Se indlæg|
Thai Shop tilsalg i Helsingør
|
|
| spacebob |
Lagt på d. 08/09-2008 09:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Thaishop beliggende på Helsingørs gågade, virkelig tæt på alt, DSB, Scanlines. Butikken oplever en mærkant stigende omsætning. Butikken sælger alt vedr Thai-specialiteter som importeres fra Thailand igennem eget importfirma. Shoppen har endvidere en webshop. Butiken har et stort svensk kundegrundlag. 300.000 kr i Goodwill. Bemærk: Varelager + inventar tilkommer på ca 75.000 kr samt depositum på 80.000 kr til forretningen. Importdelen følger IKKE med ! Henrik Nielsen Seven Oceans |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 08/09-2008 10:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
spacebob skrev: Thaishop beliggende på Helsingørs gågade, virkelig tæt på alt, DSB, Scanlines.......... Butiken har et stort svensk kundegrundlag........ Henrik Nielsen Seven Oceans Den der med svensk kundegrundlag forstår jeg ikke. Alt thai mad er meget dyrere i Danmark end i Sverige, og masser af danskere rejser til Sverige og handler. Når man kommer i thaishoppen på Sundstorget i Helsingborg, er der nästen altid dansk/thai som handler der, og hun som ejer forretningen, har til og med en speciel vekslekasse med danske mönt og sedler. Ingolf |
|
|
|
| spacebob |
Lagt på d. 08/09-2008 10:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Det samme har vi, og dog har vi en omsætning på 1,5 mil om året, så noget har du da misforstået..... |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 08/09-2008 12:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
spacebob skrev: Det samme har vi, og dog har vi en omsætning på 1,5 mil om året, så noget har du da misforstået..... Jeg har ikke misforstået noget som helst. Jeg ser alle danskerne, som kommer til Helsingbog og handler, og min kone og jeg har väret i din forretning i Helsingör og et par stykker i Köbenhavn, og kan bare konstatere at alt er meget dyrere i Danmark. Ingolf |
|
|
|
| spacebob |
Lagt på d. 08/09-2008 12:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Tillykke med at du gerne vil beskytte din shop i Helsingborg, så Hvis du nu blander dig ude om hvad jeg gør, så blander jeg mig ude om din, OK ?, Jeg gider ikke bruge mere tid på dig.... |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 08/09-2008 17:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
spacebob skrev: Tillykke med at du gerne vil beskytte din shop i Helsingborg, så Hvis du nu blander dig ude om hvad jeg gør, så blander jeg mig ude om din, OK ?, Jeg gider ikke bruge mere tid på dig.... allerede på krigsstien, bare fordi man mener at fødevarer o.lign er dyrer i dk end i sverige, tak for kaffe siger jeg bare. tråden burde allered nu henlægges til skraldespanden. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 08/09-2008 17:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
spacebob skrev: Tillykke med at du gerne vil beskytte din shop i Helsingborg, så Hvis du nu blander dig ude om hvad jeg gør, så blander jeg mig ude om din, OK ?, Jeg gider ikke bruge mere tid på dig.... Hvis dine kunder bliver behandlet som du behandler personer der stiller spørgsmål her, så forstår jeg godt du vil sælge din butik.... Husk dette er et forum hvor alle kan svare eller stille spørgsmål... Men måske nogen har tisset på din sukkermad i dag... ![]() |
|
|
|
| spacebob |
Lagt på d. 08/09-2008 18:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hejsa. Til alle, Der er åbenbart nogen som ikke har forstået at jeg idag har lagt en salgsannonce på, Hvad Ingolf gør er at gører opmærksom på hans egen shop i Helsingborg igennem min annonce, Det handler ikke om at værer sur eller noget, men om at have etik og moral, Jeg prøver at gører opmærksom på at jeg har en særdeles veldrevet shop til salg, at Ingolf så bruger det til at reklamere for hans egen shop siger jo lidt om ham. At han ikke kan forstå at jeg har et stort kundegrundlag med Svenske kunder er ret nemt at forstå, Ingolf kan ikke sælge øl og vin i sverige og derfor har jeg alle hans kunder. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 08/09-2008 18:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg læser det da ikke som det er en butik Ingolf selv har, men en han handler i over i Helsingborg, og han ikke forstår der er svensker der handler i danmark, sig mig hvad har han gjort galt jeg kan nu ikke lige se problemet men måske det er mig der så ikke forstår noget af det.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 08/09-2008 18:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
spacebob skrev: Tillykke med at du gerne vil beskytte din shop i Helsingborg, så Hvis du nu blander dig ude om hvad jeg gør, så blander jeg mig ude om din, OK ?, Jeg gider ikke bruge mere tid på dig.... Hej Spacebob. Du gider åbenbart godt bruge mere tid på mig, eftersom du skriver PB til Webm. og PB til mig! Takker! Först vil jeg lige sige: Det er dog utroligt så sur man kan blive, fordi man bliver afslöret i at ville sälge en forretning under falske forudsätninger. Jeg skrev at prisbilledet Sverige/Danmark er 10-30% höjere priser i Danmark, og derfor mener jeg det er meget begränset hvor mange som rejser til Danmark, når fryser og köleskab skal fylles. Riktig mange svensker rejser hver dag til DK for at köbe öl, vin og speritus, og selvfölgelig kommer de også i din forretning, men jeg vil mene det er mere inpulsköb, som da jeg selv var der og köbte et par Singha. Du skriver i dit PB, at der har väret problemer med mig for. Vil du väre vänlig at uddybe det!! Du truer også med at vedtage retslige skridt mod mig!! JEG SPÖRGER BARE, FOR HVAD?? Til sidst: Jeg ejer ingen thaishop, har aldrig gjort det, jeg er ikke delejer, jeg har ikke aktier, jeg kender ingen som ejer, jeg har ikke engang bekendte som arbejder i thaishop, og det gäller på begge sider af sundet. Jeg begriber ikke dine beskyldninger!! Angående dine beskyldninger og trusler, skulle det ikke väre så dumt med en undskyldning. Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/09-2008 21:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
HEHEH Uha hvor den spacebob må føle sig til grin nu. Da ingolf svarer, tænk sådan en spacebob. Det er nok importafdelingen, som står for det meste af omsætningen.? Gud ved hvordan han behandler sine kunder,? gud ved hvordan han vil behandle, en som var interesseret i at overtage butikken.? Ps. spacebob jeg har heller ikke noget forretning, og jeg har gudskelov ikke været i din. bamsen Redigeret af d. 08/09-2008 21:56 |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 09/09-2008 17:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Angående dine beskyldninger og trusler, skulle det ikke väre så dumt med en undskyldning. det var måske ikke en dum ide den der, spacebob hva ?quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 09/09-2008 17:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Vi har handlet i butikken på Sundstorget i Helsingborg gennem en del år, mit indtryk er at den er ejet af en kinesisk dame, det er i hvertfald den samme der står ved kasseapparatet og dirigerer tropperne. Vi har altid handlet der, da de danske priser ligger lidt højere, måske på grund af den lavere Moms i Sverige. Huslejen kan også have inflydelse på priserne, gågaden i Helsingør hører nok ikke til de laveste. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 09/09-2008 20:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg tror også det er den äldre dame, som altid står bag disken som er ejer. Synes at konen sagde engang, at hun var fra Vietnam, men jag er ikke sikker. Vi har altid handlet der, da de danske priser ligger lidt højere, måske på grund af den lavere Moms i Sverige. Det er en misforståelse, at Sverige skulle have lavere moms. Der er 3 moms satser i Sverige: 6% Den såkaldte kultur moms 12% restaurent momsen Alt andet, altså også mad, har 25% Har hört det för, at Sverige skulle have 20% moms på mad, men der er ikke sandt. Det er 25%. Men det er selvfölgelig riktigt, at om du regner "bagläns" og vil vide hvor meget momsen udgör af varens pris, får man frem momsen ved at tage 20% af den totale pris. Ingolf Redigeret af ingolf d. 09/09-2008 21:04 |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 09/09-2008 21:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Der var en som foreslog "Skraldespanden".... Ikke nogen dum ide!!!! Reklame for eget fortagende, er vist nok kun tilladt i begrænset omfang, så vidt jeg erindrer og dette går vist nok lidt videre end (Fra kunde til kunde opslagstavlen) henne i den lokale "super" __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| thulekokken |
Lagt på d. 10/09-2008 15:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Hey "spacebob", hvad sker der egentlig med dig, kan du ikke tåle lidt dialog, kan ikke tro du kan få solgt din biks,- med den aggressive holdning du har... |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















