Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Pengene og/eller livet...!
|
|
| Fifidong |
Lagt på d. 24/08-2008 08:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Jeg har i flere tråde og indlæg her på DTW oplevet en enorm følelsesladet modstand mod mine meninger og holdninger om livet som udlænding på gæsteophold i Thailand. Det er mit indtryk af den megen modstand dybest set drejer sig om en særdeles farlig uvidenhed om de faktiske forhold som flere og flere fastboende udlændinge oplever. At stikke hovedet i busken og lulle sig i søvn over et TAT (Tourism Authority of Thailand) fremstillet glansbillede af de altid smilende og venlige thai'er, er for naivt og uholdbart i længden. Jo, for korttidsturisten (2-3 uger) virker det: Giv os dine penge, vi smiler, og se så at få pakket og komme afsted ud af landet igen! Dette er officiel turist-policy, og det fremgår tydeligt med alle de stramninger på visa-området der præsenteres. Man har nu lavet kommando-strukturen "flad" på Immigration, hvilket betyder at det er op til den enkelte Imm. Officer at give enten accept eller afslag på visum og forlængelser af ophold. Samtidig indføres flere og flere bureaukratisk groteske regler, såsom et kort der viser ruten fra din bopæl til Immigration, kopier af pas (fotoside og andre sider) - kopi af sidste TM 47 slip ved adresserapportering, foto af bopæl, kopi af lejekontrakt, elregning, tlf. regning, osv. osv. Er det for at gøre det nemmere for os mon? Hva' siger "naivisterne" (manse, swed, o.m.a.) Til overskiften, hvad mener jeg med den: Jo, jeg er på en mission med mine indlæg på DTW. Jeg er pissehamrende gal og træt af at se flere vesterlændinge blive snydt, flået for penge og ejendom og i sidste ende miste livet i Thailand! Jeg har 10 års "erfaring" m.h.t. Thailand, heraf de 5 som fastboende i landet. De første år gik med at blive snydt, bedraget og næsten myrdet! Jeg har overlevet, og er nu en meget tilfreds mand med en dejlig kæreste. Hvad der irriterer mig grænseløst er den totalt naive og ukritiske holdning flere medlemmer på DTW udviser, især når de skal give nybegyndere råd og vejledning. Derfor (manse m.fl.) - i kan forvente endnu flere kritiske men velmenende indlæg hvis jeg observerer idiotiske råd, naive holdninger og ukritisk jubeloptimisme over at bo i et ekstremt klasseopdelt 3. verdensland, hvor magt og penge er ret, hvor fri presse og tale er en joke, hvor militæret altid lurer i baggrunden (hvorfor tror i jeres internet er så forbandet langsomt? Overvågning..!) hvor smilet i mange tilfælde er pr. automatik, hvor betegnelsen farang dybest set er nedsættende. Der er også positive ting, men for mit vedkommende drejer det sig hovedsageligt om to ting: Klimaet og penge. Vejret er bare herligt og der er masser af købekraft i Dkr. Sådan, så er det sagt, kald mig bare kynisk - "up to you"! Hellere være ærlig end at hykle en eller anden fascination af det eksotiske og anderledes. Når man kommer lidt ned under den glatte overflade ser tingene meget anderledes ud... Så er man glad for at komme fra en fri nation, velstående, demokratisk, humanistisk, lige muligheder for alle, både syge, fattige og gamle tages der hånd om... Underligt at danskere kan blive så meget "thai-wanna-be's" i et så brutalt, ufrit, topstyret, og til tider livsfarligt land som Thailand. Fifidong PS: Til tvivlerne: Tjek de forskellige forums: Thaivisa, Teakdoor, Stickman, pattayadailynews, og find ud af hvor mange udlændinge der bliver snydt, overfaldet, myrdet, eller falder ned fra et højhus. Læs og bliv meget, meget klogere...I finder intet i Bangkokpost ell. The Nation, ingen dårlige og negative historier der. Redigeret af Fifidong d. 24/08-2008 08:52 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/08-2008 09:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Underligt at danskere kan blive så meget "thai-wanna-be's" i et så brutalt, ufrit, topstyret, og til tider livsfarligt land som Thailand. Ja det er sgu'da fantastisk, at du selv er meget tilfreds med at bo der, og andre ligeledes giver udtryk for at være lykkelige ved at bo der. Der må altså være noget andet der trækker. Fedt. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 24/08-2008 11:16
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Nu har du så tilsyneladende ikke boet i DK i 10 år, og går derfor rundt med et "rosenrødt" intryk af DK med de grønne enge, de små bondegårde og smilende mennesker med røde kinder!! (overdrevet JA), Meeeeen virkeligheden er sgu en anden her i landet, bare prøv at logge på en dansk avis og se overskrifterne, eller prøv at være nervøs for at begive sig ud om aftenen og i nattelivet. Yderligere stjæles der med arme og ben, vi har f.eks mistet 2 knallerter inden for et ½ år, og polititet i dette vidunderlige land kan/vil ikke fortage sig noget! Et andet eksempel er den 36 årige mand der blev tævet/trampet ihjel i Ålborg, og den 16 årige får 4 års fængsel, hvor han er ude efter nok 2 år, RETFÆRDIGT IKKE? Der kan nævnes mange eksempler, men det er der ikke nogen grund til. Dette er ikke et forsvar på at sige at Thailand er perfekt, men blot påpege at DK er altså heller ikke et mønsterland!! Jeg vil dog sige at mange af de Falanger der bliver snydt i Thailand er sgu også selv for dumme, og jeg kan sgu ikke fortænke Thai'erne i at slå til når muligheden byder sig. Jeg er selv kommet i Thailand siden 1984, og dermed set den udvikling der er sket, men må indrømme jeg er sjældent bange for at færdes i Thailand, og opfører man sig ordentligt, uden at være ubehøvlet og vifte rundt med penge, så sker der sjældent noget. Yderligere bliver vi sgu også taget ved røven her i DK, men det er bare legalt i form af skatter og afgifter, samt manglende offentlig service og et skole- og sundhedssystem der efterhånden er HELT fallit!! Martin Redigeret af mgj d. 24/08-2008 11:16 Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 24/08-2008 11:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg vil kun give Fifidong ret i at det ikke ligefrem lyserødt at bo i Thailand og så regler man har indfort for os der vil bo her. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 24/08-2008 13:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Fifi; du har da ret i at alt ikke er rosenroedt i Thailand - men jeg syntes generelt at raad herinde er realistiske og ikke maler alt lyseroedt. Men godt vi ogsaa har dig til at male fanden paa vaeggen saa faar spoergeren jo svar fra all vinkler! ![]() Skaal! |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 24/08-2008 13:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Jeg synes simpelthen det er blevet for sygt nu, og jeg er egentlig kun på lige nu fordi jeg kan se, at der åbenbart er en sygelig tindens til at svine glade mennesker til, specielt fra Fifi's side, som i mine øjne bare er et sølle menneske, som måske skulle søge hjælp for hans traumer. Det er nok for meget forlangt, for der kan nu efter nedlæggelse af admin tillades mere fra den enkelte. Hans udtalelser i den anden tråd troede jeg egentlig var myntet på mig, men kan nu se at det var en anden han mente, hvilket jo ikke gør det bedre, for i mine øjne er den form for smæde så personligt og uforskammet, at dette skulle være berettigelse for en udsmidning, men her står jeg åbenbart alene, og det acceptere jeg da. Nej kære Fifi. Jeg ved ikke hvor du har det fra med visasøgning. Jeg fik mit på mindre end 2 dage, uden bøvl eller indsigelser på nogen måde, for jeg havde alle papirerne i orden, så det udlæg du kommer med er jeg uforstående over for. Hvis du kun er her fordi du har penge og kan lide varmen, hvorfor melder du dig så ikke ind i golden club, så får du livstids mellemskab samt 5 års multy "o" visa, men garanti for fornyelse, og det koster kun 1,5 mill. bath, så jeg kan ikke se, at med dine penge og den dejlige solskin, ja så må dette da være vejen for dig, og lad så os andre kødelige være glade for hvad vi synes er rigtigt.. eller hvad.. Den anden tråd som webmaster nu har lukket, giver jo et helt klar udtryk for, hvad man forventer af en type som dig, men fri os andre for dine sure opstød. |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 24/08-2008 13:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Synes det er fint med Fifidongs "sure opstød". Sandheden findes nok et sted i midten mellem de lalleglade og kynikerne. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 24/08-2008 13:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Igen et dårligt råd. Manse du har ret til at holde på dit billede af Th, men Fifi har så sandelig også ret til at fortælle og svare ud fra hans oplevelser, som jeg finder meget realistiske. Du har måske ikke oplevet, at Thaier altid får ret i en ulykke, at blive plukket for det ene og det andet, at chekke ind på hotel sammen med 10 Thai og som den eneste betale overpris, at betale mere i Tømmerhandel og andre butikker, at føle at du bare skal bruge dine penge og så helst forsvinde, at blive tvunget fra din forretning bare for at se en thai tage over. at opbygge noget godt bare for at blive sat op til en leje der ikke kan betales Osv Osv Det er der så mange andre der har, jeg Bor her 8 mrd om året er lykkelig gift er gode venner med naboer og den lokale Mafi. bos men jeg ser hvert år ovenstående gentaget, (nybegyndere) der tror det bedste om de lokale og bliver snydt så det driver. Men din dag kommer nok også hvor du åbner øjene os ser dig over stakittet. Uanset er det forkert at tro at du har den eneste sanhed, du kan sagtens være lykkelig både i Dk el. Th, men derfor slipper du ikke for at indrømme at der begge steder er fuldt af brådne kar. Lad os da få folks egne sanheder på bordet, gode som dårlige. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/08-2008 13:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Verden er hvad man gør den til |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 24/08-2008 13:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Tirak Du har så sandelig ret i dine betragtninger. Jeg er ikke hellig, og selvfølgelig er jeg blevet snydt, men det er jeg også blevet i Danmark, Alle mine arbejdssteder i Afrika-USA og mellemøsten, men dette får mig ikke til at blive sortseer. Jeg håber jeg lære, men det er sgu nok ved at være for sent, men det forhindre mig ikke i at være Lalleglad. Adjektiv lalleglad, (intetkøn: lalleglad) At være glad på en ubekymret måde, munter, sangvinsk, overdrevet glad. Hentet fra "http://da.wiktionary.org/wiki/lalleglad" Jeg er faktisk stolt over med min alder og det jeg har prøvet her i livet, at jeg stadig er den lalleglade person. ![]() ![]() |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 24/08-2008 14:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej Fifi, Hmm, synes jo nu egentlig nok du bør moderere din mission til kun at omfatte dansksprogede vesterlændinge på DTW. Tror det er begrænset hvor mange bl.a. Italienere, Spaniere mv. der er herinde som forstår dansk! Tjaa hvad ved jeg, men det er vel trods alt de færreste Tyrkere der er Italienere. ![]() Nå, men du er jo i øvrigt selv med til at præge de personer der tager til Thailand og dem der allerede bor i Thailand med dine indlæg. Så kom du bare frit frem med de punkter hvor du mener vi bliver snydt, men også venligst frem med løsningen på hvordan vi så undgår at blive snydt! Så bliver vi alle jo klogere og har derved noget positivt ud af dine indlæg. Hvis du er en del af løsningen, kan det jo kun være positivt! Og så er vi jo også fri for at høre på de negative personer der mener, at det at løse et problem er noget negativt. Med andre ord: Lad os nu få de velunderbyggede faktasøgende eksempler frem. P7: - Hvo der vil æde Kjernen, faaer knække Nødden. Oink! Oink!
|
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 24/08-2008 14:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hey Manse. Jeg smiler lige nu , det er dejligt at du holder den positive side fremme, den må vi ikke glemme. Som du kan se nederst i mine indlæg, hader jeg pesimister, og det er jo alt det gode der gør at vi elsker Th, vi må bare ikke male siden lyserød for dem der ikke har dine/andres erfaringer. Hvis vi kan hjælpe bare en med ikke at blive ruineret eller dumme sige for meget (forstå: fiskeføde) så er den dag da reddet. Smiler og nyder dagen Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| May |
Lagt på d. 24/08-2008 15:03
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Et langt stykke hen af vejen .... et rigtig godt indlæg, alt hernede er ikke rosen rødt, og en dans på roser, men dette sted findes nok ikke. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, fra at være turist i eget hus, til at bo her fast, havde jeg nok valgt anderledes ...... !!! og ja så er der nok dem som siger, hvorfor så ikke flytte, må indrømme det har også været overvejet nogle gange, men her er flere plusser end minuser, og paradiset findes ikke, der vil altid være en slange eller 2. // Maj Brith You only live once, but if you live right once is enough.
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 24/08-2008 15:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja jeg ½ års turist kan vel ikke helt være med i den disk. med fast boende ? og naturligvis bliver jeg da også snyt men jeg mener nu ikke mere end jeg vil og kan tåle. Men det har fået mig til at tænke på hvordan de som flytter til DK lige bliver behandlet ?? mange lidt selvforskyldt og det samme er problemet vel med nogen af dem der flytter til Thai. Men jeg er nu også lidt lalleglad for Thailand ligesom knægten manse mvh |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/08-2008 20:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
manse skrev: men fri os andre for dine sure opstød. Os? Du bliver da vist nødt til at nøjes med at tale for dig selv her. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 24/08-2008 21:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Fifidong skrev: Jeg har i flere tråde og indlæg her på DTW oplevet en enorm følelsesladet modstand mod mine meninger og holdninger om livet som udlænding på gæsteophold i Thailand. Det er mit indtryk af den megen modstand dybest set drejer sig om en særdeles farlig uvidenhed om de faktiske forhold som flere og flere fastboende udlændinge oplever. At stikke hovedet i busken og lulle sig i søvn over et TAT (Tourism Authority of Thailand) fremstillet glansbillede af de altid smilende og venlige thai'er, er for naivt og uholdbart i længden. Jo, for korttidsturisten (2-3 uger) virker det: Giv os dine penge, vi smiler, og se så at få pakket og komme afsted ud af landet igen! Dette er officiel turist-policy, og det fremgår tydeligt med alle de stramninger på visa-området der præsenteres. Man har nu lavet kommando-strukturen "flad" på Immigration, hvilket betyder at det er op til den enkelte Imm. Officer at give enten accept eller afslag på visum og forlængelser af ophold. Samtidig indføres flere og flere bureaukratisk groteske regler, såsom et kort der viser ruten fra din bopæl til Immigration, kopier af pas (fotoside og andre sider) - kopi af sidste TM 47 slip ved adresserapportering, foto af bopæl, kopi af lejekontrakt, elregning, tlf. regning, osv. osv. Er det for at gøre det nemmere for os mon? Hva' siger "naivisterne" (manse, swed, o.m.a.) Til overskiften, hvad mener jeg med den: Jo, jeg er på en mission med mine indlæg på DTW. Jeg er pissehamrende gal og træt af at se flere vesterlændinge blive snydt, flået for penge og ejendom og i sidste ende miste livet i Thailand! Jeg har 10 års "erfaring" m.h.t. Thailand, heraf de 5 som fastboende i landet. De første år gik med at blive snydt, bedraget og næsten myrdet! Jeg har overlevet, og er nu en meget tilfreds mand med en dejlig kæreste. Hvad der irriterer mig grænseløst er den totalt naive og ukritiske holdning flere medlemmer på DTW udviser, især når de skal give nybegyndere råd og vejledning. Derfor (manse m.fl.) - i kan forvente endnu flere kritiske men velmenende indlæg hvis jeg observerer idiotiske råd, naive holdninger og ukritisk jubeloptimisme over at bo i et ekstremt klasseopdelt 3. verdensland, hvor magt og penge er ret, hvor fri presse og tale er en joke, hvor militæret altid lurer i baggrunden (hvorfor tror i jeres internet er så forbandet langsomt? Overvågning..!) hvor smilet i mange tilfælde er pr. automatik, hvor betegnelsen farang dybest set er nedsættende. Der er også positive ting, men for mit vedkommende drejer det sig hovedsageligt om to ting: Klimaet og penge. Vejret er bare herligt og der er masser af købekraft i Dkr. Sådan, så er det sagt, kald mig bare kynisk - "up to you"! Hellere være ærlig end at hykle en eller anden fascination af det eksotiske og anderledes. Når man kommer lidt ned under den glatte overflade ser tingene meget anderledes ud... Så er man glad for at komme fra en fri nation, velstående, demokratisk, humanistisk, lige muligheder for alle, både syge, fattige og gamle tages der hånd om... Underligt at danskere kan blive så meget "thai-wanna-be's" i et så brutalt, ufrit, topstyret, og til tider livsfarligt land som Thailand. Fifidong PS: Til tvivlerne: Tjek de forskellige forums: Thaivisa, Teakdoor, Stickman, pattayadailynews, og find ud af hvor mange udlændinge der bliver snydt, overfaldet, myrdet, eller falder ned fra et højhus. Læs og bliv meget, meget klogere...I finder intet i Bangkokpost ell. The Nation, ingen dårlige og negative historier der. __________________________________________________________________ Alt det du hentyder til har jeg ikke oplevet, men nu er jeg jo også en der opfører sig så nogenlunde ordentlig. Og jeg er immervæk kommet i Thailand siden 1987 og har også været bosat der, og skal igen senest her til foråret idet en her skal giftes igen.. Snydt og bedraget.!!!!!!! Jamen hvis man ikke passer på så bliver man snydt, ikke bare i Thailand men sgu da også i Danmark. Hvis man har papirerne i orden og fået en god juridisk bistand, ville jeg tro at mange af de tilfælde du nævner ikke ville være tilstede. Men mange Farangs er ÅH så kloge og kan det hele. Hvad med de idioter der vader rundt med flere kilo GULD og tro de er nogen helvedes karle. De beder sgu da om at blive røvet. Alle de regler og stramninger, skyldes måske at Thailand vil af med mange af de dårlige mennesker som ønsker at være i landet og giver os andre et dårlig ry.. I det hele taget er der sgu ikke mere kriminalitet i Thailand end der i Danmark. Hvis man opfører sig ordentlig og ikke nedgør Thaierne og ellers bare være glad og til dels passe sig selv, har man det da som blommen i ægget. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/08-2008 21:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
manse skrev: Jeg synes simpelthen det er blevet for sygt nu, og jeg er egentlig kun på lige nu fordi jeg kan se, at der åbenbart er en sygelig tindens til at svine glade mennesker til, specielt fra Fifi's side, som i mine øjne bare er et sølle menneske, som måske skulle søge hjælp for hans traumer. Det er nok for meget forlangt, for der kan nu efter nedlæggelse af admin tillades mere fra den enkelte. Hans udtalelser i den anden tråd troede jeg egentlig var myntet på mig, men kan nu se at det var en anden han mente, hvilket jo ikke gør det bedre, for i mine øjne er den form for smæde så personligt og uforskammet, at dette skulle være berettigelse for en udsmidning, men her står jeg åbenbart alene, og det acceptere jeg da. Manse, jeg kom i går med en pæn henstilling til dig i en anden TRÅD om at ikke blive personlig når du deltager i en debat. Jeg ved godt du misforstod min henstilling i går med noget om hvis man ikke kan lide lugten i bageriet osv. Men du må endelig ikke tage fejl af budskabet fra i går selvom det blot var en høflig anmodning. Vil du deltage i en debat så gå efter bolden, ikke manden - også selvom oplægget er henvendt bla. til dig med flere. Første indlæg her i tråden er et oplæg, ikke et personlig angreb mod dig. Desuden så kom du også med et angreb på admin/mig i går og det vælger du så at fortsætte med idag ved at påstå at der nu tillades mere fra den enkelte end før. Det gør der ikke og du får derfor nu en advarelse om at du også skal overholde reglementet og ikke gang på gang indlade dig i personlige angreb. Advarelsen gælder naturligvis Manse, Fifidong og andre der har behov for lige at finde ud af hvordan man gebærder sig her på siden. PB'er sendt til både Manse og Fifidong. Diskutere gerne på livet løs, men undgå at blive personlige mod hinanden. PS. læg lige mærke til at jeg ikke har tilkendegivet noget som helst om mine meninger hverken i denne tråd eller den om Kongen. Desværre nødvendigt at påpege så ingen sidder tilbage med det indtryk at jeg deler advarelser ud til dem jeg ikke er enige med. Tak - Admin - Redigeret af Webmaster d. 24/08-2008 22:16 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| BiBob Man |
Lagt på d. 25/08-2008 02:55
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
Big-Viking skrev blandt andet: Snydt og bedraget.! Jamen hvis man ikke passer på så bliver man snydt, ikke bare i Thailand men sgu da også i Danmark. Hvis man har papirerne i orden og fået en god juridisk bistand, ville jeg tro at mange af de tilfælde du nævner (Læs: Fifidong) ikke ville være tilstede. Men mange Farangs er ÅH så kloge og kan det hele. Hvad med de idioter der vader rundt med flere kilo GULD og tro de er nogen helvedes karle. De beder sgu da om at blive røvet. Alle de regler og stramninger, skyldes måske at Thailand vil af med mange af de dårlige mennesker som ønsker at være i landet og giver os andre et dårlig ry.. Hvis man opfører sig ordentlig og ikke nedgør Thaierne og ellers bare være glad og til dels passe sig selv, har man det da som blommen i ægget. Hej Big-Viking Hvor har du dog så evigt ret, det kunne vel ikke siges meget bedre. Hr. Fifidong fremførte i sit første indlæg at Immigration Office i Thailand ”indfører flere og flere bureaukratisk groteske regler” Selvfølgelig gør de da det! Hvad havde man ellers tænkt sig Immigration Office skulle gøre? Forestiller man sig at Immigration Office i Thailand, i stor udstrækning pludseligt gav tilladelse til vesterlændinge at bosætte sig mere eller mindre frit i Thailand, ville det helt sikkert gå gruelig galt. Efter ganske kort tid ville Thailand, uden en restriktiv politik, helt sikkert blive oversvømmet af div. lykkeridder, halv kriminelle og andet godt folk fra de Europæiske lande. Og ikke mindst af ældre mænd, som på en eller anden måde lever af div. små pensioner og overførselsindkomster fra hjemlandet. En sådan lempelse af opholdstilladelserne i Thailand, ville skabe et helt andet bybillede, ikke mindst på de populære feriesteder som Bangkok, Phuket, Koh Samui, ect. og ikke mindst i Pattaya. Personligt forstår jeg godt de Thailandske myndigheder, (Immigration Office) føre en meget restriktiv politik omkring udstedelse af opholdstilladelser for udlændinge i Thailand. Efter min opfattelse er Immigration Office i Thailand - og deres forståelige restriktive fremfærd - den rene søndagsskole, set i forhold til det danske regelsæt omkring udstedelse af opholdstilladelser! Hilsen Bibob Man |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/08-2008 03:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dejlig læsning Big-Viking og BibobMan. Nøjagtig sådan er det. Som jeg har påpeget før så er der meget skidt her i Thailand, men som også der nu bliver skrevet af andre så er det i de fleste tilfælde farangerne selv der skaber problemerne. Når jeg læser mine daglige danske aviser på nettet og hører nyt fra familie og venner via webcam, så er det da ikke ligefrem rosenrødt det der bliver fortalt om dagliglivet i DK. Jeg har i mine 8 år her i landet, og specilet her i Pattaya, ikke haft nogen som helst kontroverser med nogen thai. Jeg er da blevet "snydt" for et par sølle Baht på markedet, og hvad så, er der nogen der ikke er blevet snydt på et loppe- eller kræmmermarked i DK? Jeg/vi er aldrig nogen sinde blevt snydt på et byggemarked, måske fordi man har prøvet at sætte sig ind i thai tænkemåde og kultur og kan LIDT af sproget. Nej dem der har snydt og bedraget mig og min familie her i landet, er da alle til hobe faranger. Jeg har som skrevet før, aldrig noget sted i verden, mødt så mange platugler som her. At Emigration endelig har strammet ballerne gevaldigt, er da bare en fryd. Pattaya by er nu næsten tom for alle de subsistensløse der førhen overnattede på stranden og andre steder og tiggede småmønter foran supermarkeder. Ham (fra Balkan) fik de endelig ram på da de tog ham på fersk gerning. Han har i årevis vandret gade op gade ned og stukket fingrende ind i hver eneste telefonautomat efter mønter. Hvilket liv, havde så, da han blev taget selvfølgelig ikke haft penge til at få fornyet sit visa, så næsten 2 års overstay. Gooooodbye! Hvad med ham den sølle Farang der bruger fortrinsvis Trapparay Rd. og Tepphrasit som (arbejdsplads) her går han hver tidlig morgen med sin store sæk og leder efter genbrug, på samme niveau som thaierne. Er han en gevinst for det Thailandske samfund? Hjem med ham - selvfølgelig! Og sådan kunne man blive ved. Som jeg skrev for nylig da jeg sidst var ude og få mine 90 dage, kl. 9.30, kom der en farang, så skide hamrende fuld at han dårligt kunne ramme stolen. De bad ham komme igen når han var ædru. Han skulle have været buret inde og sendt hjem her og nu. På et officielt kontor, hvad fanden er det for en opførsel i et land hvor du er gæst. Jeg har i mine mere end 30 år rundt i verden, hvor jeg har lavet bl.a udstillinger, i ikke et eneste land har jeg undgået at betale bestikkelse for at få godset ind eller ud. Sågar ved grænsen ved Kruså har jeg da i tidernes morgen blevet nødsaget til at "betale kommision". Hvad er det for noget pladder med en IKKE fri presse. De aviser der udgives her i byen er da gang på gang fyldt med regerings- og samfundskritisk stof. Jeg syntes at mange af de skribenter på Bangkok Post bestemt ikke lægger fingrende imellem når det drejer som om korrupte politikere m.fl. Mange af de thaisprogede aviser viser da tit både billeder og tekst af politifolk der er taget med fingrende i "dåsen" Mine briller er hverken mørke solbriller eller dem med lyserødt glas. Jeg bruger glas så jeg kan se alle kulører rundt om mig. Det var der nogen der måske skulle prøve. Hilsen fra Skeptikeren fra Pattaya der prøver at se det lyse og gode i livet og i mennesker, men det er ind imellem umådelig svært at være optimist. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/08-2008 08:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg komlige til at tænke på, at det vil være en præstation af Olympisk karakter, hvis Thailand skulle formå at slå Danmark i forhold til visumprocedure. ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.