Se indlæg|
Vordan kan et ungt par bo og arbejde i Thailand
|
|
| flower |
Lagt på d. 07/04-2005 05:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej allesammen Min kæreste og jeg har rejst mange gange af længere varifhed i Thailand , og nu er vi begyndt at spekulere over om det kunne lade sig gøre at leve derude mere permanent, for vi har tabt vores hjerte til landet og folket, håbløst forelskede. Vi er begge omkring de 30 år. Han har universitetsgrad i antropologi og har nogen erfaring inden for telebranchen,og jeg er sygeplejerske af proffesion. så va pokker gør vi? Vi drømmer som jeg kan se herinde om at åbne enten en almindelig bar en kaffebar , en lille shop med tøj og handicrafts eller leje et resort . Økonomisk har vi helt godt at gøre med, der skal jo noget til for at starte den slags. Vi har snakket om det ville være bedst at starte småt ud, for ikke at blive helt og aldeles ruinerede, da vi forstår det er en risiko man i høj grad skal være villig til at tage, og det er vi..........til en hvis grad. vi kunne evt arbejde et stykke tid dersom det ikke var muligt at starte hurtig så er der nogen der har tips til hvad vi kunne gøre, hvor der er gode muligheder evt noglen der har prøvet det man kunne opsøge, og hvilke jobmuligheder vi kan gøre os håb om at få mulighed for? han er pt. i Thailand jeg er i Danmark nogle måneder for at ordne praktiske sage og rejser ud til ham igen hele sommeren over en 3 mdr Håber der er nogen der har lyst til at give os lidt feedback, på forhånd tak og iøvrig! Fedt site! |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 07/04-2005 07:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
jeg tror det første i skal undersøge er om og til hvad i kan få arbejdstilladelse til |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/04-2005 10:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej, Prøv at checke FAQ på [url]www.thaivisa.com[/url] Der står en mængde facts omkring mange aspekter i forbindelse med at bo, arbejde og etablere sig i thailand, forfattet af folk der ved hvad de taler om, og ikke "blot mener at have hørt...." rinpoche |
|
|
|
| dthai |
Lagt på d. 07/04-2005 16:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Flower, Først vil jeg lige høre, hvor i Thailand har i tænkt at slå jer ned? Jeg har boet på Phuket i næsten 7 år, jeg er godt nok på vej hjem over, men hvis i er interesseret har jeg en forretning til salg. Om ikke andet kan jeg godt give jer nogle gode råd med på vejen, hvis det har interesse så skriv til mig på . Hilsen pigen fra DK |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 08/05-2005 08:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Thailand er et fantastisk land og jeres droem er forstaalig nok. Personligt har jeg altid gaaet efter mine droemme og naar jeg har naaet en droem, saa har der altid vaeret en ny droem at forfoelge. Jeg har delvist boet i Thailand gennem de sidste to aar og jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg har da faaet nogle erfaringer. Start foer i tager afsted med at laere saa meget som muligt af sproget Saadan som i beskriver jeres bagrund, saa mener jeg personligt at i har en masse at byde paa som Thailand har brug for. Hvis jeg proever at saette mig i jeres sted, saa ville udannelsessystemet nok vaere der hvor jeg ville proeve at finde arbejde, gode underviser paa alle niveauer er noget Thailand har et stort behov for. At aabne en forretning eller at arbejde med mere ordinaere jobs, er meget svaert i Thailand, ikke kun for udlaendinge, men ogsaa for Thailaenderene. Der er mange om budet og loenninger i thai baht er langt fra voeres danske niveau. Manuel arbejdskraft er der masser af. Hvis i kan opnaa ansaetelse via et udenlandsk firma, saa er jeres muligheder rigtig gode. Men der en risko for at i forbliver "farangs" og ikke moeder den thailanske virkelighed. At starte en tilvaerelse i en saa fremmed en kultur som den Thailanske er meget komplext og det vil blive paa det personlige plan, at i vil moede de stoerste udfordringer. Men har i staerkt par forhold saa er der en god base. De fleste udlaendinge moeder deres Thai kontakter i det mere suspekte bar og turist milijoe og at komme ind bag det mere "normale" Thai-liv og finde thailandske venner, er nok svaere end de fleste egentlig forestiller og det kan vaere en ensom vej at starte paa. Det ender for mange med at man haenger ud blandt "sine egne" hvilket ikke skidt men naeppe det der meningen med at bo i Thailand. Igen er noeglen sproget og valg af bolig omraade samt job. For ikke at ende med negativ holdning til alle thailaendere (som saa mange andre her paa "dansk-Thai" ) saa er det utroligt vigtig at laere saa meget som muligt om kultueren og proeve at forstaa den thailandske Tankemaade. Jeg har selv traadt traadt i spinaten mange gange, men mine fejl kan jeg ikke laegge paa thailaenderene, Jeg har tilgengaeld vaeret utroligt privilegeret og faaet den noedvendige "vejledning" fra mine Thailanske venner og jeg har laert af mine fejl. Jeg vil oenske jer 'knaek og braek" Skriv gerne en PB! Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 11/05-2005 11:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Flower, se denne tråd hvor der lige er kommet et tilbud op: http://www.dansk-...ead_id=748 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













