Se indlæg
 Udskriv debat
Erfaringer med den nye lovgivning?
Jeed
Hej allesammen.

Jeg har læst jeres indlæg og tænkte at der evt. var nogle erfaringer jeg kunne trække på. Jeg er 26 og bliver færdig med mit studie næste sommer. Min kæreste er 25. Hende vil jeg selvfølgelig gerne have herop. Vi har kendt hinanden i 5 år og kommet sammen i ca. 3. Jeg taler flydende thai kan læse og skrive det.
Mit problem er lidt hvordan lovgivningen er skruet sammen. Jeg har læst meget på udlsts hjemmeside men jeg synes ikke den er helt klar.
når man er 27. har arbejde. lejlighed. Er der så andre ting der skal være i orden.
Tilknytningskrav? Hun taler ikke meget dansk men er ved at komme efter det. Har vi større tilknytning til thailand når nu jeg har opholdt mig der ret længe?
Hvordan griber man det an? Måske et flyvsk spørgsmål men man hører jo at udlst ikke er lige let at danse med.

Hilsen Shock
Jeed

Jeed
Forresten.. Jeg har læst diskussionerne om barpiger. Hvad dækker ordet bar pige over? At hun er bar? Smile
Nej.. seriøst.. Jeg har været længe i Thailand og er aldrig stødt på det. Men jeg har heller aldrig været i Patthaya...
Hvad går det ud på? Er det prostituerede eller? (håber ikke at jeg støder nogle, men jeg aner det faktisk ikke)

En bar pige er selvfølgelig en pige der arbejder i en bar, hvor hun skal have en mand. Herhjemme ville vi nok kalde hende for en luder, men i deres øjne er det et arbejde. Og der har selvfølgelig været mange meninger herinde og andre steder om bar piger, men de er nu ligeså gode mennesker som alle andre. Men en ting er sikkert du får i de fleste tilfælde en ordenlig behandling af dem, og hvis du behandler dem godt så får du det som blommen i et æg. Har set hvordan nogle behandler dem, og for satan jeg græmmes ved det når jeg ser det. Jeg har selv den holdning at jeg behandler folk som jeg selv gerne vil behandles, og respektere mennesker som de er.

Boom-Boom
Tjaaa, hvordan beskriver man en barpige!
Der er nok forskellige definitioner, men jeg oplever dem således:

Når man ejer en bar vil man gerne have kunder, og normalt er det mest mænd der bruger mest tid på en bar/bodega mv.

For at tiltrække kunder til baren ansætter de fleste barer i thailand derfor en masse piger til at tiltrække div. udenlandske mænd. "Det er jo dem der normalt har pengene"

Det er så barpigernes opgave at vinke, råbe eller på anden vis "hive" forbipasserende ind på baren.

Næste opgave er så at få os hvide mænd til at bruge så mange penge som muligt på kortest mulig tid Smile

Det gør barpigerne så enten ved, at spille alle mulige spil med kunderne, eller generelt underholde kunderne så de bliver længere tid i baren (bruger flere penge) eller tale og skabe en hyggelig stemning så gæsterne har en god aften eller god ferie.

Du vil nok også enten af dig give hende en drink når du alligevel selv skal have en. (her tjener pigerne lidt af deres penge og får alt efter stedet 20- bath, de får som reel en kupon af kassedamen Wink )
Nogen gange spørger de også om deres veninde også må få en. SmileSmile

De fleste barpiger kan så også tages med hjem hvis kunden kan li hvad de ser.

Tror alle kan fortælle en masse om hvad de oplever/har oplevet på en bar mv. i Thailand. Kunne være vi skulle udveksle fiduser, det gør thaipigerne jo også Pfft

/bart
[small]Up to me, he he!
[/small]

Jeed
OK.. Det besvarede vist mit spørgsmål.. Men jeg skulle nok have spurgt i et andet forum, da mit egentlige spørgsmål desværre ikke blev berørt! Wink

Håber der er nogle der har nogle guldkorn derude!

Tak
Jeed

Jeed
???

Spring til debat: