Se indlæg
 Udskriv debat
Stifinder
goldwing
Er det muligt at skifte startmappe?

Når jeg åbner min stifinder åbner den I mappen MENUEN START

Er det muligt at jeg selv kan bestemme hvilken mappe der skal være "startmappe"?

Jeg har nu rodet længe for at finde en måde at ændre på, men desværre rækker mine evner ikke....

gg
Klik på start->all programs->accessories. Højreklik "Windows Explorer" og vælg "send to" og "desktop".

Ude på desktoppen højreklikker du på den Windows Explorer du lige har oprettet og vælger properties.
i "target" indsætter du " /n, /e, c:\MinEgenMappe" efter det der står der i forvejen (ret MinEgenMappe til det din mappe hedder).

Nu kan du evt. hive din nye genvej ned på quick launch toolbaren, så du fremover kan trykke Start->Windows Explorer for at komme til dit eget bibliotek.

Min version er XP UK, så du må lige oversætte hvis du har en anden version.

goldwing
gg skrev:
Klik på start->all programs->accessories. Højreklik "Windows Explorer" og vælg "send to" og "desktop".

Ude på desktoppen højreklikker du på den Windows Explorer du lige har oprettet og vælger properties.
i "target" indsætter du " /n, /e, c:\MinEgenMappe" efter det der står der i forvejen (ret MinEgenMappe til det din mappe hedder).

Nu kan du evt. hive din nye genvej ned på quick launch toolbaren, så du fremover kan trykke Start->Windows Explorer for at komme til dit eget bibliotek.

Min version er XP UK, så du må lige oversætte hvis du har en anden version.

Takker for info.... jeg har fulgt anvisning men oprettede ikke genvej i Explore, men stifinder, ... og dette virker... tak

Men jeg kunne godt tænke mig at få denne genvej oprettet så jeg kan komme til min mappe på denne måde:
Højreklikker på STARTKNAPPEN og finder STIFINDER der .... og så åbner i min mappe istedet for den åbner stadigvæk i menuen start.
er dette muligt?

Hedeboss
Prøv programmet edd.exe som jeg lige giver dig et link til.

http://www.yxyban...ound-1.htm

Det virker også hvis du bruger højreklik på start og så åbner stifinder.

goldwing
Hedeboss skrev:
Prøv programmet edd.exe som jeg lige giver dig et link til.

http://www.yxyban...ound-1.htm

Det virker også hvis du bruger højreklik på start og så åbner stifinder.

Takker for linket, jeg har downloadet det, men men, jeg finder ikke lige ud af hvad jeg kan bruge det til undtagen at skifte browser
men men jeg er ingen nørd, så lige en brugsanvisning ... takkk

gg
goldwing skrev:

Takker for info.... jeg har fulgt anvisning men oprettede ikke genvej i Explore, men stifinder, ... og dette virker... tak

Men jeg kunne godt tænke mig at få denne genvej oprettet så jeg kan komme til min mappe på denne måde:
Højreklikker på STARTKNAPPEN og finder STIFINDER der .... og så åbner i min mappe istedet for den åbner stadigvæk i menuen start.
er dette muligt?

Jeg har ikke kendskab til man kan ændre præcis denne funktion. Men du kunne jo venstreklikke på STARTknappen og vælge stifinder istedet. Det vil virke.

Spring til debat: