil gerne blive så længe som muligt....H´vis jeg får et turist visa, på 2 mdr, hvor mange visa run kan jeg så tage...?? all the best Ulrich55
Ulrich
|
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 17/08-2008 17:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej Ulrich Jeg fatter simpelt hen ikke, at du ikke ofre de få basører og får et MULTY "O" non emigrant, så skal du bare på en lille tur over en grænse hver 3. måned. Det visa gælder faktisk 15 måneder. Du kan få det i Hvide Sande, så hvorfor tage et 60 dages og alt det bøvl med en grænseovergang et par gange for 30 dage og så ud igen et halvt år. Jeg synes det er for kluntet, men det må du selvfølgelig afgøre. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 17/08-2008 18:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Hej Manse, Må indrømme at jeg ikke kender alle reglerne for "O" visaet, men er der ikke noget med at der skal dokumenteres et indestående på 800.000 baht i en Thailandsk bank (for ugifte) eller en månedlig indtægt ført til Thailand på min. 65.000 baht? Hvis pengene skal være i Thailand skal Ulrich have en bankbog i Thailand først og have pengene overført dertil inden ansøgningen? Det er jo en del penge at skulle overføre? Måske tager jeg fejl? Vedr, "ud igen et halvt år." Du kan sagtens via enten turist visum eller kombination af turistvisum og visa run være i Thailand hele året. Skal ikke ud i et halvt år. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 17/08-2008 18:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Ulrich55 skrev: Jeg takker selvfølgelig for alle indlæg, og kan godt forstå der er krig i verden, så længe en side som denne ikke kan fungere uden, at i skal pisse på hinanden... Det er mindst 3 år siden jeg sidst hørte en flad bemærkning, der var flad nok til at få mig til at grine - tak for den, Ulrich |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 17/08-2008 19:46
|
lols skrev: Hej Manse, Må indrømme at jeg ikke kender alle reglerne for "O" visaet, men er der ikke noget med at der skal dokumenteres et indestående på 800.000 baht i en Thailandsk bank (for ugifte) eller en månedlig indtægt ført til Thailand på min. 65.000 baht? Hvis pengene skal være i Thailand skal Ulrich have en bankbog i Thailand først og have pengene overført dertil inden ansøgningen? Det er jo en del penge at skulle overføre? Måske tager jeg fejl? Lols... manse har ret. Du forveksler reglerne for 1-årige opholdstilladelser (ansøges om på immi-kontorer indenfor Thailands grænser) med reglerne for at få et 1-årige visa (ansøges om udenfor Thailands grænser - bl. a. i Hvidesande). Hvis Ulrich55 er fyldt 50 (eller mere ) har han allerede skudt papegøjen og det bedste han kan gøre er uomtvisteligt at få sig et multi entry Non-immi "O" visa hjemmefra. I det dertil indrettede felt på ansøgnings blanketten skriver han "retirement" eller tilsvarende. Så er den sk.. ellers slået for de næste 12-15 måneder - og jeg er sikker på at en mand med Ulrichs talenter for flade bemærkninger hitter ud af det bedste videre forløb inden da.Ingen officielle krav for at få pensionist visaer udover dokumentation for at man er fyldt 50 og er istand til at udfylde ansøgnings skemaet ordentligt. Jeg ska' ikke ku' sige om Hvidesande sku' forlange at se et dansk kontoudtog eller kontanter, hvis man tropper op i laset kluns, men der er selvsagt intet med at man skal ha' en halv formue ståendende på en Thailandsk bankkonto før man overhovedet kan blive lukket ind i landet .Det der med pensions størrelse osv. kommer først ind i billedet hvis man ikke gider at flakke ud af landet hver tredje måned og derfor søger om et-årig opholdstilladelse (hvilket man som sagt skal til Thailand for at ku' få). Redigeret af Cxxxxsxxr d. 17/08-2008 20:27 |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 17/08-2008 20:37
|
Cyberstar. Jeg tog bare informationen fra den officielle hjemmeside med visum reglerne for retirement visa: http://www.mfa.go...hp?id=2493 Her står der bl.a.: Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay). This type of visa may be issued to applicants aged 50 years and over who wish to stay in Thailand for a period of not exceeding 1 year without the intention of working. ... Required Documents ... - A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totalling not less than 800,000 Baht. ... Channels to submit application: Applicant may submit their application at the Royal Thai embassy or Royal Thai Consulate-General in their home/residence country or at the Office of the Immigration Bureau in Thailand located on Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok -- Men OK, jeg accepterer hvis denne information fra det thailandske udenrigsministerium ikke er helt korrekt formuleret. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 17/08-2008 21:18
|
lols skrev: Cyberstar. Jeg tog bare informationen fra den officielle hjemmeside med visum reglerne for retirement visa: http://www.mfa.go...hp?id=2493 Men OK, jeg accepterer hvis denne information fra det thailandske udenrigsministerium ikke er helt korrekt formuleret. Lols. Det er temmeligt mange DTW-medlemmer der har større erfaringer med pensionistvisaer end undertegnede, så lad dem om at kime ind. Jeg er dog sikker på at de alle vil berette at Hvide sande ikke krævede de ting du citerer fra udenrigsministeriet. Hvis du vil have det hele billede så får du det ikke ved bare at kikke på hvad udenrigsministeriets underbetalte stab måtte have lagt ud. Du skal også tjekke immigrations myndighedernes officielle hjemme side: http://www.immigr... Udenrigsministerium og immigration er to totalt forskellige instanser. Her er et par tommelfinger regler. Punkt 1 i Thailand for viderekomne er man skal ikke forvente at ansatte indenfor een instans aner en pind om regelsættet indenfor instansen. Punkt 2 er at de 100 % sikkert ikke ved en pind om regelsættet indenfor andre instanser. Fastboende i Thailand genkender hinanden på hvorvidt modparten nikker genkendende til dette. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/08-2008 21:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Her er en laaaaaaaaaang traad om visarun......... http://www.dansk-...rowstart=0 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 17/08-2008 21:44
|
Har også før prøvet denne side fra immigrationen, men ved mig kommer der slet ikke noget frem, når jeg vælger "visa" til venstre. Blot en tom skabelon.... Iøvrigt ser den side (også) ud til at være fuld af fejl vedr. non imm. ansøgninger. Den fortæller også at danskere skal ansøge visum inden man kommer på ferie...... Som du skriver, erfarne folk eller tlf er det bedste ![]() |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 18/08-2008 02:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Hej Lols og Ulrich Manse og Cyberstar har ret...., de krav som du Lols ridser op, er gældende ved FORLÆNGELSER af eksisterende non-O visa. Det første non-O skal søges UDENFOR Thailand, typisk i ejet hjemland enten på ambassaden eller konsulatet. I den første periode skal du ud hver tredje måned, efter forlængelsen skal du på det lokale immg. kontor hver 90 dage og melde dig..hvis man skal hjem eller besøge andre lande en gang imellem så husk at få en re-entry permit sammen med med ansøgningen og/eller forlængelsen af non-O... sn
|
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 18/08-2008 20:10
|
lols skrev: Har også før prøvet denne side fra immigrationen, men ved mig kommer der slet ikke noget frem, når jeg vælger "visa" til venstre. Blot en tom skabelon.... Iøvrigt ser den side (også) ud til at være fuld af fejl vedr. non imm. ansøgninger. Den fortæller også at danskere skal ansøge visum inden man kommer på ferie. Ha, der fik jeg dig - du bruger Firefox, right? Hos mig virker det heller ikke i Firefox, men det virker okay i Internet Explorer. Bortset fra det, så tilslutter jeg mig helt og aldeles at officielle Thailandske websteder ikke lige just siger ret meget om hvordan tingene foregår på jordplan. |
|
|
|
| BiBob Man |
Lagt på d. 19/08-2008 00:46
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
På en måde har jeg på fornemmelsen at de Thailandske myndigheder (Immigration Office) fortolker gældende regelsæt lidt forskelligt, alt efter hvor i Thailand man søger om ”non emigrant visa” For et par år siden bosatte en god ven af mig sig i Thailand. På det tidspunkt var han lige blevet 60 år, og lige gået på pension - og i øvrigt Thai gift. Men ret hurtigt blev det ham klart at myndighederne (Immigration Office) i Hua Hin, stillede krav om forskellige dokumentationer alt efter hvem han talte med i forbindelse med sin ansøgning. Efterfølgende kontaktede han en Thailandsk advokat, og satte ham på sagen. Allerede efter to uger var sagen klaret, vennen havde da fået et ”non emigrant visa” gældende et år. Men skulle melde sig på den lokale politistation hver tredje måned i det første år. Sidst jeg besøgte ham, havde han netop fået forlænget sin opholdstilladelse til 3 år, uden at skulle møde på den lokale politistation til kontrol hver tredje måned. Den eneste dokumentation som lå til grund ved ansøgning - via advokatens mellemkomst - var én Svensk vielsesattest, samt bekræftelse fra Den Svenske Pensionskasse (Forsikringskassen) og Det Svenske Journalistforbunds Pensionskasse, om at der fortløbende ville blive udbetalt pensioner af en hvis størrelse - så længe han var i live! Hvis man som pensionist, har til hensigt at flytte sine teltpæle til Thailand for at nyde sit otium der, anbefaler jeg man alliere sig med en Thai advokat inden. Dette vi sikkert sparer én for meget unødige beukrati. BiBob Man |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 19/08-2008 03:41
|
Cyberstar skrev: [Ha, der fik jeg dig - du bruger Firefox, right? Hos mig virker det heller ikke i Firefox, men det virker okay i Internet Explorer. Bortset fra det, så tilslutter jeg mig helt og aldeles at officielle Thailandske websteder ikke lige just siger ret meget om hvordan tingene foregår på jordplan. Næ bruger såmænd Internet Explorer 7.... Det med at bruge advokat. Jo har også hørt det hjælper nogle gange. Kunne det være fordi der så er lidt smørelse mellem advokaten og immigrationskontoret, der lige skal klares? Ihvertfald går det nogle gange meget hurtigt med de samme papirer. Redigeret af lols d. 19/08-2008 03:43 |
|
|
|
| Ulrich55 |
Lagt på d. 19/08-2008 20:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Nu er jeg igen på den...Var hos asia travel for at få lavet min billet om...og han sagde hvorfor får du dig ikke et non emigrant visa..! Så har du tre måneder...Men har også kigget på forring affaiers hjemmeside, hvor der står det med de 800 k....Nu tager jeg ihvertfald afsted, enten først i nov...hvis jeg kan få non emi...visa, og først i dec hvis jeg kun han få et turist visa...Men forvirrende er det..!! Jeg tager på ambasaden imorgen...og håber de ved noget, men sikker kan man ikke være...De siger også at man har ringet uden for deres kontortid som er fra 13 til 16 og kl var 14 da jeg ringede....Så den ene hånd ved ikke hvad den anden gør...
Ulrich
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 19/08-2008 21:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Ulrich55 skrev: .....De siger også at man har ringet uden for deres kontortid som er fra 13 til 16 og kl var 14 da jeg ringe...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 20/08-2008 01:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Anbefaler at du soeger om dit non-emigrant o visa paa konsulatet i Hvide Sande frem for ambassaden der er meget strengere. "Up to you" ![]() CHeers! |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 20/08-2008 01:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Det Kongelige Thailandske General Konsulat Stormgade 8 6960 Hvide Sande Tel: 97311541 (Kontortid: hverdage 10.00-12.00) ![]() http://www.thai-c...geID=about Ubon.
![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 20/08-2008 02:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Ulrich55 skrev bla. De siger også at man har ringet uden for deres kontortid som er fra 13 til 16 og kl var 14 da jeg ringede....Så den ene hånd ved ikke hvad den anden gør... Det er for at folk som dig der vil flytte til thailand kan få en forsmag på hvordan det det er i thailand... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ..Ring du nu til Hvide Sande , Der får man fin jysk service ovre,det tagernogle dage med posten,så har man passet igen Claus Redigeret af claus31130 d. 20/08-2008 02:40 |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 20/08-2008 08:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hehe...ja....jeg vil dog naeppe raade dig til at maile Thai Konsulatet i Hvide Sande.........det har jeg forsoeget i maanedsvis - sendt den same mail op til 4 gange nu - men fortsat INTET svar !! Jeg tror ikke "nyheden" om at man man kommunikere via mails er naaet til Hvide Sande desvaerre............ ![]() Egentlig tror jeg bare at jeg vil ringe til dem naar jeg engang kommer til DK....i november bliver det nok og se om jeg kan faa et 1 aars visa til Thailand til naar jeg tager tilbage igen i Januar 2009. Er gift med Thai. Hygge ! |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 20/08-2008 08:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
AP7100 skrev: Hehe...ja....jeg vil dog naeppe raade dig til at maile Thai Konsulatet i Hvide Sande.........det har jeg forsoeget i maanedsvis - sendt den same mail op til 4 gange nu - men fortsat INTET svar !! Jeg tror ikke "nyheden" om at man man kommunikere via mails er naaet til Hvide Sande desvaerre............ ![]() Egentlig tror jeg bare at jeg vil ringe til dem naar jeg engang kommer til DK....i november bliver det nok og se om jeg kan faa et 1 aars visa til Thailand til naar jeg tager tilbage igen i Januar 2009. Er gift med Thai. Hygge ! Kan lige oplyse at jeg sendte en mail til Konsulen i Hvide Sande i denne uge og dagen efter var der svar...... ring lige. Måske de ikke har tid til at svare alle mails de får, måske. Men jeg fik ringet og fik gode råd og høflig svar, så ingen problemer Fik indtryk at det var flinke folk. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) har han allerede skudt papegøjen og det bedste han kan gøre er uomtvisteligt at få sig et multi entry Non-immi "O" visa hjemmefra. I det dertil indrettede felt på ansøgnings blanketten skriver han "retirement" eller tilsvarende. Så er den sk.. ellers slået for de næste 12-15 måneder - og jeg er sikker på at en mand med Ulrichs talenter for flade bemærkninger hitter ud af det bedste videre forløb inden da.
.